Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 068 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The activities of the current project are related to the implementation of a product innovation by NIKI ROTOR AVIATION OOD - a flying machine - an autogyro with an innovative design.
The implemented innovation is a proprietary development of the development team of NIKI ROTOR AVIATION OOD and falls within the scope of the ISIS 2021-2027 thematic area "Mechatronics and Microelectronics".
The activities of the project will be carried out on the territory of the territory of South-West and South-Central Bulgaria, in Pravets. The innovative product of NIKI ROTOR AVIATION LTD is protected by an industrial design and represents a novelty at the national level in the relevant technological field, significantly surpassing the existing alternative solutions. The implemented innovation will be realized within the framework of economic activity C 30.30 Production of aircraft and space vehicles and their engines, which is also the main activity of the applicant, carried out in 2021 and 2022.
The project will be implemented under the terms of the regional investment aid regime and has as its subject an increase in the applicant's production capacity. Its implementation will also contribute to the implementation of complementary innovation, which refers to the possibility of developing new products by the candidate. The introduction of the innovative product will create market advantages for NIKKI ROTOR AVIATION LTD, as the company will get the opportunity to expand its markets. The implementation of the project will increase the innovation capacity and competitiveness of NIKI ROTOR AVIATION OOD and will guarantee its sustainable presence on the international market of aircraft - autogyros.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на продуктова иновация в НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД ( НРА) посредством придобиване на машини, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) по Елемент А. Ще бъде извършена чрез закупуване на Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. - част 1: Целта на настоящата дейност е осигуряване на достатъчен технологичен капацитет на НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД за внедряване в производството и последваща пазарна реализация на иновативен продукт, а именно: автожир с иновативен дизайн. Внедряваната иновация е собствена разработка на развойния екип на компанията и попада в обхвата на тематична област на ИСИС 2021-2027 „Мехатроника и микроелектроника“, а дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на район в преход - в град Правец, където е ситуирано производството. Предвидена е инвестиция в Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр., която ще позволи на компанията да придобие технологичен капацитет, който няма към момента, за производство и пазарна реализация на иновацията по проекта- автожир с иновативен дизайн. Характерно за него е, че целият му корпус е изработен от композитни материали, смоли и карбон, които изискват специфичен начин на работа и специфични обработки. Производството на корпус на автожир от композитни материали, включително въглеродни влакна ( карбон), включва няколко стъпки: *Проектиране и моделиране: Процесът започва с проектиране на тялото на автожира с помощта на софтуер за компютърно проектиране (CAD). Инженерите създават подробен модел на тялото, като вземат предвид фактори като аеродинамика, структурна цялост и разпределение на теглото. * Избор на материал: Изборът на композитни материали е от решаващо значение за здравината, издръжливостта и теглото на тялото на автожира. Композитите от въглеродни влакна и смоли се използват заради тяхното високо съотношение на якост към тегло и твърдост. *Създаване на матрица: Създава се матрица въз основа на CAD модела на тялото на автожира. Формата служи като шаблон за оформяне на композитните материали в желаната форма. Формата може да бъде направена от различни материали като фибростъкло, алуминий или дори самите композитни материали. *Подготовка на композитни материали: Листове от въглеродни влакна или предварително импрегнирани тъкани от въглеродни влакна, както платове с фабрично нанесена върху тях смола обикновено се използват за производството на корпусите. Въглеродни влакна се изпрегнират със смола, което подобрява консистенцията и намалява шансовете за кухини в крайния продукт. Композитните материали се нарязват на желаните форми и размери въз основа на формата и CAD модела. *Полагане: Композитните материали под формата на листове, плат, смоли се нареждат внимателно слой по слой върху матрицата. Всеки слой се позиционира според желаната ориентация и дебелина, за да се постигнат необходимите характеристики на якост и твърдост. * Вливане на смола или формоване с трансфер на смола: След като слоевете от въглеродни влакна са поставени, смолата се влива или инжектира в подреждането, за да импрегнира напълно влакната. Това се извършва чрез процес на вакуум инфузия, където се прилага вакуум за отстраняване на въздуха и излишната смола, или чрез формоване с трансфер на смола, където смолата се инжектира във формата под налягане. * Изсушаване: След това композитните материали се втвърдяват в автоклав при контролирани условия на температура и налягане. Втвърдяването свързва въглеродните влакна заедно със смолата, образувайки твърда и издръжлива структура. * Финишна обработка: След втвърдяване тялото на автожира се отстранява от матрицата и излишният материал се отрязва. Повърхността може да бъде шлайфана, полирана или боядисана, за да се постигне желаното покритие. 721 200.00 0.00
Внедряване на продуктова иновация в НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД (НРА) посредством придобиване на машини представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) по Елемент А. Ще бъде извършена чрез закупуване на Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. - част 2: * Сглобяване: След като компонентите на тялото на автожира са произведени, те се сглобяват заедно с други структурни компоненти като рамка, колесник и ротор, за да завърши процеса на сглобяване на автожира. Този процес позволява производството на леки, здрави и аеродинамично ефективни тела на автожири, като се използват композитни материали като въглеродни влакна. Той предлага предимства по отношение на производителност, горивна ефективност и цялостна издръжливост в сравнение с традиционните метални или пластмасови материали. Наличните в момента в компанията машини и оборудване не разполагат с достатъчно възможности и капацитет, за да осигурят ефективен и надежден начин на производство на корпусите на иновативния модел автожир. Налага се някои операции да се извършват ръчно, за други като изсушаването ( термичната обработка) се използва старо оборудване. Тъй като качеството на корпуса на автожира е от ключово значение за неговата надеждност и безопастност, инвестицията, предвидена в дейността ще отговори пряко на нуждите на компанията в настоящия и етап на развитие. С цел постигане на качествено и надеждно производство на корпусите на автожира се предвижда инвестиция в следните активи: *Автоклав- 1бр.- Автоклава е машина под високо налягане и температура, която дава възможност за големи детайли да бъдат пресовани по максимално най-добрия начин чрез налягане, едновременно с което детайлът се изпича по дадените характеристики. *Вакуумна система - 2бр. – Основен компонент в композитната индустрия, ползван в всеки процес на производство. Основна цел е да компактира ламината (да извади въздуха). Необходими са два броя за обезпечаване на нуждите на работните места, за да не се прекъсва процеса на производство. *Машина за леене под налягане - 1бр., машината за леене под налягане дава алтернативен начин за създаване на композитни детайли, където в здрава двойна матрица (от две части), в която е поставен композитния плат, се влива смола под високо налягане и температура, давайки възможност за правене на по-дебели детайли (с повече слоеве композитен плат) и значително скъсява времето за изработка, за разлика от конвенционалните методи, които споменах (вакуумна инфузия и т.н.). *Фурна за печене на композитни изделия – 2 бр. – Това е индустриална машина, която освен заданените цикли на печене, разполага и с вакуумна система. Нагрява детайлите по даден цикъл и ги втвърдява за да постигнат максималната си якост. Използват се за по малогабаритни детайли, с цел да се спестят ресурси, поради високата консумация на енергия на автоклава. Автожирът има много компоненти и с цел скъсяване на времето за изработка и възможност за производство на компоненти за повече машини наведнъж, затова са нужни два броя. *Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. – Представлява машина за рязане на платове, която е компютърно управлявана. Целта е оптимизация на ресурси и спестяване на време за рязане на платовете по дадена форма като основен много важен фактор е правилното разпределение на шаблоните по плата с цел спазване ориентация на нишките, което е основен фактор. В допълнение, изпълнението на дейността ще позволи на кандидата възможност за внедряване на допълваща иновация във връзка с осигурена възможност за разработване на нови продукти в компанията. Въвеждането в експлоатация на планираните активи ще осигури възможност за изработването на корпусите на автожирите от най-съвременните материали и по най-модерните технологии, което е предпоставка за НРА да продължи развойната си дейност, чрез създаване на нови протопи на нови продукти. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).