Организиране участието на служители от структурата на АПИ, свързани с изпълнението на проекти по програма „Транспортна свързаност" 2021-2027, в специализирани обучения в областта на европейските фондове при споделено управление, в страни членки на ЕС: За повишаване капацитета на служители от АПИ, във връзка с изпълнението на проекти по програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 ще се организират участия в обучителни курсове и семинари в страни членки на ЕС. Чрез посещението на специализирани обучения, служителите ще надградят своите знания и компетенции, като по този начин ще се оптимизира цялостният процес на работа по програмата. За ефективното и ефикасно управление и контрол на средствата от ЕФРР и КФ на ЕС е необходимо наличието на високо квалифициран административен персонал, свързан с изпълнението и управлението на проектите в областта на пътната инфраструктура, включени в обхвата на програма "Транспортна свързаност " 2021-2027. От успешното изпълнение на структурната политика на ЕС зависи и успехът на националната политика за развитие, което е възможно чрез тясно сътрудничество между органите за управление в страната и органите на ЕС. Осъществяването на този процес до голяма степен зависи от наличието на добре подготвени и мотивирани кадри. Чрез участието на служители от структурата на АПИ в обучения и семинари в страни членки на ЕС, ще се постигне повишаването и укрепването на административния капацитет, за максимална реализация на поставените цели. В рамките на Дейността се предвиждат общо 100 (сто) участия на служители в обучения в ЕС, като участията са разпределени за целия период на проекта - 60 месеца. В рамките на една календарна година ще се организират до 2 (две) обучения на служител.
Дейността по организиране участието на служители в специализирани обучения в областта на европейските фондове при споделено управление, в страни членки на ЕС, ще се организира от АПИ, когато провеждането на същите не може да бъде извършено на територията на страната. Предвидената организация на участия в специализирани обучения за служители от АПИ ще се реализира като за целта първо ще бъдат проверени и проучени всички възможности за провеждането им на територията на страната и в случай, че няма такава възможност ще бъдат избрани водещи европейски образователни институти в страни членки на ЕС. Предвидените обучения ще са насочени основно, но не само към следните примерни теми: Управление на проекти, финансирани със средства от ЕФРР и КФ; Финансов контрол и операции; Оценка на риска; Анализ разходи-ползи (АРП); Изпълнение и напредък по програмен период на ПТС 2021 - 2027 г.; Верифициране на средства по европейски програми и други.
Участието в обучения, свързани с управление на европейските финансови средства ще създаде стабилна основа иустойчивост на повишаване на капацитета на служителите в АПИ и ще даде сериозен принос към подобряване административния капацитет на служителите в АПИ за работа с европейски програми и проекти, както и за посрещане на предизвикателствата при изпълнение на проекти по ПТС.
В рамките на настоящата дейност е предвидено да се осигури финансов ресурс за покриване на разходи за дневни, квартирни, медицински застраховки, пътни и разходи за такси за специализирани обучения на служителите на АПИ, които са свързани с управлението на инфраструктурни проекти по програма "Транспортна свързаност " 2021-2027 при изпълнение на служебните им задължения.
Доброто сътрудничество с европейските институции е важен фактор за процеса на подготовката и реализацията на големи инфраструктурни проекти. |
946 627.90
|
0.00
|
Организиране участието на служители от структурата на АПИ, свързани с изпълнението на проекти по програма „Транспортна свързаност" 2021-2027, в работни срещи в страната: С реализирането на настоящата дейност ще се създаде процес, който позволява развитието на колективни ценности, усъвършенстването на кадри и придобиването на нов опит. Осъществяването на работни срещи допринася за постигане на целите на програмата, посредством създаване на ефективни условия за комуникация между отговорните лица по изпълнение на проектите по програмите. Това води до осигуряване на ефективно и ефикасно изпълнение на тези проекти и е гаранция за постигане на заложените в тях цели и очаквани резултати, което пряко рефлектира върху развитието на устойчива национална транспорта система, интегрирането й в Европейската транспортна мрежа и
постигането на баланс между отделните видове транспорт.
Предвидени са 10 (десет) работни срещи в страната по тази дейност, които чрез обмяната на опит и посредством създаване на подходяща среда, имат за цел подобряване на административния капацитет на служители на АПИ, с оглед по-ефективната организация, управление и финансова отчетност по проекти на програма "Транспортна свързаност" 2021-2027. Работните срещи ще са разпределени за целия период на изпълнение на проекта, като се предвижда до 2 (две) срещи годишно за средно 25 (двадесет и пет) участника. Предвиденият период за реализация на дейността е 60 (шестдесет) месеца. В рамките на настоящата Дейност се предвижда, всеки служител свързан с подготовката, изпълнението и мониторинга на проекти по програма "Транспортна свързаност", да вземе участие минимум в 1 (една) тридневна работна среща в страната годишно.
Общият брой на служителите на АПИ, които ще вземат участие е 250 (двеста и петдесет) служителя. Планираните работни срещи ще бъдат реализирани с участието на служители, чиито функции са свързани с изпълнението на програма "Транспортна свързаност" 2021-2027. По този начин ще се осигури възможност за надграждане на натрупаните от тях знания и опит и възможност за оптимизиране на работата им, посредством постигнат диалог. Участието в работните срещи ще даде и възможност на новопостъпили служители в АПИ, които са свързани в управлението на инфраструктурни проекти по програма "Транспортна свързаност " 2021-2027 по–бързо и ефективно да се запознаят със спецификата на работата, ще допринесе за оптимизация на процеса по администриране на проектите, изпълнявани по програмата. |
208 980.00
|
0.00
|
Управление на проекта: Екипът за управление на проекта ще се състои от 3 (трима) служители на АПИ, както следва:
- Ръководител на проект;
- Координатор на проект;
- Финнасов експерт.
Съгласно насоките по процедура „Техническа помощ“ на Приоритет V „Техническа помощ“, точка 14.2. „Допустими разходи“, подточка 15.3.1., разходите за организация и управление са указани да бъдат до 10 на сто от общите допустими разходи по операцията. В настоящия проект е предвиден максималния процент, т.е. 10 %. В този случай общата стойност на дейност 4 възлиза на 115 560.80 лв. За дейността не се начислява ДДС.
Прогнозната разбивка за плащанията към всеки експерт от Екипа за управление на проекта по месеци и години е указана в Приложение 1 към настоящото проектно предложение. |
115 560.80
|
0.00
|
Информация и комуникация: Дейностите за прозрачност, комуникация и видимост са от основно значение, за да се популяризира дейността на Съюза на място, и ще почиват на вярна, точна и актуална информация.
Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация ще отговарят на условията и изискванията, определени в Глава ІІІ „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 36 от Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета и в публикуваните материали за видимост, прозрачност и комуникация.
В рамките на проекта ще се изпълнят дейности за видимост, прозрачност и комуникация. Бенефициентът е подготвил план за изпълнение на комуникационните дейности (комуникационен план) по образец, който е приложен към настоящото проектно предложение. |
0.00
|
0.00
|