Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 130 TREES
Български

Programme: Programme Bulgaria - BMVI

Planning region: All

Description

This project proposal  complements the process of building the national components for integration with the Entry/Exit System at land, river and sea border crossing points along the external borders of the EU reflecting all the requirements of REGULATION (EU) 2017/2226 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 30 November 2017 establishing the building up and implementation of the Entry/Exit System to register entry and exit data and refusal of entry data of third-country nationals crossing the external borders of the Member States. To this end, integrated border management of external borders should be modernised in a cost efficient way to ensure smart border management.
The project implementation will develop activities to be executed on national level already initiated under ISF – borders 2014-2020 and BMVI 2021-2027. It will support measures needed to operate the Entry/Exit System and create the necessary conditions for implementing both new technologies, and all the requirements set under the Entry/Exit System and its integration with the now exploiting MoI AIS.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка на материали и оборудване, използвани за работата на Системата вход/изход, включително хардуер, използван от Системата вход/изход на гранично-пропускателните пунктове: В рамките на дейността се очаква реализирането на следните под-дейности: Под-дейност 1.1. Доставка на сървърна платформа за Системата вход/изход по сухопътни, речни и морски ГКПП по външните граници на ЕС, която включва • Виртуализация на сървърните ресурси чрез доставка и пускане в експлоатация на платформа за виртуализация - 1 брой; • Доставка и пускане в експлоатация на блейд сървър за разширение на съществуващата изчислителна инфраструктура - 4 броя; • Лицензи за операционни системи - 1 брой; • Лицензи за мониторинг на сървъра за приложения чрез система за управление - 1 брой; • Услуги за изграждане и интегриране на високопроизводителна и устойчива на грешки среда за работа на Системата за вход/изход С доставеното оборудване ще бъде разширена и надградена сървърната инфраструктура на МВР за опериране на Системата вход/изход. Ще бъдат доставени и интегрирани в съществуващата изчислителна инфраструктура сървъри и необходимите за тяхната работа платформа за виртуализация, софтуер и лицензи. По този начин ше бъде извършено надграждане на съществуващи сървъри от изчислителната инфраструктура на МВР, които са свързани с работата на Системата вход/изход. Цялостното осъществяване на услугите за изграждане и интегриране на високопроизводителна и устойчива на грешки среда за работа на Системата за вход/изход е процес, който обхваща анализ на настоящата изчислителна инфраструктура. Нейното надграждане е обект на настоящата поддейност и предполага разработване и съгласуване на План за интеграция и дейности по неговото изпълнение, които включват инсталиране, конфигуриране и интегриране на новите технически и програмни средства в съществуващата инфраструктура на МВР. Под-дейност 1.2. Доставка на ИТ оборудване за централния компонент на Системата вход/изход по сухопътни, речни и морски ГКПП по външните граници на ЕС на национално ниво, в която се предвижда доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на устройства и технически средства за създаване на условия за развитие на съществуващата АИС "Граничен контрол" на общо 26 ГКПП на територията на Република България. В доставката на технически средства са включени следните устройства: - Работни станции за 9 работни места; - Високопроизводителен комутатор - 1 брой; - Разширение на съществуващ маршрутизатор - 2 броя. Целта е да се обезпечи предприемането на необходимите мерки по привеждане на централната компонента на СВИ в съответствие с Регламента на ЕС. За доизграждане на централната компонента на СВИ е предвидено разширение на съществуващи маршрутизатори CISCO с два нови маршрутизатора. Спецификата на дейностите и тяхната взаимосвързаност налага паралелното им свързване и внедряване в общата система. Затова е необходимо двата маршрутизатора да бъдат инсталирани едновременно. За целта се предлага сървърът за съхраняване на данни да бъде заменен с втори маршрутизатор, а самият сървър поради необходимост е доставен и инсталиран на по-ранен етап по договор № 5290оп-205/13.06.2024 г. По този начин се запазва предвиденото по тази поддейност финансиране в рамките на 1 298 400 лв. При подаване на документа за заявен интерес към ЕК са бзджетирани 2 броя маршрутизатори, а в документа е вклзчен 1 брой сървър и 1 брой маршрутизатор. Компетентен орган за изпълнение на дейността е дирекция „Комуникационни и информационни системи”. 2 323 814.48 0.00
Адаптиране на инфраструктурата или помещенията на държавите членки, свързани с работата на Системата вход/изход, включително свързани със Системата вход/изход адаптации на гранично-пропускателните пунктове : В рамките на дейнстта се очаква реализирането на дейности за изграждане на ГКПП Гюешево на автобусни терминали на "входни" и "изходни" линии. Дейността предвижда изграждането на 2 автобусни терминала на „вход“ и „изход“ на ГКПП „Гюешево“. В терминалите ще бъдат разположени работни места за служители от Главна дирекция "Гранична полиция". Ще бъдат реализирани следните под-дейности: - изграждане на автобусни терминали на "входни" и "изходни" на ГКПП Гюешево; - изграждане на работни места за служители от Главна дирекция "Гранична полиция"; - монтаж на необходимото оборудване вътре в терминалите. С оглед на предстоящото пускане в експлоатация на Системата вход/изход, предизвикателство за граничните контролно-пропускателни пунктове на сухопътните външни граници на ЕС ще бъде извършването на необходимите гранични проверки на лицата, които пътуват с автобус, като се има предвид, че голям брой пътници пристигат по едно и също време. Към момента на ГКПП Гюешево няма автобусни терминали. Граничните проверки на пътниците, пътуващи с автобуси, се извършват чрез излизане от автобусите, понякога при неблагоприятни метеорологични условия. Това води до значителни затруднения в пропускателната способност на ГКПП. През 2023 г. през ГКПП Гюешево са преминали общо 4566 автобуса с 228 300 души на изход и 4899 автобуса с 244 950 души на влизане. В периода от 01.01.2023 г. до 23.05.2023 г. през ГКПП Гюешево на изход са преминали общо 1467 автобуса с 73 350 души, а за същия период на 2024 г. на влизане са преминали 1832 автобуса с 91 600 души, което е увеличение с 25 % в пътникопотока, пътуващ с автобус през ГКПП Гюешево. Трябва да се отбележи, че около 55% от пътникопотока, преминаващ през ГКПП Гюешево, попада в обхвата на Системата вход/изход. При изпълнение на дейността се предвижда изпълнението на следните поддейности с външни изпълнители, както следва: Поддейност 1 - Изграждане на автобусни терминали на трасе „вход“ и трасе „изход“ на ГКПП Гюешево на обща стойност 230 878.45 лв. с ДДС. По тази дейност е предвидено провеждане на две обществени поръчки, както следва: - Изграждане на автобусни терминали на трасе „вход“ и трасе „изход“ на ГКПП Гюешево на стойност 224 545.13 лв. с ДДС; - Оценка на съответствието на инвестиционните проекти, строителен надзор, инвеститорски контрол и функции на координатор по безопасност и здраве при изпълнение на проектиране и строителство на обект "Изграждане на автобусни терминали на трасе „вход“ и трасе „изход“ на ГКПП Гюешево“ на стойност 6 333.32 лв. с ДДС. Поддейност 2 - Инсталиране на нова система за автоматизиран граничен контрол - електронни гишета ABC gates с две пътеки за автобусен терминала на „вход", цялостна ИТ инфраструктура, 2 броя устройства за заснемане на лице с автоматично разпознаване на височината на тялото на пътника и 2 броя устройства за снемане на пръстови отпечатъци на АРМ за граничен контрол, както и провеждане на обучения за работа със системата на обща стойност 729 120.12 лв. с ДДС. В резултат на изпълнението на дейността се очаква да се увеличи пропускателната способност на ГКПП Гюешево и да се повиши удовлетвореността на пътниците. 959 998.57 0.00
Услуги, свързани с работата на Системата вход/изход : Тази дейност предвижда провеждане на информационна кампания за Системата вход/изход чрез закупуване на информационни дисплеи, видео материали и информационни брошури и плакати. В рамките на информационната кампания ще бъдат извършени следните под-дейности: - Закупуване на дисплеи (70 бр. 19'' и 10 бр. 40''); - Разработване и отпечатване на информационни брошури и плакати - 50 000 бр. брошури, размери около формат А4 и 150 бр. плакати, размер около формат А2 по образци на рекламни материали, изготвени от Европейската комисия; - Създаване на видеозапис, указващ действията, които трябва да предприемат пътниците за снемане на биометрични данни за Системата вход/изход. Основната цел на информационната кампания е да популяризира предстоящото стартиране на Системата вход/изход, да информира пътниците за предстоящите промени в процедурата за извършване на гранични проверки и да улесни преминаването на пътниците през ГКПП. При изпълнение на дейността се предвижда изпълнението на следните поддейности с външни изпълнители, както следва: - Доставка на монитори (70 броя монитори 19"-22" и 10 броя монитори 40"-43") на обща стойност 43 500,00 лв. с ДДС; - Отпечатване на 50 000 броя информационни брошури и 150 броя постери по изготвени образци на обща стойност 10 589.94 лв. с ДДС; - Изготвяне на 3 броя видеоклипове за указване действията, които трябва да извършват пътниците за целите по снемане на биометрия за системата „вход-изход“ на обща стойност 8 409.60 лв. с ДДС. Информационната кампания ще обхване 20 ГКПП с пътникопоток около 30 000 000 души. Дисплеи ще бъдат поставени на работните места на "вход" на ГКПП на сухопътната граница, където ще функционира Системата вход/изход, в салоните на летищата и на съществуващите терминали. На дисплеите ще се визуализира видео, указващо стъпките, които трябва да се предприемат за снемане на биометрични данни от пътниците и информация за изискванията на Системата вход/изход. Основната цел на използването на видеото е да визуализира действията, които трябва да бъдат предприети от пътниците с цел заснемане на биометрични данни за Системата вход/изход без да е необходим превод. 62 499.54 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация : Дейността ще се изпълнява от служителите на ДКИС-МВР и ГДГП и определените от тях екипи. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на операцията. При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати. С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на операцията в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС. В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъдат поставени устойчиви табели, които са ясно видими за обществеността и на които се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. 0.00 0.00
Управление и изпълнение на проекта: Дейността ще се изпълнява от служителите на ДКИС-МВР и ГДГП и определените от тях екипи. В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на операцията, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането й, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган. Предвижда се създаване на работни екипи, в които ще се включат служители на МВР със съответните компетенции. Определянето на подходящи експерти за участие в проекта е важно условие за успешното и навременно реализиране на дейностите по тази операция. В работата си те ще се ръководят от изискванията на Системите за управление и контрол на Управляващия орган и нормативните документи. Представители на екипите за изпълнение на операцията ще участват в дейности, организирани от Управляващия орган, ще докладват регулярно на Управляващия орган за напредъка по реализиране на целите и постигане на резултатите по тази операция и, при необходимост, за възникнали трудности. Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта. В изпълнението на своите задължения той ще бъде подпомаган от Ръководител по дейност 2 и 3 и двамата координатори. Докладването на напредъка по проекта, докладването на възникнали трудности, както и всичко, свързано с изпълнението на проекта е отговорност на екипа за управление на проекта и на ръководителя/координаторите в частност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).