Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 676 TREES
Български

Programme: Development of Regions Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal has been developed to improve the energy characteristics of a multi-family residential building, including reducing energy poverty and vulnerable energy users in the municipality of Harmanli, which is highly affected by the climate transition, connected to the ,,Mariska basin’’ and falling in the territorial scope of the Fond for fair transition.
In order to achieve the results of the project, construction and assembly works will be carried out on the application of sustainable integrated highly efficient energy measured prescribed in the energy survey. The package of measures includes: thermal insulation of external walls; thermal insulation of the roof; thermal insulation of the floor; replacement of the windows on facade walls and introduction of energy-saving lightning in the common parts of the building. All accompanying work related to energy-saving measures will be carried out, as well as all urgent measures in the technical passport. For the lawful execution of the construction and assembly works are provided: carried out surveys for energy efficiency and for the presence of protected species in the building, survey to establish the technical characteristics related to the requirements of art.169, para.1 and para.3 of LTO (Law on territorial organization), preparation of an investment project, assessment of the conformity of the projects, author and construction supervision, commissioning of the object, visibility, transparency and communication of the project and organization of project management. 
After the energy saving actions are accomplished, the building will achieve minimum class of energy consumption ,,B’’ and minimum 30% saving on the primary energy .
The implementation of the project activities will support energy-vulnerable and energy-poor households.
 


Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация; обследване на сградата за наличие на защитени видове; обследване за установяване на техническите характеристики (техническо обследване) и технически паспорт.: Мерките за енергийна ефективност в настоящото проектно предложение ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на общинската сграда. Обследването за енергийна ефективност е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.) и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата, предмет на интервенция следва да се изготви обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ (техническо обследване) в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Задължение при саниране на сгради е и изготвяне на обследване на сградата за наличие на защитени видове, съгласно Закона за биологичното разнообразие. 20 320.65 0.00
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилната жилищна сграда. : В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на изготвения доклад от обследване за ЕЕ, доклада за наличие на защитени видове и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на ИП във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Предвижда се изпълнението на следните задължителни мерки: Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Подмяна на дограма на фасадни стени с PVC профил със стъклопакет и прозорци и врати с алуминиев профил с прекъснат термомост и стъклопакет; Въвеждане на енергоспестяващо осветление в общи части на сградата. По време на строителството проектантите ще упражняват авторски надзор. 1 621 932.00 0.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ и изпълнение на строителен надзор, съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ.: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринг избраният консултант за оценка на съответствието ще изготви Доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградата може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; 2. Упражнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; 3. Проверява изпълнените СМР по количества и цени и подписва протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя (бивш акт обр. 19); 4. Осигурява пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; 5. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него (ДВ, бр. 37 от 2004 г.); 6. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително- монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 7. Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията Наредба № РД-02-20-1 от 5 февруари 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България на МРРБ, ДВ бр.14/20.02.2015г.; 8. Следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството. 9. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съставяни по време на строителството; 10. Координира строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството; 11. Взема решения за спиране и пускане на строежа, съгласувано с Възложителя и спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 12. Актуализира и/или изготвя нов технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. 12. Изготвя окончателен доклад до Възложителя, съгласно изискванията на ЗУТ, след приключване на строителните и монтажни работи. 33 600.00 0.00
Съгласуване на инвестиционния проект и въвеждане на обекта в експлоатация. : Изготвения инвестиционния проект се съгласува, съгласно законодателството преди да се изготви на доклада за оценка на съответствието. На основание чл. 177 от ЗУТ след завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред Дирекцията за национален строителен контрол за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 и техническия паспорт. 7 200.00 0.00
Организация и управление на проекта. Видимост, прозрачност и комуникация на проекта.: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение на дейностите по проектното предложение, Община Харманли ще определи екип за организация и управление на проекта. Екипът за управление ще спазва разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на Проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки, осигуряването на равни възможности и опазването на околната среда. За изпълнение на проекта община Харманли ще ползва ресурсите на външни изпълнители за изпълнение на определени дейностите по проекта, като екипът ще проведе процедури за избор на изпълнители по проекта, съгласно Закона за обществените поръчки. Задължение на екипа е да съобразява всички свои действия със Закона за публичните финанси, както и да изпълни дейностите точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с одобреното проектно предложение. Преди извършване на плащане към изпълнител, екипът е длъжен да извърши пълна документална проверка, а когато е приложимо, и проверка на място с цел удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, съгласно сключения договор между бенефициента и изпълнителя. Екипът изготвя шестмесечни и годишни технически отчети за напредъка, междинни технически отчети и окончателен технически отчет, които се попълват директно в ИСУН. Екипът подава исканията за междинно и окончателно плащане, които се придружават от финансов и технически отчет, директно в ИСУН чрез модул „Е-управление на проекти“ на интернет адрес: htttp://eumis2020.government.bg. Сканирано копие на разходооправдателния документ, както и съответните платежни нареждания и банкови извлечения, както и останалите документи, имащи отношение към извършения разход, се прикачват към съответния разходооправдателен документ в ИСУН. При изпълнение на проектното предложение ще се предприемат всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Предприетите за тази цел мерки ще са съобразени със съответните правила за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в чл. 46 - 50, Глава III, Раздел I и II на Регламент 2021/1060 г. и Приложение ІХ от Регламент 2021/1060 на Комисията. В тази връзка ще се спазват задължителните изисквания за мерките за информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение, както и ефективно предоставяне на информация по проекта, съгласно Единен наръчник за визуализация на подкрепата от ЕС за периода 2021-2027 г. към Националната комуникационна стратегия за период 2021-2027 г. Задължително ще се посочва финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход, предоставен чрез Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. в информацията, предоставяна на целевата група по Проекта, в междинните и годишни технически отчети, във всякакъв вид документи, свързани с изпълнението на проекта и при всички контакти с медиите. На документите ще се поставят логото на ЕС и логото на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. Всяка публикация и всеки документ създаден по проекта ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Програма „Развитие на регионите” 2021-2027 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ПРР 2021-2027 г.” Начин на изпълнение 117 813.69 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).