Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 035 TREES
Български

Programme: Development of Regions Programme 2021-2027

Planning region: All

Description

The project aims to implement an assembly of interrelated activities aimed at improving the road, educational and public infrastructure on the territory of the Municipality of Plovdiv. The above will be achieved through the implementation of integrated measures for the development of road and transport connections and a bicycle network (by building an extension of St. Petersburg Blvd.), construction and equipment of a new and modern building for the needs of the municipal education system (for Aleko Konstantinov Primary School - 2nd address), as well as energy efficiency renovation of the Administrative Court - Plovdiv, along with the improvement of green areas and spaces adjacent to the mentioned sites, meeting the needs of the target group - 325 485 people, citizens of Plovdiv. Project's implementation will lead to: improving the quality of the public road, educational and public infrastructure, as well as increasing the attractiveness and improving the comfort and conditions of the urban environment, incl. through increasing the green areas within the city. The efforts will have a positive impact on reducing transport traffic and congestion, improving connectivity and access to key urban and suburban road connections, incl. by providing opportunities for alternative transportation, modernizing education conditions and increasing the energy efficiency of public buildings, while at the same time reducing CO2 and PM pollution, optimizing the quality of ambient air, as well as the general state of the natural environment in the Municipality of Plovdiv.
The project is in correspondence with the city's Plan for Integrated Development, as well as the objective of Procedure BG16FFPR003-1.001 "Support for integrated urban development in the 10 urban municipalities - main growth centers", under the PRD 2021-2027, to promote integrated and inclusive social, economic and environmental development, culture, natural heritage, sustainable tourism and security in urban areas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Изграждане на продължение на бул. „Санкт Петербург“: Дейността е насочена към изграждането на продължение на бул. „Санкт Петербург“, находящ се в изт.част на гр. Пловдив, ИН 56784.540.1529 (вид собств. общ.публ., вид територия – урб.), като обхватът му е от бул. "Освобождение" до кръгово кръстовище на бул. "Цариградско шосе" с ул. "Ягодовско шосе" (от км 0+350 до км 1+120, ПИ с идентификатори 56784.540.7, 56784.540.8,56784.540.15, 56784.540.46,56784.540.107, 56784.540.1529, за което е изд. необх. служебна бел., приложена към ФК). За обекта има изготвени РИП и КСС, съобр. с действ. ПУП, ГПОД, ПС-КТС, изд. РС, становище на РИСОВ и др. Булевардът е част от общ.ул.мрежа, съгл. ОУП на Община Пловдив, като новата отсечка е проектирана кореспондентно с оглед постигане на предвидените габарити. Дължината на проектната ос е 1120м, като съдържа 3 хор.криви (с радиуси м/у R=250м и R=275м) и една хор.чупка. Булевардът ще бъде от две платна по 10.50м (всяко с по 3 ленти по 3.50м) и разделителна ивица 2.00м. Ще се изпълни предпазна ограда Н 110см. м/у платната за движение в разделит.остров, по цялата дължина на новото трасе. Ширината на разделит.ивица е единств.промяна от проектн.решения на ПУП-а, като това е за сметка на разшир. на южен тротоар, за да може да се изгради велоалея, която да съотв. на нормат.изискв. Велоалеята е с шир. 2.50м, отделена от ул.платно със зел.ивица 1.50м. и тактилни плочи, на определ.места ще се монтират велостоянки. Проектирани са авт.спирки в спец. „джобове“, вкл. са предвидени мерки за достъпна среда. Ще се изпълнят и необх.скосявания съгл. Нар. No РД-02-20-2 от 26.01.2021г. и др. Предвидени са антипаркинг колчета, съгл. действ. норм.уредба. Въведени са пикетни точки през 20м. За вс. от тях е съставен подробен напречен профил с посочени разст. наклони и коти на подробн.точки. Предвижда изгр. на предимно редови насаждения от ул.дървета, композирани в специф. и строго инд.облик на бул.“Санкт Петербург“. С проекта се набляга на стилово и композиционно обединение на реконструираната вече отсечка на булеварда. В разделит.ивица на съоръжнието се предвиждат редови насаждения, в широките му части (в близост до кръгово кръстовище), се оформя дървесно-храстова група, към вътр.зелени ивици по протежението му се планира засаждане на цъфтящи храсти и др. Предвидените по РИП зелени площи включват раст.видове, съобразени с необходимостта от филтриране на въздуха и създаването на условия за изолиране на разположените вблизост жил.квартали от новата транспортна инфраструктура, която се очаква да бъде с висока степен на натоварване с трафик на движението на МПС. Взети са предвид и насоките, обусловени в „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Така ще се осигури макс.еколог.ефект от уличното озеленяване. Основните техн.параметри на обекта са: велоалея - 1,14 км, дължина на трасето – 1,12км., зелени площи - 1 ха. Изграждането на новото трасе е от ключово значение не само за града, но и в регион.план, тъй като съществ. му част започва от надлез „Родопи“ като продължение на бул. „Кукл.шосе“, преминава през кръстовището с бул. „Хр.Ботев“, „Източен“ и „Асеновгр.шосе“ и завършва на кръговото при хотел „SPS“, където се пресича с бул. „Освобождение“, т.е. – осн. трасета и подстъпи за градска и междугр. свързаност, предоставяйки достъп и до републ.пътна мрежа, а именно-свързаност към II-56 и I-8, като последният, формира част от коридора на осн.TEN-T мрежа - „Ориент/Източно – Средиземноморски“, обсл. чрез АМ „Тракия“ и АМ „Марица“, както и функц.свързаност със съседните общини.Изграждането на отсечката ще спомогне за пътно-транспортната осигуреност на планираната за реализиране в срок от 36 мес. (до 2027г.) инвестиция в нова обр.инфраструктура за МГ „Акад. К. Попов“ – гр. Пловдив (за мин. 1196 деца), на ст-ст 35 млн. лева с ДДС (осигурено и одобрено финансиране по Програма на МОН за 2024 – 2027 г. и чрез собств.принос), разпол. на терен в непосредств. близост до трасето на планираната в Д1 отсечка (ПИ № 56784.541.20 по КККР на гр. Пловдив). 26 360 575.60 0.00
Дейност 2 - Изграждане и оборудване на нова учебна сграда с физкултурен салон на ОУ „Алеко Константинов“ - втори адрес (гр. Пловдив, ул. “Алеко Константинов” 11): Д 2 е насочена към изграждане на нова самост.уч.сграда на ОУ „Алеко Константинов“, гр. Пловдив (втори адрес, находящ се в УПИ 1-518.533- за образование, кв. 204 по плана на II гр.част, район „Централен“, гр. Пловдив, ПИ с ИД 56784.518.533, публ.общ.собственост, АПОС 2224/05.12.2022г.), като сградният фонд се предвижда на три нива (две основни и един полуниво) и вкл.: физкултурен салон с обслужващи към него помещения и 4 класни стаи с помещение за занималня. За обекта има изготвен технически инвестиционен проект, КСС, като е издадено становище на РИОСВ и РС. Техническите показатели на обекта са: ЗП ново: 560 кв.м., РЗП ново: 1290 кв.м., предвиждан капацитет: 96 лица. Новата постройка ще бъде разположена на мястото на съществ.сграда с ИН 56784.518.533.4, която не отг., вкл. като размери и светла височина, на действ.норм.изискв. и нужди на обр.институция. Постройката е едноет., изп. от монолит.конструкция, тухл.стени и плосък покрив, като е строена за дърв.работилница (бивш Център за труд.обуч.). Конструкцията ѝ и начинът на изпълнение не позволяват нейното преустройство и/или надстрояване. На първото ниво ще е разположен физкулт.салон със светли р-ри 13х25м с обсл.помещения към него -санит.възли за момичета и момчета, помещение за инвентар и за контрол на достъп. На второто (междинно) ниво ще са разпол. съблекални за ученици, стая за треньор, помещение за тихи игри /занималня/. На трето ниво ще са разпол. 4 уч.зали с р-ри м/у 56 кв.м. и 61 кв. м. при норма от 2 кв.м./ученик. Вс.стаи са предвидени с изт. и южно изложение с изкл. на една - със зап.изложение, като за нея са предвидени вертик.слънцезащ.елементи, съобр. с приетите енергоефект.мероприятия. Уч.зали са с едностр.осветяване и тяхната шир. е lt;7.20м. В северозап. край на сградата е предвидено допълнит.помещение за извънкл.дейност. От сев.страна са разпол. санит.възли за момичета и момчета, както и за лица с увреждания. Ще се изгради и асансьор (с достъп до трите нива), съобр. изискв. на Нар.№ РД-02-20-2/26.01.2021г. Зад асансьора ще е разпол. помещение за поддръжка и почистване на етажа. Вертик.комуникация ще се осъществява с две двураменни стълбища в сев.край на сградата, отделени в стълб.клетка, и асансьор към едното, подходящ и за лица с увр. За достъпността на средата се предвиждат и: наклони, рампи, ръкохватки, подх.широчина на вх.пространства и др. При изп. на обекта ще се приложат и ЕСМ, вкл. прозорци, врати, изолация, вкл. – ФЕЦ, и др., вкл.-дворни намеси и озеленяване. Предвидено е за закупуване и оборудване и обзавеждане, съобр. с инвестиц.намерение, както и с норм.разпоредби и изискв. за физическата среда на Наредба № 24/10.09 2020г., в т.ч.- са отчетени и конкретните потребности и нужди на ползвателите. Същото включва индикативно осигуряването на: модулни маси и ученически столове, учителски бюра и столове, шкафчета, подвижни контейнери и др. За конкретния обект, с финансиране извън ПРР, на предходен етап, са изпълнени необходимите мерки и изисквания, препоръчани от МОН и изискуеми, съгл. НК, за което е представена детайлна информация в поле "Съответствие на дейностите вкл. в ПП с изискв. посочени в т.13."ДЕЙНОСТИ, ДОПУСТИМИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ" на НК" на ФК. В последния контекст, са изградени: футболно игрище с ударопогл.настилка - 200 кв.м., оранжерия за отгл. на плодове и зеленчуци- 30 кв.м., кл.стая на открито- 40 кв.м., площадка за БДП - 150 кв.м., зел.площ - 80 кв.м., в т.ч. - и маса за игра на шах и "Не се сърди човече". Реализацията на настоящата дейност ще предостави възможност както да се осигурят допълнително места в сферата на училищното образование, така и да бъде създадена материална база, която да гарантира здравословни и качествени условия за обучение и да отговаря на действащата нормативна уредба, в частност - Наредба № РД-02-20-3 от 21 декември 2015 г. и Наредба № 24 от 10 септември 2020 г. При изпълнението на дейността ще се спазват и относимите изисквания на ЗУТ, ЗЕЕ, № РД-02-20-3 от 09 ноември 2022 г., № РД-02-20-2/26.01.2021г. и др. 4 521 292.44 0.00
Дейност 3 - Устойчиви мерки за ЕЕ, зелена и достъпна среда в сградата на Административен съд Пловдив: Дейността предвижда основен ремонт на сградата на Административен съд - Пловдив за изпълнение на предписаните ЕСМ в обследването за ЕЕ (Акт за собственост 8110/20.03.2013г.). При изпълнение на пакета ЕСМ е установен потенциал за намаляване на нормализирания разход на енергия в размер на 72 522 kWh / годишно, което е икономия от 42.53 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 30,84 тона СО2/годишно, или 42.53 % икономия. Към настоящия момент интегрираната енергийна характеристика на сградата отговаря на клас на енергопотребление – „В”. След изпълнение на ЕСМ класът на енергопотребление на сградата ще бъде „А”. Дейността включва реализацията на: 1. Енергоспестяващи мерки: - В1. Топлинно изолиране на външни стени; - В3: Топлинно изолиране на покрив; - В5: Подмяна на прозорци и врати; - ВЕИ – Доставка и монтаж на PV off-grid система 30 kWp; - Въвеждане на система за сградна автоматизация за постигане на енергийно ефективна и устойчива експлоатация-Отопление, вентилация и климатизация, Осветителна инсталация, Захранващи системи, Електрически системи, Асансьори и др.; 2. Изпълнение на „зелени“ мерки в сградата; 3. Изпълнение на мерки за достъпна среда, съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, изм. и доп., бр. 20 от 2022 г. 1 967 964.02 0.00
Дейност 4 - Организация и управление на проекта и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация: В рамките на дейността Бенефициентът ще реализира две поддейности, свързани с осигуряването на ефективно управление и публичност на проекта, а именно: Поддейност 4.1. Организация и управление на проекта: ще се сформира екип за управление на проекта (ЕУП), съответно - за Кандидата и Партньора. ЕУП ще се състои от общо 11 души, както следва: 4.1.1. За ЕУП на Кандидата: - 1 ръководител: организира и управлява дейностите по проекта, следи за спазването на сроковете, участва в проверки от УО и др. контр.органи, изготвя отчетни док. - 1 координатор: подпомага работата на Ръководителя и координира дейностите, следи за изпълнение, мониторинг и докладване на мерките за видимост,отговаря за изработване и съхран. на проектната док., и др.; - 1 счетоводител: следи за правилното и законосъобр.използване на фин. ресурси, отг. за подготовката на док., необх. за извършване на плащания и за верификация на разходите, изготвя ФО, поддържа фин.архив по проекта, участва в проверки на място и др.; - 1 експерт "Правна помощ": разработва процедури по ЗОП; осъществява правна помощ във връзка с ПП и работата с външни изпълнители - 1 експерт "СМР - Пътна инфраструктура": отг. за качеството и спазването на вс.изискв. при практическото изп. на инфр.интервенции и др.; - 1 експерт "СМР - Образователна инфраструктура": отг. за качеството и спазването на вс.изисквания при практическото изп. на инфр.интервенции и др.; 4.1.2. За ЕУП на Партньора: - 1 Координатор Екип на АС: организира и управлява дейностите на Партньора, оказва контрол върху работата на ЕУП на АС, изготвя отчетни док. и др.; - 1 Финансист: извършва финансово-счетоводни и отчетни операции, свързани с мерките на АС и др.; - 1 Техн.координатор: отг. за техн. изп. на Д3 и др.; - 1 Юрист: оказва правна помощ и участва в подг. на ЗОП за дейностите на АС и др.; - 1 Адм. сътрудник: отг. за архивиране на док. на Партньора, изп. на относимите мерки за публичност и др.; Всички членовете на ЕУП на Кандидата са на пряко подчинение на ръков. на проекта, а тези на Партньора - на Координатор Екип АС. Поддейност 4.2. Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регл.(ЕС) 2021/1060, както и съгл. правилата в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС)1060/2021. Община Пловдив ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС) 2021/1060,както и условията на раздел I от Условията за изпълнение, в т.ч.- и при подготовка на документациите за общ.поръчки по ЗОП и при скл. на дог. с изпълнители. Съгл. указаното в чл. 50 от Регл.(ЕС) 2021/1060, Кандидатът и партньорът му се ангажират да осъществят следния минимум от активности: - да публикуват на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - да включват по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - да поставят устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които са поместени всички задължителни елементи, посочени в Единния наръчник, и се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро. - да организират, според случая, комуникационна проява или дейност, в която да привлече за участие Комисията и отговорния управляващ орган; 377 757.48 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).