| Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, организиране и провеждане на обществени поръчки, прилагане на мерки за видимост, прозрачност и комуникация: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от различни експерти, необходими за качественото реализиране на заложените дейности.
Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършват в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в Администравиния договор за предоставяне на БФП и Общите условия към него.
Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на Изпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността.
В екипа ще бъдат включени служителите на община Стара Загора на следните позиции:
- Ръководител проект;
- Координатор проект;
- Експерт "Обществени поръчки";
- Експерт/и "Инвеститорски контрол/и";
- Счетоводител;
- Технически сътрудник;
- Експерт "Видимост, прозрачност и комуникация"
Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред УО на ПРР 2021-2027 (ГД СППРР в МРРБ).
Екипът ще изпълнява подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. (Регламент за общоприложимите разпоредби, РОР), които определят минималните изисквания за дейностите за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация за политиката на сближаване.
За тази цел ще се спазват насоките на Единния наръчник на бенефициета за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 год. и ще спазва следните минимални изисквания:
1. Включва в убсайта на Община Стара Загора - www.starazagora.bg - кратко описание на операцията, в която се посочва нейните цели, резултатите от нея, като се откроява финансовата подкрепа на ЕС;
2. Включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участиците:
▪ По време на изпълнение на операцията ще бъде поставен временен билборд с големи размери на видно за обществеността място, с информация за инвестицията, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС;
▪ Поставяне на постоянна табела, съдържаща същите основни елементи като билборда
Подготовка и провеждане на обществени поръчки
По настоящото предложение за изпълнение на инвестициите ще бъдат подготвени и проведени 3 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора.
Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП:
a. Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР;
b. За строителен надзор;
с. За възлагане дейностите по публичност и визуализация |
1 084 198.96
|
0.00
|
| Строително-монтажни дейности по реконструкция на бул. „Славянски“ и бул. „Никола Петков“ в участък от бул. „Св. Патриарх Евтимий“ (източно кръгово кръстовище) до кръстовище с ул. „Александър Стамболийски“ (спортна зала), гр. Стара Загора: Участъкът от бул. „Славянски” и бул. „Никола Петков” трябва да се ремонтира, като се осигури (постигне) еквивалентен еластичен модул за „много тежко движение”. Това напълно съответства с проучванията на обекта – улицата провежда интензивно движение.
Предвижда се полагане на нова основа от скален материал с подбрана зърнометрия 45см и основа от битумизиран трошен камък (БТК) с дебелина 10см. Полагане на геомрежа за армиране и пукнатинорасейване на цялата площ на платното – фрезования асфалт плюс положения БТК в зоните с локален ремонт и участъците при които няма фрезоване.Полагане на пласт с минимална дебелина 6см – неплътен асфалт (биндер) върху геомрежата. Неплътния асфалт (биндер) ще е изравнителен пласт – т.е. минимална дебелина (след фрезоване при необходимост) 6см. Максималната дебелина на този пласт е съобразно новото нивелетно решение, като дебелината на пласта е даден в табличен вид (таблица към проекта) в сечения през 10 метра – в оста на платното за движение и при външен ръб настилка, вкл. при външен ръб асфалт на обособени допълнителни ленти. Полагане на плътен асфалт за износващ пласт с ПмБ с константна дебелина дебелина 4см. Добавя се в конструкцията геомрежа, която трябва също да завиши еквивалентния еластичен модул и да задържи появата на пукнатини – нови и тези които ги има и са обработени с разтопен битум. Новото кръгово кръстовище при улица „Ангел Кънчев” включително подходите към него – бул. „Славянски” км 0+440 – км 0+530 и входа от улица „Ангел Кънчев” са проектирани с изцяло нова конструкция – еднаква с тази при локален ремонт или пластове 4+6+10+45см с геомрежа над пласта БТК.
Бордюри: Бордюрите по целия проектен участък са 100% нови. В зоната на кръстовищата пред пешеходните пресичания ще се изпълнят участъци с „понижени” бордюри (регула 0см) и преходни рампи (виж детайл) за да се осигури движението на хора с увреждания в инвалидни колички и велосипедното движение. Пред гаражи и проходи за парцели и сгради бордюрите също ще се изпълняват положени „легнали”, но с регула 3-5см (виж детайли към проекта).
Тротоари: Тротоарната настилка се оформя с бордюри 15/25 – при външен ръб асфалт, като ширината на бордюра е в тротоара. В конкретния проект са заложени ширини от 2,0м до 3,0м предвид наличието на улично осветление – стълбове в тротоара. При по-големи ширини от 2.5 – 3.0м оставащи за тротоара до регулационна линия смятаме, че икономически е по-изгодно тротоара да остане с посочените ширини а оставащото да се оформи като „зелена” площ.
Кръговото кръстовище на бул. „Славянски” и ул. „Ангел Кънчев” се проектира съгласно изискванията на Наредба No РД-02-20-2/ 28.08.2018 за проектиране на пътища, като се отчита факта, че комуникацията е в урбанизираната територия на град Стара Загора.
Проектира се двулентово кръгово кръстовище, като се запазват броя на лентите за движение по главното направление – бул. „Славянски” – кръстовище IV тип – кръгово;
– „компактно кръгово кръстовище „ 25мlt; Dlt;45м”; – двулентово кръгово кръстовище в населено място. Стойност на външния диаметър - проектиран диаметър 27 м. (референтни стойности 25мlt; Dlt;45м). По отношение на този показател и нормативи имаме ограничение – за кръгово движение трябва да се използва наличната площ.
Ширичина на платното за кръгово движение – 8,6 м. Проектирани ширини 3,25 м и 3.50 м при входовете и 3,75 м – 4,00 при изходите. Радиуси на входовете и изходите на кръгови кръстовища – 12 м -16 м при входа и 12 м - 20 м при изхода.
Входа към кръга от посока бул. „Патриарх Евтимий” или от запад се получава донякъде „тангенциален”, което поради наличния парцел на улицата не може да се избегне.
Кръговото кръстовище е проектирано с предимство за движещия се в кръга. Осветителите с натриеви и живачни лампи ще бъдат заменени с уличните светодиодни осветителни тела.
Строежът е трета категория и има издадено разрешение за строеж 19-281 от 02.05.2025 год., влязло в сила на 29.05.2025 год. |
7 727 246.78
|
0.00
|
| Реконструкцията на мостови съоръжения на бул. "Никола Петков" - мост 1 и мост 2 : Булевард „Славянски”, който след надлез - масивно стоманобетоново съоръжение в източна посока преминава в бул. „Никола Петков”. Двата булеварда осигуряват общо транспортно трасе, което провежда интензивен входящ и изходящ трафик към и от гр. Стара Загора в посока изток или към път II-66 и гр. Нова Загора. Посочените улици са главна улична мрежа на града (клас III) и основна транспортна „артерия” в източната част на града.
Ще се разработи нова конструкция – асфалт след ремонта на мостовете и технология за ремонт на уличната настилка – малък участък от мост 2 (пътна връзка) извън зоната на съоръжението. Габаритът, който може да се постигне на надлеза е 7,10м или две ленти по 3,55м за северното платно на Мост 1 и ширина 7,20м или две ленти по 3,60м за южното платно на надлеза. Мост 2 – пътна връзка е с ширина 6,40м – едно платно, една лента, еднопосочно движение.
След изпълнението на ремонтните дейности по масивните мостови съоръжения, по описаните ленти за движение ще положи асфалтова настилка – два пласта плътен асфалт. При мост 2 (пътна връзка) съоръжението е до км 0+190 (работен проектен километраж). След този километър следва уличен участък до бул. „Цар Симеон Велики”. Този участък ще се ремонтира с изцяло нова конструкция, като е предвидена двупластова основа – скален материал с подбрана зърнометрия и основа от битумизиран трошен камък.
Изработени са три нивелети (мост 1 – северно платно, мост 1 южно платно, мост 2), като отново нивелетата е най-близка до съществуващите нива. Това съображение се спазва и при проектиране на напречния профил (най – близък до съществуващия). Напречните наклони са:
Мост 1 северно и южно платно – едностранен – ляв ръб асфалт е по висок със стойност от 3,8% и за двете платна. Мост 2 (пътна връзка) едностранен със стойност до 2,0% като посоката (по висок ръб настилка) се сменя.
Нивелетни коти, проектни коти при ляв и десен ръб настилка, напречни наклони и ширини на платното са дадени в табличен вид с сечения през 10м и за трите платна.
Съоръженията (и двата моста) имат тротоарни конзоли както следва: Мост 1 външни конзоли с ширина 1,35м и вътрешна конзола (разделителна ивица) – обща с ширина 1,60м. Мост 2 (пътна връзка) тротоарни конзоли двустранно с ширина 1,2м. Тротоарните конзоли ще се изпълнят с бетон и регула 15см при външен ръб асфалт. Всички конзоли имат константен напречен наклон от 2,0% към външен ръб асфалт или към платното за движение на МПС. Тротоарната конзола – разделителна ивица 1,6м при мост 1 е с резултативен напречен наклон от нивелетното решение на двете платна.
При тротоарните конзоли се монтира двустранно за всяко платно ОСП 3N H2W4 и метален парапет h=110см при външния ръб на конзолата.
При мост 2 (пътна връзка) след км 0+190 е предвидено изпълнение – реконструкция на съществуващ тротоар само от дясно. След км 0+190 и от двете страни на платното ще се изпълни (подмени съществуваща) ОСП за пътна част (набивна) – ОСП N2W5.
Участъкът от мост 2 след км 0+190 ще се ремонтира с изграждане на изцяло нова конструкция с основа и покритие асфалт. Съобразно транспортното натоварване и малката дължина на учатъка същия се оразмерява за много тежко движение за да се гарантира дълъг експлоатационен период и за да издържи увеличеното натоварване.
Конструкцията е оразмерена за много тежко движение с оразмерителна интензивност на движението (ОИ) на оразмерителен автомобил (ОА) ОИ до 900 ОА/ден. Допустимо еластично огъване 0.073см и необходим еластичен модул при повърхността на настилката lt;= 291.6МРа при оразмерителен автомобил ОА-115kN – 11.5т на задната ос (по тежкия оразмерителен автомобил), като се има в предвид, променения състав на тежкотоварното движение в страната. Оразмеряването е следното:
• Конструкция – лента за движение 6,4м(6,5м) след км 0+190:
• Плътен асфалт за износващ пласт с ПмБ 4см
• Неплътен асфалт (биндер) 6см
• Битумизиран трошен камък 10см
• Скален материал с подбрана зърнометрия 0-63мм внесен 40см (ПмБ – полимерно модифициран битум) |
7 156 500.00
|
0.00
|
| Изграждане на четири бързозарядни станции за зареждане на електрически автомобили: Една от основните антропогенни дейности, водещи до генерирането на емисии със съществено влияние върху качеството на атмосферния въздух е транспортът. От различните транспортни средства се генерират множество замърсители в резултат на работата на двигателите с вътрешно горене (ДВГ), износването на гуми, спирачки и пътна настилка, изпарението на горивата и други. С най-голямо значение за качеството на въздуха са фините прахови частици и азотните оксиди поради това, че те са общи замърсители за множество антропогенни и природни процеси и представляват основен проблем за чистотата на въздуха на градовете. Фракцията с аеродинамичен размер на частиците до 10 µm е основен показател за качеството на атмосферния въздух, който се измерва в почти всички пунктове за мониторинг на въздуха към Националната система за мониторинг на околната среда (НСМОС). Другият такъв основен показател, който има непосредствена връзка с транспорта е сумата от азотните оксиди (NOx - NO2 и NO).
Направени са анализи на измерените концентрации на ФПЧ10 и NO2 в ПМ АИС “Зелен клин“, могат да се направят следните изводи:
• броят на превишенията на СДН на ФПЧ10 е над допустимия през три от петте години на изследвания период 2011-2015 год.;
• за целия изследван период качеството на въздуха е нарушено по отношение на средноденонощната норма;
• забеляза се твърда тенденция за увеличаване на стойността на 90.4 перцентил, макар и с неголеми темпове;
• средногодишната норма е нарушена през 2013 и 2014 година, а данните за 24-часовата концентрация на ФПЧ10 за 2015 година не са достатъчни за оценка на средногодишната;
• превишенията на средногодишната норма на ФПЧ10 са с не повече от 2 µg/m3, което предполага постигане на КАВ при изпълнение на подходящи мерки;
• за целия период няма превишения на СЧН на NO2 с изключение на 2012 година, където броят на превишенията е 33 и е над допустимия брой превишения;
• през 2012 година всички превишения на СЧН на NO2 са през месец ноември, което предполага нетипични извънредни източници на емисии;
• през останалите четири години качеството на въздуха по отношение на този замърсител е добро, както по отношение на средночасовата, така и по отношение на средногодишната норма.
В периода 2018-2023 година Община Стара Загора приложи няколко мерки – закупи 33 електрически автобуса, които изпълняват транспортната задача на обществения превозвач, подменени бяха всички печки на твърдо гориво, използвани за отопление от жителите на града, с климатични системи, увеличена е зелената зона за паркиране в града и др. В резултат данните от измерванията в пунктовете за мониторинг на КАВ на територията на Община Стара Загора, включени в НСМОС показват, че пет последователни години не са превишавани средногодишните концентрации на ФПЧ10 и ФПЧ2.5.
Освен с редуцирането на отделяните въглеродни емисии в атмосферата, с което допринасят за намаляване изменението на климата, електромобилите спомагат и за намаляването на фините прахови частици и други замърсители на въздуха, произвеждани от конвенционалните автомобили.
Дейностите включват обособяване на четири паркоместа на терен общинска собственост в кв. 1102, парцел I, ИД 68850.523.23, находящ се до мостовите съоръжения по бул. "Никола Петков" и доставка и монтаж на зарядни станции. Скоростта и типа на зарядните станции ще бъде избрана при разработване на техническата спецификация за доставка и съобразена с изграждащата се инфраструктура. Предвижда се технологията за зареждане да бъде един от двата типа:
Бързо (постоянен ток (DC) с мощност 50-100 кВ и време за зареждане 30-40 мин.
Свръхбързо (постоянен ток (DC) с мощност gt;100 кВ и време за зарежданеlt;20 мин.
Доставката и монтажа на зарядните станции за електрически автомобили на „публично достъпната зарядна точка“ осигурява недискриминационен достъп на ползвателите в град Стара Загора. Зарядните станции ще бъдат достъпни 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. |
630 000.00
|
0.00
|