Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 211 TREES
Български

Programme: Transport connectivity programme 2021 - 2027

Planning region: All

Description

The BPI Co. plays a key role in maintaining and developing Bulgaria’s port infrastructure. With the growing volume of international trade and increasing demands on port services, the effectiveness of the administrative capacity of the enterprise is becoming increasingly important. Maintaining sustainable administrative capacity of the beneficiary throughout the life cycle of the project(s) includes taking into account the ability of employees to effectively undertake each step of the investment process - from planning, through implementation to reporting. This means that the beneficiary will be able to successfully plan and implement complex infrastructure projects, face minimal need for adjustments and contribute to the collection and reporting of data for projects and programmes. Strategic planning, implementation and evaluation focuses on building capacity throughout the investment cycle to support more effective investment of EU funds. 
The project is aimed at increasing the institutional and administrative capacity of the BPI Co. in order to improve the efficiency of port infrastructure management in Bulgaria.  The project envisages conducting training and study visits for the exchange of experience and good practices of the employees of the BPI Co., which will meet the strategic needs of the Company, expressed in the need to improve the skills of employees and build capacity for managing complex infrastructure projects in the ports. 
Based on an online survey conducted among the BPI Co. employees, an "Analysis of the Training Needs of the BPI Co." (annex to the AF) was developed, which outlines both general training needs for the entire Company and needs that are specific to individual groups of employees engaged in certain functions and responsibilities. 
An indicative start date of 30.06.2025 has been set for the project - the date of announcing a procedure for the selection of a contractor.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Организиране и провеждане на обучения и на учебни визити за обмен на опит и добри практики за служителите на ДППИ: През 2024 г. е проведена онлайн анкета сред служителите на ДППИ, на базата на която е изготвен Анализ на потребностите от обучение на служителите на ДППИ. Анализът очертава обобщени потребности от обучение за служители от цялото предприятие, както и потребности, специфични за отделни групи служители, ангажирани с определени функции и отговорности. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнението на дейността включва организирането и провеждането на обучения и учебни визити за обмен на опит и добри практики за служителите на ДППИ. Предвижда се обученията да са изнесени, с откъсване от работното място. Обученията да бъдат интензивни, с продължителност не повече от 8 (осем) учебни часа на ден. В обхвата на дейностите, възложени на изпълнителя, ще бъдат включени логистичното обезпечаване на обученията, подбора на лектори, подготовката на учебни програми и материали. Изпълнителят следва да предложи индикативни места за провеждане на обученията и ще представи обосновка на предлаганите индикативни места за провеждане на всяко едно от обученията. За всяко от планираните обучения Изпълнителят ще следва да осигури: лектор/-и / модератор/-и, превод при необходимост, транспорт за участниците в обученията, хотелско настаняване, кетъринг/изхранване и зала и техническо оборудване. За организацията и провеждането на учебните визити се предвиждат посещения на служители от ДППИ в институции/организации в държави членки или в други европейски страни с цел запознаване с водещи добри практики в области от компетентността на предприятието. Предвиждат се срещи с представители на тези институции/организации, които да представят работните процеси в конкретната държава, включително и посещения на обекти на море и/или река (например за изграждане на мултимодални платформи, изграждане на инфраструктура за зареждане на корабите с електрическа енергия, рехабилитация, модернизация и изграждане на нови пристанища/терминали, включително отвоювана земя от морето чрез изграждането на диги и отводнителни съоръжения - полдери, доставка на приемни съоръжения, методи за борба с разливи, наводнения и други добри практики). Целта е добрите практики в последствие да бъдат имплементирани и в България, в случай че условията в страната го позволяват. За всяко от планираните посещения с място на провеждане извън България, Изпълнителят ще следва да осигури: превод, самолетни билети и туристически застраховки, трансфери и вътрешен транспорт, хотелско настаняване, осигуряване на дневни пари и осигуряване на представител на Изпълнителя, гарантиращ безпроблемно обезпечаване на визитите. Обученията и учебните визити за обмяна на опит и добри практики се предвижда да съчетават теория и анализ на практически казуси. Практически ориентираните модули ще обхващат не по-малко от 30 % от цялата продължителност на събитието. Желаната форма за провеждането им включва презентации, интерактивни упражнения, модерирани дискусии и казуси за илюстриране на темите и затвърждаване на придобитите знания. В техническата спецификация подробно са залегнали изискванията за цялостната подготовка и провеждането на обученията и учебните визити. 1 347 169.00 0.00
Дейност 2. Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следните задачи: 1. Публикуване на информация за проекта в официалния уеб сайт на ДППИ с описание на проекта, очакваните цели и резултати от изпълнението му и оповестяване на финансовата подкрепа от Европейския съюз. 2. Текст, подчертаващ подкрепата от Европейския съюз, ще бъде включен в документите по проекта, съгласно изискванията на Регламента. 3. Изработване и поставяне на хартиен плакат А3 - В съответствие с актуалните изисквания на Европейската комисия. 4. Изработка и доставка на ролбанери - Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на местата, където ще се провеждат обученията. Изработката на ролбанерите ще бъде възложена на външен изпълнител съгласно ЗОП. Избраният изпълнител следва да изработи и представи на възложителя 2 бр. ролбанери. 5. Фото заснемане и архив - Избраният изпълнител по дейност 1, ще осигури заснемане и предоставяне на кадри (обработени изображения във висока резолюция, като част от всеки отчетен доклад за всяко проведено мероприятие), подходящи за публикуване в социалните медии. 700.00 0.00
Дейност 3. Управление на проекта: Със заповед на генералния директор на ДППИ ще бъде създадено звено за управление и изпълнение на проекта (ЗУИП) - определяне на ръководител на проекта и експерти: служители на ДП "Пристанищна инфраструктура", които ще бъдат отговорни за: • Изпълнение и координация на проектните дейности; • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ПТС; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ПТС; • Проследяване и съдействие на изпълнителя за изпълнението на мерките за публичност, информация и комуникация. • Цялостен мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите. • Възнаграждение на членовете на ЗУИП. Възнагражденията на екипа ще бъдат изплащани на база одобрена "Методика за възлагане на задължения, формиране и изплащане на възнаграждения на лицата, участващи в управлението и изпълнението на проекти по ПТС 2021-2027 г.". 132 739.20 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).