Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 676 TREES
Български

Programme: Development of Regions Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The building intended for renovation was built and put into operation in 1973. It is a residential block with two entrances, with a basement, a ground floor with shops and three residential floors. The building has a built-up area of ​​402 sq.m. and GPA 2013, 44 sq. m. The roof is four-pitched with a concrete pitched slab and roof tiles. The building is monolithic with reinforced concrete slabs, beams, columns and brick infill walls. On the ground floor, under entrance B, there is a grocery store with storage rooms, and at entrance "A" - another object - a training hall, owned by an NGO, which at the time of the survey was not functioning. The joinery in the apartments and stairwells is heterogeneous. Since the time of construction, the building has not been repaired. The roof structure has been repaired and is subject only to insulation and installation of lightning protection according to the current project. The main heating of the apartments in the building is with electricity - air conditioners and electric stoves and wood. The annual consumption of electricity from all used electrical appliances in the building is 449,436.71 kWh, and in the commercial establishments 144,939.90 kWh. The project provides for a complete renovation of the building, as all energy efficiency measures will be implemented. The planned energy-saving measures are; 1. Thermal insulation of external walls; 2. Thermal insulation of a roof; 3. Thermal insulation of the ground floor floor; 4. Replacing the windows; Additional measures on facades, common parts, accessible environment, etc. are foreseen in the project. After implementation of the project of recommended energy-saving measures, the building falls into class B of energy consumption and meets the requirements for energy efficiency. After implementation of the project of recommended energy-saving measures for commercial establishments, they will fall into CLASS A of energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление и за видимост, прозрачност и комуникация: Дейността има за цел да постигне изпълнение на предвидените дейности качествено, съобразно заложените срокове и предвидените финансови ресурси. Екипът от подбрани, квалифицирани специалисти, ще гарантира качественото и своевременно изпълнение на проектните дейности, осъществяването на план-графика, постигането на проектните цели, както и правилното разходване на предоставените средства. Планира се в рамките на изпълнението й да бъдат изработени и въведени процедури за управление и мониторинг, които са основна предпоставка за качественото изпълнение на проекта. По този начин ще се обезпечи ефективното му изпълнение, като едновременно с това ще бъде осигурен постоянен контрол и координация в хода на реализацията му. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление, който се планира да бъде сформиран от избрани външни експерти за управление на проекта. На външните експерти за управление на проекта ще бъдат възложени цялостното техническо, финансово и експертното изпълнение на управлението, като осигуряват експертна помощ по отношение на коректното планиране на изпълнението на проекта, спазването на нормативната уредба и изискванията на финансиращата институция, ще осъществяват текущ мониторинг и контрол над дейността на избраните строители и доставчици на услуги.Предвижда се на Ръководителя на проекта да бъде поверено цялостното координиране на планираните дейности на проекта. Той ще координира отношенията с експертите по отделните дейности и ще координира изготвянето отчетите по проекта. Предвижда се екипа по проекта да осъществява официалната комуникация с представители на УО на Програмата. В тази дейност ще се осъществят и стъпки по прилагането на задължителните изисквания при осъществяване на мерките за информация и комуникация на ЕС и тяхното изпълнение на ниво проект. Чрез тази дейност ще се осигури публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз . В тази дейност ще се изпълнят мерки насочени към максимално широк кръг заинтересовани лица при спазване на изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“ и включва: (1) Публикуване на информация на уеб-сайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, вкл. финансовата подкрепа от ЕС (2) Плакат с информация за проекта с минимален допустим размер формат АЗ -10 бр (3) Информационни табели -2 броя. Една информационна табела ще бъде монтирана на обекта, и една пред входа на община Земен. Проектът ще бъде отразен и в местните и регионални медии. 31 708.93 0.00
Осъществяване на СМР: Тази дейност включва осъществяване на всички строителни дейности, заложени в Техническия проект и обобщеното КСС. Като основни строителни операции са включени : Енергоспестяващи дейности свързани с топлинното изолиране на външни стени; Енергоспестяващи дейности свързани с топлинното изолиране на покрив; Енергоспестяващи дейности свързани с топлинното изолиране на под; Енергоспестяващи дейности свързани с подмянана дограма и Съпътстващи СМР към енергоспестяващи дейности;. В рамкитена проекта ще бъде обхваната цялата сграда с ЗП от 402 кв.м и РЗП 2103,44 кв. м. с общо 18 бр. апартаменти, ситуирани в 3 жилищни етажа и един партерен етаж . Предвидените дейности са изцяло съобразени с нормативните изисквания и техническата документация. Изготвен е инвестиционен проект във фаза „технически проект“, Обследване за Енергийна ефективност, Резюме на доклад от извършено обследване за енергийна ефективност на сграда, Технически паспорт на сградата, Обследване на сградата, Обобщена КСС и Заснемане на сградата, което е част от Техническия проект.Техническата документация включва всички дейности по саниране на сградата. Реализацията на дейността ще спомогне за постигането на конкретните цели на проекта, а именно: - да подобри качеството на живот на живущите в жилищен блок, намиращ се на ул. Земенски манастир № 46 в гр. Земен, област Перник, посредством внедряване на мерки за Енергийна ефективност; - повишаване на енергийната ефективност на жилищната сграда; - допринасяне за намаляване на крайното енергийно потребление; - намаляване емисиите на парникови газове ; - намаляване на енергийната бедност и уязвимите потребители на енергия; - намаляване на разходите за енергия на жилищните сгради; - подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградата; Установен е потенциал за намаляване на потребната енергия с 65,48 %, с екологичен еквивалент 98,55 тона спестени емисии CO2. 418 710.64 0.00
Разходи за проектиране и авторски надзор: Тези разходи включват изтовянето на техническия проект заедно с Обобщена КСС, Технически паспорт на сградата и Техническо обследване. Освен предварителните разходи в дейността се включва и осъществяване на Авторски надзор по време на строителството. За осъществяване на дейността преди одобрение на проекта е сключен Договор за изпълнение, по който са направени и частични плащания. 14 065.40 0.00
Осъществяване на строителен надзор: Изпълнението на поддейността ще се възложи на външен изпълнител, лицензиран за упражняване на дейността, съгл. чл.166 и чл.167 от ЗУТ в съответствие с разпоредбите на ЗОП. Ще се извършат следните дейности: - откриване на строителна площадка, определяне строителна линия и ниво, упражняване на непрекъснат строителен надзор по изпълнението на строежа за спазване изискванията към строежите съгласно чл.168 от ЗУТ и специфичната нормативна уредба;- всички актове и протоколи се подписват и подпечатват и от изпълнителя, съгл. Наредба 3/31.7.2003г. Той ще изготви окончателен доклад за обекта. Обхватът на договора ще включва осъществяване на СН по време на изпълнението на всички дейности включени в Техническия проект. Строителният надзор ще се възложи по реда на ЗОП на изпълнител, притежаващ необходимия лиценз, съгласно ЗУТ. На базата на заключенията от извършения строителен надзор ще се пристъпи към окончателната приемно-предавателна процедура на обекта. Съгласно Раздел II от ЗУТ, изпълнителят ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; осъществяване на инвеститорски контрол; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. 8 374.21 0.00
Разходи за изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ: Тази дейност попада в групата предварителни дейности. Тя включва изготвянето на Обследване на сградата за енергийна ефективност, изготвяне на резюме и сертификат за енергийна ефективност. Обследването за енергийна ефективност на сгради има за цел да установи нивото на потребление на енергия, да определи специфичните възможности за намаляването му и да препоръча мерки за повишаване на енергийната ефективност. Обследваната сграда е третирана като интегрирана система, състояща се от:  монолитна сграда;  системата за отопление;  обитатели и режими на обитаване на сградата;  климатичните въздействия на околната среда. Дейността приключва с предоставянето на Обследване на сградата за енергийна ефективност, изготвяне на резюме и сертификат за енергийна ефективност, които са неделима част от настоящия проект. 8 834.45 0.00
Изготвяне на обследване за наличие на защитени видове: Тази дейност обхваща проучване на сградата, предвидена за саниране за наличие на редки, ценни и защитени видове, представители на орнитологичната и др. фауна.Този разход спада към предварителните разходи и за изготвянето на необходимия доклад е сключен договор и са изплатени сумите по него. 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).