Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

Lirex BG Ltd. is a leading company in the IT sector with a focus on research, development, implementation and maintenance of network, information, telecommunication and computer technologies. The main products we offer are physical and information security, providing IT solutions and services for both the corporate and public sectors.
The subject of this project is the implementation and commercialisation of an innovative Dynamic Management Platform and control of physical access rules by Lirex BG Ltd, which will be offered to customers both in Bulgaria and abroad. Through the implementation of the Platform, the Company will analyze access control and video stream records from the customer's site and manage both classic entry/exit mechanisms and make analytical predictions of security and risk. For the implementation of the project, in addition to the available utility model and developed innovative software, significant investments in FTA are required, including General Purpose Servers - 4 pcs; GPU Processing (AI) Servers - 2 pcs; Disk Arrays - 2 pcs; Server Switches - 2 pcs. ; Next Generation Firewalls (NGFW) for fault tolerant operation - 2 pcs; Traffic Balancing and Protection System - 1 pcs; Communications and Server Equipment Cabinet - 1 pcs; Uninterruptible Power Supply - 1 pcs; and IA - Platform Integration Software - 1 pcs, which are included as costs in the project proposal.
Lirex BG Ltd. has developed and registered a utility model for a Platform with dynamic management and control of physical access rules.
The product innovation is planned to be implemented and commercialized by offering it as an innovative platform service on the local market in Bulgaria, which introduces dynamic algorithms for management and control of physical access rules and adds artificial intelligence models in analyzing events and alarms related to physical security.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) - част 1 : Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели - пазарна реализация на иновативното устройство за комуникиране с автомат за продажба на стоки и услуги. В рамките на дейността ще бъдат изготвени тръжни документи за провеждане на 1 бр. тръжна процедура за избор на доставчик/ци на ДМА - Сървъри с общо предназначение - 4 бр.; Сървъри за GPU-обработка (AI) - 2 бр.; Дискови масиви - 2 бр.; Сървърни комутатори - 2 бр.; Защитни стени от следващо поколение (NGFW) за работа в режим на отказоустойчивост - 2 бр.; Система за балансиране и защита на трафика - 1 бр.; Шкаф за комуникационно и сървърно оборудване - 1 бр.; Непрекъсваемо електрозахранване - 1 бр., според изискванията на процедурите, описани в постановление №160/2016 г. и ЗУСЕСИФ. В съответствие с указанията в подадените оферти на доставчиците и технологичното време, което им е необходимо за извършване на доставката, дружеството ще подготви места за поставянето на избраното оборудване. Внедряваният полезен модел, е част от цялостен продукт/услуга: достъп до иновативна платформена услуга на локален пазар в България, която въвежда динамични алгоритми за управление и контрол на правила за физически достъп и добавя модели с изкуствен интелект при анализирането на събития и аларми свързани с физическата сигурност. За да бъде реализирана и комерсиализирана пазарно, платформата се нуждае от следните ДМА: 1. Сървъри с общо предназначение – Сървърите ще се използват като изчислителен клъстер за управление на иновативна логика с динамични правила, която да се предоставя като гъвкава услуга за отдалечено управление на физически достъп в обособени производствени зони и обекти от стратегическо значение. Използването им ще гарантира непрекъсваемост на процесите по администрация и управление на физическа сигурност за клиенти, които са абонирани за услугата. 2. Сървъри за AI изчисления – Сървърите ще се използват за анализ на всички събития натрупани от услугата за управление на динамични правила за физически достъп. Резултатите от непрекъснатият анализ на данните за събития и аларми ще се използва в автоматизиран процес за трениране на модели с изкуствен интелект. Използването им ще гарантира максимална скорост при регистриране на неправомерни действия и нарушения свързани с физическата сигурност и работните процеси на обособени производствени зони и обекти от стратегическо значение. 3. Дискови масиви – Ще се използват за интензивна обработка и съхранение на видео и снимкови материали необходими за детекция на обекти, разпознаване на лица и регистрационни номера, разпознаване на работни облекла и лични предпазни средства в контекста на услуга за управление на физически достъп в обекти от разнородни бизнес класове. Конфигурацията им позволява временно съхраняване на големи обеми получена информация на бързи дискове тип SSD и дългосрочно съхраняване на оперативно интересната информация на бавни но с голям капацитет дискове тип HDD. 4. Комутатори – устройствата ще се използват за обезпечаване на отдалечен достъп до потребителски функции на услугата за управление и контрол на физически правила за достъп. 5. Защитна стена - Средствата за защита на информацията ще се използват с цел да се гарантира сигурен пренос на данни между физическите локации и услугата за управление на динамични правила за физически достъп. Всички заявки от и към отдалечените физическите устройства (контролери и ключалки) ще подлежат на проверка за злонамерени атаки, като по този начин да гарантират най-високо ниво на информационна сигурност при пренос на информация от и към платформената услуга за управление и контрол на динамични правила за достъп. 6. Система за балансиране и защита на трафика - Системата за балансиране на трафика е специализирано устройство тип Appliance, което служи за управление и динамично разпределяне на трафика между мрежовите елементи на платформата. То също анализира постъпващата по мрежата информация и управлява работата на защитните стени. ПРОДЪЛЖАВА! 1 577 591.00 1 576 550.00
Дейност 2. Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите посредством придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване), патенти, лицензи, „ноу хау” и др., представляващи дълготрайни нематериални активи (ДНА).: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели - пазарна реализация на иновацията на "Дейтавенд" ООД. В рамките на дейността ще бъде проведена 1 бр. тръжна процедура за избор на доставчик на ДНА - Интегриращ софтуер за платформата за динамично управление и контрол на правила за физически достъп - 1 бр., според изискванията на процедурите, описани в постановление №160/2016 г. и ЗУСЕСИФ. За внедряването и комерсиализацията на полезния модел е предвиден Интегриращ софтуер за платформата за динамично управление и контрол на правила за физически достъп, отличаващ се с иновативност по отношение на динамичните алгоритми за управление и контрол на правилата за физически достъп и с добавянето на модели с изкуствен интелект при анализирането на събития и аларми, свързани с физическата сигурност. Интегриращият софтуер за платформата за динамично управление и контрол на правила за физически достъп ще осигурява взаимодействието на иновационните елементи (по регистрирания полезен модел и разработения AI софтуер) в многозадачен и многопрофилен режим, осигурява графично представяне на управляваните обекти в/у ГИС-подложка. Този интегриращ софтуер ще се грижи за регистрацията на оторизираните служители и администратори по всеки договор, както и представя възможност за гранулярно описание на правата им според нивото на предлаганата услуга. Той също ще генерира аналитични справки, аларми, а при дефинирана ситуация - ще извършва автоматични действия за намаляване нивото на риска (напр. аварийно напускане на помещения с автоматично отворен евакуационен коридор), предвид следните функционалности: - Потребителски интерфейс за управление на регистър с динамични правила за детекция на нетипични събития, чрез обучен модел с изкуствен интелект; - Потребителски интерфейс за назначаване на правила за изпълнение на автоматични действия с цел намаляване нивото на риска; - Потребителска функционалност за генериране на web-базирани аналитични справки за аларми от регистрирано нетипично поведение на обекти засечени в зоните за сигурност; - Автоматичен алгоритъм за детекция на нетипични преминавания във всяка зона за сигурност: - Автоматична функция за проследяване на брой обекти, влезли във всяка от зоните за сигурност; - Графичен интерфейс за представяне на интегрираните обекти за управление върху визуална подложка с динамични елементи; - Функция за управление на регистрацията на оторизираните служители и администратори; - Функционалност за фрагментирано дефиниране на права за потребители и администратори; - Потребителски функционалности за дефиниране на до 5 ситуационни сценарии, които ще се обработват като правила за детекция на обекти чрез модели с Изкуствен интелект; - Потребителски интерфейс за параметриризиране на система за разпознаване на обекти и аномалии с изкуствен интелект; - Потребителски функции за дефиниране на зони за сигурност, в които ще се осъществява детекция на нетипични събития. - Системни алгоритми за автоматична обработка на данни от детекция на обекти чрез модели с Изкуствен интелект; - Интегриран потребителски Web-базиран интерфейс за визуализация на резултатите за всяка отделна зона за сигурност; - Еднозначна визуална идентификация на нетипични събития в конкретна зона за сигурност; - Системни алгоритми за генериране на аларми и изпращане на системни известия за засечени нетипични събития. Дейността ще бъде изпълнена най-общо чрез следните стъпки: - Избор на изпълнител за доставка на ДНА - Интегриращ софтуер за платформата за динамично управление и контрол на правила за физически достъп - 1 бр. - от 1-ви до 5-ти; - Сключване на договор с избрания доставчик на ДНА - 5-и месец; - Доставка на избрания ДНА - от 5-ти до 13-ти месец; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на доставения ДНА - Интегриращ софтуер за платформата за динамично управление и контрол на правила за физически достъп - 1 бр. и подписване на финален приемо-предавателен протокол с доставчика - 15-ти месец; 198 950.00 0.00
Дейност 1. Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) - част 2 : 7. Шкаф за комуникационно и сървърно оборудване - Мястото за разполагане на техника в помещенията в офис на Лирекс БГ ООД в гр.Габрово е ограничено и затова всичкото оборудване е предвидено за монтаж в ракла/шкаф. Така цялото необходимо за работата на платформата оборудване ще бъде разположено в/у ~1м2 от сървърното помещение, на височина до 2м и така ще спести ценно място в помещението. 8. Непрекъсваемо токозахранване - За да се осигури непрекъсната и отказоустойчива работа на платформата е необходимо осигуряването на непрекъснатост на захранването. Непрекъсваемото токозахранване осигурява автономна работа на компонентите на платформата 10 мин до възстановяване на аварията или до коректно пълно загасяне на платформата. Определените за закупуване ДМА представляват физическите активи, които ще позволят внедряване на иновативната платформа за динамично управление и контрол на правила за физически достъп, предмет на настоящото проектно предложение и нейната комерсиализация. Изпълнението на проекта ще доведе и до съпътстващи иновации в допълващи бизнес процеси, в т.ч.: - за клиентите: на базата на резултатите от AI, могат да бъдат оптимизирани маршрути на движения на хора и превозни средства през наблюдавания обект както по отношение на скорост, така и по отношение на сигурността; - за клиентите и дружеството-изпълнител: анализа на поведението на служителите може да бъде изследван за потенциално опасно/зловредно поведение, което да стартира корекция на политиките на компанията по отношение администрация и управление. Тази съпътстваща иновация би позволила на Лирекс БГ да създаде допълнителен потенциал за управленско консултиране; - за дружеството-изпълнител: анонимизираните данни, събрани и обобщени от AI от много крайни потребители на системата, анализирани чрез Data Warehousing, биха дали възможност за разработване на нови, оптимизирани методи за администрация и управление транспортни потоци с повишена сигурност и/или персонална сигурност. Дейността ще бъде изпълнена най-общо чрез следните стъпки: - Избор на изпълнител за доставка на ДМА - Сървъри с общо предназначение - 4 бр.; Сървъри за GPU-обработка (AI) - 2 бр.; Дискови масиви - 2 бр.; Сървърни комутатори - 2 бр.; Защитни стени от следващо поколение (NGFW) за работа в режим на отказоустойчивост - 2 бр.; Система за балансиране и защита на трафика - 1 бр.; Шкаф за комуникационно и сървърно оборудване - 1 бр.; Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. Период: от 1-ви до 8-ми; - Сключване на договор с избрания доставчик на ДМА - 8-ми месец; - Доставка на избраните ДМА - от 8-ми до 14-ти месец; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на доставените ДМА - Сървъри с общо предназначение - 4 бр.; Сървъри за GPU-обработка (AI) - 2 бр.; Дискови масиви - 2 бр.; Сървърни комутатори - 2 бр.; Защитни стени от следващо поколение (NGFW) за работа в режим на отказоустойчивост - 2 бр.; Система за балансиране и защита на трафика - 1 бр.; Шкаф за комуникационно и сървърно оборудване - 1 бр.; Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и подписване на финален приемо-предавателен протокол с доставчика - 15-ти месец. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).