Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 090 TREES
Български

Programme: Programme Bulgaria - BMVI

Planning region: All

Description

The project proposal is mainly related to the adoption of measures on national level in regard to the requirements of Regulation (EU) 2024/1358 of the European Parliament (EP) and the Council as of 14.05.2024 for the creation of the Eurodac system for comparing biometric data in order to effectively implement regulations (EU) 2024/1351 and (EU) 2024/1350 of EP and the Council and of Council Directive 2001/55/EC and establishing the identity of illegally residing third-country citizens and persons without citizenship and on comparison requests with the data in Eurodac sent by the law enforcement authorities of the Member States and Europol for the purposes of law enforcement, amending Regulations (EU) 2018/1240 and (EU) 2019/818 of EP and the Council and repealing Regulation (EU) 603/2013 of EP and the Council.
For this purpose, it is necessary to update the communication software of the national Eurodac system and to create a web service for communication with the European search portal, necessary in connection with the implementation of Regulation (EU) 2024/1358 of EP and the Council as of 14.05.2024 for creation of the Eurodac system for comparing biometric data in order to effectively implement Regulations (EU) 2024/1351 and (EU) 2024/1350 of EP and the Council and of Council Directive 2001/55/EC, amending Regulations (EU) 2018/1240 and (EU) 2019/818 of EP and the Council and for the repeal of Regulation (EU) No. 603/2013 of EP and the Council and the application of Regulations (EU) 2019/817 and (EU) 2019/818 of EP and the Council as of 20.05.2019 for interoperability between EU information systems - the Entry/Exit System (ESS), the Visa Information System (VIS), the European Travel Information and Authorization System (ETIAS), Eurodac, the Schengen Information System (SIS) and the European criminal record information system for third country nationals (ECRIS-TCN).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обновяване на комуникационния софтуер и хардуер на националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК и разработване на уеб услуга за комуникация с европейски портал за търсене за достъп до ШИС II, AFIS и ЕВРОДАК във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) 2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14 май 2024 година: Дейността включва обновяване на комуникационния софтуер и хардуер на националната система Евродак и създаване на уеб услуга за комуникация с европейския портал за търсене. Съгласно Регламент (ЕС) № 603/2013, данните от Националната система Евродак в НИК-МВР се предават към Централната система Евродак през сигурна комуникационна инфраструктура, като се използва мрежата за защитени телематични услуги (TESTA). В новия Регламент (ЕС) 2024/1358, считано от 12 юни 2026 г. Евродак ще се свързва към европейския портал за търсене, като всяка държава е задължена да осъществи свързването на своята национална система Евродак с европейския портал за търсене във връзка с Регламенти (ЕС) 2019/817 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета от 20 май 2019 г. Съгласно чл. 63, т.6 от Регламент (ЕС) 2024/1358 държавите членки са длъжни не по-късно от 12 юни 2026 г. да осигурят необходимите технически средства за предаване на данни от националните системи Евродак. В тази връзка, за съхранението и обмена на данни ще бъдат закупено необходимото хардуерно оборудване - 2 броя backup сървъри за НИК-МВР с твърди дискове минимум 18 ТВ, като единият ще бъде разположен в НИК-МВР, а другият следва да бъде за отдалечено съхранение на данни, съгласно изискванията на План за информационна сигурност и защита на данните на Националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) и ЕВРОДАК, изготвен във връзка с указания на КЗЛД; лентово устройство - минимум 10 ТВ с 20 ленти и 2 броя лицензи за Βackup Exec с минимум 10 ТВ. Дейността допринася за постигане на релевантната специфична цел, съответно специфична цел, посочена в член 3, параграф 2, буква а) и Приложение II, параграф 1, буква д) от Регламент 2021/1148 Европейски парламент и на Съвета от 7 юли 2021 за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част на Фонда за интегрирано управление, а именно: създаване, функциониране и поддръжка на широкомащабни информационни системи съгласно правото на Съюза в областта на управлението на границите, по-специално на Евродак, за целите на управлението на границите, включително оперативната съвместимост на тези широкомащабни информационни системи и тяхната комуникационна инфраструктура, както и действия за подобряване на качеството на данните и предоставянето на информация.Изпълнението на дейността е в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2021/1148 за разработването на широкомащабни информационни системи в съответствие с правото на Съюза в областта на управлението на границите, а именно създаването в държавите членки на оперативна съвместимост, съгласно предвидено в Регламент (ЕС) №2024/1358 на Европейския парламент и на Съвета от 14 май 2024 г. за създаване на система Евродак за сравняване на дактилоскопични отпечатъци с оглед ефективното прилагане на Регламент (ЕС) № 2024/1351 и Регламент (ЕС) № 2024/1350 за установяване на самоличността на незаконно пребиваващи граждани на трета държава или от лице без гражданство и относно искания за сравняване с данните в ЕВРОДАК, отправени от правоприлагащите органи на държавите членки и Европол за целите на правоприлагането, за изменение на регламенти (ЕС) 2018/1240 и (ЕС) 2019/818 на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕС) № 603/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Оборудването ще бъде закупено за целите на проекта за надграждането на национална система ЕВРОДАК, във връзка с изграждането на уеб услуга за комуникация с европейския портал за търсене. Не се планира оборудването да бъде използвано за допълнителни дейности и за постигане на целите на ФВС и ФУМИ/митнически контрол/многоцелеви морски операции. 714 270.23 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността е изцяло в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и публикуваните материали на Единния информационен портал. Дейността включва: - Организиране на откриваща и закриваща пресконференция. Откриващата и закриващата пресконференции ще се проведат в заседателната зала на централната сграда на МВР в гр. София, ето защо са предвидени разходи за кетъринг (50 бр. вода). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР. - изработването на информационна табела (1 брой) и рекламни материали (тефтер, химикал и флаш памет - по 25 броя). Рекламните материали задължително ще носят емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз". На доставените материали и оборудване ще бъдат поставени стикери с емблемата на ЕС, неразделно от надписа "Съфинансирано от Европейския съюз", наименованието на проекта и начина на финансиране. 674.13 0.00
Управление и изпълнение на проекта: Дейността се разделя на поддейности, както следва: 3.1. Поддейност по управление на проекта и 3.2. Поддейност по изпълнение на проекта. Поддейност 3.1. е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и подписване на заповедта за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение, и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител на проект, Счетоводител по проекта от ДПУБ и Технически сътрудник от НИК. Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с управлението на проекта и изисквани от Управляващия орган; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и ще води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта. Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК. Стойността за възнаграждения за екипа по управление на проекта са: 18 245,60 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 8 241,60 лв. Обща стойност: 26 487,20 лв. Поддейност 3.2. включва експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт-юрист обществени поръчки от ДУССД и експерт - ЕВРОДАК от НИК. Екипът по изпълнение на проекта ще подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки по съответните дейности, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; ще участват в пълния цикъл на разработването на документациите за обществени поръчки, ще следи план-графика за изпълнение на проекта и ще отговаря за предпиемането на корективни мерки при отклоняването от графика; ще следи спазването на Вътрешните правила за управление цикъла на обществените поръчки в МВР, СУК, Регламентите и др. нормативни актове. Стойността за възнаграждения за екипа по изпълнение на проекта са: 16 393,76 лв. брутно сума, за осигурителни вноски -5 409,94 лв. Обща стойност: 21 803,70 лв. Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта. Етапите на изпълнение са както следва: 1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит. 2.Изпълнение на текущи дейности в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта. 3.Отчитане на проекта – техническо и финансово. За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта. В дейността са включени непреките разходи в размер на 19 080,97 лв., представляващи 2,5 % от допустимите преки разходи по проекта. 67 375.64 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).