Внедряване на продуктова иновация в НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД ( НРА) посредством придобиване на машини, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) по Елемент А. Ще бъде извършена чрез закупуване на Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. - част 1: Целта на настоящата дейност е осигуряване на достатъчен технологичен капацитет на НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД за внедряване в производството и последваща пазарна реализация на иновативен продукт, а именно: автожир с иновативен дизайн. Внедряваната иновация е собствена разработка на развойния екип на компанията и попада в обхвата на тематична област на ИСИС 2021-2027 „Мехатроника и микроелектроника“, а дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на район в преход - в град Правец, където е ситуирано производството.
Предвидена е инвестиция в Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр., която ще позволи на компанията да придобие технологичен капацитет, който няма към момента, за производство и пазарна реализация на иновацията по проекта- автожир с иновативен дизайн. Характерно за него е, че целият му корпус е изработен от композитни материали, смоли и карбон, които изискват специфичен начин на работа и специфични обработки.
Производството на корпус на автожир от композитни материали, включително въглеродни влакна ( карбон), включва няколко стъпки:
*Проектиране и моделиране: Процесът започва с проектиране на тялото на автожира с помощта на софтуер за компютърно проектиране (CAD). Инженерите създават подробен модел на тялото, като вземат предвид фактори като аеродинамика, структурна цялост и разпределение на теглото.
* Избор на материал: Изборът на композитни материали е от решаващо значение за здравината, издръжливостта и теглото на тялото на автожира. Композитите от въглеродни влакна и смоли се използват заради тяхното високо съотношение на якост към тегло и твърдост.
*Създаване на матрица: Създава се матрица въз основа на CAD модела на тялото на автожира. Формата служи като шаблон за оформяне на композитните материали в желаната форма. Формата може да бъде направена от различни материали като фибростъкло, алуминий или дори самите композитни материали.
*Подготовка на композитни материали: Листове от въглеродни влакна или предварително импрегнирани тъкани от въглеродни влакна, както платове с фабрично нанесена върху тях смола обикновено се използват за производството на корпусите. Въглеродни влакна се изпрегнират със смола, което подобрява консистенцията и намалява шансовете за кухини в крайния продукт. Композитните материали се нарязват на желаните форми и размери въз основа на формата и CAD модела.
*Полагане: Композитните материали под формата на листове, плат, смоли се нареждат внимателно слой по слой върху матрицата. Всеки слой се позиционира според желаната ориентация и дебелина, за да се постигнат необходимите характеристики на якост и твърдост.
* Вливане на смола или формоване с трансфер на смола: След като слоевете от въглеродни влакна са поставени, смолата се влива или инжектира в подреждането, за да импрегнира напълно влакната. Това се извършва чрез процес на вакуум инфузия, където се прилага вакуум за отстраняване на въздуха и излишната смола, или чрез формоване с трансфер на смола, където смолата се инжектира във формата под налягане.
* Изсушаване: След това композитните материали се втвърдяват в автоклав при контролирани условия на температура и налягане. Втвърдяването свързва въглеродните влакна заедно със смолата, образувайки твърда и издръжлива структура.
* Финишна обработка: След втвърдяване тялото на автожира се отстранява от матрицата и излишният материал се отрязва. Повърхността може да бъде шлайфана, полирана или боядисана, за да се постигне желаното покритие.
|
721 200.00
|
0.00
|
Внедряване на продуктова иновация в НИКИ РОТОР АВИЕЙШЪН ООД (НРА) посредством придобиване на машини представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) по Елемент А. Ще бъде извършена чрез закупуване на Автоклав- 1бр., Вакуумна система - 2бр., Машина за леене под налягане - 1бр., Фурна за печене на композитни изделия - 2 бр. и Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. - част 2: * Сглобяване: След като компонентите на тялото на автожира са произведени, те се сглобяват заедно с други структурни компоненти като рамка, колесник и ротор, за да завърши процеса на сглобяване на автожира.
Този процес позволява производството на леки, здрави и аеродинамично ефективни тела на автожири, като се използват композитни материали като въглеродни влакна. Той предлага предимства по отношение на производителност, горивна ефективност и цялостна издръжливост в сравнение с традиционните метални или пластмасови материали.
Наличните в момента в компанията машини и оборудване не разполагат с достатъчно възможности и капацитет, за да осигурят ефективен и надежден начин на производство на корпусите на иновативния модел автожир. Налага се някои операции да се извършват ръчно, за други като изсушаването ( термичната обработка) се използва старо оборудване. Тъй като качеството на корпуса на автожира е от ключово значение за неговата надеждност и безопастност, инвестицията, предвидена в дейността ще отговори пряко на нуждите на компанията в настоящия и етап на развитие.
С цел постигане на качествено и надеждно производство на корпусите на автожира се предвижда инвестиция в следните активи:
*Автоклав- 1бр.- Автоклава е машина под високо налягане и температура, която дава възможност за големи детайли да бъдат пресовани по максимално най-добрия начин чрез налягане, едновременно с което детайлът се изпича по дадените характеристики.
*Вакуумна система - 2бр. – Основен компонент в композитната индустрия, ползван в всеки процес на производство. Основна цел е да компактира ламината (да извади въздуха). Необходими са два броя за обезпечаване на нуждите на работните места, за да не се прекъсва процеса на производство.
*Машина за леене под налягане - 1бр., машината за леене под налягане дава алтернативен начин за създаване на композитни детайли, където в здрава двойна матрица (от две части), в която е поставен композитния плат, се влива смола под високо налягане и температура, давайки възможност за правене на по-дебели детайли (с повече слоеве композитен плат) и значително скъсява времето за изработка, за разлика от конвенционалните методи, които споменах (вакуумна инфузия и т.н.).
*Фурна за печене на композитни изделия – 2 бр. – Това е индустриална машина, която освен заданените цикли на печене, разполага и с вакуумна система. Нагрява детайлите по даден цикъл и ги втвърдява за да постигнат максималната си якост. Използват се за по малогабаритни детайли, с цел да се спестят ресурси, поради високата консумация на енергия на автоклава. Автожирът има много компоненти и с цел скъсяване на времето за изработка и възможност за производство на компоненти за повече машини наведнъж, затова са нужни два броя.
*Конвейерна режеща плотер машина - 1 бр. – Представлява машина за рязане на платове, която е компютърно управлявана. Целта е оптимизация на ресурси и спестяване на време за рязане на платовете по дадена форма като основен много важен фактор е правилното разпределение на шаблоните по плата с цел спазване ориентация на нишките, което е основен фактор.
В допълнение, изпълнението на дейността ще позволи на кандидата възможност за внедряване на допълваща иновация във връзка с осигурена възможност за разработване на нови продукти в компанията. Въвеждането в експлоатация на планираните активи ще осигури възможност за изработването на корпусите на автожирите от най-съвременните материали и по най-модерните технологии, което е предпоставка за НРА да продължи развойната си дейност, чрез създаване на нови протопи на нови продукти.
|
0.00
|
0.00
|