| Доставка на електрически автобуси и зарядни станции за тях: Дейността предвижда доставка и въвеждане в експлоатация на 7 бр. електрически автобус соло, нископодови, с размер 9 м (+/- 1 м) и 7 бр. зарядни станции за тях.
Използването на нови електрически автобуси ще допринесе за значително намаляване на фините прахови частици (ФПЧ10) и на нивата на азотни оксиди.
Новите електрически автобуси ще бъдат модерно оборудвани, удобни, полезни за околната среда и привлекателни за употреба в градски условия, като по този начин ще допринесат за съществено повишаване на качеството на предлаганите транспортни услуги и за увеличаване популярността на градския транспорт сред жителите и гостите на гр. Плевен. Те ще отговарят на най-съвременните стандарти и изисквания за този вид транспорт. Въвеждането им в експлоатация ще осигури икономичност от гледна точка на поддръжката и ще доведе до намаляване на нивата на вредните емисии и газове и до чувствително повишаване на качеството на атмосферния въздух.
В сравнение с моторните превозни средства, новите електрически автобуси са много по-безшумни при експлоатацията, което ги прави важен фактор за редуциране на нивата на шумовото замърсяване в града.
Зарядните станции ще се позиционират в двете депата собственост на вътрешния оператор. Предвижда се позиционирането на зарядните станции да стане на следните адреси:
- Тролейбусно депо на ул. „Кичево“ № 4 - предвижда се инсталирането на необходимото количество единични зарядни станции съгласно изготвения работен проект;
- Тролейбусно депо в жк. „Дружба“, ул. „Александър Малинов“ № 53 - предвижда се инсталирането на необходимото количество единични зарядни станции съгласно изготвения работен проект.
Доставените и монтирани станции за зареждане, осигурени със средства по настоящия проект, ще бъдат експлоатирани само и единствено от закупените по проекта превозни средства. Подобрената система на градския транспорт се очаква да доведе до намаляване ползването на лични автомобили, което ще спомогне за намаляване на задръстванията и негативните последствия от тях, респективно ще спомогне за подобряване качеството на въздуха и намаляване нивото на замърсителите.
Конкретните ползи от пускане в експлоатация на новите електробуси се изразяват в намаляване вредните емисии във въздуха; намаляване на шума и вибрациите от превозните средства; спестяване на енергия; повишаване на сигурността на движение - въвеждане в експлоатация на нови електробуси изключва всякаква възможност за произшествия с тях вследствие влошено техническо състояние.
|
6 593 832.00
|
0.00
|
| Реконструкция на контактната мрежа: Целта на реконструкцията на участъците от тролейбусната мрежа е да се обезпечи съществуващото и очаквано търсене на транспортни услуги от населението. По този начин ще се повиши мобилността, комфорта на предлаганите услуги и жизнения стандарт на гражданите. С цел предотвратяване на задръстванията, намаляване на времето за придвижване и повишаване на качеството на предлаганата услуга е наложителна реконструкция на контактната мрежа и всички елементи към нея.
Реконструкцията на тролейбусната мрежа и по-специално на пресичанията на контактната мрежа ще доведат до намалено време за преминаване през реконструираните кръстовища. В момента поради остарялото оборудване при пресичанията тролейбусите преминават с намалена скорост. След реконструкциите тролейбусите ще могат да преминават със скорост близка до нормалната скорост на движение.
Обхват на мярката:
Предвижда се реконструкция и модернизация на контактната мрежа по тролейбусните участъци, останали извън изпълнения проект „Реконструкция, подобрения и оптимизиране на тролейбусната мрежа – инженеринг в рамките на проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен, финансиран от ОППР 2007-2013“, както следва:
1. Двупосочно по бул.“Георги Кочев“ от кръстовището с ул.“Гренадeрска“ до обръщалото при спирка „Балканстрой“, включително кръстовищата с ул.“Гренадeрска“, с ул. „Неофит Рилски“, кръстовището на бул.“Георги Кочев“ с бул.“Русе“ до обръщалото на ул.“Гривишко шосе“.
2. Еднопосочно по ул.“Гривишко шосе“ от обръщало ул.“Гренадерска“ до обръщало Балканстрой.
3. Двупосочно по ул.“Гренадерска“ от кръстовището с ул.“Данаил Попов“ (без кръстовището) до обръщало на „Гривишко шосе“, вкл. кръстовището с ул.“Неофит Рилски“.
4. Еднопосочно по ул.“Неофит Рилски“ от кръстовището с ул.“Георги Кочев“ до кръстовището с ул.“Гренадирска“(без двете кръстовища).
5. Тролейбусен маршрут № 5 :
• Двупосочно по ул.“Христо Ботев“ – от кръстовището с бул.“Трети март“ до кръстовището с бул.“Русе“(без кръстовището );
• Двупосочно от ул.“Трети март“, по ул. „Александър Малинов (околовръстно Дружба 1, Дружба 2, Дружба 3) до ново Тролейбусно депо:
• Двупосочно от ново тролейбусно депо до обръщало Дружба 2 (кръгово бул.“България“), вкл. обръщало.
6. Двупосочно по бул.“България“ от кръстовище с ул.“Трети март“ до обръщало Дружба 1“ (без кръстовището с ул.“Климент Охридски“).
7. Двупосочно по ул. „Сан Стефано“ от кръстовище с ул.“Стоян Заимов“(без кръстовището) до обръщяло Моста (без кръстовище с бул.“Христо Ботев“).
8. Двупосочно по ул.“Цар Самуил“ от обръщало „ЛВТ“ до бензиностанция ОМВ.
9. Еднопосочно в жк Сторгозия – вкл. връзките с ул.“Цар Самуил“.
10. Изход старо тролейбусно депо до площад „Иван Миндиликов“.
Модернизация на контактната мрежа включва и кръстовища с автоматични тролейбусни стрелки(АС):
1. ул.“Георги Кочев“ - ул.“Гренадерска“ - 1 брой АС;
2. ул.“Георги Кочев“ - ул.“Неофит Рилски“ - 1 брой АС;
3. ул.“Георги Кочев“ - бул.“Христо Ботев“ – 3 броя АС;
4. ул.“Цар Самуил“ – жк Сторозия“ – 1 брой АС;
5. Обръщало жк Кайлъка – 1 брой АС;
6. Обръщало Трудово поделение - 1 брой АС
7. Обръщало на Полима – 1 брой АС
С реализацията на дейността ще се осъществи адекватно и бързо обслужване на пътниците, отпушване на трафика, намаляване на ПТП и съответно намаляване на загубите на вътрешния оператор. Очакваните екологични ползи от реализацията на Компонента са предимно свързани с намаляване на нивата на вредните емисии и газове, както и с подобряване на състоянието на въздуха на територията на гр. Плевен. Модернизираната контактна мрежа ще допринесe за повишаването качеството на услугите, както и за популярността на градския транспорт сред жителите и гостите на град Плевен. Подобрената система за градски транспорт се очаква да доведе до намаляване на ползването на лични автомобили, което ще спомогне за намаляване на задръстванията и неприятните последствия от тях, а оттам и за подобряване качеството на въздуха и намаляване нивото на замърсителите. |
15 352 651.80
|
0.00
|
| Реконструкция и подобрения на 4 бр. ТИС и изграждане на 7 бр. места за зарядни станции: Реконструкция и подобрения по сградния фонд на 4 бр. токоизправителни станции / ТИС Гарата, Тис Сторгозия, Тис Юг и Тис Дружба собственост на оператора, водоотвеждането на прилежащите терени, както и изграждане на ФВЕЦ на покривните пространства на сградите на 3 броя ТИС - Тис Сторгозия, Тис Юг и Тис Дружба.
Целта е да се осигури оптимална работна среда на машините и съоръженията и да се повиши живочестотата им.
Инсталирането на ФВЕЦ на покривните пространства на реконструираните ТИС ще допринесе за по голяма енергийна ефективност, тъй като производството на електрическа енергия общо около 104 kWp ще се използва за собствени нужди, тоест тя директно ще се генерира в контактната мрежа на Тролейбусен транспорт.
Изграждането на места на 7 бр. зарядни станции е свързано с и осигурява Компонент 1, но тъй като той е чиста доставка по него не е желателно да се включват строително монтажни работи.
С изпълнение на компонента ще се подобрят експлоатационните условия на на енергийната инфраструктура ТИС, ще се облагородят пространствата и ще се придобият по приветлив вид. В известна степен ще се намалят и разходите за ремонт и поддържане на машинната част, тъй като няма да има влияние на външни фактори.
Безспорна е ползата от изграждане на места за зарядните станции с това ще се осигурят необходимите подходящи съоръжения електрически проводи, ще се обособят места за зареждане и домуване на електрическите автобуси.
|
2 569 872.32
|
0.00
|
| ИТС – Надграждане и обновяване на системата за видеонаблюдение по кръстовища и интегриране в единна система за управление на трафика: В град Плевен има изградено и действаащо видеонаблюдение на 16 ключови кръстовища.
Предвижда се надграждане на изградената система за видеонаблюдение и интегриране в единна ИТС за управление на трафика в град Плевен, като надграждането ще обхване всички светофарно регулирани кръстовища.
Цели на Системата за видеонаблюдение:
• Подобряване на физическата среда за гарантиране на устойчиво и интегрирано развитие на град Плевен чрез осигуряване на 24 часово наблюдение на уличното движение
• Осъществяване на ефективен контрол и управление на трафика чрез намаляване на задръстванията въз основа на забавяне на движението в кръстовищата. Съвременните технически средства за осъществяване на тази дейност, които ще бъдат дефинирани в процеса на инженеринг, да позволяват набавянето и съхранението на детайлна информация за участниците в пътното движение. Тази информация може да послужи както за гарантиране на сигурността на физическата среда, така и за промяна на транспортния модел или за задаване на по-точни времена на светофарните цикли в съответните пикови и извънпикови интервали. В същото време техническите средства да притежават необходимата функционалност за промяна на състоянието на светофарния контролер (хардуерно или софтуерно) в реално време, включително и за организирането на „Зелена вълна“ по кръстовищата с подменени (съвременни) светофарни контролери и свързани едно с друго. За светофарно регулираните кръстовища, които не са с подменени контролери, това ще се осъществи по Компонент 5. „Безопасност на движението“ и тогава те ще позволяват отдалечено управление, видеонаблюдението да осигури възможност за ръчна промяна на текущите сигнали с цел – например отпушване на движението
• Осигуряване на предимство, чрез организиране на бързо трасе - например на специализираните автомобили – полиция, неотложна помощ, пожарни коли или други, ако същите не са снабдени със съответните технически средства, както превозните средства на МГОТ
• Намаляване на пътнотранспортните произшествия с нанесени материални щети, вкл. ранени и убити граждани
Специфични цели на Системата за видеонаблюдение:
• Проследяване на даден нарушител на територията на града и предприемане на мерки за неговото установяване
• Предотвратяване на терористични заплахи, чрез постоянен контрол на големите кръстовища и пътни артерии
• Предприемане на адекватни действия при настъпил пътен или терористичен инцидент
• Респектиране на населението с цел превенция и ограничаване на риска от реализиране на ПТП или други инциденти |
2 907 474.51
|
0.00
|
| Безопасност на движението;: Целта на дейността е подобряване на безопасността на движение в града за целта са набелязани специфични мерки за подобряване на безопасността.
Компонента включва изпълнението на конкретните мерки за подобряване на безопасността на 17 кръстовища и разширен обхват проучвателни и проектантски дейности. На три кръстовища ще се изградят нови светофарни уредби, на 6 кръстовища ще се подменят светофарните контролери и секции, а на 9 кръстовища ще се предприемат различни по вид дейности за подобряване на безопасността.
- Изграждане на светофарна уредба на кръстовището на бул. „Христо Ботев“, ул. „3-ти март“ и ул. „Шипка“ в гр. Плевен;
- Изграждане на светофарна уредба на кръстовището на бул. „Христо Ботев“, и ул. „Чаталджа“ в гр. Плевен;
- Изграждане на светофарна уредба на кръстовището на бул. „България“ и ул. „Климент Охридски“ в гр. Плевен;
- Подмяна на контролер, светофарни секции и стълбове: ул. „Цар Самуил“ – СОУ „Стоян Заимов“; бул. „Г. Кочев“ и ул. „Вит“; бул. „Георги Кочев“ и бул. „Русе“; ул. „Стоян Заимов“ и ул. „Дойран“; ул. „Стоян Заимов“ и ул. „Вардар“; ул. „Ген. л-т Ат. Стефанов“ и ул. „Добрич “
Подобряване БД в участъци с пресичане на потоци:
- Кръстовище на ул. „Стоян Заимов“ и ул. „Димитър Константинов“ и ул. „Сан Стефано“;
- Кръстовище на ул. „Стоян Заимов“ и ул. ,,Димитър Константинов“ и ул. „Сан Стефано“;
- Кръстовище на ул. ,,Св. СВ. Кирил и Методий“ и ул. ,,Димитър Константинов“;
- Кръстовище на ул. „Иван Вазов“ и ул. „Димитър Константинов“;
- Кръстовище на ул. ,,Данаил Попов“ и ул. ,,Димитър Константинов“
- Кръстовище на ул. ,,Данаил Попов" и ул. ,,Цар Борис III";
- ул. ,,Цар Самуил“ в жк. ,,Сторгозия“
- ул. ,,Гривишко шосе“
- ул. ,,Сторгозия“
Ползите от реализацията на отделните видове дейности се изразяват в намаляване на аварийността - понижен брой и тежест на ПТП, намаляване на броя на убити и ранени в резултата на настъпване на ПТП. |
1 736 991.49
|
0.00
|
| ИТС – Надграждане и обновяване на система за управление на обществения транспорт: Изпълнението на дейността предвижда:
Замяна на съществуващите ЕИД на 65 броя спирки на градския транспорт с нови ЕИД.
Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на нови ЕИД на допълнителни 65 броя спирки, включващо и изграждане на фундаменти, ел. табла и тръбни пътища (за изводите на ел. захранващи кабели) и свързване към електрическо захранване, монтаж и пускане в експлоатация на нов ЕИД.
Системите за управление на движението трябва да се модернизират и да бъдат главният иновационен компонент на градската среда, като допринесат за намаляването на експлоатационните разходи, за удовлетвореността на клиентите, подобряване на конкурентните позиции на обществения транспорт на транспортния пазар и създадат качествено нови работни места, привлекателни за високо квалифициран и мотивиран персонал.
Повишена надеждност на обществения транспорт т.е. при точно спазване на разписанието е възможно съществено намаляване на времето за чакане на спирките. Предпоставка за това е повторяемост на пътуванията, т.е. основно ще бъдат облагодетелствани трудовите и приравнени към тях пътувания.
Управлението и диспозицията на движението на возилата, както и безопасността на движението са елемент и от задължителното информиране на пътниците, а също и обмяната на информация по цялата верига на мобилността. Критериите, според които се избират техническите решения са безопасността на движението, надеждността, високото качество на обслужване на клиентите и ниските експлоатационни разходи.
Практиката по планирането и управлението на системата на обществения превоз на пътници в Плевен показва, че през последните години ресурсът на системата за управление и контрол на превозния процес е почти изчерпан и тя се нуждае от надграждане. Търсенето от страна на пътуващите е показателно и налага значително подобряване на информационното обслужване по спирките на обществения транспорт, както и контрола на изпълнение на транспортната задача от оператора. Това от своя страна ще допринесе за качеството на услугите и на производителността, включително и възможно най-доброто използване на ресурсите на инфраструктурата.
Основната полза от системата е повишената надеждност на обществените превози. Повишената надеждност се изразява в два основни аспекта:
- възможност за намаляване на времето за чакане на спирките, поради точно спазване на разписанията и известяването на времето за пристигане;
- по-бърза реакция при аварийни ситуации, което се отразява в намаляване на времето за чакане.
|
861 533.40
|
0.00
|
| Генерален план за организация на движението и ПУГМ: Целта на компонента е обезпечаването на непрекъснатото, устойчиво и интегрирано развитие на мобилността. Чрез него бенефициентът ще може по-добре:
- да упражнява ефективно политикта по устойчива градска мобилност;
- да прилага политика и модел на управление на транспорта и инфраструктурата.
Община Плевен има Генерален план за управление на движението, който е изтекъл и действащ План за устойчива градска мобилност.
Същността на този компонент предопределя неговата спомагателна, но ключова функция при осъществяване на проекта и по-конкретно на непрекъснатостта и интегритета му. В този аспект изброеният комплекс от мерки се разглежда като цялостна и еднозначна алтернатива действието на която е постоянно и обвързано по време с целия планов хоризонт. Разработването на Генерален план за управление на движението и План за устойчива градска мобилност ще допринесе за интеграцията на отделните компоненти. Това ще даде възможност за обвързване на нуждите на община Плевен с регионалните и национални стратегически планови документи, и да и помогне за непрекъснатото и устойчиво развитие в дългосрочен план.
Плановите документи осигуряват на общинската администрация един ефективен инструмент за реализирането на оптимални режими за движението, спирането и паркирането на пътните превозни средства, пешеходни и велосипедни потоци.
|
300 000.00
|
0.00
|
| Облагородяване на спирки в това число доставка и монтаж на спирконавеси: Важна част от мрежата на масовия градски транспорт са спирките, които са елемент и на градската среда. Към настоящият момент в обхвата на пътнотранспортната мрежа на община Плевен са налице 60 бр. стари спиркови навеси, които са напълно амортизирани, морално остарели и неподлежащи на ремонт. Съществуващите навесни конструкции са поставени преди повече от 30 годи и изискват голям ресурс за поддържане в експлоатационна годност. Проектното предложение предвижда да бъдат подменени старите амортизирани спирконавеси - 60 бр. и поставени нови - 20 бр. такива със съвременен и изчистен дизайн и изразена идентичност за града. Това от своя страна ще допринесе за качеството на услугата и възможно най-доброто използване на ресурсите на инфраструктурата. Критериите, според които се избират техническите решения са надеждността, високото качество на обслужване на клиентите и ниските експлоатационни разходи.
Компонентът ще подобри състоянието на спирките на обществения транспорт, посредством поставянето на нови спирконавеси - 80 бр. и осигуряването на достъпна среда.
|
684 288.00
|
0.00
|
| Организация и управление, мерки за видимост, прозрачност и комуникация: За правилното, качествено и навременно изпълнение на Дейността, в проектното предложение е планирано сформирането на екип за управление на проекта (ЕУП), който ще се състои от представители на двамата партньори, както и външен екип от експерти, избрани по реда на ЗОП, с необходимата квалификация и опит.
Вътрешният ЕУП на Община Плевен ще се състои от представители на бенефициента с най - малко от следните експерти: Ръководител проект, Координатор, Счетоводител, Финансов контрольор, Инвеститорски контрол, Специалист по организация на движението и транспорта, Специалист обществени поръчки, Юрист, Технически сътрудник, Административен асистент, Експерт Информация и публичност.
Вътрешния ЕУП на партньора "Тролейбусен транспорт ЕООД" ще се състои най - малко от следните експерти: Координатор, Счетоводител, Специалист обществени поръчки, Инвеститорски контрол и Технически сътрудник/архивар. „Тролейбусен транспорт“ ЕООД гр. Плевен е самостоятелен възложител по реда на ЗОП /секторен възложител/.
Поради тази причина в екипа на партньора са включени експерти, които да изпълняват функции по възлагане и изпълнение на обществените поръчки, проведени от него.
Външният ЕУП ще се състои най - малко от следните експерти: юрист, финансист, експерт по мониторинг и докладване, строителен инженер, Експерт по част ЕЕ, Експерт по част Електро.
С цел спазване изискванията на ЕС за видимост, прозрачност и комуникация, настоящата Дейност предвижда и мерки за осигуряване им съгласно изискванията на Процедурата и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 г.
В рамките на дейността ще се спазят задължителните изисквания на чл. 47 и чл. 50 от Регламент (ЕС)1060/2021 като:
Ще бъдат поставени устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите
характеристики, посочени в приложение IX на Регламент 1060/2021, веднага щом започне физическото изпълнение на операциите, включващи физически
инвестиции или инсталирането на закупеното оборудване - 130 бр.
информационен банер - 2 бр.(за всеки партньор по 1 бр.)
информационни стикери за доставеното оборудване - 500 бр.
информационен билборд - 1 бр.
проведени публични информационни събития - 2 бр.
информационна брошура за целите, очакваните резултати и индикаторите на проекта формат А5 - 2 000 бр. |
1 858 713.26
|
0.00
|