Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 048 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

With the implementation of this project, Shepa Technologies plans to launch a new service on the market - an Innovative Service for Applying and Issuing Electronic Travel Documents. This service will offer end customers the ability to quickly and easily check the requirements for travel documents to various destinations, to fill in the necessary questionnaires quickly and conveniently, to have data automatically extracted and processed from their ID cards and passports, for travel documents to be applied for through the relevant state portals, and for the approved and issued visas to be delivered back to the end customers. The offered service will significantly facilitate the process of applying for documents, as the end customer will not need to personally check the necessary conditions for traveling to a given destination, will be able to scan their passport or ID card thus automatically filling in much of the required data, and will be able to easily and securely manage travel documents for themselves and their family.

The main customer groups are:
- Individuals traveling for business or tourism purposes
- Companies organizing group tourist trips
- Individuals with more than one citizenship
- Companies offering plane tickets, accommodations, or car rentals

The service will be implemented through the acquisition of a software system, hardware platform, access to databases, and security tests.

As a result, we expect the implementation of an innovative service that will lead to an increase in the company's innovation capacity and competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Помощните услуги в подкрепа на иновациите - Достъп до база данни с информация за условията за пътуване в различни държави: Дейността ще бъде изпълнена чрез осигуряването на достъп до бази данни с информация за условията за пътуване в различни държави Базите данни са важна част за реализацията на проекта, тъй като в основата на иновативната платформа е да предлага на потребителите правилна и удобна за ползване информация за документите, които са им необходими. Всеки пътуващ при използване на платформата първо избира на коя (или кои) държави е гражданин и след това къде и за колко време пътува. Използвайки данните от достъпената база данни ще можем да определим този човек дали изобщо има нужда от виза за пътуването си, ако да - каква виза му е необходима и какви документи трябва да предостави, ако е гражданин на повече от една държава - с кой парспорт е най-добре да кандидатства и др. Базата данни ще съдържа и друга полезна информация като например дали са необходими ваксинации или други предварителни действия преди влизане в държавата. Достъпът до базата данни следва да се осигури в началото на изпълнението на проекта за 5 месеца, за да може останалите дейности да се съобразят с реални данни и параметри, които ще се използват за подобряване на качеството на услугата или дори идентифицирането на нови иновативни функционалности. 28 000.00 0.00
Внедряване на продуктова иновация (Иновативна услуга за кандидатстване и издаване на електронни документи за пътуване) посредством придобиване на хардуерна платформа за извличане на данни от лични документи и подобряване на изображения: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиването на хардуерна платформа за извличане на данни от лични документи и подобряване на изображения, която представлява част от внедряваната иновация. Хардуерната платформа има следната основна цел: Сканиране на личните документи на пътуващите и тяхната обработка чрез хардуерната платформа, за да бъдат извлечени данни от машинно-четимата зона на документите. Процесът от гледна точка на краен клиент би бил следния: 1. Клиентът започва процеса по кандидатстване за електронна виза. 2. След плащане бива насочен към въпросници за попълване на информация за себе си и пътуването си. 3. Клиентът има възможност да сканира (или да приложи снимка на) паспорта (или друг документ за самоличност). 4. Документите се изпращат за обработка на хардуерната платформа и се извличат данните, които е възможно да бъдат прочетени (например имена, пол, номер на документ, държава, дата на валидност на документ и други). 5. Клиентът не е нужно да попълва данните на ръка, което прави процесът по-лесен и елиминира възможността за грешки. Хардуерната платформа е важна за внедряването на иновацията, защото тя е част от самата иновативна услуга и без нея няма да има възможност да се прочитат автоматично документите на пътуващите, което ще направи процеса по-бавен и труден и ще отпадне една основна иновативна характеристика. Повечето останали конкурентни предложения нямат подобна функционалности и заради това вярваме, че чрез наличието на подобна функционланост ще се повиши значително удовлетворението на клиентите ни. 440 000.00 0.00
Внедряване на продуктова иновация (Иновативна услуга за кандидатстване и издаване на електронни документи за пътуване) посредством придобиване на софтуерна система за автоматизиране на процеса по издаване на електронни визи: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиването на софтуерна система за автоматизиране на процеса по издаване на електронни визи. Софтуерната система е част от иновацията и представлява уеб приложение, оптимизирано и за работа на мобилно устройство, което ще позволява на клиентите да работят с цялостния иновативен продукт. Софтуерната система ще позволява на клиентите следните основни функционалности: 1. Да си създават профили и да могат да виждат в тях информация за себе си (попълнени лични данни и качени паспорти и други документи), както и информация за минали и бъдещи пътувания. 2. Да търсят в цялата налична база данни за различни дестинации и усовията за пътуване към тях. Информацията основно ще идва от закупената в Дейност 1 база данни. 4. Да създават поръчки за издаване на документи за пътуване и да плащат онлайн. 5. Да попълват цялата необходима информация за пътуването им и да проследяват прогреса на поръчките си. 6. Да получават издадението документи и да могат да ги управляват от профила си. 7. Да запазват в профила си инофрмация за себе си и да прилагат документи, с което процесът по издаване на последващи визи да бъде значително улеснен. Софтуерната система е важна част от иновацията, защото имплементира връзката и интерфейса между крайните клиенти и останалите модули на продукта. Някои от разглежданите конкурентни приложения имат по-остарял и неудобен интерфейс за работа, което прави употребата им по-трудна за крайните клиенти. Важно е клиентите да могат да работят напълно на мобилно устройство, както и процесът по кандидатстване да бъде максималко опростен и ускорен. Софтуерната платформа следва да се съобрази с резултатите от закупената в Дейност 1 база данни с информация. Софтуерната система ще се интегрира с хардуерната платформа закупена при изпълнението на Дейност 2, защото софтуерната система ще използва и визуализира на крайните клиенти изходните данни (продукта на работата) на хардуерната платформа. 400 000.00 0.00
Помощните услуги в подкрепа на иновациите - Тестване на софтуер, сигурност на информацията и натоварване на системата: Дейността ще бъде изпълнена чрез услуги по тестване на софтуер, сигурност на информацията и натоварване на системата., които са необходими за подобряване на иновацията и ще осигурят нейната сигурност и функциониране без грешки. Една от основните слабости или рискове на цялостната иновация е, че съхранява и обработва много чувствителни лични данни на крайните клиенти. Това е неизбежно, тъй като за издаване на документи за пътуване, крайните клиенти са задължени да предоставят пълна информация за себе си и да приложат изискуемите документи. Почти без изключения изискуемите документи са като минимум паспорта на пътуващия и негова снимка. В допълнение в зависимост от държавата е възможно да се събират и медицински данни за пътуващите - дали са ваксинирани, дали са били болни от различни заболявания и др. Без тази информация би било невъзможно цялостният продукт да работи. За да намалим рисковете от изтичане или загуба на лична информация и с това да намалим репутационния риск за нас, планираме извършването на услуга за осигуряване на качеството и сигурността на цялостния продукт от независима трета страна. Услугата следва да включва като минимум: 1. Тестване и осигуряване на правилната работа на софтуерната система - проверка на функционалностите, идентифициране на потенциални проблеми и дефекти. 2. Тестване и осигуряване на правилната работа на хардуерната система - проверка на функционалностите, идентифициране на потенциални проблеми и дефекти. 3. Анализ на максималната натовареност - колко потребители с паралел могат да работят със системата без да се влоши качеството и скоростта на работа, както и да се направи оценка на нужните хардуерни ресурси за надеждната работа на системата. 4. Анализ на сигурността на информацията, проверка за уязвимости на системата и предложения за мерки за повишаване на сигурността на информацията, понижаване и предпазване от чести рискове. Услугите следва да се изпълнят след като останалите дейности по проекта вече за изпълнени, за да бъде тествана и оценена цялостната иновативна система, а не само нейни отделни модули. Иновации в допълващите бизнес процеси на предприятието - Иновативната услуга за кандидатстване и издаване на електронни документи за пътуване ще доведе до значителни ползи и иновации в допълващите бизнес процеси на предприятието, както следва: - Разпространение и логистика Цифровизация на документите за пътуване: Улеснява процеса на разпространение на необходимите документи за пътуване, като намалява необходимостта от физическо присъствие и логистика за доставка на хартиени документи. Интеграция с транспортни и логистични компании: Позволява на авиокомпании, железопътни и автобусни оператори да проверяват визовия статус на пътниците в реално време, което оптимизира процесите на планиране и изпълнение на пътувания. - Информационни и комуникационни системи Интеграция със съществуващи системи: Внедряването ще стимулира развитието на нови API-та и интеграции с други информационни системи, като системи за управление на пътувания, хотелско настаняване и други. Блокчейн технологии: За повишаване на сигурността и прозрачността при обмен на данни между различни страни. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).