Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще доведе до изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите правила на ФУМИ 2021-2027, правото на ЕС и националното законодателство. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация, наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще гарантират:
- съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на експертите от екипа на проекта и подизпълнителите;
- спазване на времевия график;
- изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност;
- своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване;
- изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите;
- спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности правила на ФУМИ 2021-2027 и националното законодателство;
- правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите, подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети и др. |
395 040.00
|
8 815.44
|
Предоставяне на социална, административно-правна и психологическа подкрепа, културна медиация и превод на лица търсещи международна закрила и лица, получили международна закрила в България: С изпълнението на тази дейност ще се оказва социална, административно-правна и психологическа подкрепа и достъп до превод и културна медиация на ЛТМЗ и ЛПМЗ, както в центровете за настаняване на мигранти, така и в офиса на проекта и други локации в София и страната с оглед обхващане на максимално голям брой от целевата група ГТД.
Непознаването на институционалното устройство на българската държава и административните специфики на социалната, здравната, административно-правната, образователната и др. системи създават пречки пред ЛТМЗ и ЛПМЗ за достъп до услуги. В резултат, те изпитват сериозни трудности за записване при общопрактикуващ лекар, посещение при лекар специалист, хоспитализация, получаване на информация за правилата за живот в РПЦ на ДАБ, намиране на квартира и подписване на договор с наемодател в случай на живеене на външен адрес, записване на деца на детска градина и училище, както и при цялостната адаптация към новата среда. Консултирането от екип от експерти на МОМ ще осигури така нужната подкрепа, поднесена с помощта на културни медиатори и преводачи от арабски език, кюрдски език, пащу, фарси, като езици на основните страни на произход, както и от френски език за комуникация с мигранти от Северна и Западна Африка. Подкрепата ще бъде адаптирана към нуждите на целевата група ГТД в България. Индивидуални и групови консултации, оценка на уязвимостта, реферирането, медиация и придружаване при посещение на социални и здравни услуги, правна помощ и помощ при достъп и превод при контактуване с различни институции на централно и местно ниво ще бъдат основните услуги, които МОМ ще предоставя на мигранти в РПЦ на ДАБ и на ЛТМЗ, живеещи на външен адрес. Консултациите ще бъдат мултидисциплинарни, предоставяни от екип от социални експерти, административно-правни експерти, психолози и културни медиатори подкрепени от преводачи и оперативни експерти, отговарящи за решаване на административни въпроси и контакт с институциите: медицински учреждения, лекари, социални структури, училища, и други структури на централно и местно ниво. Този подход ще засили чувството на доверие и ще намали тревожността на ГТД в България – те ще могат да получат достатъчно информация и подкрепа във всекидневието си в процеса на адаптация към живота далеч от дома. По време на консултациите ще бъдат идентифицирани уязвими лица, които имат нужда от допълнителна помощ, насочване към социални и други административни служби, партньорски организации и услуги на МОМ в началния период на адаптация.
Като част от работата в РПЦ и в общността на ГТД от целевата група извън РПЦ, екипът от експерти ще извършва оценки на нуждите от подкрепа и предлага таргетирани решения, организира информационни сесии, предоставя квалифицирана подкрепа от преводачи и медиатори, води женски и детски групови дейности, предоставя подкрепа чрез нехранителни продукти, като дрехи, хигиенни консумативи и пособия, както и лекарства и медицински консумативи и други, осигурени с подкрепата по проекта или от дарения от частни дарители и партньорски организации, осигурява помощ при хоспитализация или медицинско консултиране, придружава и съдейства за достъп до институции, и т.н.
Преди предоставяне на ad hoc подкрепа, МОМ ще изготви критерии за предоставяне, които ще бъдат съгласувани с Управляващия орган. При този вид подкрепа, практиката на МОМ е да извършва мониторингово проучване (post-distribution monitoring – survey) на репрезентативна извадка от минимум 10 % подкрепените лица. |
3 512 806.80
|
34 115.77
|
Видимост, прозрачност и комуникация: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевата група и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация на подкрепата по ФУМИ 2021-2027 и популяризиране на приноса на ЕС.
Ще бъдат разработени информационни материали и материали за публичност като брандирани бележници, химикалки, чаши, торби, тениски, и др., които ще бъдат разпространени от екипа по проекта при провеждане на дейностите по проекта.
Екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение сред лица от целевата група по проекта на информационни материали, на които е посочен приносът от ЕС чрез ФУМИ 2021-2027 и бюджета на България, при осъществяването на срещи и консултации по проекта.
Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с проблемите на ГТД в България.
На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Програма на България по ФУМИ 2021-2027 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация, комуникация и публичност, съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС) № 2021/1060 и чл. 30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 за създаване на ФУМИ 2021-2027. Тази информация ще бъде отразявана също и във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с избор на подизпълнител.
Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ, както и в управлявани от МОМ социални медии като се спазват изискванията за видимост, прозрачност и комуникация. Ще бъде изготвена информационна табела за офисите на проекта в София и РПЦ-Харманли и информационен банер, указващи наименованието на проекта и подкрепата по Програмата по ФУМИ 2021-2027. В допълнение ще се разработят и разпространят информационни и промоционални материали с визуализация за подкрепата от проекта.
В рамките на дейността, в началото на проекта ще се проведе откриващо събитие под формата на работна среща с представители на държавни институции, НПО и международни организации с цел координиране на сътрудничеството и улесняване на изпълнение на дейностите по подкрепа на лица от целевата група.
В края на проекта ще се проведе заключително информационно събитие под формата на финална работна среща с представители на същите публични институции с оглед оценка на качеството на изпълнение на проекта, постигнатите резултати, обсъждане на научените уроци и тяхното отчитане при бъдещи проекти за подкрепа на ГТД.
Стойността на разходите за дейността обхваща средствата:
- по бюджетен ред 19.2. Логистика за събития по проекта (наем зала, кетъринг, работни материали) - 7 000.00 лв.
- по бюджетен ред 22.1. Изготвяне на материали за информация и публичност, банери, и табели за видимост - 6 000.00 лв.
При изпълнението на дейността ще работи експерт Eксперт видимост и комуникация, като разходите за неговото възнаграждение са включени в бюджетен ред 1.2.Възнаграждения на екипа за изпълнение на проекта, който е отнесен към най-голямата дейност по проекта - дейност 2. |
13 000.00
|
0.00
|