Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 66 535 TREES
Български

Programme: Programme Bulgaria - AMIF

Planning region: All

Description

Establishment of alternative arrangements for comprehensive social care services for unaccompanied refugee children in Bulgaria
In response to an open invitation to the EU member states under migration pressure, Priority 1 „Raise the accommodation capacity and the care options for unaccompanied minors (UAMs) by establishing quality housings and care through the establishment/development/consolidation of alternative (non-institutional) arrangements for care and lodging." as par of Lot1 "Support of State Members under pressure - UAMs" the following project proposal has been developed and presented to the European Commission.
Led by the principle that children's rights guarantee their welfare and healthy development, the proposal of the State Agency for Refugees with the Council of Ministers (SAR with CM) aims at the specific needs of this vulnerable group for the purpose of its inclusion in the community outside the centers of the Agency. Of key importance for Bulgaria is to warrant the safety of the UAMs in the territorial divisions by providing access to places for social care, acquiring of vital skills and abilities, and integration of children looking for a home
There will be 3 interconnected phases:
Phase 1 will focus on the continuation of the support and provision of specialized care for UAMs in the Registration and Reception Centers (RRC) of SAR with CM, part of the established Safety zones in Sofia  City, Voenna Rampa Dist., and Ovcha Kouple Dist., and the development of a new one in RRC-Harmanli.
Phase 2 will focus on the preparation of the UAMs for their transition and placement in the alternative care through the development of teams of child-care experts. In this phase it is important to involve the UAMs in the decision-making process, as well as informing them of the transition in a way that allows them to express their needs and opinions.
Phase 3 through MOUs with the Bulgarian municipalities, alternative arrangements for UAMs will be established
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Управление и администриране на проекта : Ще бъде назначен екип за управление на проекта от ДАБ при МС състоящ се от - ръководител на проекта, 4-ма координатори, 2-ма счетоводители и 4-ма технически сътрудници. Ръководител на проекта-Квалификация:висше образование, магистър, с не по-малко от 3 години опит в управлението и/или изпълнението, координацията, контрола и админ. на проекти или компетенции в сферата на заеманата позиция. Отговорности:Организира дейностите на екипа на проекта.Отчита изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта - от сключването на договор за БФП до окончателното му приключване.Отговаря за:техническото, административното и финансовото управление на проекта; законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители по проекта;наблюдението и контрола за изпълнението на сключените договори; контрола по спазването на календарния график за изпълнението на проекта и успешното приключване на проекта.Предлага необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта. Координатори-Квалификация: висше образование - бакалавър, с не по-малко от 1 год.опит в управлението и/или изпълнението на проекти.Подпомагат ръководителя в организацията и управлението на дейностите по проекта.Осъществяват координация по планирането, организацията и практическото изпълнение на дейностите по проекта. Осъществяват комуникация и координация с партньорите по проекта.Следят за точното изпълнение на времевия график на дейностите по проекта.Изготвят Технически отчети и ги предоставят за одобрение.Докладват на ръководителя на проекта за хода на изпълнение на дейностите по проекта, както и степента на изпълнение на планираните цели, постигнатите резултати и индикатори по проекта.Докладват незабавно на ръководителя на проекта за съмнения или установени случаи, за нарушения или измами.При нужда участват в изготвянето на техн. задания по провеждане на процедури по ЗОП.Предоставят текуща информация за изпълнението на дейностите по проекта на ръководителя. Съдействат при извършване на проверки от представителите на УО, одитори и др. контролни органи, като представя информация и документи по указания начин и срок по компетентност. Счетоводители-Квалификация:мин.изискване средно, профил - икономически. Опит не по-малко от 1 год. опит в управлението и/или изпълнението на проекти или компетенции в сферата на заеманата позиция.Подпомагат ръководителя в организацията и управлението на дейностите по проекта.Отговорности:Следят за допустимостта на разходите и извършват разплащания по проекта, съгл.скл. договори с изпълнители, както и разплащанията с членовете на екипа.Следят и отговарят за фин.ефективност и графика за разходване на фин. ресурси по време на проекта.Изготвят междинни и окончатеен фин.отчети и искания за възстановяване на средства.Участват в процедурите за избор на изпълнители.Съхраняват финансовата документация до приключване на проекта и предаването и в съответствие със счетов.изисквания.Присъстват на всички проверки и посещения от страна на УО и други контролни органи. Технически сътрудници-Квалификация: минимално изискване средно образование. Опит не по-малко от 1 год. опит в управлението и/или изпълнението на проекти или компетенции в сферата на заеманата позиция.Отговорности:Подпомагат ръководителя и екипа на проекта при оформяне и изготвяне на документацията, свързана с отчетността.Отговарят за логистиката и комуникациите.Подпомагат техн.организация на проекта.Подготвят материалите за работните срещи на екипа и водят протокол на срещите на екипа.Отговарят за опазването и съхраняването на документацията, свързана с проекта.Отговарят за създаването, текущото поддържане и съхранение на архива на проекта.Осигурява достъп на членовете на екипа до документацията по проекта, с цел изпълнение на задълженията им. При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта ще се докладва на лицето по нередности на Бенефициента. 729 093.62 0.00
Дейност 2 - Консултиране, подкрепа и извеждане на непридружените деца към социални услуги от резидентен тип грижа: Ще бъдат изградени екипи, които ще предоставят услуги в София и Харманли чрез консултиране, оценка на нуждите и индивидуална подкрепа за всяко непридружено дете, за да се осигури плавен преход от регистрационно-приемателните центрове на ДАБ към новите алтернативни места за социални услуги и към други съществуващи услуги от резидентен тип.Екипите ще се състоят от 6 лица в София и 4 лица в Харманли и ще бъдат с профил – соц. дейности,психология,педагогика и културни медиатори вкл. пенсионери.Разходите са на часова ставка, средномесечно 85 ч. на месец на човек.Ще бъдат осигурени средства за транспорт, командировка и квартирни разходи съгл. Наредбата за командировките в страната и Вътрешните правила на ДАБ при МС. Основна функция, с която ще допринесат екипите в София и Харманли е провеждане на регулярни срещи с непридружените деца и предоставянето на достъпен език на информация за същността на социалните услуги, съобразно индивид.нужди на децата. Изграждането на доверителен контакт и системната подготовка на децата е ключова за адаптирането им в новата среда и оценката на последващите действия спрямо най-добрия им интерес.Решаващо е включването на децата и младежите в процеса на вземане на решения, както и информирането им за този преход по начин, който им позволява свободно да изразят своите мнения и нужди. Изграждането на екипи за консултиране, подкрепа и извеждане на децата от РПЦ София и Харманли към соц. услуги резидентен тип грижи ще е основополагаща за постигане на основните цели на проекта, а имено достигане до настанените непридружени деца посредством консултация, индивидуална грижа, подкрепа, подготовка и успешно и плавно преминаване от грижите в сигурните зони към съществуващите и новите планирани социални услуги по проекта.За да се достигнат индикаторите за извеждане на децата към новите услуги (66 места в новите услуги и на 80 деца към други съществуващи услуги), ще се полагат усилия за консултиране на всички настанени деца, както в София, така и в Харманли. Не всяко от децата, настанени в Сигурната зона може да се изведе към социална услуга и анализът ще е базиран на индивидуален подход и управление на случая за всяко непридружено дете.Предоставянето на консултиране ще се гарантира за всяко непридружено дете, след оценка и мултидисциплинарен подход, екипите ще се стремят към извеждане на децата.Индикаторът е заложен при пълен капацитет и на трите зони.В зависимост от запълняемостта за всеки конкретен месец, ще се залагат и конкретни цели за 45% извеждане. В изпълнение на дейност 2 ще се постигне индикаторът за извеждане на деца и към други съществуващи услуги резидентен тип грижи извън новите 6 алтернативни места по проекта.Екипите ще осигурят, считано от първата година консултиране и извеждане на децата.Подкрепата на 80-те непридружени деца ще се гарантира с реализиция на дейности 2 и 24.Ще се подпишат споразумения за партньорство и подкрепа с общинските администрации, в които функционират соц.услуги,приемащи непридружени деца.По проекта след извеждане на децата, ще се изготвя график за посещение на място на децата в соц.услуги и адекватната подкрепа от психолог, юрист, преводач според индивидуалния случай за всяко настанено дете. По проект „Създаване на алтернативни социални услуги за непридружени деца - бежанци в България“ по Процедура BG65AMPR001-1.003 № 3 „Специфична цел 1 „Обща Европейска система за убежище“ и Специфична цел 2 „Законна миграция и интеграция“, Обща европейска система за убежище Законна миграция и интеграция, по Програма на Република България по фонд „Убежище, миграция и интеграция“ са предвидени да се проведат процедури по Вътрешен конкурентен избор по Рамкови споразумения (РС) по реда на чл. 82, ал. 3 от ЗОП с предмет: 1.Доставка на компютърни конфигурации за нуждите на ДАБ при МС - по РС - 4 бр 2.Доставка на преносими компютри за нуждите на ДАБ при МС - по РС - 4 бр 3.Доставка на МФУ, принтери и скенери за. нуждите на ДАБ при МС - по РС - 2 бр 4.Доставка на канцеларски материали 2 627 905.92 0.00
Дейност 3 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга ЦНСТДБУ 1 за община Бургас: - СМР на помещения - Дейностите по СМР ще се реализират в имот общинска собственост с идентификатор 07079.659.594, с админ.адрес: в гр. Бургас, кв. Акациите, ул. Беласица №9. Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на социална услуга за резидентна грижа за непридружени деца бежанци. Проектиране и изпълнение на СМР чрез пристрояване на помещения до съществуваща сграда на Преходно жилище за непридружени деца мигранти и бежанци в имот общинска собственост. В рамките на дейността ще се извърши: 1.Проектиране, строителство и авторски надзор (приоритет непридружени деца мигранти и бежанци), с капацитет 10 потребители + 2 за кризисно настаняване за създаване на ЦНСТДБУ 1. 2. Сключен договор с изпълнител за изготвяне на доклад за ОСИП и изпълнение на строителен надзор. Предвиждат се следните дейности: 1. Изготвяне на инвестиционен технически проект за пристрояване на съществуваща сграда на находяща се в УПИ I, кв. 16, по ПУП на гр. Бургас, общ. Бургас, с административен адрес: кв. „Акациите“, ул. „Беласица“ № 9 за обособяване на ЦНСТДБУ 1(с капацитет 10 + 2 места за кризисно настаняване). Съществуващата сграда ще бъде обособена при спазване на изискванията Наредба за качеството на соц.услуги, приета с ПМС № 135 от 22.06.2022 г. и приложимото законодателство. Предвидените действия предвиждат усвояване на част от прилежащата територия (дворно място), която e част от услугата и има лесен достъп до външните прилежащи пространства и е проектирана така, че да осигурява подходящи условя за живот на деца на различна възраст. Пристройката, предназначена за ЦНСТДБУ 1, осигурява домашна атмосфера и условия за живот, близки до семейните, като предвижда лични и санитарни помещения, а помещенията за ежедневни дейности в малка група и помещенията за общи занимания са споделени с преходното жилище, като така се гарантира интеграцията на потребителите на двете услуги, които имат общ профил. В стаите всяко дете разполага с места за съхранение на личните си вещи, всяка стая позволява, освен да се спи в нея, да се прекарва и време самостоятелно в други дейности (самостоятелна подготовка на учениците, слушане на музика, игра и др.). Спалните помещения не са преходни и имат самостоятелен санитарен възел. Баните и санитарните помещения са осигурени с подвижни душове. Светлата ширина на вратата на санитарните помещения е 90 см. Достъпът на инвалидна количка до тоалетната и възможността за преместване от количката на седалката е съобразен. Приготвянето на храна става при домашни условия, като кухненското помещение, разположено на територията на преходното жилище, гарантира добро поддържане на хигиената. Кухнята позволява участието на децата, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна и е удобно и директно свързана с мястото за хранене. С проектирането ще се предвиди пристрояването да се извърши при законосъобразно започване, изпълнение и приключване на СМР; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността в частта "Строителен надзор" осъществява мониторинг съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопаснос - Оборудване и обзавеждане (вкл. ИКТ), което следва да е в съответствие с Наредбата за качество на социалните услуги. За целта се предвижда да бъдат закупени мебели, необходими за обзавеждане и оборудване за потребители на социалната услуга, чрез което се цели тяхната адаптация и развитие на соц. и комуникативни умения, както и компютърна, периферна техника за проекта. 526 012.00 0.00
Дейност 4 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга ЦНСТДБУ 2 за община Бургас: - СМР на социалната услуга ЦНСТДБУ 2 за община Бургас - Проектиране и изпълнение на СМР чрез надстрояване на съществуваща сграда на Преходно жилище за непридружени деца мигранти и бежанци в имот общинска собственост с идентификатор 07079.659.594, с административен адрес: гр. Бургас, кв. „Акациите“, ул. „Беласица“ № 9. В рамките на дейността ще се извърши проектиране, строителство и авторски надзор, доклад за ОСИП и строителен надзор за създаване на Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания 2 с приоритет непридружени деца мигранти и бежанци) по проект на територията на Община Бургас, кв. „Акациите“, ул. „Беласица“ № 9, с капацитет 10 потребители + 2 за кризисно настаняване. Предвиждат се следните дейности: 1. Изготвяне на инвестиционен технически проект чрез надстрояване на съществуваща сграда находяща се в УПИ I, кв. 16, по ПУП на гр. Бургас, общ. Бургас, с административен адрес: кв. „Акациите“, ул. „Беласица“ № 9 за обособяване на ЦНСТДБУ- 2 (с капацитет 10 потребители + 2 места за кризисно настаняване). Съществуващата сграда ще бъде надстроена с 6 бр. двойни спални помещения при спазване на изискванията Наредба за качеството на социалните услуги, приета с ПМС № 135 от 22.06.2022 г. и приложимото законодателство. Предвиденото надстрояване предвижда СМР в съществуващата сграда като се предвижда изграждане на самостоятелен вход от този на настоящата резидентна социална услуга – Преходно жилище. Надстройката, предназначена за ЦНСТДБУ- 2, осигурява домашна атмосфера и условия за живот, близки до семейните, като предвижда лични и санитарни помещения, а помещенията за ежедневни дейности в малка група и помещенията за общи занимания. В стаите всяко дете разполага с места за съхранение на личните си вещи, всяка стая позволява, освен да се спи в нея, да се прекарва и време самостоятелно в други дейности (самостоятелна подготовка на учениците, слушане на музика, игра и др.). Спалните помещения не са преходни и имат самостоятелен санитарен възел. Баните и санитарните помещения са осигурени с подвижни душове. Светлата ширина на вратата на санитарните помещения е 90 см. Достъпът на инвалидна количка до тоалетната и възможността за преместване от количката на седалката е съобразен. Приготвянето на храна става при домашни условия, като кухненското помещение, ще гарантира добро поддържане на хигиената. Кухнята позволява участието на децата, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна и е удобно и директно свързана с мястото за хранене. С проектирането ще се предвиди надстрояването да се извърши при законосъобразно започване, изпълнение и приключване на СМР; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността в частта "Строителен надзор" осъществява мониторинг съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. - Закупуване на оборудване и на обзавеждане (вкл. ИКТ) на социалната услуга ЦНСТДБУ 2 за община Бургас - Основната цел на дейността е осигуряване на съответствие с Наредбата за качество на социалните услуги. За целта се предвижда да бъде доставено нужното обзавеждане, оборудване, компютърна и периферна техника за нуждите на наетият персонали на потребителите на социалната услуга, чрез което се цели тяхната адаптация и развитие на социални и комуникативни умения. 547 621.47 0.00
Дейност 5 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга - община Малко Търново, ЦНСТ: СМР - Основната цел е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на социална услуга за резидентна грижа за непридружени деца – Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждане. жилище за деца без увреждане. Оборудване и обзавеждане на социалната услуга - Основната цел е осигуряване на съответствие с Наредбата за качество на социалните услуги. За целта се предвижда да бъдат закупени мебели, необходими за обзавеждане, както и компютърна, периферна техника за потребители на социалната услуга, чрез което се цели тяхната адаптация и развитие на социални и комуникативни умения. 617 706.91 0.00
Дейност 6 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга - община Малко Търново, ПЖ: СМР - Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на социална услуга за резидентна грижа за непридружени деца – Преходно жилище за деца без увреждания. Оборудване и обзавеждане на социалната услуга - Основната цел на дейността е осигуряване на съответствие с Наредбата за качество на социалните услуги. За целта се предвижда да бъдат закупени мебели, необходими за обзавеждане, както и компютърна, периферна техника за потребители на социалната услуга, чрез което се цели тяхната адаптация и развитие на социални и комуникативни умения. 635 427.72 0.00
Дейност 7 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга - община Ивайловград : СМР на помещения - В рамките на дейността ще се извърши инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за създаване на ЦНСТДБУ. Изготвяне на инвестиционен техн. проект: Ще се извърши проектиране за преустройство и промяна предназначението на същ. сграда с адрес: гр. Ивайловград, ул. Шести Септември № 1, с Акт за общинска собственост (АОС) № 1613/14.04.2014 г., който във връзка с чл. 59, ал. 1 от ЗОС ще бъде съставен нов. В сградата ще бъде разкрита соц.услуга ЦНСТДБУ с капацитет 10 места + 2 места за кризисно настаняване. Имотът и дворното пространство ще се проектира за нуждите на соц.услуга, при спазване на изисквания на приложимото законодателство и функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата. За услугата ще бъде отредено дворно пространство и първи и втори етаж от сграда, които са териториално и функционално обединени за задоволяване нуждите на потребителите и изискванията за предоставяне на услугите. С проектирането ще се предвиди ремонт на сградата, оградата и благоустрояване на дворното пространство. Ще се осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежите; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. ще бъдат изградени пожароизвестителна система, система за видеонаблюдение, сигнална инсталация. Ще се реализират дейности свързани със „Строителен надзор“. С него ще се осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежите; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. - Оборудване и обзавеждане - Материалната база с вкл. оборудване и обзавеждане ще гарантира безопасна и сигурна среда за настанете лица и персонала. Спалните помещения са за 2 лица. Всяко лице разполага с легло, гардероб, шкафче за лични вещи. Пространството осигурява уютна атмосфера на лицата. Обзавеждането и оборудването ще отговаря на технически спецификации и функционални характеристики. Мебелировката осигурява домашен уют и комфорт и позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и секции, а в общите възможност за провеждане на заниманията, оборудвани с маси, столове, диван, шкафове за книги и др. За осигуряване на мебели и технически средства за обзавеждането и оборудването ще проведат процедури по Закона за обществени поръчки. Предвижда се да се достави и закупи необходимото оборудване за предоставянето на новата социална услуга. Оборудване за медицински кабинет;- Материали за трудотерапия; - Материали за хигиена на помещенията, коридори, стълби.; - Мебели и необходимото ел. и битово оборудване и обзавеждане. Предвижда се да се достави и закупи необходимото обзавеждане - Постелъчен инвентар - долни и горни чаршафи, калъфки, олекотени завивки, възглавници, протектори за матраци, шалте/покривка за застилане на легло, одеяла и покривки за маси и др.;- Посуда - Чаши, купички, чинии, лъжици, Тенджери, Комплекти за сервиране, Тави и др.;- Техника - компютърни конфигурации - лаптопи и учебни компютри с монитори, мултифункционално устройство, рутер, телевизор за дневна стая и др. 926 947.18 0.00
Дейност 8 СМР, оборудване и обзавеждане на социалната услуга - община Тунджа: - Проектиране и изпълнение на СМР на съществуваща сграда, находяща се в ПИ 356, кв. 46 по ПУП на с. Овчи кладенец, община Тунджа, с административен адрес: ул. „Девети септември“ №38 за обособяване на Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания - вкл. проектиране, строителство и авторски надзор, доклад за ОСИП и строителен надзор за създаване на нова социална услуга. В нея е включено изпълнението на следното: А. Изготвяне на инвестиционен технически проект: Ще се извърши проектиране за преустройство и промяна предназначението на същ. сграда находяща се в УПИ 356, кв. 46 по ПУП на с. Овчи кладенец, община Тунджа, с административен адрес: ул. „Девети септември“ 38 за обособяване на ЦНСТДБУ (с капацитет 10 места+2 за кризисно настаняване). Съществуващата сграда и прилежащото дворно пространство и ще се използват за създаването на услугата при спазване на изисквания на приложимото законодателство и функционални изисквания и насоки за изграждане на такъв тип инфраструктура. За услугата ще бъде отредено дворно пространство за задоволяване нуждите на потребителите с/но изискванията. С проектирането ще се предвиди ремонт и преустройство с промяна предназначението на сградата. Ще се осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строително монтажните работи; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Реализацията на дейността "Строителен надзор" ще осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежите; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. - Оборудване и обзавеждане (вкл. ИКТ) За изпълнение на дейността ще бъде закупено и монтирано обзавеждане и оборудване, вкл. и информационни и комуникационни технологии. Целта е да бъдат създадени условия за живот на деца бежанци, които са близки до семейната среда. Материалната база и обезпечаване на оборудването и обзавеждането ще гарантира безопасна и сигурна среда за настанените лица и персонала в соц.услуги. Спалните помещения са за не повече от 2 лица. Всяко лице ще разполага със самостоятелно легло, гардероб, шкафче за лични вещи. Пространството осигурява уютна атмосфера на лицата и не затруднява свободното им придвижване. Обзавеждането и оборудването ще отговаря на технически спецификации и функционални характеристики. Ще бъде закупено и монтирано обзавеждане за спални помещения – легла, нощни шкафчета, гардероби, бюра, лампи, постелен инвентар и др. Ще бъде извършена доставка и монтаж на техническо оборудване – телевизор, лаптопи, мултифункционално устройство, климатици и др. по технически спецификации. Ще бъде закупено и монтирано обзавеждане и оборудване за трапезария/ дневна – маси за хранене, трапезни столове, мека мебел, кафе маса, секция, готварска печка., съдомиялна, микровълнова печка, хладилник, тостер, посуда за хранени и др. кухненско обзавеждане и оборудване за съхранение, притопляне и приготвяне на храна. За стаята на персонала и стаята на управителя ще бъде закупено и монтирано обзавеждане и оборудване шкафове за документи, архивен шкаф, офис стелажи, офис столове, бюра и др. по технически спецификации, необходими за извършване на ежедневна работа, съхранение на документация. За перално/мокро помещение – перални, сушилни, шкафове, маса за гладене, ютии и др. необходими за пране, сушене и гладене на дрехи и чаршафи на децата. 506 600.64 0.00
Дейност 9 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в община Бургас включваща под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ 1; - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи; - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Видимост и информация: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ е соц. услуга от резидентен тип, в която ще се предлага комплексна грижа за непълнолетни лица от уязвими групи (непридружени деца бежанци), за които към момента няма възможност за реинтеграция в семейна или близка до семейната среда. Услугата цели подпомагане на децата в тяхното израстване, подкрепа за усвояване на умения за самостоятелен живот и успешна социална интеграция. В центъра потребителите на соц. услугата ще бъдат стимулирани да развиват личните си умения и навици, да се чувстват сигурни и готови за предприемане на следваща стъпка към интеграция в общността. Капацитетът на Центъра е до 12 места за деца до 18 годишна възраст. Услугата има дългосрочен характер-до навършване на пълнолетие. Услугите ще се основават на соц. работа, при прилагане на индивидуален подход и ще бъдат съобразени с конкретните потребности на всяко прието на обслужване лице, с акцент подготовка за самостоятелен живот. За реализиране целите на социалната услуга ще бъдат изработвани програми за предоставяне на услуги в краткосрочен и дългосрочен план, като: 1.Социално и психологическо консултиране; 2.Образователни услуги и информация; 3.Организация на свободно време и лични контакти. Осигуряване на възможност на потребителите от Центъра за самостоятелно организиране на свободното си време; 4. Осигуряване на възможност на потребителите за лични контакти със семейството, приятелите и с други лица; планиране на културни, спортни и други дейности и насърчаване на потребителите да участват в тях; различни видове трудотерапевтична дейност; 5.Ежедневни дейности по задоволяване на потребностите- храна, поддържана материална база, санитарно-битово обслужване; 6.Работа по Годишен обучителен план, в който са включени разработени програми На потребителите на услугата ще бъде осигурена месечна помощ за всеки ученик от 1 до 12 клас - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата - Предоставяне на доп.дейности в подкрепа на настанените в Центъра. За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги на преводач/и за децата в центъра, като посредством дейността ще се подпомагат техните нужди при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на неправителствения сектор и други. Предвижда се оказване на подкрепа, чрез обучения, супервизии и правни консултации при необходимост. За изпълнение на дейността се предвижда провеждане на обществени поръчки по реда на ЗОП: 1. Избор на преводач/и за нуждите на проекта 2. Избор на изпълнител/и за оказване на подкрепа за потребителите и екипа на услугата - обучител/и 3. Избор на изпълнител/и за оказване на подкрепа за потребителите и екипа на услугата - супервайзор/и 4. Избор на специалист/и, оказващ/и правни консултации за потребителите - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта - Позицията на Ръководител на проекта ще бъде заета от експерт от Община Бургас притежаващ необходимия опит в подготовката и изпълнението на проекти по представяне на соц.услуги. Счетоводител - притежаващ висше образование с образователно-квалификационна степен бакалавър, с опит във финансовото управление и отчитане на проекти, финансирани със средства от общността. Координатор притежаващ мин. образователно-квалификационна степен – бакалавър. Експертът е необходимо да притежава и необходимият опит в управлението на услуги в общността. Подготовката и провеждането на процедури по ЗОП ще бъдат основен ангажимент на екипа на община Бургас. Изборът на изпълнители ще бъде извършен по реда на ЗОП и подзаконовите нормативни актове и съгласно Вътрешните правила на Община Бургас за управление на цикъла на обществените поръчки. - Видимост и информация - Комуникационните канали, които ще се използват при реализация на проектното предложение са следните: официална страница на Община Бургас, медии, социални мрежи (Фейсбук, Инстаграм и други), събития - информационни срещи (физически и онлайн), пресконференции и др. 1 575 303.24 0.00
Дейност 10 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в община Бургас включваща под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ 2; - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи; - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Видимост и информация: - Функциониране на алтернативна грижа - Всички потребители ще бъдат настанени съгласно изготвените правила и процедури, които са по изисквания на НКСУ. Ще се спазват изискванията за настаняване на деца в този вид услуги. За всеки един потребител ще бъде разработван индивидуален план за работа, съгласно индивидуална оценка на потребностите съвместно с екипи от съответната ДСП. Във връзка с предоставянето на соц.услуга ЦНСТДБУ 2 ще бъде нает персонал, включващ специалисти, които да осигурят качествени и ефективни социални услуги. Екипът, който ще предоставя соц. усл. ще включва: Управител на 4 часов работен ден, които ще реализира социалната услуга и ще води комуникацията с различни институции, органи и организации. За осигуряване на кач. усл. ще бъдат наети 5 лица като социални сътрудници, които ще обезпечават 24/7 грижа за настанените лица; С цел осигуряване на комплексна соц. усл. ще бъдат наети 1 соц. раб. на пълен щат и 1 трудотерапевт на 0,5 щат, които да работят за развитието на социално-битови умения и създаването или възстановяване на навици за самостоятелен живот на потребителите. За поддържане на хигиената, както на помещенията, така и на потреб. на соц. усл. ще бъде назначен и 1 санитар. За психологическо състояние на потребителите ще бъде нает и 1 психолог на 0,5 щат. СУ РГ е нов вид социална услуга за тази целева група, поради което по време на предоставянето на услугата, екипът може да бъде променян според индивидуалните нужди на потребителите. Храненето на потребителите ще бъде осигурено, чрез кетъринг с доставчик външен за района. Персоналът, предоставящ социалната услуга ще бъде наеман на трудови договори - пълно, непълно работно време, в т.ч. и пенсионери. Предвидено е организирането на ежедневието на потребителите в соц.услуга, което да им осигури живот близък до семейният и да подобри психическото им състояние. Специалистите в ЦНСТДБУ 2 ще работят както индивидуално, така и групово с потребителите, за да се развият различни умения и да се създаде семейна среда и общност. - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата - Предоставяне на доп.дейности в подкрепа на настанените в Центъра. За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги на преводач/и за децата в центъра, като посредством дейността ще се подпомагат техните нужди при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на неправителствения сектор и други. Предвижда се оказване на подкрепа чрез обучения, супервизии и правни консултации при необходимост. За изпълнение на дейността се предвижда провеждане на процедури по реда на ЗОП: 1. Избор на преводач/и за нуждите на проекта. 2. Избор на изпълнител/и за оказване на подкрепа за потребителите и екипа на услугата - обучител/и. 3. Избор на изпълнител/и за оказване на подкрепа за потребителите и екипа на услугата - супервайзор/и. 4. Избор на специалист/и, оказващ правни консултации за потребителите. - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта - Ще бъде назначен екип за управление на проекта - ръководител; координатор; счетоводител и технически сътрудник, който съгласно предвидените ангажименти, ще отговарят за изпълнението на дейностите на всеки етап от реализация на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от 4 лица. - Изготвяне на материали за информация и публичност - ще се проведат конференции с реализиране на дейности по провеждане на встъпителна и заключителна конференции; събитие по откриване на ЦНСТДБУ; споделяне на добри практики; изработване на рекламно-информационни материали – табела, билборд, ролбанер, дипляни, флаш-памет, тениски, текстилни торби, рециклиран бележник с лепкави бележки, химикал и празен блок за писане, рециклирана бутилка за вода, стикери.и др.; публикации в регионални медии; излъчвания в регионални медии. 1 595 609.29 0.00
Дейност 11 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в община Малко Търново, включваща под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа ЦНСТДБУ; - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи; - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Изпълнение на мерки за информация и публичност : - Функциониране на алтернативна грижа ЦНСТДБУ - Социалната услуга е от резидентен тип, в която ще се предлага комплексна грижа за непълнолетни лица от уязвими групи (непридружени деца бежанци), както и за такива с дълъг институционален престой, за които към момента няма възможност за реинтеграция в семейна или близка до семейната среда. Услугата цели подпомагане на децата в тяхното израстване, подкрепа за усвояване на умения за самостоятелен живот и успешна социална интеграция. В центъра потребителите на социалната услугата ще бъдат стимулирани да развиват личните си умения и навици, да се чувстват сигурни и готови за предприемане на следваща стъпка към интеграция в общността. Капацитетът на Центъра е 10 места за деца до 18 год. възраст+ 2 места за кризисно настаняване. Услугата има дългосрочен характер до навършване на пълнолетие. Услугите ще се основават на соц.работа, при прилагане на индивидуален подход и ще бъдат съобразени с конкретните потребности на всяко прието на обслужване лице, с акцент подготовка за самостоятелен живот. За реализиране целите на социалната услуга ще бъдат изработвани програми за предоставяне на услуги в краткосрочен и дългосрочен план, като: 1. Социално и психологическо консултиране; 2. Образователни услуги и информация: осигуряване на съдействие за участие в образователна програма в съответствие с възрастта и личния избор на потребителите; осигуряване на достъп до информация. 3. Организация на свободно време и лични контакти. Осигуряване на възможност на потребителите от Центъра за самостоятелно организиране на свободното си време; осигуряване на възможност на потребителите за лични контакти със семейството, приятелите и с други лица; планиране на културни, спортни и други дейности и насърчаване на потребителите да участват в тях; различни видове трудотерапевтична дейност; 5. Ежедневни дейности по задоволяване на потребностите - храна, поддържана материална база, санитарно-битово обслужване; 6. Работа по Годишен обучителен план, в който са включени разработени програми. Ще се предоставя месечна помощ за всеки ученик от 1 до 12 клас за период от 30 месеца. - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи - В настоящата дейност се цели предоставяне на допълнителни дейности в подкрепа на настанените. За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги на преводач/и за децата в услуга ЦНСТДБУ, като посредством дейността ще се подпомагат техните нужди при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на неправителствения сектор и други. Предвижда се оказване и на подкрепа от обучител/и и супервайзор/и и правни консултации при необходимост. - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта от 4 лица, като позицията на ръководител и счетоводител в дейност 11 и 12 ще са едни и същи лица - Позицията на ръководител по проекта ще бъде заета от експерт от Община Малко Търново, който притежава необходимия опит в подготовката и изпълнението на проекти за представяне на социални услуги. Позицията на координатор по проекта ще бъде заета от експерт от Община Малко Търново, който притежава необходимия опит в подготовката и изпълнението на проекти за представяне на социални услуги. Позицията на Счетоводител ще е за експерт притежаващ висше образование с образователно-квалификационна степен бакалавър с опит във финансовото управление и отчитане на проекти, финансирани със средства от общността. Техническият сътрудник ще е нужно да притежава образователно-квалификационна степен – бакалавър и да притежава необходимия опит в управлението на социални услуги в общността. - Изпълнение на мерки за информация и публичност - Комуникационните канали, които ще се използват при реализация на проектното предложение са следните: официална страница на Община Малко Търново, медии, социални мрежи (Фейсбук, Инстаграм и други), събития - информационни срещи (физически и онлайн), пресконференци. 1 525 157.69 0.00
Дейност 12 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в община Малко Търново, вкл. под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа - Преходно жилище/ПЖ/ - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Изпълнение на мерки за информация и публичност: - Функциониране на алтернативна грижа ПЖ - Преходно жилище е социална услуга от резидентен тип, в която се осигурява среда близка до семейната, в която децата получават необходимата им индивидуална грижа и подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите са насочени към създаването на условия за равнопоставено участие на децата в живота на местната общност, ефективна защита и социална интеграция. Капацитетът на Преходно жилище е за 8 деца, на възраст от 15г. до 18 г. или до 20 годишна възраст, ако са учащи се. За реализиране целите на социалната услуга ще бъдат изработвани програми за предоставяне на услуги в краткосрочен и дългосрочен план, като:- Информиране и консултиране; - Посредничество; - Обучение за придобиване на умения; - Наставничество; - Подкрепа за придобиване на елементарни трудови умения; - Осигуряване на защитена среда и здравословна и качествена храна;- Осигуряване на 24 – часова грижа за ползвателите на социалната услуга. Реализация в период от 33 месеца /от 16 до 48 месец/, от които 3 мес. подготвителни и 30 мес. за предоставяне на соц.услуга. Ще се предоставя месечна помощ за всеки ученик от 1 до 12 клас за период от 30 месеца /19-48 месец/. - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи за период от 30 месеца /19-48 месец/- В настоящата дейност се цели предоставяне на допълнителни дейности в подкрепа на настанените в Центъра непридружени деца. За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги на преводач/и за децата в услуга „Преходно жилище“, като посредством дейността ще се подпомагат техните нужди при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на неправителствения сектор и други. Предвижда се оказване и на подкрепа от обучител/и и супервайзор/и и правни консултации при необходимост. Реализация в период от 19 до 48 месец - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта от 4 лица, като позицията на ръководител и счетоводител в дейност 11 и 12 ще са едни и същи лица - Позицията на ръководител по проекта ще бъде заета от експерт от Община Малко Търново, който притежава необходимия опит в подготовката и изпълнението на проекти за представяне на социални услуги. Позицията на координатор по проекта ще бъде заета от експерт от Община Малко Търново, който притежава необходимия опит в подготовката и изпълнението на проекти за представяне на социални услуги. Позицията на Счетоводител ще е за експерт притежаващ висше образование с образователно-квалификационна степен бакалавър с опит във финансовото управление и отчитане на проекти, финансирани със средства от общността. Техническият сътрудник ще е нужно да притежава образователно-квалификационна степен – бакалавър и да притежава необходимия опит в управлението на социални услуги в общността. Реализира се за период от 1 до 48 месец. - Изпълнение на мерки за информация и публичност - Комуникационните канали, които ще се използват при реализация на проектното предложение са следните: официална страница на Община Малко Търново, медии, социални мрежи (Фейсбук, Инстаграм и други), събития - информационни срещи (физически и онлайн), пресконференци. Реализира се за период от 1 до 48 месец. 793 142.00 0.00
Дейност 13 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в община Ивайловград, включваща под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ; - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи; - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Видимост и информация: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ е соц. услуга от резидентен тип, в която ще се предлага комплексна грижа за непълнолетни, непридружени деца. Капацитетът на Центъра е 10 места за деца до 18 год. възраст и за 2 места за кризисно настаняване.Услугите ще се основават на соц.работа, при прилагане на индивидуален подход и ще бъдат съобразени с конкретните потребности на всяко прието дете. Ще бъдат изработвани програми за предоставяне на услуги в краткосрочен и дългосрочен план, като:-Социално и психологическо консултиране;-Образователни услуги и информация: осигуряване на съдействие за участие в образователна програма в съответствие с възрастта и личния избор на потребителите; осигуряване на достъп до информация;-Организация на св. време и лични контакти.Осигуряване на възможност на потребителите от Центъра за самостоятелно организиране на свободното си време, за лични контакти със семейството,приятелите и с други лица;планиране на културни, спортни и други д-ти и насърчаване на потребителите да участват в тях; различни видове трудотерапевтична дейност;-Ежедневни дейности по задоволяване на потребностите- храна, поддържана МБ, санитарно-битово обслужване; В единният разходен стандарт /ЕРС/ за услугата са включени: Разходи за възнаграждения и осигурителни вноски и Разходи за издръжка – храна, режийни разходи за заплащане на ток, парно и вода, разходи за медикаменти, канцеларски материали и консумативи в т.ч. хигиенни, санитарни, перилни и почистващи, работно облекло на персонала, пакет при настаняване –бельо,дрехи според сезона,еднократен хигиенен пакет при настаняване–четка и паста за зъби,шампоан,пяна за бръснене,самобръсначки и др.;учебни пособия,гориво за автомобил,обучения и супервизии. Предвид периода през който ще се предоставя услугата фокусът е върху 24-часови услуги за деца, където е предложено15 % увеличение за всяка година на ЕРС с база за 2024г., съгласно Р Е Ш Е Н И Е № 847 от 28.11.2023 год. за изменение и допълнение на Решение № 346 на Министерския съвет от 2023 г. за приемане на стандарти за ДДД с натурални и стойностни показатели през 2024 г. Индексирането на стандартите е за да се покрият действителните разходи за соц.услуга. Дейността ще се реализира 33 месеца/16-48 месец/, от които подготвителни дейности – подбор и обучение на персонала за соц.услуга 1-3-ти месец и предоставяне на услугата 30 месеца. Ще се предоставя месечна помощ за всеки ученик от 1 до 12 клас за период от 30 мес./19-48 мес./. - Осигуряване на допълн. подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи -За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги на преводач/и за децата в центъра, като посредством дейността ще се подпомагат техните нужди при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на НПО и други. Предвижда се оказване на подкрепа чрез обучения и супервизии и правни консултации при необходимост. Дейността ще се реализира в период от 30 мес. /19-48 месец/ - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта - Позицията на ръководител ще бъде заета от експерт, който притежава необходимия опит, съгл. изискванията. Позицията на координатор ще бъде заета от експерт, който притежава необходимия опит в изпълнението на проекти. Счетоводителят притежава опит във финан. управление и отчитане на проекти, финансирани със средства от общността. Техническият сътрудник притежава необходимия опит в техническото изпълнение на проекта. Дейността ще се реализира в период от 1 до 48 мес. - Видимост и информация- Комуникационните канали, които ще се използват са следните: официална страница на община Ивайловград, медии, социални мрежи (Фейсбук и други), събития - информационни срещи (физически и онлайн), пресконференци, табели, стикери и др.Всяко закупено оборудване ще бъде маркирано със стикер, указващ, че е закупено с финансиране по линия на Програма на Р.България по ФУМИ 2021-2027. Дейността ще се реализира в период от 1 до 48 мес. 1 622 351.72 0.00
Дейност 14 Създаване и функциониране на алтернативна грижа за непридружени, непълнолетни деца в общинаТунджа, включваща под дейности: - Функциониране на алтернативна грижа - ЦНСТДБУ; - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи; - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта; - Осигуряване на информиране и публичност по проекта: - Функциониране на алтернативна грижа - В соц.услуга настанените деца ще получават 24-часова грижа от соц.работник, психолог/педагог- възпитател, соц.сътрудници.За целите на услугата ще се обособят спални помещения – на 2-рия етаж 5 стаи с по 2 деца и на 1-и етаж 1 стая с 2 потребители в случай на необходимост от кризисно настаняване или деца с увреждане. Към всеки етаж ще се обособят санитарни възли и бани, като на 1-я етаж ще се обособи санитарен възел за хора с увреждане.В центърът ще се обособят 2 дневни стаи, трапезария, 1 стая за персонала и 1 терапевтична стая. Стаята на 1-и етаж ще е обезпечена за лица с увреждания. Груповите дейности ще осигуряват възможност за провеждане на свободни дейности и занимания подпомагани от персонала.Ще се обособи кухненски бокс към трапезарията за организиране на ателие за създаване или възстановяване на навици за самостоятелно приготвяне на храна. Кухнята ще позволява участието на лицата, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна.За всички по горе изброени помещения ще се осигури обзавеждане и оборудване, създаващо условия за домашна среда и съобразено с функц.изисквания.Услугите ще се предлагат от мултидисциплинарни екипи, обучени в съвременни методи на психо-социални дейности за целевата група.Те ще подпомагат за социалното включване на потребителите, като ще ги подкрепят в ежедневните дейности, в общуването и запазването на тяхната самостоятелност. - Осигуряване на допълнителна подкрепа за децата, настанени в алтернативни грижи -Предоставяне на доп.дейности в подкрепа на настанените в Центъра. За целите по изпълнение на дейността се предвижда осигуряване на услуги от специалисти за подпомагане на нуждите им при комуникация с институции, както и при необходимост от работа с посредници, представители на НПО и др.Предвиждат се дейности от наети външни специалисти: преводач/и, обучител/и, супервайзор/и юрист/и за осигуряване на допълнителна подкрепа за децата. - Назначаване и функциониране на Екип за управление на проекта - Екипът ще се състои от 6 лица - ръководител, 2-ма координатори, счетоводител и 2-ма технически сътрудници.Екипът ще отговаря за: законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта; наблюдението и контрола за изпълнението на сключените договори.Ще подготвя междинни и финални технически и финансови отчети.Ще се следи за допустимостта на разходите и извършва всички разплащания по проекта, съгл.сключените договори с изпълнители, както и разплащанията с членовете на екипа; за финансовата ефективност и графика за разходване на финансовите ресурси по време на проекта в съответствие с действащото нац. законодателство и подзаконови нормативни актове; за предоставяне и съхраняване на техническата и финансовата документация до приключване на проекта и предаването й в съответните архиви. За изпълнението на проекта е необходимо провеждането на обществени поръчки от община „Тунджа“ по реда на ЗОП, както следва: • за изпълнение на СМР дейностите - проектиране, СМР и авторски надзор/строително-монтажни работи; • за доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване; • за осъществяване на дейности от външни специалисти: юрист, обучител, преводач и супервайзор за осигуряване на допълнителна подкрепа за децата • за изпълнение на дейности по информация и комуникация. В рамките на дейността изборът на изпълнители ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗОП и приложени в ИСУН. - Осигуряване на информиране и публичност - Ще се проведат встъпителна и заключителна пресконференции; официално събитие за откриване на соц.услуга - 1 бр; обяснителна табела - 1 бр; билборд - 1 бр; ролбанер - 1 бр; дипляни - 200 бр; флашки - 100 бр; текстилни торби - 100 бр; рециклирана бутилка за вода - 50 бр. рециклиран бележник - 100 бр; тениски - 100 бр; стикери - 500 бр; публикации в регионални медии - 5 бр; излъчвания в регионални медии - 10 бр. 1 634 475.75 0.00
Дейност 15 Информираност и публичност - ДАБ при МС: В рамките на проекта ще бъдат изпълнени действия за информиране и публичност на обществеността, с цел да се подчертае ролята и финансовия принос на Фонд „Убежище, миграция и интеграция“. На официалният сайт на ДАБ при МС и в социалните медии периодично ще се публикува информация за проекта, целите му, информация за партньорите, изпълняваните дейности, постигнатите резултати и напредъка по проекта. Ще бъдат проведени минимум 2 пресконференции – една при стартирането на проекта и една заключителна, при приключване изпълнението на дейностите. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на партньорите, представители на Европейската комисия, представители на Управляващия орган, представители на медиите и други заинтересовани страни. Ще бъде брандиран лекият автомобил, съгласно изискванията. Ще бъдат изработени информационни материали, като заложените количества са индикативни: - 4 банера за информационните събития и обучения за бъдат изработени. Те са по-гъвкави и могат лесно да бъдат поставени на различни места при провеждането на мероприятията. - 10 информационни табели – формат А3 – една за административната сграда на ДАБ и по една за всяка от Сигурните зона, от който се извежда деца към социалните услуги и за 6-те социални услуги - информационни брошури - 1000 бр. – ще бъдат раздавани на информационните събития и обучения. - За целите на максимално разпространение на информацията за Програма на Република България по фонд „Убежище, миграция и интеграция“ 2021-2027 се предвижда изработването на сувенири, които да бъдат раздавани на участниците в различните информационни мероприятия. Сувенирите ще бъдат, както следва: флаш-памети - 1000 бр. химикалки - 1500 бр. бележници - 1500 бр. вечни календари - 500 бр. чадъри - 700 бр. раници - 1000 бр. тениски - 1000 бр. елеци - 500 бр. - стикери (самозалепващо фолио, формат А5) – 150 бр. Всяко закупено оборудване ще бъде маркирано със стикер, указващ, че е закупено с финансиране по линия на Програма на Република България по фонд „Убежище, миграция и интеграция“ 2021-2027. В допълнение всички документи и комуникационни материали, изготвяни от бенефициента и партньорите ще носят визуализация, указваща, че проекта с финансиран със средства от Фонд „Убежище, миграция и интеграция“. Всяко закупено оборудване ще бъде маркирано със стикер, указващ, че е закупено с финансиране по линия на Програма на Република България по фонд „Убежище, миграция и интеграция“ 2021-2027. Всички документи и комуникационни материали, изготвяни от бенефициента и партньорите ще носят визуализация, указваща, че проекта с финансиран със средства от Фонд „Убежище, миграция и интеграция“. 152 538.00 0.00
Дейност 16 Управление на проекта-МОМ: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще доведе до изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите правила на ФУМИ 2021-2027, правото на ЕС и националното законодателство. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация, наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта. Дейностите по управление на проекта ще гарантират: - съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на експертите от екипа на проекта и подизпълнителите; - спазване на времевия график; - изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност; - своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване; - изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; - спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности правила на ФУМИ 2021-2027 и националното законодателство; - правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите, подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети и др; Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 1.11 Възнаграждение на екипа за управление-МОМ и за външен одит 335 263.23 0.00
Дейност 17 Осигуряване на подкрепа и сигурност на непридружени деца, търсещи международна закрила - МОМ: МОМ предприе стъпки за подобряване на системата в България по отношение на предоставяне на сигурност и услуги на непридружени деца, търсещи международна закрила, като през 2019 и 2020 г. бяха създадени две сигурни зони за непридружени деца в РПЦ София, кв. Военна рампа и кв. Овча купел. Двете зони осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, където те могат да получат грижи, адаптирани към тяхната възраст, пол, религия и културен произход и др. През 2023 г. беше създадена трета сигурна зона в РПЦ гр. Харманли. В рамките на дейността се предвижда да се осигури по-нататъшно функциониране на двете сигурни зони в РПЦ гр.София за една година, както и сигурната зона в РПЦ гр. Харманли за две години. В зоните ще са ангажирани екипи от социални работници, които осигуряват денонощна грижа за непридружените деца и организират различни образователни и развлекателни дейности, както и екип за охрана и сигурност, който осигурява физическата безопасност 24/7 на цялата територия на зоните и видеонаблюдение на общите помещения. Работата на социалните работници в сигурните зони в РПЦ София и РПЦ гр. Харманли ще бъде подкрепена от експерти, предоставящи социална, психологическа и правна помощ, както и културни медиатори и преводачи, предоставящи превод и медиация. В рамките на дейността МОМ ще оказва социална, административно-правна и психологическа подкрепа, както и културна медиация и превод на непридружени деца, търсещи международна закрила в България. Непридружените деца са уязвима група лица, които изпитват особени трудности, породени от липсата на родителска и семейна среда и приятелска подкрепа от възрастни. Тази ситуация в комбинация със стресиращата среда в друга държава и непознаването на условията и правилата за достъп до базови услуги, както и непознаването на институционалното устройство на българската държава създават трудно преодолими пречки пред непридружените деца за достъп до услуги. В резултат, те изпитват сериозни трудности за записване при лекар, хоспитализация и/или посещение при специалист, записване за училище, както и при цялостната адаптация към новата среда. Наред с това непридружените деца имат в много случаи проблем с възприемането на правилата в РПЦ и психологическото възприятие на тежкото миграционно пътуване и настаняването в РПЦ. Консултирането от експерти на МОМ ще осигури нужната подкрепа, поднесена с помощта на културни медиатори, преводачи и социални работници, владеещи съответните езици на страни на произход и адаптирана към нуждите на целевата група от непридружени деца. Индивидуални и групови консултации, оценка на уязвимостта, рефериране към специалисти и услуги, медиация и придружаване при посещение на социални и здравни услуги, помощ при достъп и превод при контактуване с различни институции ще бъдат основните услуги, които МОМ ще предоставя на непридружените деца, настанени в сигурните зони. Консултациите ще бъдат мултидисциплинарни, предоставяни от екип от социални работници, юристи, психолози, преводачи и културни медиатори подкрепени от оперативни експерти, отговарящи за решаване на административни въпроси и контакт с институции: медицински заведения, общопрактикуващи лекари, социални структури, училища и други структури на централно и местно ниво. Този подход ще засили чувството на доверие и ще намали тревожността на непридружените деца – те ще могат да получат достатъчно информация и подкрепа във всекидневието си в процеса на адаптация към живота далеч от дома и семейството. По време на консултациите ще бъдат идентифицирани деца, които имат нужда от допълнителна помощ, насочване към социални и други административни служби, партньорски организации и услуги на МОМ в началния период на адаптация. Екипът на МОМ ще предоставя индивидуални консултации и ще организира информационни сесии, групови дейности, раздаване на хигиенни материали, дрехи и други нехранителни стоки, включително дарения от партньорски организации, осигурява помощ при медицински случаи, придружава до институции и др. 6 762 059.57 0.00
Дейност 18 МОМ - Видимост, прозрачност и комуникация-МОМ: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевата група и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация на подкрепата по ФУМИ 2021-2027 и популяризиране на приноса на ЕС за подобряване на условията за прием и настаняване на уязвимата група от непридружени малолетни и непълнолетни лица, търсещи международна закрила в България. Ще бъдат разработени информационни материали и материали за публичност като брандирани чаши, торби, тениски, календари, жилетки за екипа за изпълнение и др., които ще бъдат разпространени сред целевата група от екипа по проекта и представители на публични и неправителствени организации в България с компетенции и отговорности в сферата на убежището, включително на централно и местно ниво. Екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при осъществяването на срещи и консултации по проекта. Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с проблемите на непридружените деца в България. На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Програма на България по ФУМИ 2021-2027 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация, комуникация и публичност, съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС) № 1060/2021 и чл. 30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 за създаване на ФУМИ 2021-2027. Тази информация ще бъде отразявана също и във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с избор на подизпълнител. Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ, както и профилите на организацията в социалните медии, като се спазват изискванията за видимост, прозрачност и комуникация. Ще бъдат изготвени 4 информационни табели и 4 информационни банера за централния офис на проекта в гр. София и трите сигурни зони, указващи наименованието на проекта и подкрепата по Програмата по ФУМИ 2021-2027. В допълнение ще се разработят и разпространят информационни и промоционални материали с визуализация за подкрепата от проекта, като тениски, чаши, жилетки и др. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани информационни сесии за целевата група и други дейности, както и ще бъдат изготвени информационни материали на тема превенция на сексуална експлоатация и злоупотреба. Непридружените деца ще бъдат информирани по темата чрез тези дейности и материали, както и за каналите на МОМ чрез, които могат да потърсят помощ ако станат жертви на експлоатация и злоупотреба. 19 558.00 0.00
Дейност 19 Координиране на дейностите по проекта изпълнявани от УНИЦЕФ : 1 координатор проект от страна на УНИЦЕФ - Рамиз Бехбудов. Не се предвижда финансиране на позицията. Координаторът проект ще отговаря за управлението и координацията на дейностите по проекта, които ще се изпълняват от УНИЦЕФ България и координацията с бенефициента, партньорите по проекта и Управляващия орган. 1 технически сътрудник (Елина Павлова - 100 дни за целия период на проекта), който ще подкрепя координатора и екипа на УНИЦЕФ България при изпълнението на дейностите; ще съдейства за правилното водене (организиране, архивиране, следене за необходимите реквизити и др.), на документацията по проекта за дейностите, изпълнявани от екипа на УНИЦЕФ България и ще изготвя необходимите документи включително участва в подготовката на междинните и окончателния технически и финансови доклади по проекта, разходът е калкулиран в б.п.1.29 4 годишни верификации на разходните документи на УНИЦЕФ в рамките на проекта 81 635.84 0.00
Дейност 20 Методическа подкрепа за укрепване на грижата и закрилата на непридружените деца бежанци : Дейността цели да подкрепи осигуряването на цялостна и устойчива система за защита на правата и благосъстоянието на непридружените деца, които са напуснали своите страни поради конфликти, насилие или други форми на преследване. Дейността включва предоставяне на експертна помощ, обучения и насоки на професионалисти, които работят с непридружени деца бежанци, като социални работници, психолози, служители в системата за закрила на детето, както и други заинтересовани страни. Методическата подкрепа е насочена към изграждане на капацитет в областта на социалната работа и закрила на децата, с фокус осигуряване на подходяща и качествена алтернативна грижа. Основните цели на дейността включват: 1. Подобряване на професионалната подготовка и капацитета на лицата, работещи с непридружени деца бежанци: Подготвяне на обучителна програма, която да е съобразена с нуждите и спецификите на работа на специалистите, които ще бъдат обучавани; 2. Разработване и прилагане на стандарти и процедури: Създаване на финансов стандарт и методики за работа, които да гарантират, че непридружените деца бежанци получават адекватна грижа и закрила. 3. Мониторинг и оценка на грижата и закрилата на непридружените деца: Изграждане на системи за мониторинг, които да проследяват качеството на услугите и да гарантират, че децата получават необходимата подкрепа и закрила. 4. Разработване и утвърждаване на добри практики за работа с непридружени деца. 325 978.96 0.00
Дейност 21 Изграждане на капацитет за работа с деца бежанци и мигранти в рамките на новосъздадените социални услуги за непридружени деца, както и сред новоназначените в ДАБ служители с фокус извеждане на деца в услуги: Дейността "Изграждане на капацитет за работа с деца в рамките на новосъздадените социални услуги за непридружени деца" се фокусира върху обучението на новоназначени служители в социалните услуги, както и на екипите в ДАБ, които ще подпомагат извеждането на деца в подходящи услуги. Тя включва обучения, базирани на спецификите на работа с непридружени деца чужди граждани, с цел подобряване на тяхната грижа и закрила. Обученията ще включват следните тематични модули: - Координационен механизъм и междуинституционално сътрудничество при работа по случаи на непридружени деца; - Специфика на социалната работа и грижа за непридружени деца и младежи; - Културни специфики на непридружените и разделените от семействата си деца бежанци и мигранти от трети страни; - Запознаване с грижите и услугите, предоставяни на непридружени деца докато са настанени в РПЦ на ДАБ; - Опитът на социалните услуги и методика на работа в рамките на социална услуга за непридружени деца; - Закрила на детето; - Водене на случай; оценка на потребностите и изготвяне на план за действие; - Превенция на сексуалната експлоатация и злоупотреба, трафик на хора,насилие и др. Времетраенето, съдържанието като лекции/презентации, видеа, работа по групи за обсъждане на казуси и др. на тематичните модули ще бъдат адаптирани спрямо аудиторията. Обученията ще се организират съвместно с ДАБ при МС, като освен представители на партньорите по проекта, се предвижда да има и представители на ключови институции, които имат отношение по темата. 29 700.00 0.00
Дейност 22 Комуникационна кампания за приемна грижа : Към 31.05.2024 г. в Регистъра на утвърдените приемни семейства са вписани 1 735 семейства. От тях – в 408 бр. няма настанени деца (24%). Няма данни за непридружени деца, които към момента да са настанени в приемни семейства. Съгласно Насоките на ООН за алтернативна грижа на деца, най-добрата заместваща грижа за деца е близката до семейна такава. Приемната грижа /ПГр./ е форма на закрила и по-добрата алтернатива на социалните услуги, тъй като осигурява семейна среда и индивидуална грижа на детето. Непридружените деца, като деца в риск по смисъла на Закона за закрила на детето, също биха могли и следва да се ползват от приемна грижа като форма на грижа, но това почти не се случва поради редица предизвикателства. Дейността цели да разясни, както сред децата и младежите, така и сред приемните родители, бежанските общности, които са се установили в България и широката общественост включително професионалистите работещи с деца и родители ползите от приемната грижа, с цел повече непридружени деца да се настаняват и отглеждат от приемни родители и семейства. УНИЦЕФ ще изпълни дейности по видимост, прозрачност и комуникация в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/, както и че дейността за видимост, прозрачност и комуникация ще е в съответствие с чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060. 24 922.80 0.00
Дейност 23 Осигуряване на подкрепа и сигурност на непридружени деца, търсещи международна закрила, настанени в Сигурна зона в Харманли : Ще бъде назначен екип за управление на Сигурната зона За обезпечаване на дейностите по осигуряване на сигурност, подкрепа, закрила, мотивационни игри, покриване на здравни, психо-социални, образователни и социални нужди ще се прилага изготвения Финансов стандарт за Сигурна зона, изготвен от УНИЦЕФ 1 552 150.03 0.00
Дейност 24 Изграждане на партньорства с общинските администрации и устойчивост в подкрепата на непридружените деца в процеса по извеждане в алтернативни социални услуги : Държавна агенция за бежанците при Министерски съвет ще предприеме действия по засилване на партньорството си с общините с фокус върху непридружените деца. Ще бъдат подписани партньорски споразумения с общините, в които има разкрити вече социални услуги от резидентен тип грижа, в които се настаняват непридружени деца. ДАБ при МС ще работи засилено с всички администрации с оглед покриването на нуждите на децата след тяхното настаняване и най-вече по отношение на преодоляване на езиковата бариера, нуждата от специфична психо-социална подкрепа или нуждата от консултация с правен експерт. Предвид спецификата на децата ще бъде изграден централен екип от психолози, педагози, културни медиатори и юристи, които ще подпомогнат детето дори и след напускане на РПЦ и то е настанено вече в социалната услуга. Ще бъдат подписани споразумения с общините и ще се работи по заявка и индивидуално с всяка от общините - за предоставяне на допълнителна подкрепа за всяко настанено дете - минимум 6 месечен период след настаняване. Ще бъде нает 1 координатор на непълна заетост, 2 психолози, 2 юристи на ставка предоставена консултация; културни медиатори на почасово заплащане. Ще бъде постигнат индикаторът за извеждане на деца и към други съществуващи услуги от резидентен тип извън новите 6 алтернативни места по проекта - 80 непридружени деца ежегодно. Ще се изготви график за посещение на място за децата в социалните услуги и ще се гарантира адекватна подкрепа от психолог, юрист, културен медиатор според индивидуалният случай за всяко настанено дете. През 3-та година от проекта ще се даде приоритет на партньорствата в изграждането на устойчивост на услугите на всички нива - законодателство, финанси, права на децата, междуинституционални партньорства, най-добри международни практики. Планират се 2 работни семинара на тема "Устойчивост на алтернативните грижи за непридружени деца бежанци в България 985 448.72 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).