Подготовка и проектиране: Дейността включва:
ТПС Варна
- изготвяне на екзекутивна документация
ТПС Разград
- изготвяне на екзекутивна документация
ТПС Русе
- Предаване и одобрение на технически проект за издаване на Заповед за Разрешение за строеж от МРРБ
- Одобряване на работен проект и заверяването му „Добър за строителство“
- Осъществяване на Авторски надзор по време на строителство
Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС.
Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 841 194,90 лв., от които стойностти са:
- недопустими разходи в размер на 28 200 лв. - за изготвяне на първоначално АРП във фаза 1
- разходи за фаза 1 е в размер на 411 334,90 лв.
- допустими разходи за фаза 2 е в размер на 401 660,00 лв. |
401 660.00
|
0.00
|
Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: Дейността представлява продължение на дейностите по Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта.
2.1 Дейността "Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ" обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, с конкретно избран Консултант, както следва:
За ТПС Варна:
- Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му;
- Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка;
- Надзор по време на строителството;
- Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти;
- Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве;
- Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти;
- Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Актуализация на Технически паспорти;
- Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора.
За ТПС Разград:
- Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му;
- Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка;
- Надзор по време на строителството;
- Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти;
- Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве;
- Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти;
- Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Актуализация на Технически паспорти;
- Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора.
За ТПС Русе:
- Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му;
- Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка;
- Изготвяне на Комплексен доклад и Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите;
- Надзор по време на строителството;
- Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти;
- Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве;
- Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти;
- Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Актуализация на Технически паспорти;
- Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора.
2.2 Дейността "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост" включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта с ТСОС за подсистема Енергия (ЕНЕ). Тази дейност е заложена в Ценовите оферти на Изпълнителите, но ще се изпълнява от Лице за оценяване на съответствието (Нотифициран орган).
Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС.
Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 122 792,59 лв., от които стойностти са:
- разходи за фаза 1 е в размер на 308 262,84 лв.
- допустими разходи за фаза 2 е в размер на 814 529,75 лв. |
814 529.75
|
0.00
|
СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване: Дейността представлява продължение на дейностите по СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта.
Дейността включва приключване на дейностите в обхвата на Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, както следва:
3.1 Дейността "СМР"
ТПС Разград
- Ремонт сграда ТПС
- Ригели, фундаменти, носещи конструкции
- Кабелни канали 80/80см
- Вертикална планировка
- Заземителна и мълниезащитна инсталация
- Ажурна ограда за разделяне ОРУ 110kV и 25kV от сграда на ТПС
- Водопровод и канализация
- Оптична свързаност
ТПС Русе
- Строителство на фундаменти и носещи конструкции за монтаж на оборудване 110 kV
- Строителство сграда ТПС
- Огради
- Вертикална планировка
3.2 Дейността "Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване"
ТПС Варна
- Динамичен компенсатор на реактивна енергия
- Изграждане и въвеждане в експлоатация на SCADA система
- Обучение на персонала
- ПНР и въвеждане в експлоатация
- Уред за измерване омисческото съпротивление
- Подмяна моторни и ръчни разединители, кабели за управление, захранващи кабели
- Доставка и монтаж на трансформатори 27,5/0,22kV
ТПС Разград
- Интегрирана уредба 110kV
- Вентилни отводи 110kV и 25kV открит монтаж
- Еднофазен моторен разединител открит монтаж 25kV
- Напреженов измервателен трансформатор 25kV открит монтаж
- Изграждане шкаф търговско мерене 110kV
- Динамичен компенсатор на реактивна енергия
- Разделителен трансформатор 380/380
- Въздушни обратни и захранващи фидери
- Шкаф обратен фидер
- Първична и вторична комутация
- Изграждане парково, охранно и аварийно осветление
- СОТ
- Видеонаблюдение
- Пожароизвестяване
- Други - Съгласуване проекти, РС, охрана, Обучение, Демонтаж съоръжения и извозване, Прием оборудване, Обзавеждане, ПНР и въвеждане в експлоатация, Климатизация
- Резервно оборудване и апаратура - Вентилен отвод 110kV, 25kV, Товарно устройство за проверка на релейни защити, Моторна задвижка прекъсвач и разединител 110kV, Прекъсвач 25kV, КРУ 25kV, Р-л КРУ, Токов и Напреженов тр-р КРУ 25kV, Контактен термометър тр-р, Уред за измерване омическото съпротивление
- Подмяна на р-л, мощностен, моторен и ръчен р-л, прекъсвач ОМ, моторен и ръчен р-л, напреженов тр-р ОМ, Доставка и монтаж на тр-р 27,5/0,22kV по секционни постове
ТПС Русе
- СОТ
- Видеонаблюдение
- Пожароизвестяване
- Монтаж и тестване на уредба 110 kV, 25kV, система за телеуправление и телесигнализация, системи за СОТ, видеонаблюдение и пожароизвестяване
- Обучения
Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС.
В стойноста на дейността са включени СМР, Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, Непредвидените разходи и Ценова корекция, както следва:
Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 33 624 848,92 лв., от които:
- за фаза 1 - 17 771 007,10 лв.,
- за фаза 2 - 14 371 175,15 лв. и
- недопустими - 1 482 666,67 лв.
Стойността за Фаза 1 от 17 771 007,10 лв. е разпределена, както следва:
- СМР - 1 466 417,29 лв.
- Машини и оборудване - 16 230 118,13 лв.
- Непредвидени разходи - 74 471,68 лв.
Стойността за Фаза 2 от 14 371 175,15 лв. е разпределена, както следва:
- СМР - 2 956 142,22 лв.
- Машини и оборудване - 8 801 173,58 лв.
- Непредвидени разходи - 2 613 859,35 лв.
Стойността от 1 482 666,67 лв. (недопустими) е разпределена, както следва:
- Ценова корекция за фаза 2 на проекта - 1 333 958,87 лв.
- Разходи за машини и оборудване (автовишка) - 148 707,80 лв. |
14 371 175.15
|
0.00
|
Организация и управление: Дейността представлява продължение на дейностите по Организация и управление по проекта, извършени през Фаза 1 на проекта.
Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до продължаване на работата на създаденото Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.2016 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.2020 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2027 г.
Обхватът на дейността включва:
- управление на времето и качеството;
- контрол и верификация на разходите;
- управление и контрол на договорите и плащанията;
- управление на риска и контрол на системата за комуникация;
- изготвяне и докладване на финансови и технически отчети/доклади за напредъка по проекта в съответствие с указанията на УО на ПТС 2021-2027 г.;
- проверка и съгласуване на представените от изпълнителите по ЗОП доклади за изпълнението на проектните дейности.
В дейността са включени разходи за организация и управление, както следва:
- разходи за възнаграждения на членовете на ЗПУИП, вкл. осигурителни вноски, платен отпуск и болнични;
- разходи за командировки, свързани с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включени са разходи за транспорт, дневни и нощувки на ЗПУИП, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект;
- разходи за външни експертизи - сключени са договори за трите ТПС-та с предмет „Независима оценка на пригодността на прилагането на процедура за управление на риска за промяна на железопътната система" по обособени позиции и в съответствие с Регламент (ЕО) № 402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година.
- разходи за административни, съгласувателни и други такси.
Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 115 888,88 лв., от които стойностти са:
- разходи за фаза 1 е в размер на 427 257,98 лв.
- допустими разходи за фаза 2 е в размер на 688 630,90 лв. |
688 630.90
|
0.00
|
Публичност и комуникация: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с условията и изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, определени в Глава III "Видимост, прозрачност и комуникация" и Приложение IX от регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 36 от Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета. В рамките на тези задължения НКЖИ е предприела действия за популяризиране на подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта.
Предвидено е реализирането на следните мерки за публичност по проекта:
- Поставяне на билбордове съгласно изискванията на ПТС;
- Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителите;
- Публикуване на информация във фейсбук страницата на ДП НКЖИ;
- Видео за проекта;
- Фотозаснемане за всеки обект;
- Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за ТПС Русе;
- Организиране и провеждане на церемония „Рязане на лента“ за всеки обект;
- Изработка и разпространение на съобщения до средствата за масово осведомяване;
- Изработване и монтиране на устойчиви табели за всеки обект.
Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС.
Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 68 000,00 лв., от които стойностти са:
- разходи за фаза 1 е в размер на 0,00 лв.
- допустими разходи за фаза 2 е в размер на 68 000,00 лв. |
68 000.00
|
0.00
|