Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 647 TREES
Български

Programme: Programme Bulgaria - BMVI

Planning region: All

Description

The International Operational Cooperation Directorate at the Ministry of the Interior processes and analyzes information from the Ministry of the Interior's information funds, the General Secretariat of Interpol, Europol, the SIS, the European Information System for means of transport and driving licenses, databases of national competent authorities. The directorate uses the Automated Information System for Document Flow Management (AISDFM) to ensure this, since its operation in 2010, the system has been fed with historical data for the entered information.
The Multiple Identity Detector (MID) referred to Regulation 2019/817, which is one of the main components of the OS and will be automatically included when entering new data or updating already available ones for individuals through one of the six EU systems. In MID, they will create various types of connections, incl. "yellow ones". During the transitional "Interoperability" period of at least 6 months, the SIRENE Bureau, according to Art. 69, para 4 and 5 will resolve them by communicating with the other SIRENE Bureaus and other competent structures. The estimated time for processing the connections is 12 hours. The Member States must connect to the communication infrastructure of the EES and ODS, to integrate the existing national systems with the OS components and to develop national procedures for authorizing or confirming the yellow links by the relevant end-users.
To fulfill this requirement, IOCD will commission the development of a new hardware and software solution - an i-STREAM system (Interoperability System for Transmission Recording and Electronic Activities Management) to integrate the AISDFM data. This will allow the system to become operational and loaded with historical data, and new administrative and operational data received in the directorate will be entered daily. It will also be a "Case management system" and a repository that all member states must have.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и изпълнение на дейностите заложени в проекта: Дейността е ключова за изпълнението на проекта. За изпълнението й ще бъде определен екип за изпълнение на дейността, като предвид спецификата и обема на предвидените дейности, ще бъдат възлагани дейности на служители от други дирекции в МВР (спомагателен екип от ДУССД и ДМОС). Екипът ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник, два броя експерти обществени поръчки (конкурсна дейност и юрисконсулт) и два броя служители на ДКИС, които ще са ангажирани с подготовката на техническите изисквания към системата, както и приемане на работата на външния изпълнител на информационната система. При сформиране на екипа, в заповедта ще бъдат индивидуализирани задълженията на всеки участник. 206 983.68 0.00
Разработване и внедряване на софтуерно и хардуерно решение за системата i-STREAM: Съгласно чл. 43а, ал. 3 от ЗМВР, дирекция "Международно оперативно сътрудничество" е структурата на МВР за организиране и координиране на международния обмен на оперативна информация, за координиране и методическо подпомагане на международното оперативно взаимодействие за осъществяването на екстрадиция, предаване и трансфер на лица. Дирекцията е национална точка за контакт по линия на Интерпол, Европол, на Европейската система за пътуванията и разрешаването им ETIAS и на Шенгенската информационна система ШИС и изпълнява ангажиментите на Република България като Национално централно бюро Интерпол, Национално звено Европол, Национално звено ETIAS и бюро СИРЕНЕ. В тази връзка, тя е компетентна и отговорна за реализацията на изискванията на Регламент 2019/817 по отношение на управлението на границите. Бюрото СИРЕНЕ - ДМОС, на основание чл. 69, т.4 и т.5 на 2019/817 има ангажимент да разрешава т. нар. "жълти връзки". Информационна система ще удовлетворява специфичните нужди на Дирекцията и да е съобразена със структурата и с начина на работа на отделните звена. Системата ще бъде уеб-базирана, която да осигурява работата на до 150 потребители едновременно. Изпълнителят ще трябва да достави: 1. Необходимият хардуер върху което ще работи системата i-STREAM: а) Блейд сървър за съществуващата изчислителна инфраструктура - индикативно 4 бр.; б) Доставка на платформа за виртуализация на блейд сървърите - индикативно 1 бр.; в) Доставка на система за архивиране и възстановяване на виртуални сървърни ресурси - индикативно 1 бр.; г) Доставка на виртуални устройства за балансиране на трафика - индикативно 4 бр.; д) Доставка на устройства за гарантиране напрекъснатост на захранването UPS - индикативно 4 бр.; е) Изготвяне на анализ на настоящата изчислителна инфраструктура, която ще бъде надградена; ж) Изготвяне на план за интеграция- включва дейности за инсталиране, конфигуриране и интегриране в инфраструктурата на Възложителя; з) Дейности, свързани с изпълнение на плана за интеграция и създаване на експлоатационна документация. 2. Разработи, доставки и внедри софтуера на системата, мигрира данните от АИС УДП, обучи служителите на бюро СИРЕНЕ за работа с i-STREAM (за отразяване на административна и оперативна информация в нея), в т. ч. за изпълнение на задачите по "жълтите връзки", обезпечи мин. 36 месеца гаранция на системата. Същевременно ще мигрира и всички исторически данни от АИСУДП, като по този начин ще обезпечи безпроблемното им ползване в системата i-STREAM. Минималните компоненти, които ще бъдат покрити от системата са: 1. Деловодна компонента за явни документи; 2. Компонента за управление на документопотока; 3. Компонента за управление на задачи; 4. Компонента за управление на бизнес-процеси; 5. Е-mail компонента; 6. Компонента за интеграцията с деловодната система в МВР; 7. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи на базата на библиотека от предварително изготвени структурирани шаблони; 9. Компоненти за интеграция с други системи и информационни потоци, като ще трябва да осигурят обмен на информация с ШИС, Национални бюра СИРЕНЕ, Интерпол, Европол; 10. Компонента за обмен на информация между потребителите на системата; 11. Компонента за електронно подписване на документи; 14. Компонента за справочна дейност; 16. Компонента за структуриране и акумулиране на данните, съдържащи се в документите; 17. Компонента за генериране и автоматично попълване на изходни документи; 18. Компонента за универсални статистически разпределения на данните в системата; 19. Компонента за администриране на системата; 20. Компонента за журналиране на дейностите на системата. За реализацията на дейността ще бъде проведена ОП по реда на ЗОП, като изпълнителят ще трябва да предложи хардуерно и софтуерно решение, което да отговаря на изискванията на ДМОС. 1 705 175.84 0.00
Въвеждане на допълнителна мярка за сигурност в помeщенията на бюро СИРЕНЕ: Помещенията, в които се намира отдел СИРЕНЕ, в следствие на дългогодишната експлоатация са силно амортизирани, а също така е необходимо да се въведат и допълнителни мерки за сигурност, изпълнявайки международните изисквания. По своята същност дейността попада в обхвата на "текущ ремонт", като не налага изготвяне на проект, съотвено разрешение за строеж. С оглед прилагане на мерки за сигурност, с национални средства от бюджета на МВР са реализирани поредица от мерки в тази област - контролиран достъп до помещенията на отдела (видеоконтрол, достъп с карти, монтирани прегради на прозорците, възпрепятстващи достъпа отвън). Идентифицирана е допълнителна мярка, която ще спомогне за сигурността на помещенията - смяна на вратите на помещенията. По този начин ще се обезпечи заключването им, което ще репятства проникването в тях, ако бъдат преодоляни видоеконтрола и контролирания достъп. В допълнение към тази дейност, ще се извърши подмяна на подови настилки, шпакловане и боядисване на помещенията, тъй като ще има нарушени повърхности от основната мяра. За целта е извършен оглед от ДУССД-МВР, като е разработена детайлна количествено-стойностна сметка. 130 000.54 0.00
Публичност, визуализация и комуникация: Дейностите ще бъдат насочени към отразяване на постигнатите резултати чрез осигуреното финансиране от ИУГВП (европейски средства и средства от ДБ). Предвиждат се следните дейности: - откриващо събитие, на което ще бъде предоставена информация за дейностите по проекта; - периодични публикации на страницата на ДМОС за напредъка в изпълнението на дейностите; - изработка и доставка на материали за визуализация (пясъкоструйно фолио с информация за проекта, което ще бъде поставено на входа на ДМОС, 1 бр. табела 1м. х 1 м., 1 бр. стена, тип банер 6 м. х 2,3 м., 200 бр. раници за пикник); - закриващо мероприятие, на което ще бъде пусната системата в експлоатация, на което ще бъдат поканени - УО на ИУГВП, ръководството на МВР, офицери за свръзка от партньорските страни и организации, ръководствата на други дирекции в МВР) 51 469.98 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).