Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 282 TREES
Български

Programme: Programme Bulgaria - BMVI

Planning region: All

Description

This project is aimed at modernizing and developing the software and hardware resources of the National Visa Information System (NVIS) in accordance with the requirements for ensuring interoperability and a continuous connection of NVIS with the Visa Information System of the European Union (EU VIS) and the network for visa consultation VIS Mail.

In the context of the efforts to ensure the continuous use of the best available technologies in relation to the reform of the EU VIS and taking into account the processes of digitization of the visa procedure and the framework for interoperability between EU border and visa information systems, through this project will be carried out renewal, upgrade and development of the NVIS application software, and modernization and expansion of the hardware resources, communication infrastructure and network connectivity of the system.

Within the task of technological upgrade of NVIS for the sake of improving the common visa policy, consular cooperation and consultations between the central visa authorities of the EU member states, the following activities will be performed:
1. Project management;
2. Development of the application software of NVIS;
3. Development of the hardware resources of NVIS;
4. Ensuring visibility, transparency and communication of the project.

The activities of the project will contribute to the achievement of the relevant specific objective, respectively the implementation measure specified in Art. 3, paragraph 2, point "b" and Annex II, paragraph 2, point "e" of Regulation 2021/1148 of the European Parliament and of the Council of 7 July 2021 establishing, as part of the Integrated Border Management Fund, the Instrument for Financial Support for Border Management and Visa Policy. The activities to be implemented will correspond to the expected deliverables and results, as well as to the principle of effectiveness and efficiency with an optimal ratio between the expected costs and benefits.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Управление на проекта“: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите от проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, координатор, счетоводител, двама експерти по визови информационни системи и двама експерти по обществени поръчки. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярни срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори и резултати в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол по фонд „Вътрешна сигурност“ (ФВС), фонд „Убежище, миграция и интеграция“ (ФУМИ) и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) за програмен период 2021-2027. Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН (ако е приложимо), и образците съгласно административния договор за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитане на финансовото изпълнение на проекти по ФВС, ФУМИ и ИУГВП в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проекта. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление. Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока ѝ за реализация. Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на административния договор за безвъзмездна финансова помощ. 349 866.53 0.00
Дейност 2 „Развитие на приложното програмно осигуряване на НВИС“: Настоящата дейност ще бъде с обхват, насочен към развиване и надграждане на съществуващи и създаване на нови функционални възможности, модули и инструменти на НВИС във връзка с адаптиране на приложното програмно осигуряване на системата към централната архитектура на ВИС на ЕС и други системи и бъдещите процеси по цифровизиране на визовата процедура. В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен правен, бизнес и ИТ анализ на нуждите, които да съответстват на реалното текущо състояние на програмното и техническото осигуряване на НВИС, компонентите и елементите, по отношение на които е необходимо развитие и модернизиране на НВИС, за да се изведат насоки за развитие, така че процесите да бъдат в пълно съответствие с приложимото законодателство в областта на визовите информационни системи. Чрез извършване на анализа ще бъде очертано текущото технологично състояние на информационно-комуникационната инфраструктура на НВИС и ще бъдат идентифицирани възможностите за надграждане и осъвременяване на системата, отчитайки степента на развитие и интеграция на съществуващите европейски информационни системи в областта на визите и граничния контрол. На база изготвения анализ за развитие и надграждане на НВИС ще бъдат детайлно специфицирани техническите и функционалните изисквания за изпълнение на дейностите по модернизиране на системата. Ще бъде осъществено обновяване и надграждане на НВИС в съответствие с новите технологии, привеждане на НВИС в съответствие с ВИС на ЕС посредством актуализиране на съществуващи или разработване на нови функционалности и модули. Обновените и надградени компоненти на НВИС ще бъдат документирани със съответните детайлна техническа документация на програмния приложен интерфейс, документация за схемата на базата данни, ръководства на потребителя и администратора за работа и администриране на системата, инструкции и процедури за администриране, архивиране и възстановяване и поддръжка на приложните сървъри, сървърите за бази данни. В рамките на дейността се предвижда да бъдат обучени служители на бенефициера (в т.ч. длъжностни лица от Централно управление на МВнР и длъжностни лица от консулските служби на Република България зад граница) за администриране и работа с надградената система. В рамките на дейността се предвижда да бъдат привлечени външни експерти (при необходимост), които ще подпомагат бенефициера при изготвянето на техническите спецификации, свързани с възлагане на дейностите по развитие на приложното програмно осигуряване на НВИС. Чрез изпълнението на дейността ще се отговори адекватно на съществуващите пропуски, дефицити и неидентифицирани потребности и ще бъде осигурена възможност за извършване на всеобхватен преглед на националното и европейско законодателство в областта на визовите информационни системи, както и детайлен анализ на бизнес процесите и IТ инфраструктурата на НВИС за целите на обновяване, развиване, модернизиране и надграждане на програмното и техническо осигуряване на НВИС в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС с Визовата информационна система на Европейския съюз. Необходимостта от изпълнение на настоящата дейност е продиктувана от изискванията за постоянно развиване, обновяване и надграждане на програмното осигуряване на НВИС с оглед оптимизиране, улесняване и повишаване на ефективността на работата на съществуващата система, както и създаване на условия за свързване на НВИС с други системи в контекста на функционалните и технически стандарти, условия и изисквания за оперативна съвместимост на НВИС на Република България с Визовата информационна система на Европейския съюз. Изпълнението на така изложената дейност ще допринесе за постигане на общата цел и очаквани резултати по проекта. 11 390 300.00 0.00
Дейност 3 „Развитие на техническото и системното осигуряване на НВИС“: Настоящата дейност ще бъде с обхват, насочен към технологично обновяване, развитие и модернизиране на хардуерните ресурси, системния софтуер и информационно-комуникационната инфраструктура на НВИС, в контекста на увеличаващото се натоварване и обем от дигитални данни, които системата ще бъде необходимо да поема и съхранява нарастващо във времето в условия на реално членство на България в Шенгенското пространство. Настоящата дейност 3 ще се реализира в три поддейности: - поддейност 3.1 - закупуване и доставка на комуникационно и мрежово оборудване; - поддейност 3.2 - закупуване и доставка на софтуерни пакети на лицензни права на системния софтуер, ползвани от системата НВИС; - поддейност 3.3 - Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на прецизна климатична система за нуждите на Резервен визов център, обслужващ дейностите по репликиране на данни на НВИС. Планирането на дейностите по закупуване и доставка на оборудване (включително инсталация, мениджмънт и поддръжка на техника) по поддейност 3.1 е обусловено от: - необходимостта от обезпечаване на непрекъснато и безпроблемно функциониране на НВИС, в т.ч. Основният и Резервният визов център и интерфейсите за връзка с ВИС на ЕС в режим 24/7 с оглед развиване на надеждността и производителността на системата; - необходимостта от трайно гарантиране на отказоустойчивост в работата на системата при нейното взаимодействие с ВИС на ЕС, мрежата за консултиране на визи VIS Mail и други системи на европейско и/или национално ниво; - високото ниво на амортизация на физическите компоненти на НВИС и моралното остаряване на техническото и системното осигуряване на НВИС вследствие от непрекъснатата експлоатация на системата, налагащо предприемане на мерки за подобряване и оптимизиране на работата на системата, обезпечаване на надеждност при резервиране на информацията, развитие и обновяване на оборудването, повишаване на капацитета на мрежовата свързаност и постигане на непрекъсваемост на системата. Необходимостта от закупуване и доставка на софтуерни пакети на лицензни права на системния софтуер, ползвани от системата НВИС, по поддейност 3.2 се обуславя от новите компоненти, които ще бъдат включени в инфраструктурата на НВИС, за които ще бъде належащо да бъде осигурена съвместимост с последните развиващи се технологии и промени в операционните системи, сървъри на приложения, системи за сигурност и мониторинг и др. Чрез закупуването и доставката на софтуерните пакети за лицензи за използвания софтуер на НВИС ще се осигури възможност за ползване на най-новите версии на програмните продукти, което предпоставя подобрения в кода, използваемостта, производителността и сигурността, отговарящи на нивото на критичност на системата. Необходимостта от изпълнение на дейностите по доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на прецизна климатична система за нуждите на Резервен визов център (РВЦ) на НВИС по поддейност 3.3 се обуславя от належащата подмяна на съществуващата климатизация с нова съвременна прецизна климатизация с оглед осигуряване на оптимално зонирано охлаждане на критичната инфраструктура и оборудване в РВЦ. Целта на зонираното охлаждане е разделянето на центъра за данни на топли и студени зони за осигуряването на ефективно охлаждане и постигането на оптимални работни параметри на сървърната и мрежова инфраструктура за повишаване нивото на непрекъсваемост и надеждност на критичните работни процеси и услуги, обслужващи НВИС. В тази връзка за осигуряване на висока надеждност на критичните услуги на МВнР, освен резервирането на ниво мрежова и сървърна инфраструктура, е необходимо да се осигури резервираност и на поддържащите системи, като електрозахранване, климатизация, вентилация и др. ОПИСАНИЕТО НА СЕКЦИЯ "ОПИСАНИЕ" ОТ ДЕЙНОСТ 3 ПРОДЪЛЖАВА В ОТДЕЛЕН ФАЙЛ С НАИМЕНОВАНИЕ "1-1-1_ПРОДЪЛЖЕНИЕ_РАЗДЕЛ 4 И РАЗДЕЛ 14_НВИС", ПРИЛОЖЕН КЪМ РАЗДЕЛ "ПРИКАЧЕНИ ДОКУМЕНТИ" ОТ ФОРМУЛЯРА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ. 23 298 300.00 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация по проекта“: Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) като част от Фонда за интегрирано управление на границите. В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевите групи и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност. По проекта ще бъдат изпълнени следните задължителни дейности за визуална идентификация съгласно в чл. 50 от Регламент № 2021/1060: - включване на официалния уебсайт на бенефициера кратко описание на проекта, в т.ч. целите и резултатите и открояване на финансовата подкрепа от ЕС; - включване по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за целевите групи; - поставяне на устойчиви табели, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент № 2021/1060, когато дейността/обществената поръчка е с общ размер на разходите над 195 583 лв. (100 000 евро). Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта. Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от ИУГВП. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).