Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 67 916 TREES
Български

Programme: Transport connectivity programme 2021 - 2027

Planning region: All

Description

The technical assistance project includes providing financial resources for consulting services, which will start with conducting a feasibility study for the project "Acquisition of a specialized search and rescue vessel (SAR)", preparing a technical specification and determining the estimated value of the public procurement under the Public Procurement Act. After that a project proposal form will be prepared which will apply for funding under Priority 3 of the Transport Connectivity Program 2021-2027, together with all necessary attachments. The following main activities are related to preparing documentation for conducting the open procedure for selecting a contractor for a public procurement with the subject: "Acquisition of a specialized search and rescue vessel", as well as assisting EAMA in awarding the public procurement.
The SAR vessel required by EAMA should be able to be used for search and rescue of people and vessels in distress in the Black Sea, with the ability to: operate in strong waves (up to 6 points minimum), conduct rescue 24/7 and all-season (incl. winter) operations, provide emergency medical care.
In this regard, the minimum equipment required for search and rescue should include: Speedboat, Crane-manipulator for lowering a boat and extracting victims, Mobile stretchers and rescue boards.
It is advisable for the vessel to have a medical module, including: Air-conditioned medical room with bed/stretcher, Oxygen system, defibrillator, emergency kit.
The characteristics of the intended vessel will be designed so that it can be used for search and rescue of people and vessels, taking into account the specific climatic factors for the area such as wind regime and waves.
The project management will be carried out by a team of the Maritime Administration Agency.
The implementation of the project is expected to start on 01.09.2025, with a duration of 15 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на предпроектно проучване за проект „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“: В рамките на тази дейност ще бъде извършено предпроектно проучване за проект „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“. На изпълнителя ще се предостави анализа от Дейност 1 – „Оценка и анализ на потребностите на ИА „Морска администрация“ от придобиване на многоцелеви аварийно-спасителeн кораб“, изпълнен по Договор № ДОГ-34/22.08.2022г. Така при настоящото предпроектно проучване ще се използва систематизираната информация, с цел анализ и актуализиране на данните относно текущата обезпеченост на ИАМА при изпълнение на дейности по търсене и спасяване в българския морски отговорен район в Черно море, като бъде отчетена промяната на наличните сили и средства и съответно новите потребности на администрацията. Въз основа на предпроектното проучване ще се определят основните параметри, характеристики и функционални изисквания на специализираното плавателно средство за търсене и спасяване. 17 400.00 0.00
Изготвяне на техническа спецификация и определяне на прогнозна стойност на обществената поръчка с предмет: „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“: Техническата спецификация следва да съдържа подробно описание на условия, характеристики и функционални изисквания за специализираното плавателно средство за търсене и спасяване. Също така ще бъде определена и прогнозната стойност на обществената поръчка. Методът за изчисляване на прогнозната стойност на обществената поръчка следва да е съобразен с изискванията на Закона за обществените поръчки. Прогнозната стойност следва да бъде определена от изпълнителя с изготвяне на доклад от изпълнителя, в който подробно да бъдат описани методите за оценка на стойността, извършените проучвания и мотивите за определяне на предложената прогнозна стойност. 34 800.00 0.00
Изготвяне на бюджет, в т.ч. анализ разход-ползи и график за изпълнение на проект „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“, както и формуляр за кандидатстване за финансиране по Приоритет 3 на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., заедно с всички необходими приложения : Избраният изпълнител следва да представи на Възложителя попълнен формуляр за кандидатстване (ФК) за финансиране по Приоритет 3 - „Подобряване на интермодалността, иновации, модернизирани системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на транспорта“ за проект "Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“. Информацията, която следва да бъде подготвена трябва да бъде в съответствие с актуалната версия на Насоките по Приоритет 3 - „Подобряване на интермодалността, иновации, модернизирани системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на транспорта“ по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., утвърдени от Управляващия орган на Програмата (Дирекция „Координация на програми и проекти“ в Министерство на транспорта и съобщенията на Република България). Към попълнената от Изпълнителя Форма за кандидатстване се прилагат всички относими приложения по образец, в т.ч. подробен бюджет и график за изпълнение на проекта. Избраният изпълнител следва да изготви и Анализ „Разходи-Ползи“, съдържащ минимум финансов анализ, анализ на риска и чувствителността, съгласно указанията в Насоките по Приоритет 3. 226 200.00 0.00
Изготвяне на документация за провеждане на откритата процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“ : В рамките на тази дейност ще бъде изготвена документация за провеждане на откритата процедура с предмет: „Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“, в съответствие с изискванията на ЗОП и ППЗОП , която трябва да съдържа най-малко: - Изисквания към личното състояние на участниците, - Критерии за подбор, съобразени с предмета, стойността, сложността и обема на обществената поръчка, - Всички приложими изисквания и условия за участие, - Методика за комплексна оценка на офертите, - Образци на документи, - Проект на договор. 52 200.00 0.00
Подпомагане на ИА „Морска администрация“ при възлагане на обществената поръчка с предмет: "Придобиване на специализирано плавателно средство за търсене и спасяване“: Съдействието, оказвано от изпълнителя включва подпомагане на екипа на ИАМА за периода от обявяването на административната процедура по възлагане на поръчката до приемане работата й от Възложителя посредством одобряване на доклада по чл. 106 от ЗОП. На този етап Изпълнителят следва да извършва най-малко следните дейности: • Подпомагане на Възложителя при обявяване на обществената поръчка; • Изготвяне на становища до КЗК и ВАС, в случай на обжалване на изготвената документация от заинтересовани лица или на обжалване действия/бездействия на Възложителя по повод конкретната поръчка; • Изготвяне на становище по предложения за изменения по реда на чл. 100 от ЗОП, постъпили от заинтересовани лица или по инициатива на Възложителя; • Подготовка на разяснения по документацията и условията за участие, в законоустановения срок във връзка с постъпили при ИАМА искания по чл. 33 от ЗОП; • Участие на експерт на изпълнителя в работата на комисията по чл. 103 от ЗОП за разглеждане, оценка и класиране на офертите, изготвяне на становища и консултации по текущи въпроси. 17 400.00 0.00
Управление на проекта : Тази дейност стартира от самото начало на проекта и продължава през целия проектен цикъл, като за начална дата се счита м. юли 2025г. С цел бързо и ефективно изпълнение на дейностите, свързани с подготовка, управление, контрол и мониторинг със заповед на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Морска администрация” /ИАМА/ ще бъде назначен екип от служители на Агенцията за изпълнение и управление на проект „Техническа помощ за проект за плавателно средство за ТиС“, кандидатстващ за финансиране по Приоритетна ос 5 „Техническа помощ" на Програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г., който да извършва следните дейности: управлява всички дейности по проекта, в съответствие с приложимите правила и процедури; следи за изпълнението на всяка от дейностите по проекта, участва в счетоводната и финансовата отчетност на проекта, като регистрира и документира всеки разход и свързаните с него счетоводни документи и извършва проверка на всички първични счетоводни документи; подготвя финансовите отчети и и исканията за плащане, съгласно изискванията на договора с Управляващия орган; участва в проверката на месечните отчети за работно време на ЕИУП, регистрира и документира съответните разходи и изготвя свързаните с това счетоводни документи и справки; подготвя и извършва плащания към изпълнителя и проверява всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителя на дейностите по проекта; изготвя документи, съгласно методите за финансово управление на проекта; осъществява вътрешен оперативен мониторинг и координация с изпълнителите на услуги; отговаря за цялостното администриране на дейностите по проекта, като извършва контрол над изготвянето на месечните отчети, касаещи изпълнението на проекта. 49 601.71 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).