Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 047 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

Within the scope of the current project, Dev Scale BG Ltd will develop an innovative product - an Open Source platform for configuring ERP systems. The platform essentially represents an information and communication software solution for creating flexible ERP systems that meet the needs of both small and larger companies. Based on its characteristics, the innovation developed in the project, regarding the thematic areas and sub-areas of ISIC 2021-2027, is classified under "Informatics and ICT" and more specifically under "ICT-based services and systems."
The project includes activities for experimental development - including the combination, shaping, and utilization of existing technological knowledge and skills to develop a new product in the digital sector. The project encompasses the development of a concept, planning, development of improvements, and documentation of the innovative Open Source platform for configuring ERP systems. A software prototype will be developed and tested in an operational environment. Thus, at the end of the project, Dev Scale BG Ltd will obtain an innovative Open Source platform for configuring ERP systems, meeting the 9th level of technological readiness - TRL 9 - Tested system in an operational environment, which will be widely distributed among computer programmers worldwide.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на иновативна Open Source платформа за конфигуриране на ERP системи. : ППо настоящата дейност и проект Дев Скейл бг ЕООД ще разработи иновативна Open Source платформа за конфигуриране на ERP системи. Иновативният продукт ще се разработва "про боно", като ще се базира на популярен и използваем "отворен" програмен код, за който има голяма общност от програмисти, които ще могат лесно да го използват и реално ще имат безплатен достъп. Всички разработчици на ЕРП системи, които имат желание ще могат да ползват и доразработват продукта, като по този начин ще се постави основата на една платформа, която ще бъде осъвременявана и доразвивана от голям брой специалисти в световен мащаб и по този начин тя ще бъде винаги актуална и предлагаща максимална функционалност на минимална цена. От своя страна Дев Скейл БГ ЕООД също ще може да ползва свободно разработките на другите компютърни програмисти и да ги инкорпорира в проектите на своите клиенти за създаване на ЕРП системи. Платформата ще бъде двуезична – на български и на английски език. Платформата ще бъде достъпна, също така и за микро и малък бизнеси, които не могат да си позволят скъпи за разработка, внедряване и поддръжка индивидуализирани ЕРП решения. Разработката на иновативната Open Source платформа за конфигуриране на ERP системи ще включва следните процеси и ще премине през следните етапи: Етап 1: • изработка на техническо описание на архитектурата на системата - описание на всички модули и свързаности, зависимости и техническо изпълнение. Извършва се от Софтуерен архитект в старта на проекта, служи за детайлен план на изработка на целият продукт от технологична гледна точка • изработка на техническо описание на архитектурата на базата данни - MySQL специалист изготвя структурата на базата, връзки и основни зависимости в данните от типа - едно към едно, много към много, много към едно. Връзки между таблиците, разписват се всички основни заявки за изпълнение и се оставят нужните вход-изход на данни за допълнителни модули и стъпки в разработката • Автоматизация на процесите чрез DevOps специалист - план за инициализация, разработка на връзките и функциите по автоматизацията • Функционалности за инициализиране на системата, първоначални настройки към домейн, хостинг, база данни, връзка към бази данни, вградени функции за потребител, нови потребители и потребителски групи/супер админ, админ/ • функционалности, файлове и връзки за инсталиране и менажиране на плъгин-и, допълнителни модули, възможности за надграждане и индивидуализиране, които са изнесени в отделен етап от разработката на системата • настройки за инициализиране на системата - функционалности по създаване на нов проект, настройки на поддомейн, и т.н. • настройки за инициализиране на On-premise ползване на системата - функционалности по създаване на нов проект, получаване на OpenSource кода за локална употреба и настройка на системата, прехвърляне към избран от потребителя хостинг. Създаване на базовите настройки в кода, които потребителя/разработчика да почне да индивидуализира и да добавя към тях от готовите модули, плъгин-и или да създаде индивидуално нови • Създаване на визуален дизайн за системата – основните блокове за изпълнение във визуалната част. Блоковете, които се генерират за out of the box употреба. Менюта, Бутони, Падащи менюта, оптимизирани за употреба, стилизирани и в крак с изискванията и последните потребителски тенденции и очаквания. Позволява употреба clickamp;go и dragNdrop • UX/UI оптимизация, повишаване на потребителското преживяване, улеснение в употребата за разработчиците, лесна и визуална индикация за функционалности и възможности по кода • Разработка и интеграция на всички готов кратък код /snippet код/ в HTML5, CSS3, JavaScript - Създаване на компоненти, които са готови за вграждане, за употреба от разработчиците – кратки откъси от код, който може да се ползва самостоятелно – напр. за табличка, модален прозорец, форма за въвеждане на данни, бутони и много други. 414 832.00 0.00
Разработване на иновативна Open Source платформа за конфигуриране на ERP системи - Продължение: • Създаване на правила и методологии с които да могат да се правят промени по ERP Core – подготовка за основните бъдещи промени по ядрото, нива и степенуване на модулите по важност, която в последствие се ползва при миграции, поддръжка и актуализация на кода. Етап 2: Следваща стъпка са модулите свързани с UPDATE/ъпдейта на системата – т.нар. ERP UPDATE Core – то ще позволява лесно системата да е актуална спрямо последните версии на езика за програмиране, който се актуализира ежегодно. Например към момента актуалната версия на PHP е версия 8.0 /включително няколко ъпдейта 8.1 , 8.2 , 8.3/. Благодарение работата по ERP Update Core тези ъпдейти ще могат със значителна лекота да се добавят към основният код- ERP CORE, което ще поддържа цялата система и базите данни към нея актуални към момента на употреба. Този модул изисква редовна употреба и поддръжка, обновяване на кода в него, за да може програмистите използващи Open Source ERP системата да спестят време и да подобрят сигурността в решенията, които изграждат с нея. WebSite ERP Core – презентационен уеб портал, описание на системата, документация за разработчиците, как се използва, как се инсталира, входяща регистрация за програмистите, минали, настоящи и бъдещи версии, описание на съдържанието, демо версия, видеа с описания и демонстрации На този етап се включва и създаването и поддръжката на актуална документация, коментиран код за функционалностите. Включва създаване на съдържание, дизайн на визуалните елементи и връзки с управление на съдържанието – CMS панела за уеб представянето Следваща основна стъпка е създаването на модалност за допълнителни функционалности и настройки според бизнес процесите. Т.нар. Плъгин, на отделни изисквания според нуждите на конкретното бизнес решение: - Модул Клиенти – например: включващ данни и атрибути за клиентите - Модул Доставчици – например: данни и описание на доставчиците - Модул Склад – например: описание, видове, типове и местоположение на складове - Модул Фактури – данни, атрибути и издаване на фактури, отговарящ на счетоводните изисквания - Модул Продукти – описания, мерни единици, съдържание - Модул Каса – наличности, движение, приходи, разходи - Модул Поръчки/Продажби – данни за поръчки, продажби, дати стойности и др. - Модул Производство – функции за поръчка на ресурси, преработка и заприходяване на готови продукти и др. - Други основни модули е възможно да бъдат добавени в процеса на създаване на архитектурата на системата. Този модул – допълнителни функционалности в последствие може да бъде надграден и свързан с Модул за добавяне на плъгини от разработчици на база Маркетплейс, това ще позволи общността от програмисти, които използват системата за разработка и внедряване да качат готови решения, които срещу заплащане да могат да се преизползват в нови проекти и да се пести време за тяхното създаване – например нотификации, специфични заявки по модули и други. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).