Подобряване на капацитета за предлагане на услуги на семейните предприятия - Част 1: Предвиден за закупуване е телескопичен товарач. Той има функционалността на мотокар и обхвата и здравината на кран, със способност да повдига, премества и поставя тежки материали, инструменти и предмети. Това прави машината необходима за различни работни обекти, като за нашата дейност е особено необходима. Машината е маневрена, разполага с телескопична стрела, която позволява достигане на значителни височини. Стрелата може да се удължава и прибира телескопично, осигурявайки по-голяма гъвкавост и маневреност дори в тесни или труднодостъпни пространства. Има пряко отношение към увеличаване на капацитета ни за предлагане на услуги с повече от 50%.
Телескопичният товарач се състои от:
1. каросерията, която включва шасито, системата за задвижване на четирите колела и двигателя;
2. кабината на водача,
3. телескопичната стрела, която може да има различни разширения в зависимост от вида на извършваната работа;
4. хидравличният съединител, разположен в края на стрелата, за закрепване на аксесоари като вилици, кошници, кофи, повдигащи куки, лебедки, удължителни естакади с кука, скоби, шипове и много други.
Телескопичните товарачи предлагат множество предимства, които ги правят перфектен избор в много ситуации на повдигане.
Те са многофункционални превозни средства, които могат едновременно да се движат с товари на големи разстояния и височини, да транспортират хора и материали и да теглят или бутат оборудване. В допълнение, 2-те кормилни моста осигуряват големи възможности за маневриране дори в тесни пространства, докато опорите осигуряват стабилност и надеждност дори на неравен терен. Основното им предимство е голямата им гъвкавост. Благодарение на широката гама от аксесоари и оборудване едно превозно средство може да замени различни машини (като мотокари, автоплатформи, трактори, кранове). На практика, наличието на такова оборудване ще спести необходимостта от различни специфични машини поради способността му да изпълняват различни задачи с големи предимства по отношение на време, експлоатация и цена.
В нашата ежедневна дейност машината ще допринесе пряко за увеличаване на капацитета ни за предлагане на услуги, тъй като ще бъде използвана за облекчаване и ускоряване изпълнението на следните дейности:
- Ремонт на скоростни кутии и двигатели: В момента скоростни кутии и двигатели се свалят ръчно в канала, събират се всички работници и с въжета и крикове ги вдигат и изнасят за ремонт. Това, от една страна отнема време, а от друга представлява значително тежка работа.
- Пълен основен ремонт на двигател: ако се извършва на място в автомобила, което се прави при много тежките двигатели и при липса на подемна техника в момента, то отнема 380-400 часа. При наличие на телескопичен товарач ще има възможност да се изведе извън транспортното средство, като така ремонтът ще отнеме 220-230 часа
- При ремонт на таван на ремарке - релса с дължина 13,60м и тегло 200 кг или брезент с тегло около 300кг се свалят и качват след ремонт ръчно. Това забавя процеса значително, освен че е предпоставка за нараняване на персонала. Организацията, която е необходимо да се създаде, изисква всички работници да се занимават само с тази дейност. При наличие на оборудване това ще се прави само от оператора и още едно лице. В момента тези дейности отнемат на 5 човека около 2 часа. С наличие на техника тази дейност ще се извършва от 2 човека за 1 час.
- Хидравлични цилиндри на 80 тонен автокран, разположени на височина 4 метра и с тегло 500 кг в момента се свалят ръчно с въжета. При наличие на оборудване, тази рискова дейност ще бъде автоматизирана и значително ускорена.
- Товаро - разтоварната дейност на натоварени повредени ремаркета в момента се извършва с палетна количка, ръчно.
- Ремонт, окачване кабини камиони се извършва за 24-25 работни часа, в момента. При наличие на подемна техника същата дейност ще се извършва за 8-10 часа |
165 000.00
|
0.00
|
Подобряване на капацитета за предлагане на услуги на семейните предприятия - Част 2: Втората част от дейността ща бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на машина за баланс на гуми на тежкотоварни автомобили.
Балансът на гумите е равновесието на центъра на тежестта на колелото с неговата ос на въртене. Когато съществува дори и минимално нарушение, то неминуемо започва да се усеща, дори и от шофьора или возещите се в автомобила във вид на вибрации. Ако подобен проблем не бъде отстранен навреме, то има вероятност той да се задълбочи с повреда на окачването и други щети, които ще нанесе. Всичко това ще направи ремонта на транспортното средство по-скъп и продължителен. Балансът на гумите е качествен тогава, когато се постигне равномерно разпределение на тежестта по всички части на колелото. Това се отнася не само за самите гуми, контактуващи с настилката, но и за рамките, върху които се поставят, тоест джантите. На практика, при баланса на гумите се проверява как работи ансамбълът от тези два компонента за всяко едно колело и при необходимост се правят корекции.
За да се върти правилно което и да е колело на автомобила, то трябва да бъде идеално уравновесено. Това означава, че центровете на тежестта на гумата и на джантата следва да съвпадат, в противен случай се получава изкривяване, което може да доведе до различни проблеми. Автомобилното колело е устроено така, че при него взаимодействат два компонента с различен химичен състав - върху рамка от метал се поставя каучуков обръч. Тези две части не само трябва да са добре прилепнали една за друга, но и да бъдат оптимално синхронизирани като разпределение на масата.
Балансът на гумите следва точно определени стъпки, за да бъде извършен правилно. Най-общо етапите са следните:
- Сваляне на колелата от транспортното средство - при сезонна смяна на зимни с летни гуми (или обратното), то в процеса се включва също демонтаж на едните и монтаж на другите, който предстои да се използват. При такова действие балансът на гумите е задължителен.
- Всяко колело се поставя върху балансиращата машина, за да се направи тест за отклонения от равновесието. Машината изчислява в кои зони има нужда да се добавят допълнително тежести за постигане на баланс. Баланс се прави тогава, когато гумата вече е монтирана върху джантата, т.е. тежестта при гумите за камиони и индустриални машини е значителна.
- При необходимост се добавят тежести - съществуват лепящи или пълнещи елементи, които се добавят към колелото, като теглото на такъв компонент варира между 5 и 50 г. След като се извърши това действие, отново се проверява състоянието им чрез балансиращата машина.
В момента не разполагаме с машина за баланс на гуми на товарни автомобили
При ремонтите, изискващи и баланс на гумите, се използват подизпълнители. Това предполага товарене и придвижване на гумите до различни точки и съответно след това обратно до сервиза. Освен допълнителното време за ремонт, това е свързано и с разходи за транспорт и гориво, както и генериране на вредни емисии.
Предвидена за закупуване е баланс машина за товарни автомобили и автобуси, която е снабдена с микропроцесор 16 bit. Максималното натоварване на оста е предвидено до 200 кг. Ще изискваме машината да разполага с датчик за автоматично въвеждане на диаметъра на колелото. Работата с такова съоръжение е изключителна лесна благодарение на различните програми за ALU джанти - настройки за фино балансиране, оптимизация и разделяне на тежест, скрита тежест, интегриран пневматичен подемник за центровка на колелото към вала на машината и автоматично въвеждане на диаметър и дистанция на колелото.
В резултат на въвеждането на новото оборудване времето за тази операция, особено в съчетание с преместването на гумите с помощта на телескопичния товарач ще бъде намалено повече от 2 пъти, тъй като тя ще може да бъде извършвана паралелно с другите ремонти, без необходимост от външен транспорт и без грешки.
|
25 000.00
|
0.00
|
Консултантска услуга по подготовка на проектното предложение: Сис Карго ЕООД има опит с участие с проекти, единствено по процедурите за компенсации за щетите, нанесени от Covid-19. Тогава, за изготвянето и подаването на документите също използвахме консултантска организация. По тази причина взехме решение проектното предложение да бъде разработено и управлявано от външна консултантска организация и по тази процедура.
Целта на настоящата дейност е проектното предложение да бъде разработено съобразно всички изисквания на процедурата, да бъдат внимателно преценени критериите за допустимост, да бъдат приложени всички изискуеми документи във вида, в който се изискват.
Тъй като сме малко предприятие и самостоятелно организираме текущата си дейност, както и поради ангажираността ни с управленската и производствена дейност на компанията., нямаме капацитет за разработване на проекти, финансирани от ЕС.
Дейността премина през следните етапи:
1. Избор на консултантска организация
Проучване на организации, които имат опит в разработването на проекти свързани със закупуване на оборудване. Посетихме консултантски организации, като избрахме две от тях, от които поискахме оферти за извършване на услугата. След приключване на проучването и получаване на офертите, взехме решение да работим с Адвант Консултинг ЕООД.
2. Извършване на предварителна оценка
Съобразно обявените критерии, беше направена предварителна оценка с цел установяване на допустимостта на компанията ни и проверка на пригодността на потребностите и идеите ни за закупуване на оборудване за подобряване на капацитета ни за предлагане на услугата по ремонт и техническо обслужване на автомобили, чрез намаляване на времето за извършване на ремонти.
3. Разработване на проектното предложение
Избрахме необходимото оборудване, което ще подпомогне дейността ни и е обект на проекта. С консултанта бяха обсъдени ограниченията, които дефинират необходимостта от инвестицията, както и ползите от нея. Експертите на консултантската организация разработиха проекта в неговата цялост, бюджета, придружителните документи. Целите, дейностите, допълнителната информация също бяха разработени от избрания изпълнител. В процеса на разработването бяха многократно обсъждани всички ефекти, които ще има за нас като предприятие, осъществяващо ремонт и техническо обслужване на автомобили и стремежът ни за непрекъснато оптимизиране на дейността от изпълнението на проекта, подобряването на капацитета ни за предлагане на услуги, повишаване на качеството, въвеждане на нови съвременни технологии в дейността ни и не на последно място - възможността да намалим въглеродния си отпечатък.
Бяха обсъдени и потенциалните ползи от намаляване на времето за осъществяване на ремонти, както и намаляване генерирането на вредни емисии поради възможността за оптимизиране на използваните суровини и още по-добро събиране и депониране на отработените смазочни материали
4. Преглед на разработеното проектно предложение и попълване на придружителните документи
Беше направен преглед на разработения проект с цел корекции на вписаната информация, цели, дейности и резултати. От консултантското дружество подготвиха и всички придружителни документи, които са от тяхната компетентност. Офертите за оборудването, както и техническата спецификация бяха предоставени от нас.
5. Подаване на проектното предложение
Проектът ще бъде подаден с електронен подпис на представляващия дружеството заедно с представител на консултантската организация.
Чрез изпълнението на тази дейност, в сроковете, посочени в условията за кандидатстване, използвахме професионалния капацитет на консултантската компания. Това гарантира спазването на всички условия по процедурата и разработката на проекта според изискванията, което ще увеличи шанса ни за одобрение и последващо реализиране на проекта. |
2 950.00
|
0.00
|