Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 676 TREES
Български

Programme: Transport connectivity programme 2021 - 2027

Planning region: All

Description

Project "Rehabilitation, overhaul and modernization of Varna and Razgrad Traction Power Stations, and construction of Ruse Traction Power Station and introduction of a system for remote control and telesignaling - SCADA, Phase 2" is a phase of a global project "Rehabilitation, overhaul and modernization of Varna and Razgrad Traction Power Stations, and construction of Ruse Traction Power Station and introduction of a system for remote control and telesignaling - SCADA".
The project covers the modernization of 3 TPS located on the main Ruse-Varna railway line, a part of the comprehensive TEN-T. 

The project includes the implementation of the following main activities:
1. Planning and design
2. Construction
TPS Razgrad - renovation of the TPS building and related activities
TPS Ruse - construction of the TPS building and construction of all necessary facilities within the substation
3. Delivery and installation of facilities and equipment
TPS Varna - dynamic compensator, SCADA, disconnectors and transformers 27.5/0.22kV
TPS Razgrad - 25kV equipment, 110kV equipment, dynamic compensator, return and supply feeders, disconnectors and transformers 27.5/0.22kV
TPS Ruse - 25kV equipment, 110kV equipment and SCADA
4. Organization and management
5. Assessment of compliance with the essential requirements to investment designs and construction supervision under the SDA
6. Publicity and communication

For a detailed description of the main activities under Phase 2 see:
in item 3 Implementation Plan and in item 14 Attached documents - "Comprehensive list of all activities to be implemented under phase 2" for each TPS.


The starting date of the project is 01.01.2024, the first date after date of expiration of the eligibility of expenditures 
under OPTTI 2014-2020. 

The final date of the project is t - 30.06.2027.                                                                                           The total implementation period is 42 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и проектиране: Дейността включва: ТПС Варна - изготвяне на екзекутивна документация ТПС Разград - изготвяне на екзекутивна документация ТПС Русе - Предаване и одобрение на технически проект за издаване на Заповед за Разрешение за строеж от МРРБ - Одобряване на работен проект и заверяването му „Добър за строителство“ - Осъществяване на Авторски надзор по време на строителство Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 841 194,90 лв., от които стойностти са: - недопустими разходи в размер на 28 200 лв. - за изготвяне на първоначално АРП във фаза 1 - разходи за фаза 1 е в размер на 411 334,90 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 401 660,00 лв. 401 660.00 0.00
Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: Дейността представлява продължение на дейностите по Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта. 2.1 Дейността "Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ" обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, с конкретно избран Консултант, както следва: За ТПС Варна: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. За ТПС Разград: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. За ТПС Русе: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Изготвяне на Комплексен доклад и Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. 2.2 Дейността "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост" включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта с ТСОС за подсистема Енергия (ЕНЕ). Тази дейност е заложена в Ценовите оферти на Изпълнителите, но ще се изпълнява от Лице за оценяване на съответствието (Нотифициран орган). Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 122 792,59 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 308 262,84 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 814 529,75 лв. 814 529.75 0.00
СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване: Дейността представлява продължение на дейностите по СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта. Дейността включва приключване на дейностите в обхвата на Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, както следва: 3.1 Дейността "СМР" ТПС Разград - Ремонт сграда ТПС - Ригели, фундаменти, носещи конструкции - Кабелни канали 80/80см - Вертикална планировка - Заземителна и мълниезащитна инсталация - Ажурна ограда за разделяне ОРУ 110kV и 25kV от сграда на ТПС - Водопровод и канализация - Оптична свързаност ТПС Русе - Строителство на фундаменти и носещи конструкции за монтаж на оборудване 110 kV - Строителство сграда ТПС - Огради - Вертикална планировка 3.2 Дейността "Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване" ТПС Варна - Динамичен компенсатор на реактивна енергия - Изграждане и въвеждане в експлоатация на SCADA система - Обучение на персонала - ПНР и въвеждане в експлоатация - Уред за измерване омисческото съпротивление - Подмяна моторни и ръчни разединители, кабели за управление, захранващи кабели - Доставка и монтаж на трансформатори 27,5/0,22kV ТПС Разград - Интегрирана уредба 110kV - Вентилни отводи 110kV и 25kV открит монтаж - Еднофазен моторен разединител открит монтаж 25kV - Напреженов измервателен трансформатор 25kV открит монтаж - Изграждане шкаф търговско мерене 110kV - Динамичен компенсатор на реактивна енергия - Разделителен трансформатор 380/380 - Въздушни обратни и захранващи фидери - Шкаф обратен фидер - Първична и вторична комутация - Изграждане парково, охранно и аварийно осветление - СОТ - Видеонаблюдение - Пожароизвестяване - Други - Съгласуване проекти, РС, охрана, Обучение, Демонтаж съоръжения и извозване, Прием оборудване, Обзавеждане, ПНР и въвеждане в експлоатация, Климатизация - Резервно оборудване и апаратура - Вентилен отвод 110kV, 25kV, Товарно устройство за проверка на релейни защити, Моторна задвижка прекъсвач и разединител 110kV, Прекъсвач 25kV, КРУ 25kV, Р-л КРУ, Токов и Напреженов тр-р КРУ 25kV, Контактен термометър тр-р, Уред за измерване омическото съпротивление - Подмяна на р-л, мощностен, моторен и ръчен р-л, прекъсвач ОМ, моторен и ръчен р-л, напреженов тр-р ОМ, Доставка и монтаж на тр-р 27,5/0,22kV по секционни постове ТПС Русе - СОТ - Видеонаблюдение - Пожароизвестяване - Монтаж и тестване на уредба 110 kV, 25kV, система за телеуправление и телесигнализация, системи за СОТ, видеонаблюдение и пожароизвестяване - Обучения Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. В стойноста на дейността са включени СМР, Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, Непредвидените разходи и Ценова корекция, както следва: Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 33 624 848,92 лв., от които: - за фаза 1 - 17 771 007,10 лв., - за фаза 2 - 14 371 175,15 лв. и - недопустими - 1 482 666,67 лв. Стойността за Фаза 1 от 17 771 007,10 лв. е разпределена, както следва: - СМР - 1 466 417,29 лв. - Машини и оборудване - 16 230 118,13 лв. - Непредвидени разходи - 74 471,68 лв. Стойността за Фаза 2 от 14 371 175,15 лв. е разпределена, както следва: - СМР - 2 956 142,22 лв. - Машини и оборудване - 8 801 173,58 лв. - Непредвидени разходи - 2 613 859,35 лв. Стойността от 1 482 666,67 лв. (недопустими) е разпределена, както следва: - Ценова корекция за фаза 2 на проекта - 1 333 958,87 лв. - Разходи за машини и оборудване (автовишка) - 148 707,80 лв. 14 371 175.15 0.00
Организация и управление: Дейността представлява продължение на дейностите по Организация и управление по проекта, извършени през Фаза 1 на проекта. Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до продължаване на работата на създаденото Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.2016 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.2020 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2027 г. Обхватът на дейността включва: - управление на времето и качеството; - контрол и верификация на разходите; - управление и контрол на договорите и плащанията; - управление на риска и контрол на системата за комуникация; - изготвяне и докладване на финансови и технически отчети/доклади за напредъка по проекта в съответствие с указанията на УО на ПТС 2021-2027 г.; - проверка и съгласуване на представените от изпълнителите по ЗОП доклади за изпълнението на проектните дейности. В дейността са включени разходи за организация и управление, както следва: - разходи за възнаграждения на членовете на ЗПУИП, вкл. осигурителни вноски, платен отпуск и болнични; - разходи за командировки, свързани с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включени са разходи за транспорт, дневни и нощувки на ЗПУИП, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект; - разходи за външни експертизи - сключени са договори за трите ТПС-та с предмет „Независима оценка на пригодността на прилагането на процедура за управление на риска за промяна на железопътната система" по обособени позиции и в съответствие с Регламент (ЕО) № 402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година. - разходи за административни, съгласувателни и други такси. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 115 888,88 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 427 257,98 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 688 630,90 лв. 688 630.90 0.00
Публичност и комуникация: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с условията и изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, определени в Глава III "Видимост, прозрачност и комуникация" и Приложение IX от регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 36 от Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета. В рамките на тези задължения НКЖИ е предприела действия за популяризиране на подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта. Предвидено е реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Поставяне на билбордове съгласно изискванията на ПТС; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителите; - Публикуване на информация във фейсбук страницата на ДП НКЖИ; - Видео за проекта; - Фотозаснемане за всеки обект; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за ТПС Русе; - Организиране и провеждане на церемония „Рязане на лента“ за всеки обект; - Изработка и разпространение на съобщения до средствата за масово осведомяване; - Изработване и монтиране на устойчиви табели за всеки обект. Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 68 000,00 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 0,00 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 68 000,00 лв. 68 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).