Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 110 TREES
Български

Programme: Programme "Research, Innovation and Digitalisation for Smart Transformation"

Planning region: All

Description

The project’s main objective is to establish and develop Digital Innovation Hub Mechanika in town of Peshtera, South Central Region
of Bulgaria, which supports SMEs, small-midcaps and public entities in digital transformation through providing services as testing
before investing and trainings and consultancy, as well as through providing support to find investment and to find effective
collaborations in regional innovation ecosystem. The DIH Mechanika digitalisation objectives are focused on footwear and garment
production industry and the related to the shoe industry green and low-carbon technologies.
Project’s objectives will be achieved through investments in robotics and 3D technologies for the establishment of digitalisation and
industrial design center within the hub, through providing access and services to SMEs, small-midcaps and public entities in
development of digital and low-carbon technologies for the footwear and garment industry, as well as through activities for
networking and cooperation.
The described project’s objectives correspond to the priorities of the call for proposals. The project as well as the programme aims at
developing capacities in advance digital skills and best use of technologies for accelerating economic development. Both, the project
and the programme aim at accelerating digital transformation in SMEs, small-midcaps and public organisations and both the project
and the programme are focusing on development of Industry 4.0 principles through introduction of AI and digital technologies in
the manufacturing process.
The effect of the project implementation is the increased capacity for digital transformation and innovation activities, including
increased innovation potential in the South Central planning region in the field of automation and digitalisation of the footwear and
garment industry.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Работен пакет 1 Управление и координиране на проекта: Работният пакет има за цел да гарантира правилното управление и гладкото изпълнение на дейностите по проекта. Целта на РП 1 е да създаде условия за ефективно сътрудничество между членовете и партньорите на ДИХ Механика, както и създаване на вътрешна система за обмен на информация и вземане на решения в екипа на проекта. РП 1 допринася косвено за постигането на специфичните и основни цели на проекта, като задачите в рамките на работния пакет ще осигурят съответните условия за изпълнение на останалите работни пакети по проекта. Специфичните цели на РП 1 са: ▪ СЦ 1.1 Да се създаде екип на проекта и да се определят отговорностите и ролите на персонала на ДИХ Механика ▪ СЦ 1.2 Да се разработи и въведе система за управление на проекта, включително процедури за докладване на напредъка, процедури за мониторинг и комуникационен план в хъба. ▪ СЦ 1.3 Да се осигурят финансови ресурси и устойчиво финансово управление за гладко изпълнение на услугите на ДИХ Механика. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните работни задачи: Задача 1. Създаване на екип по проекта Екипът на проекта ще включва следния персонал назначен в ДИХ Механика: главен изпълнителен директор, Главен технически директор, финансов мениджър, координатор на проекта и Технически асистент. Критериите и избор на членове на екипа на проекта ще се извършва от ръководството на ДИХ Механика с участието на координатора Ингилиз Груп ЕООД. Ще бъдат разпределени отговорности и ще бъдат разработени длъжностни характеристики. Задача 2. Установяване на системата за управление и координация. Ще бъде разработена система за координация и управление на проекта. Системата ще включва процедури за наблюдение на дейностите, оценка на напредъка, както и докладване в рамките на организация. Системата за управление и координация и комуникационният план ще определят правилата и последващи процедури, честотата на срещите и отчетността, методите за вътрешен контрол и оценка на качеството. Задача 3. Срещи и докладване на напредъка Съгласно въведената система за управление и координация ще се провеждат срещи по проекта за оценка и докладване на напредъка и проследяване на постигнатите резултати. Задача 4. Финансово управление Основна част от управлението на проекта е насочена към осигуряване на финансови ресурси и устойчивост на ДИХ Механика, така че финансовото управлението е идентифицирано като отделна задача, която ще продължи през всичките 36 месеца по време на изпълнение на проекта. Координаторът ще отговаря за финансово управление и устойчивост на проекта и ще гарантира осигуряване на финансово изпълнение на проекта. Задача 5. Инфраструктура и доставки за управление на проекта За изпълнение на проектните дейности, ДИХ Механика ще осигури работни помещения (офиси, заседателна зала и др.). По проекта ще бъдат осигурени 5 лаптопа за нуждите на персонала. Необходимата инфраструктура за онлайн и дистанционна работа също ще бъдат инсталирани, за да се гарантира онлайн работен процес и сътрудничество на персонала на ДИХ Механика. 936 528.18 0.00
Дейност 2 - Работен Пакет 2 Експериментална и тестова инфраструктура: Работният пакет има за цел да установи необходимата за функционирането на ХЪБ Механика експериментална и тестова инфраструктура. Целта на РП 2 е да създаде условия за предоставяне на услуги на МСП и публични субекти, свързани с дигитализацията на индустриалния процес. Специфичните цели на РП 2 са: ▪ СЦ 2.1 Установяване на инфраструктура чрез закупуване на цифровизирани и роботизирани системи за обувната и кожено-галантерийната индустрия за тестване преди инвестиране на технологии от публичния и частния сектор. ▪ СЦ 2.2 Установяване на споделена експериментална инфраструктура за дигитализация, проектиране, изследване и развитие и създаване на прототипи в обувната индустрия. ▪ СЦ 2.3 Установяване на инфраструктура за повишаване на взаимодействието и обмена на знания между бизнеса и научни организации в областта на Индустрия 4.0. Задача 1 - Тръжна процедура Първата задача в РП 2 е да се подготви и проведе прозрачна тръжна процедура за закупуване на предвиденото оборудване. Като част от подготвителните дейности, ще бъдат разпалотени подробни тех нически спецификации в съответствие със специфичните нужди и предназначение на инфраструктурата за тестване на ХЪБ Механика. Тръжната процедура ще се проведе съгласно ЕС и национални правила за избор на изпълнители. Задача 2 - Закупуване на оборудване за центъра за дигитализация и индустриален дизайн. Задачата е основополагаща за проекта като включва закупуване на необходимото за финкционирането на центъра за дигитализация и индустриален дизайн оборудване, в това число: - Система за разкрояване на материали - Система за ушиване на саи - Частично роботизирана система за сглобяване на обувни изделия - Система за създаване на ходила от органични материали - Система за създаване на рециклирани табани Всички системи включват роботизирани и 3D технологии, както и специализиран софтуер, които ще осигуряван дигитализация на процесите по прототипиране и индустриален дизайн. Оборудването е необходимо за установяване на споделена експериментална и тестова инфраструктура, която ще подкрепя МСП, дружества със средна пазарна капитализация и публични организации при разработване и тестване на нови технологии и продукти в обувната и кожено-галантерийната промишленост. ПРедвиденото за закупуване оборудване разполага с необходимите функционалности, които позволяват реализирането на услуги по тестване преди инвестиране - прототипиране на технологии ипродукти, дигитализация на технологии в обувната промишленост, подобряване на дигиталните умения и др. В допълнение, предвидените за закупуване системи имат за цел да обработват органични, рециклирани и биоразградими материали, което ще позволи разработване и тестване на ниско-въглеродни технологии в обувното и кожено-галантерийното производство. Задача 3. Инфраструктурна интеграция Като последна задача за РП 2 ще е необходима инфраструктурна интеграция на закупените цифрови и роботизирани системи, с оглед установяването на напълно работещ център за цифров експериментален и промишлен дизайн, който ще позволи предоставяне на услуги по тестване преди инвестиране и услуги за научноизследователска и развойна дейност за МСП, публични субекти, партньори и членове на хъба. По време на тази задача ще бъдат извършени серия от тестове на центъра за индустриален дизайн, както и обучения на експертите на хъба, за да се гарантира готовност за работа с клиенти. 6 444 459.85 0.00
Дейност 3 - Работен пакет 3 Предоставяне на услуги от ДИХ Механика: Специфичните цели на Работен пакет 3 са: СЦ 3.1 Да предоставя услуги за нови, цифрови и зелени технологии и разработване на продукти в обувната и кожено-галантерийната промишленост чрез осигуряване на специфичен експертен опит. СЦ 3.2. Да подкрепя публични и частни субекти (МСП, малки предприятия със средна капитализация, публични организации и т.н.) в процеса на дигитална трансформация и въвеждане на цифрови и зелени технологии в техните производствени процеси, услуги и продукти чрез предоставяне на услуги по тестване преди инвестиране, обучения, работа в мрежа и консултански услуги. СЦ 3.3. Да допринесе за регионалната и национална цифрова трансформация чрез подкрепа на публичния и частния сектор при въвеждането и развитието на цифрови и нисковъглеродни технологии в обувната и кожено-галантерийната промишленост. Задача 1. Екип от експерти За предоставяне на висококачествени и разнообразни услуги, DIH Mechanika се нуждае от набор от експерти, които да осигурят експертизата в областта на инженеринга, 3D дизайна, автоматизацията и дигиталната трансформация в публични и частни предприятия. Екипът от експерти ще включва: технолози, дизайнери, машинни оператори, ИТ експерти, консултанти по цифрова трансформация, обучители, консултанти по интелектуална собственост. Експертите ще работят по проектите на хъба и ще предоставят услуги на клиентите на DIH на дневна ставка, като в бюджета на проекта са предвидени общо 3150 работни дни за екипа от експерти. Задача 2. Разработване и предоставяне на услуги Персоналът на ДИХ Механика заедно с експертите ще разработят и предоставят набор от услуги, свързани с дигиталната трансформация на обувната и кожено-галантерийната индустрия. Услугите са групирани в 4 категории: Тестване преди инвестиране, обучение и развитие на умения, подкрепа за намиране на инвестиции, работа в мрежа и достъп до иновационни екосистеми. По предварителни проучвания са предвидени общо 507 услуги, които ще бъдат предоставени основно през втората и третата година от изпълнението на проекта. Задача 3. Оценка Оценката на цифровата зрялост на клиентите на ДИХ Механика ще бъде извършена преди и след предоставяне на услугите, за да се оценят резултатите от услугите на хъба. Напредъкът в дигиталната трансформация на клиентите наДИХ Механика ще бъде оценен, наблюдаван и анализиран, за да се оцени нивото на успех на проекта и на хъба като организация, подкрепяща дигиталната трансформация. Напредъкът в дигиталната трансформация и ефектът от предоставените услуги върху публичните и частните субекти ще бъдат обобщени в доклад за оценка на цифровата зрялост, който ще бъде представен на едно от мултипликационните събития в края на проекта. 883 790.68 0.00
Дейност 4 - Работен пакет 4 Работа в мрежа и сътрудничество: Работен пакет 4 има за цел да създаде устойчива мрежа за развитие на иновативната регионална екосистема и ефективно сътрудничество между партньори, МСП, публични субекти, иновационни организации, НПО, финансови организации и др. Специфичните цели на РП4 са: ▪ СЦ 4.1 Да се разработи и поддържа регионална карта на иновативната и бизнес екосистема, подкрепяща МСП и публичните субекти в полезни и устойчиви партньорства. ▪ СЦ 4.2. Да се развие мрежата за сътрудничество на ДИХ Механика на национално и европейско ниво с цел обмен на опит и най-добри практики, придобиване на ноу-хау и изграждане на капацитет, необходими за развитието на хъба, както и за разширяване на обхвата на услугите, предоставяни на публичния и частния сектор. Задача 1. Картографиране Персоналът на ДИХ Механика ще извърши картографиране на регионална екосистема – МСП, иновационни организации, публични субекти и други заинтересовани страни, които биха могли да си сътрудничат в процеса на цифрова трансформация на регионалната икономика. Картата ще включва и налична инфраструктура и съоръжения, свързани с Индустрия 4.0, компании за разработка на софтуер и др. Картата може да включва и други организации в подкрепа на бизнеса като бизнес инкубатори, ускорители и консултантски и обучаващи компании, които са част от регионалната екосистема за иновации и развитие. Задача 2. Нетуъркинг събития - Национални нетуъркинг събития – проектът предвижда организиране на 4 национални нетуъркинг събития с най-малко 30 участници – събитията ще целят активно участие и сътрудничество между всички регионални и национални заинтересовани страни – бизнес консултантски компании, акселератори и други подпомагащи бизнеса организации, бизнес ангели, иновативни предприятия , компании за разработка на софтуер и цифрови технологии, обществени организации и др. - Международно събитие за сътрудничество с други ЕЦИХ – като част от работния пакет ще бъдат проведени 2 международни събития за работа в мрежа. Събитията ще се фокусират върху обмена на добри практики между ЕЦИХ, както и върху установяване на сътрудничество в предоставянето на услуги и партньорства за разширяване на обхвата на услугите на ДИХ Механика за МСП и публични субекти. - Участие в събития за международно сътрудничество – задачата включва и участие на поне 2 участника в 2 събития всяка година организирани от DTA и други ЕЦИХ. Предвиждат се и еднократни сътрудничества – поне 4 годишно през 3-те години на изпълнение на проекта. Задача 3. Обучение за обучители Представители на екипа от обучители на ДИХ Механика ще участват в 20 еднодневни обучения, организирани от DTA или други ЕЦИХ с цел изграждане на експертиза и капацитет за предоставяне на висококачествени услуги. 241 545.00 0.00
Дейност 5 - Работен пакет 5 Разпространение и комуникация: Основната цел на дейността е да повиши осведомеността на обществеността относно дейностите на ДИХ Механика и да разпространи резултатите от проекта. Целта на РП 5 е да популяризира центъра, услугите на ДИХ Механика и проекта чрез изпълнение на комуникационни задачи по време на целия период на изпълнение на проекта. Специфичните цели на РП 5 са: ▪ СЦ 5.1 Да се разработи уеб сайт и лого на ДИХ Механика като фактор за повишаване на информираността и видимостта на центъра и неговите дейности и услуги. ▪ СЦ 5.2. Да се разпространят резултатите от проекта и да се мултиплицира ефектът от изпълнението на проекта, за да се повиши устойчивостта на проекта. Задача 1. Уеб сайт и лого Подизпълнител ще разработи уеб сайта и логото на ДИХ Механика. Корпоративният дизайн ще послужи на ДИХ Механика за популяризиране на дейностите и услугите на центъра. Уеб сайтът ще бъде достъпен на български и английски език и всички резултати от проекти, доклади за оценка, услуги и др. ще бъдат достъпни онлайн на него. Задача 2. Промотиращ видео клип С участието на подизпълнителя ще бъде изработен промотиращ видео клип, който ще бъде излъчен в регионални и национални електронни медии с цел популяризиране на дейността и услугите на ДИХ Механика. Задача 3. Събития за разпространение и мултиплициране на резултати ДИХ Механика ще организира 2 събития за разпространение и оценка на напредъка на проекта (1 събитие през втората и 1 събитие през третата година от изпълнението на проекта). Първото събитие ще има за цел да популяризира напредъка на проекта и да оцени напредъка по отношение на възможните подобрения в ефективността на дейностите на ДИХ Механика. Второто събитие ще се проведе в края на проекта и ще се фокусира върху представянето на постигнатите резултати, както и върху идентифицирането на възможностите за тяхното мултиплициране и устойчивост. 191 671.34 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).