The realization of the present project is aimed at the reconstruction and modernization of the old breakwater of Burgas, which as a result of the years has a highly compromised and damaged structure due to a number of external factors, mainly natural phenomena such as strong winds, large waves and damaged armoring of artificial elements. The reconstruction and modernization of the Burgas port breakwater, as part of the port infrastructure, will contribute to ensuring the safety of navigation, port services and port facilities. Through the implementation of the project, the main function of the breakwater will be guaranteed, as well as additional functions related to the implementation of public pedestrian access in a new area of the facility.
The scope of the project includes the implementation of the following activities:
Activity 1: Construction works for the rehabilitation of the breakwater in the port of Burgas.
Activity 2: Supervision of the execution of works for the rehabilitation of the breakwater in the port of Burgas.
Activity 3: Information and communication.
Activity 4: Technical assistance and project management.
The project implementation period is 38 months.
The starting date of the project is 25.09.2024 - the approximate date of the publication of the public tender for the selection of a contractor with the subject "Rehabilitation of Breakwater in the Port of Burgas".
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Строително-монтажни работи за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас: В обхвата на настоящата дейност се предвижда реализация на следните задачи:
Съгласно избрания вариант, условно вълноломът е разделен на 3 части, съвпадащи с етапите на СМР. Проектът за рехабилитацията на Вълнолома е разделен на следните етапи:
І ЕТАП – L=227,00m – От фара до оградата на Яхтклуба;
ІІ ЕТАП – L=200,00m – От оградата на Яхтклуба до 50,00m след Морска гара;
ІІІ ЕТАП –L=265,00m – От 50,00m след Морска гара до началото на Магазия І;
Най-общо технологията на изпълнение на конструкциите и защитните слоеве е разделена на две основни части за всеки един от етапите.
1) Дейности и СМР извършвани на сушата:
В тази част се извършват последователно следните дейности и задачи:
- Разкъртване на съществуващия вълнолом и изнасянето и депонирането на елементите на депо за строителни отпадъци;
- Почистване на повърхностите и подготовка за последващо бетониране;
- Изграждане на защитна стена в участъци с видим зид – поставяне на допълнителна армировка, направа на кофраж и полагане на бетон;
- Монтаж на нов вълнобой;
- Изграждане на стоманобетонови кутиеобразни елементи;
- Третиране и репариране на същестуващи повърхности;
- Изграждане на вертикални комуникации;
- Довършителни работи.
2) Дейности и СМР извършвани от водата:
Преди започване на дейностите и СМР извършвани от водната страна задължително ще се направи водолазен оглед с цел картиране и оценка на съществуващото към началото на СМР фактическо състояние на подводната част на съоръжението.
След извършване на огледа ще се пристъпи към реализация на следните дейности и задачи:
- Отстраняване на съществуващи тетраподи Т8 и Т10;
- Извършване на драгажни дейности /изкопи/ за оформяне на подложен пласт от СБ-І-ва категория (500kg-1500kg);
- Полагане на защитен пласт от СБ-І-ва категория (500kg-1500kg);
- Полагане на защитен пласт от СБ-ІІ-ва категория (1500kg-4000kg);
- Полагане на защитен пласт от тетраподи Т8 (T10).
Стойността на допустимите разходи по дейността е сума от бюджетни редове - 15.1, 17.1.
Недопустими разходи по ОРГО и финансов дефицит са за сметка бюджета на Бенефициента и са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК.
37 107 519.44
0.00
Упражняване на надзор при извършване на СМР за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас: В рамките на настоящата дейност ще бъдат реализирани следните задачи:
- Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в съответствие с чл. 166, ал. 1 от ЗУТ, вкл.: създаване на необходимата организация за съставянето и подписването на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; контрол на наличността на всички документи, необходими за законното започване на строителството и оказване на съдействие за тяхното осигуряване; извършване на оглед на строителната площадка при изпълнение на СМР и проверка на мобилизацията на Изпълнителя, в т. ч. персонал, механизация и др.; вписване в заповедната книга на всички инструкции и разпореждания на Консултанта, в съответствие с разпоредбите на българското законодателство в областта на строителството и организиране на заверката й от ДНСК; проверка и подписване на актовете и протоколите, издадени по време на строителството, в съответствие с изискванията на Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; окомплектоване на цялата необходима документация в рамките на процеса на строителство – декларации, протоколи от изпитвания, измервания, сертификати за вложените материали, декларации за съответствие и др.; ежедневно упражняване на надзор на строителния процес, с цел гарантиране на съответствие на работите на Възложителя, в т. ч. и по отношение на спазване на всички изисквания по ЗУТ, както и одобрения инвестиционен проект;
- Изготвяне на доклад за оценка на съответствието и издаване на разрешение за строеж;
- Оказване на съдействие на Възложителя /ДППИ/ за издаване на необходимите документи за въвеждане в експлоатация на обекта;
- Издаване на разрешение за строеж.
Също така, тази дейност включва осъществяването на авторски надзор по чл. 162, ал. 2 от ЗУТ при изпълнението на СМР до цялостно въвеждане на обекта в експлоатация.
995 504.32
0.00
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договорите с избраните изпълнители до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянна табела.
В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следния обхват от задачи:
- Публикуване на информация за проекта в официалния уебсайт на ДППИ;
- Текст, подчертаващ подкрепата на ЕС, включен в документите и комуникационните материали по проекта;
- Организиране и провеждане на публични събития – 1 бр. анонсиращо събитие и 1 бр. заключително събитие;
- Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали;
- Изработване и поставяне на 1 бр. информационен билборд;
- Изработване и поставяне на 1 бр. постоянна табела;
- Изработване и доставка на 2 бр. ролбанери;
- Фотозаснемане и архив;
- Медиен мониторинг и публикации;
- Изготвяне и разпространение на 4 бр. прессъобщения, във връзка с планираните публични събития;
- Публикуване на информация за проекта в социалните мрежи.
Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка бюджета на Бенефициента. Същите са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК. (Таблица 16 от АРП)
0.00
0.00
Техническа помощ и управление на проекта: В рамките на дейността по проекта от страна на бенефициента ще бъде реализирано:
- Управление на проекта, проследяване на изпълнението на проектните дейности, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности;
- Подготвяне на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.;
- Подготовка на искания за плащане по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.;
- Проследяване и оказване на съдействие на изпълнителя за изпълнение на мерките по информация и комуникация;
Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка бюджета на Бенефициента. Същите са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК. (Таблица 16 от АРП)
0.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN