Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 132 TREES
Български

Programme: Transport connectivity programme 2021 - 2027

Planning region: All

Description

The project proposal is part of the activities along the railway direction Vidin - Sofia - Kulata, part of the European Transport Corridor (ETC) "Baltic Sea — Black Sea — Aegean Sea". Boychinovtsi traction substation is located on the railway line between Vidin and Sofia. 
The main objective of the project is to ensure seamless accessibility and connectivity of the Bulgarian railway section of the ETC "Baltic Sea — Black Sea — Aegean Sea", by reducing the gaps in the quality of the infrastructure for rail freight and long-distance passenger traffic. This will cover interoperability, safety and security requirements at EU level, ensuring the quality, efficiency and sustainability of rail transport services.
The project includes the implementation of the following activities:
1.	 Execution of works:
1.1	Preparation activities;
1.2	Construction works, Dismantling, Delivery and Replacement of Equipment and Facilities
1.3  Interoperability assessment;
1.4  Contingencies
2.	Information and communication;
3.	Construction works supervision and compliance assessment 
4.	Project Management

The starting date of the project is the date of submission of application material for the preparation and conduct of a procedure under the Public Procurement Act with the subject of the procedure "Preparation of detailed development plan, design and modernization of the traction substation Boychinovtsi with the construction of a telecontrol and tele - signalling SCADA system and warranty service and maintenance for a period of 10 years" and exactly 12.09.2022. The public procurement was published in the Official Journal of the European Union on 17.10.2022 with No 2022/S 200-567692 and in the Public Procurement Register on 17.10.2022 with № 00233-2022-0094. The final date of the project is 2 months (20.05.2026) after the estimated completion date for the Supervision of Works and Compliance Assessment activities - 25 March 2026. The total implementation period is 44 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на строителни работи: Тази дейност има за цел да модернизира ТПС Бойчиновци, която е част от железопътната инфраструктура, за да се осигури оперативна съвместимост по отношение на подсистема "Енергия". Дейност 1 ще се изпълнява от един Изпълнител, избран чрез проведена обществена поръчка, съгласно българския ЗОП и в съответствие с Директива 2014/24/ЕС и Директива 2014/25/ЕС. Изпълнителят ще отговаря за следните дейности: Модернизация на ТПС Бойчиновци и изграждане на система за телеконтрол и телесигнализация (SCADA). Дейност едно ще се реализира чрез четири поддейности: Поддейност 1.1–Подготвитени дейности: -Събиране на необходимите данни за изготвяне на Технически и Работен проект за модернизация на ТПС Бойчиновци; -Изработване на Технически и Работни проекти; -Изготвяне на ПУП (при необходимост); -Получаване на разрешения за строеж съгласно Закон за устройство на територията (ЗУТ). Поддейност 1.2–Строително-монтажни работи, демонтаж, доставка и подмяна на оборудване и съоръжения: Текущата поддейност включва: -Строително-монтажни работи: Строителните работи за ТПС Бойчиновци ще бъдат насочени към „Открита разпределителна уредба (ОРУ)“ и „Закрита разпределителна уредба (ЗРУ)“ на тяговата подстанция, фундаменти, кабелни канали, вертикална планировка и огради, демонтаж и транспортиране на отпадъчни материали и др. При изпълнение на СМР ще бъдат спазени изискванията заложени в Техническата спецификация. -Основни съоръжения, които ще бъдат доставени и инсталирани в ТПС Бойчиновци: Оборудване и комутационна апаратура 110 kV-Разединители - 5 бр.; Напреженови трансформатори-6 бр.; Токови трансформатори-4 бр.; Прекъсвачи-2 бр.; Вентилен отвод-4 бр.; Комплексна комутационна апаратура и прилежащото оборудване 25 kV; КРУ-1 бр.; ОРУ 25-1 бр.; Тягови трансформатори-2 бр.; Динамична компенсация-1 бр.; Захранващи фидъри-3 бр.; Обратни фидери-2 бр.; Табла за управление, сигнализация, електрозахранване и защита; Оборудване за вторична комутация осветление, СОД, видеонаблюдение, пожароизвестяване, климатизация и др.; -Създаване на система за телеконтрол и телесигнализация (SCADA) и интеграция на компонентите на модернизираната железопътна инфраструктура. -Тестове и въвеждане в експлоатация Поддейност 1.3–Оценка на оперативната съвместимост на стойност 239 580 лв. без ДДС: -ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС, отнасящи се до подсистема "Енергия", от сертифициран орган по смисъла на Регламент (ЕС) №1301/2014 относно ТСОС, свързани с подсистема "Енергия" на железопътната система в Европейски Съюз, Закона за железопътния транспорт и Наредба № 57/09.06.2004 г. или бъдещите му актуализации относно оперативната съвместимост на националната железопътна система с железопътната система на Европейския съюз, издадени от министъра на транспорта; Поддейност 1.4–Непредвидени работи -Непредвидени работи на стойност - 1 499 328,42 лв. без ДДС по Договор №11920/24.04.2023 г. с Изпълнител „КМС“ ЕАД, платими при доказана необходимост. Дейностите се изпълняват от външен Изпълнител, избран след провеждане на открита процедура по ЗОП, както следва: -Договор №11920/24.04.2023 г. на стойност–16 257 669,22 лв. без ДДС, като тази стойност е без "Непредвидени разходи" и в нея е включена сумата от 495 000 лв. без ДДС за Етап III-„Гаранционно поддържане и сервизно обслужване“, която не е част от проекта. -Подписано Допълнително споразумение № 1/01.09.2023 г., поради промяна в правната форма от "КМС" ЕООД се променя на "КМС" ЕАД. Дейностите по договора са стартирани официално с писмо на 18.07.2023 г., но заради възникналата промяна в дружеството, началната дата на дейностите е изместена и започва с подписването на Допълнително споразумение от 01.09.2023 г. Индикативната стойност на Обществената поръчка е определена на база проведено пазарно проучване, което е неразделна част от заявителския материал. Сумата посочена в бюджета е определена въз основа на ценовото предложение на Изпълнителя по договор №11920/24.04.2023 г. 17 247 997.64 2 286 823.99
Информация и комуникации: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с изискванията на Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, да изпълнява минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проекта, съфинансиран от Структурните инструменти, като популяризира подкрепата от фондовете за операцията, като стартира с началната дата за изпълнение на дейностите на Изпълнителя "КМС" ЕАД с Договор № 11920/24.04.2023 г. Предвидено е реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Изработка и поставяне на информационен билборд за периода на проекта; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителя; - Организиране и провеждане на церемония „Рязане на лента“ ; - Изработване и монтиране на Постоянна обяснителна табела. За изпълнението на тази дейност има одобрен от УО през месец февруари 2024 г. Комуникационен план, който е приложен към проектното предложение. На 20.09.2023 г., Изпълнителят "КМС" ЕАД е публикувал информационен банер на страницата https://kmc-bg.com/ ДП НКЖИ ще публикува информация за проекта след одобрение на формуляра и осигурено финансиране. 14 000.00 0.00
Надзор на строителните работи и оценка на съответствието: Тази дейност има за цел да извърши оценка на съответствието с основните изисквания към строежите, съгласно българския Закон за устройство на територията (ЗУТ) и да контролира строежа по Дейност 1. Дейности, които следва да бъдат изпълнени от избрания Изпълнител: 1. Подготвителни дейности; 2. Координиране и контрол по изпълненеито на договора за проектиране и строителство; 3. Оценка за съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите; 4. Надзор по време на строителството; 5. Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти; 6. Координатор по безопасност и здраве; 7. Координиране на договора за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори по други проекти; 8. Изготвяне на Технически паспорти; 9. Заключителни дейности. Избраният Изпълнител за тази дейност ще отговаря пряко за въвеждането в експлоатация на обектът. Отговорностите на Изпълнителя включват: - Подписване на Акт 15 за установяване на годността на ползване на строежа; - Изготвяне и регистрация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад - Подписване на Акт 16 (Разрешение за ползване) след успешно минати тестове извършени от Държавна приемателна комисия (ДПК); Дейността ще се изпълнява от външен Изпълнител, избран след провеждане на открита процедура по ЗОП, както следва: - Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД на стойност – 171 500,00 лв. без ДДС. Извършени и стартирали дейности към дата 08.04.2024 г. (подаване на проектното предложение): Дейност 1. Подготвителни работи: - Първоначален доклад одобрен от Възложителя на 05.09.2023 г.; - План за осигуряване на качеството одобрен от Възложителя на 13.09.2023 г.; - План за управление на риска одобрен от Възложителя на 28.09.2023 г. Дейност 3. Оценка за съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите: - Преглежда и дава становища по проектни разработки. Извършени плащания по Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД: - План за осигуряване на качеството - 4 575,00 лв. без ДДС; - План за управление на рисковете за дейностите - 4 000,00 лв. без ДДС; - 3 бр. Тримесечни доклади - обща стойност и на трите плащания е 20 580,00 лв. без ДДС. 171 500.00 36 015.00
Управление на проекта: Със Заповед № З-2052/03.12.2021 г. са възложени функции на членовете на новосъздадено ЗПУИП „Видин -София“ за управлението и координацията на договорите, тръжните процедури, финансовото управление, мониторинга, вътрешния контрол на качеството, отчитането, контрола на разходите, управлението на договорите, управлението на риска, управлението на искове, процедурите за плащане, комуникационната система и други дейности, както се изисква. Изпълняват се следните дейности: редовни месечни, координационни и работни срещи с Изпълнителите по проекта; срещи в общини и други външни институции; дейности по координация на всички подписани договори; проверки на искания за плащане, проверка на предадена от Изпълнителите документация, както и всички други съпътстващи дейности, свързани с управлението и изпълнението на проекта. Тази дейност предвижда ежедневно управление и координация на изпълнението на проекта. Обхватът на дейността включва: - управление на времето и качеството - контрол и верификация на разходите - управление и контрол на договорите и плащанията - управление на риска и контрол на системата за комуникация. В дейността са включени разходи за организация и управление (без ДДС) на обща стойност 889 482,27 лв., разпределена, както следва: - Разходи за възнаграждения, вкл. осигурителни вноски: 749 679,24 лв. Финансират се от разходна категория "Управление на проекта" (УП). За да се избегне двойното им финансиране, на членовете на ЗПУИП се заплаща почасово за проекта, за което се изготвят отчети, при спазване на нормативната уредба. Върху тези разходи не се начислява ДДС. - Разходи за командировки: 18 245,90 лв. Свързани са с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включат разходи за транспорт, дневни и нощувки на екипа, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект. Върху разходите за квартирни, дневни и командировка в чужбина не се начислява ДДС. - Разходи за консумативи и офис оборудване: 41 557,13 лв. Финансират се от разходна категория УП. Предназначени са за изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта и влючват хардуер, мобилни апарати, офис обзавеждане, консумативи и др. Изчислени са на база индикативна спецификация, като същата ще бъде изготвена в детайли след определяне на нуждите на ЗПУИП във връзка с управлението на настоящия проект. - Разходи за контролни лабораторни изследвания - 50 000,00 лв. -Такси за разрешително за строеж за ТПС: 5 000,00 лв. - Такси към ЕСО: 25 000,00 лв. Върху разходите за командировки (транспорт), консумативи, материали и оборудване, и върху разходите за външни специализирани услуги, се начислява ДДС. Изпълняват се следните дейности: - Редовни месечни, координационни и работни срещи с Изпълнителите по проекта; - Дейности по координация на всички сключени договори; - Проверки на искания за плащане, проверка на предадена от Изпълнителите документация, както и всички други съпътстващи дейности, свързани с управлението и изпълнението на проекта. Прегледани и одобрени от Възложителя планове и доклади по Договор № 111002/26.06.2023 г. с Изпълнител „АЙ СИ ДЖИ - КСС“ ДЗЗД: - Пъровоначален доклад, рев. 1 одобрен на 05.09.2023 г.; - План за осигуряване на качеството, рев. 1 одобрен на 13.09.2023 г.; - План за управление на риска одобрен на 28.09.2023 г.; - Тримесечен доклад № 1, рев. 1 одобрен на 05.12.2023 г.; - Тримесечен доклад № 2, рев. 1 одобрен на 27.02.2024 г.; - Тримесечен доклад № 3, рев. 1 одобрен на 04.06.2024 г.; - Тримесечен доклад № 4, рев. 1 одобрен на 30.08.2024 г.; Извършени плащания за заплати на експертите за месеците юли, август и септември. 889 482.27 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).