Управление на проекта: Ефективното управление на проекта е от съществено значение за успешното постигане на поставените цели и изпълнение на планираните дейности в поставения срок и в съответствие с предварително подготвения бюджет. Тази дейност ще се изпълнява по време на целия период на проекта и ще включва широк спектър от управленски функции, които обхващат организационната структура, координацията на екипа и управлението на ресурсите.
Създаването на ясна и ефективна организационна структура е ключов елемент за добро управление на проекта. Проектният екип ще бъде формиран от квалифицирани специалисти, включващи ръководител на проекта, двама координатори и счетоводител. Ролите и отговорности са ясно дефинирани, за да осигурят ефективно взаимодействие и синхронизация между членовете на екипа.
Дейността ще се ръководи от планирания график и разпределението на дейностите в съответствие с определения бюджет. Под стриктен контрол ще бъдат подложени идентификацията и управлението на рискове, както и ресурсите (хора, време, финанси). Управлението на проекта ще следва принципите на проактивност към промените и непрекъсната оценка на производителността на екипа и постигнатите резултати.
Ще се прилагат систематични процеси за мониторинг и оценка, за да се осигури възможност за следенето на напредъка и адаптация на стратегиите, при необходимост.
Екип за управление:
- Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното координиране дейностите на екипа, ще участва в планирането, изпълнението и мониторинга на напредъка по заложените дейности с цел постигане на резултатите по проекта. Ръководителят ще води активна комуникация с всички заинтересовани страни, ще разпределя отговорностите и ще възлага реализирането на конкретни задачи на членовете на екипа, ще организира срещи, събития и кръгли маси, ще координира и контролира разработването на различни документи и анализи, ще възлага разработването на рекламни и информационни материали, ще спазва правилата за работа в рамките на проекта и ще демонстрира ангажираност и проактивност в процеса на работа.
- Ролята на координаторите е от решаващо значение за успешното изпълнение на дейностите в рамките на определения график. Техните координационни и логистични функции са насочени към навременното и качествено управление на всички етапи на проекта, както и към ефективната комуникация със всички заинтересовани страни.
Двамата координатори /в СЕЕД и в БТПП/ съгласуват дейностите с останалите членове на екипа и участващите партньори, гарантирайки цялостна и последователна реализация. Те следят за правилното техническо изпълнение на всички аспекти на проекта. Координаторите са отговорни за оптималното използване на ресурсите и ефективността при постигане на целите. Координаторите ще следят напредъка на проекта и активно ще комуникират със заинтересованите страни, включително държавни институции, бизнес общност, неправителствени организации и представители на мигрантски общности /ГТД/.
- Счетоводителят на проекта ще отговаря за ефективното финансово управление и прозрачност на всички финансови операции в рамките на проекта, за документооборота и осчетоводяването на първичните счетоводни документи и изготвянето на необходимите финансови отчети.
Счетоводителят стриктно ще следи за изразходването на средствата, съобразно одобрения бюджет, като осчетоводява направените разходи, съгласно изискванията на финансиращата организация, изготвя необходимите финансови документи (фактури, разходни ордери и т.н.), отговаря за финансовото и ресурсно обезпечаване на проекта, подготвя отчети към финансиращия орган, демонстрира ангажираност и проактивност в процеса на работа. Счетоводителят ще следи за съответствие с всички приложими финансови регулации, закони и нормативи.
Дейността съответства на разходите предвидени в б.р. 2.1.; 2.2., 2.3. и 2.4. |
100 959.34
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейност 2 е пряко свързана с ефективното управление на публичността, което включва разпространението на информация за проекта чрез различни информационни канали с цел достигане до по-широка аудитория. Главната цел на тази дейност е създаването на осведоменост и провокиране на интерес към инициативата, както и осигуряване на подкрепа от обществото, институциите и бизнес сектора.
За изпълнението на Дейност 2 ще се използват както дигитални инструменти, така и печатни информационни материали. Тяхното използване в рамките на проекта е стратегическо решение, което има за цел да осигури комплексен и всеобхватен подход при управлението на публичността. Обединяването на двата типа комуникационни средства има различни предимства и адресира разнообразни нужди на целевата аудитория.
Дигиталните инструменти ще заложат на силата на социалните мрежи, видео съдържанието като един от най-ефективните рекламни формати, e-mail маркетинга с възможност за персонализация на посланията, инфлуенсър маркетинга като все по-ефективен във всички сфери на развитие.
Планира се подготвянето на рекламен радио спот и разпространяването на рекламна кампания в социалните мрежи и в сайтове за трудово посредничество, тъй като дигиталният маркетинг и възможностите за таргетиране са способни да постигнат значителни резултати по отношение на публичност, информираност и генериране на интерес. Създаването на съдържание под формата на визуални материали в електронна среда, които илюстрират ключови аспекти на проекта, е лесно за споделяне в социалните мрежи и се характеризира с визуална привлекателност.
Инвестирането в целенасочена интернет реклама, която да се показва на целевата аудитория чрез рекламни платформи и социални мрежи е ефективен метод за насочване на вниманието към конкретни послания/ продукти (онлайн платформата има характеристиките на дигитален/електронен продукт).
В зависимост от интереса на аудиторията, могат да бъдат организирани онлайн дискусии и панели с участието на експерти с цел обсъждане на теми, свързани с миграцията и законната трудова заетост в България. Този формат предоставя възможност за задаване на въпроси, които се нуждаят от разяснение, споделяне на мнения и препоръки.
Печатните информационни материали ще разпространяват информация за проекта, фокусирайки се върху резултатите, така че да се предизвика по-широка осведоменост. Ще се използват билбордове и рекламни пана, за чиято изработка ще бъдат спазени всички изисквания от Наръчника за визуализация на подкрепата от ЕС (2021-2027). Изборът на места за позициониране на рекламните материали ще бъде съобразен с потока от хора и със степента на видимост (ключови обекти, спирки на градски транспорт и т.н.).
Предвижда се изработване и отпечатване на информационни брошури, както и печат на Наръчник за работодатели. Брошурата ще съдържа синтезирана информация за целите, дейностите и резултатите по проекта, а Наръчникът ще играе ролята на инструментариум, базиран на проучване относно нуждите и очакванията на работодателите. Наръчникът ще може да бъде достъпен и през онлайн платформата.
Провеждането на цялостна стратегия за публичност, включваща дигитални инструменти и печатни материали, ще допринесе за значително повишаване на видимостта на проекта "ФУМИ в България". Този резултат ще бъде постигнат, благодарение на разпространението на информация в различни медийни платформи, както и на ключови места в София.
Дейността основно се изпълнява от водещата организация (Фондация "ЦПУР-България), доколкото дейностите за публичност и информираност се допълват от партньора (БТПП) чрез регулярното оповестяване на текуща информация в уеб страницата и издавания бюлетин.
Дейността съответства на разходите предвидени в б.р. 23.1.; 20.5., 17.1., 2.5. и 2.6. |
95 550.00
|
0.00
|
Застъпничество и интеграция: Дейност 3 е насочена към активно застъпничество, интеграция и създаване на предпоставки за комуникация между различните заинтересовани страни. Тази дейност се фокусира върху организирането на две национални хибридни кръгли маси; разработването на инструменти за стимулиране на трудовата миграция и насърчаване на мобилността от трети страни, както и организиране и провеждане на национална заключителна конференция.
1. Организиране на национална хибридна кръгла маса (присъствено и онлайн) и заключителна национална конференция
В съответствие с разработения план се предвижда провеждане на 2бр. национална хибридна кръгла маса в гр.София, обединявайки минимум 50 участници от различни сфери: представители на държавната и местна власт, международни организации, неправителствени организации, академични среди, браншови организации и работодатели, оформени в т.нар. „Работната група по интеграция“. В така предвидената група ще бъдат поканени за участие представители на: ВКБООН, Български съвет за бежанци и мигранти, Български съвет за бежанци и мигранти, Български Червен кръст, Каритас София, Съвет на жените бежански в България, КСНБ, Мулти култи колектив, Център за изследване на демокрацията, Фондация „Европейски институт“, Фондация „Асоциация Анимус“, Асоциация за бежанци и мигранти в България, Арабски комитет за интегриране в България, Софийски университет, УНСС, Бежански консултативен съвет и други. Този форум ще бъде ключова точка за обмен на идеи и опит, както и за установяване на конструктивен диалог по въпросите, свързани със законната миграция и интеграция. Двете кръгли маси ще са ситуирани съответно по 1бр. в рамките на всяка от двете календарни години на изпълнение на проекта, доколкото националната заключителна конференция ще бъде проведена в края на изпълнение на проекта – за представяне на всички готови продукти и резултати.
2. Разработване на инструменти за стимулиране на трудовата миграция на ГТД
Важна част от дейността е разработването на инструменти, които подпомагат трудовата миграция от трети държави. Този аспект включва разработване на методика за намаляване на административните тежести при кандидатстване за работа в България от ГТД. Тази методика ще служи за оптимизиране на процесите и улесняване на кандидатстването, като намалява бюрокрацията и ускорява процедурите.
Сложните и дълги административни процедури могат да доведат до загуба на таланти и квалифицирани специалисти. Намаляването на бюрократичните пречки стимулира икономическото развитие, като ускорява процесите за набиране на квалифицирани работници. Това е от съществено значение, особено в сектори, където се усеща дефицит на експертно подготвени кадри. Улеснените административни процеси правят дадена държава по-конкурентоспособна на международния пазар на труда. Това привлича вниманието на бизнеса, който търси лесни и ефективни начини за привличане на квалифициран персонал.
3. Разработване на дигитални инструменти за насърчаване и привличане на таланти - ГТД
Създаването на дигитални инструменти играе ключова роля в успешното изпълнение на тази дейност. Това включва разработване на видео съдържание, маркетинг в социалните мрежи, e-mail маркетинг, инфлуенсър маркетинг и маркетинг чрез незабавни съобщения (instant messaging marketing). Тези инструменти не само ще предоставят актуална информация, но и ще осигурят атрактивен и лесно достъпен начин за общуване и информиране на потенциални трудови мигранти.
Дейност 3 цели прилагането на ефективни комуникационни и координационни практики, които да създадат устойчива основа за поддържане интереса към резултатите по проекта.
Дейността споделено ще се изпълнява от двете партньорски организации, като партньорът ще включи активно и своята клонова мрежа в страната за успешното постигане на предвидените резултати.
Дейността съответства на разходите предвидени в б.р. 2.7.; 2.8., 20.1., 20.4., 20.6., 20.7. и 20.8. |
30 880.00
|
0.00
|
Насърчаване на работодатели в България за наемане на ГТД: Дейност 4 е насочена към насърчаване на работодателите в България да наемат ГТД. Обхватът на дейността включва анализ на нагласите на работодателите, изготвяне на необходимите наръчници и организиране на срещи с работодатели в избраните регионални центрове – София, Пловдив и Бургас.
1. Анализ на нагласите на работодателите в България за наемане на ГТД
За постигане на заложената цел е необходимо да се предприемат определени действия като:
- Изготвяне и провеждане на анкетни проучвания: За да се разберат нагласите на работодателите, ще се изготвят специализирани анкети, предоставящи информация за техните очаквания, нужди, предизвикателства и предимства при наемане на ГТД. Анкетното проучване ще бъде сегментирано според териториалното и браншовото разпределение на работодателите. За получаване на адекватна информация ще бъдат информирани и национално представителните организации на работодателите.
- Изследване и анализ /desk research/: След събиране на данните от анкетните проучвания, ще се извърши деск рисърч, фокусиран върху текущите тенденции, законодателството в България и опита на други страни в областта на трудовата миграция. Този анализ ще осигури контекст и подходяща информация за изготвяне на Наръчника за работодателите.
- Изготвяне на доклад за трудовата среда спрямо ГТД. На базата на резултатите от анкетите и деск рисърча ще се изготви доклад, предоставящ обстоен обзор на трудовата среда в България, когато става въпрос за наемане на служители – представители на ГТД. Този доклад ще бъде ключов инструмент за формулирането на стратегии и препоръки, които ще бъдат отправени на регионално и национално ниво.
- Изготвяне на Наръчник за работодатели за наемане на ГТД. На базата на доклада ще бъде изготвен Наръчник, предоставящ на работодателите конкретни стъпки и насоки за успешно наемане на служители от трети държави.
Запознаването на работодателите с процедурите за наемане на мигранти от трети държави ще позволи на фирмите да достигнат до глобален пазар от квалифицирана работна ръка, което е от съществено значение във времена на динамична икономика и нарастваща конкуренция. Знанието за процедурите и изискванията за наемане на мигранти помага на работодателите да предвидят и преодолеят административните пречки и да осигурят квалифицирани кадри.
2. Организиране и провеждане на регионални хибридни срещи и дискусионни панели с работодатели/браншови организации в градове с концентрация на мигрантски общности – София, Бургас, Пловдив.
Целта е да се създаде пространство за директна комуникация между работодателите и проектния екип, споделяне на опит и намиране на практически решения за преодоляване на пречките при наемане на ГТД.
Събитията ще бъдат организирани в градове със значителна концентрация на мигрантски общности като София, Бургас и Пловдив. Срещите ще бъдат хибридни, с възможност за онлайн и присъствено участие, за да бъде осигурена максимална достъпност за работодателите.
Провежданите дискусии ще бъдат насочени към конкретни предизвикателства и възможности за работодателите при наемане на ГТД. Знанието за процедурите по наемане на мигранти е съществено за работодателите, за да спазват законодателството и да избегнат нежелани правни последствия. Това включва също предотвратяване на нелегалната миграция и поддържане на прозрачността в трудовите отношения.
Създаването на устойчива среда за мигрантите от трети държави на българския трудов пазар ще предизвика позитивни ефекти върху креативността, иновациите и общата продуктивност на икономиката на Република България.
Дейността споделено ще се изпълнява от двете партньорски организации, като партньорът ще включи активно и своята клонова мрежа в страната (особено градовете Пловдив и Бургас) за успешното постигане на предвидените резултати.
Дейността съответства на разходите предвидени в б.р. 2.9., 2.10., 5.1., 5.2., 20.4., 20.6., 20.9. и 20.10. |
60 791.00
|
0.00
|
Интегриране на мигрантски общности чрез стимулиране трудовата заетост: В основата на Дейност 5 стои стремежът за създаване на условия и възможности за успешна интеграция на мигрантски общности в България, като акцентът е върху стимулирането на трудовата заетост. Тази дейност включва последователни задачи за изпълнение, насочени към разбирането на нуждите и предизвикателствата на мигрантите, насърчаването на трудовата им заетост и създаването на връзки с работодатели в България и в трети държави. За тази цел се предвижда:
1. Анализ на нагласите и нуждите на ГТД към трудова заетост в България
- Анализът позволява идентификацията на конкретните нужди и предизвикателства, пред които са изправени ГТД при търсенето на заетост в България. Това включва езикови, културни, образователни и правни аспекти. Ще се отговори на въпроси като: знаят ли мигрантите как да търсят работа, какви са техните професионални умения и как те съответстват на нуждите на българския пазар на труда.
- Проучването ще обхване предизвикателствата, с които се сблъскват ГТД, и каква подкрепа им е необходима за успешната интеграция в българското общество.
- Резултатите от анализа ще предоставят информация и за образователните потребности на мигрантите. Този аспект може да доведе до оптимизация на програми за обучение и образование, насочени към подготовката им за българския трудов пазар.
2. Организиране на хибридни информационни срещи с местни мигрантски общности с концентрация – гр.София и гр.Варна
- Ще бъдат проведени организирани и проведени информационни срещи с местни мигрантски общности в градове с концентрация (като София и Варна), като целта е да се споделят информация и ресурси за подпомагане на трудовата им заетост и успешна интеграция в страната.
- Хибридният формат, включващ присъствено и онлайн участие, ще осигури гъвкавост и достъп до по-широка аудитория от участници.
3. Организиране на хибриден нетуъркинг /networking/ в София и Варна между работодатели и ГТД
- Ще се организира нетуъркинг /networking/ събития в София и Варна, което ще свърже работодатели в страната с представители на мигрантски общности.
- Този формат предоставя възможност за пряко взаимодействие, обмен на опит и създаване на връзки, които да облекчат трудностите в процеса по намиране на работа от страна на мигрантите.
4. Провеждане на хибридни срещи в трети държави с представители на държавна и местна власт, неправителствени организации и посреднически организации за трудова миграция
- В следните страни: Молдова, Украйна, Албания, Армения, Виетнам, отговарящи на изискванията и критериите за „трета страна“, ще се организират хибридни срещи с представители на държавната и местна власт, неправителствени организации и посреднически организации за трудова миграция.
- Хибридните срещи ще дадат възможност за директен контакт с ГТД, което предоставя ценни перспективи за успешна трудова миграция.
5. Стимулиране на заетостта и интеграцията
- Ще са разработят конкретни програми и инструменти за стимулиране на трудовата заетост на ГТД за съответната държава, базирани на анализите и преките наблюдения.
- Всички анализи и конкретни инструменти, по държави ще бъдат отразени в специализирани секции в уеб базираната платформа "BG Talent Pool", описана в следващата дейност 6. Оформянето и публично достъпната информация ще стимулира създаването на благоприятна трудова среда за мигрантите. Това включва улесняването на процедурите за наемане, осигуряване на информация и подкрепа по време на адаптацията към новата работна обстановка и ефективна интеграция в приемащото общество.
Дейността споделено ще се изпълнява от двете партньорски организации, като партньорът ще включи активно и своята клонова мрежа в страната (особено градовете София и Варна) за успешното постигане на предвидените резултати.
Дейността рефлектира върху постигането на двата индикатора - Информационните пакети и кампаниите за повишаване на осведомеността относно каналите за законна миграция към Съюза и Участници в мерки преди заминаването. |
154 896.00
|
0.00
|
Разработване на онлайн платформа за трудова миграция: Разработването на онлайн платформа за трудова миграция "BG Talent Pool" играе ключова роля в проекта "ФУМИ в България." Тази платформа представлява иновативен инструмент, който съчетава технологията с необходимостта от ефективно управление на трудовата миграция в страната. Платформата ще централизира информацията за работни възможности, условия за труд и процедури за заетост в България. Чрез дигитални инструменти и електронни процеси, платформата ще оптимизира и ускори процесите на кандидатстване за работа в България. Процесът на разработка и приложение на платформата включва няколко важни етапа:
1. Анализ на потребностите
Предварителният анализ играе решаваща роля в определянето на основните изисквания и функционалности на платформата. Събирането и обработването на обратната връзка от потенциални потребители, работодатели ГТД е от съществено значение. Анализът определя какви функции трябва да предоставя платформата, за да отговори на нуждите на всички заинтересовани страни.
2. Изготвяне на задание за изработка на онлайн платформата и избор на изпълнител
На основата на резултатите от анализа се изготвя детайлен документ, който описва техническите изисквания, дизайна и функционалността на платформата. Заданието за изработка служи като насоки за разработчиците и е основен документ, върху който ще се проведе избора на изпълнител за изграждане на платформата.
3. Изграждане на онлайн платформа "BG Talent Pool"
Разработката ще започне със създаване на основната инфраструктура и дизайн. Внедряването на функционалности, свързани с търсенето на работа, кандидатстване, проверка на статуса на заявленията и взаимодействие между работодателите и мигрантите, е от първостепенно значение. Създаването на сигурни и лесни за използване интерфейси е от съществено значение, за да се гарантира удобство за всички потребители. Поради възможността за глобално използване на платформата, се предвижда тя да се разработи на всеки един от официалните езици на избраните държави (Молдова, Пакистан, Узбекистан, Индия, Виетнам), както и на официалните англйски, френски и испански език и да се адаптира към специфичните законови и културни изисквания.
4. Поддръжка и надграждане на онлайн платформата
След успешното внедряване на платформата, тя изисква постоянна поддръжка и актуализации. Редовните усъвършенствания ще гарантират, че платформата отговаря на текущите изисквания и се адаптира към промените в средата на трудовата миграция. Надграждането на платформата е динамичен процес, който се изпълнява в тясно сътрудничество с потребителите и в резултат на активно следене на тенденциите в областта на трудовата миграция и технологичния напредък.
5. Обслужване на потребителите на онлайн платформата
Въвеждането на обучение и поддръжка (support) за потребителите е от ключово значение, за да се гарантира ефективното им използване на платформата. Създаването на механизми за обратна връзка и подаването на сигнали при евентуални проблеми или неяснота, ще позволят постоянното подобрение на функционалността на платформата.
Разработването на онлайн платформа за трудова миграция ще бъде ключов инструмент за постигане на целите на проекта. Този иновативен подход не само улеснява комуникацията и взаимодействието между работодатели и мигранти, но и подпомага цялостната администрация на трудовата миграция в България, правейки я по-ефективна и достъпна. Платформата ще бъде гъвкава и адаптируема, за да съответства на нуждите на различните групи потребители и да бъде ефективна в различни региони на света.
Дейността споделено ще се изпълнява от двете партньорски организации, като партньорът ще включи активно и своята клонова мрежа в страната за успешното постигане на предвидените резултати.
Платформата "BG Talent Pool" ще бъде използвана единствено и само за нуждите и целите на настоящия проект, без да е налице смесена употреба, като за целта ще бъде закупувано компютърно облачно бизнес пространство за подсигуряване на уеб базираната платформа, отразено в раздел 11. |
238 045.00
|
0.00
|