Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 047 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project's purpose is to fulfill the following points for the candidate: automatization, boosting the effectiveness and productivity of the services offered, reducing the pollution and waste from the working process and increasing the working capacity for prepress and platemaking of photopolymer printing plates.

For the project to be working and in order to increase the productivity of the working process a specialized software will be implemented that will help handling and rasterization of files, managing workflows and assets, software check-up and automatization of workforce.

With the implementation of the investment, the cutting-edge software in prepress will be used, which will help with the automatization of the prespress services,  the process of platemaking productivity will be digitalized and optimized, the software technical liberty will lead to increases in product capacity and reduction in product waste and expenses, which in turn will help the candidate expand their capabilities, line of work and improve their market positions.

The following results will be achieved:
- Increase of the working capacity for the production of photopolymer plate forms with more than 15%.
- Increase in the all-around production capacity of the factory with 10%.

With the implemetation of the investments the following pinpoints of the project will be met:
- Specific goals: Automatization of the services that provide prepress, that includes the whole process of making photopolymer printing plates, perfecting and increasing the effectiveness of production processes, decreasing the production expenses and achieving better productivity.
- General goals: Rise in production capacity and creating posibilities for improvements and prosperity for the factory.

The selective group is the candidate, the working force in the factory candidate and clients: present or future.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Повишаване на производствения капацитет на ДИКОВ ГРАФИК ЕООД: Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на Софтуер за работен процес при обработка и растеризиране на файлове, управление на работни потоци и активи, софтуерна проверка и автоматизация на работния процес – 1 бр. Наличният към момента RIP софтуер не поддържа онлайн преглед и потвърждение, не поддържа новите файлови стандарти на PDF и postscript 3 което утежнява процеса на визуализация и одобрение от страна на клиента и води до голям брой неправилно растеризирани файлове. Софтуерът не разполага с алтернативни методи на разстриране, хибридни видове растер и микрорастриране на повърхността на печатния елемент. Липсва функционалност за: - прецизен електронен монтаж, което води до преразход на суровини, материали и технологично време за изработка. - контрол на работните потоци от софтуера, което води до човешки грешки. - възможност за обмен на информация с CAD/CAM система, което налага изрязването на фотополимерните форми да се извършва на ръка. Планираният за закупуване софтуер ще обхване и автоматизира всички етапи от предпечатната подготовка и изработката на фотополимерните печатни форми и офсетни пластини. С внедряването на новия софтуер ще се подобрят и автоматизират етапите на приемане на файловете от клиента, софтуерната подготовка за изработване на печатната форма и процесът на одобрение и приемане от клиента. Софтуерът ще осигури: - автоматизация, базирана на PDF файлове: пълен набор от функции за предпечат, анализ на документи, опростяване, подновяване на баркодове, управление на цветовете, криви, растеризиране и изкривявания, повторения, боравене с цветове, застъпване и други. - интелигентно компенсиране на застъпването на цветове за по-бърз и точен резултат, като подчертава зоните, които са потенциално проблемни. - проследяване и визуализация на всички промени направени върху PDF документите. - запазване на промените и връщане до предна точка на редакция. - съпоставяне на разликите между две сесии или два PDF документа. - бързо създаване на динамични (Live) обекти и обединението им в PDF документ. - възможност за комбинацията на няколко форми, ускоряващо създаването на плаки за бял цвят, лакови форми, брайл форми и релефни плаки. - скрининг на повърхността за висококачествен флексо печат, при което се идентифицират проблемните зони, нуждаещи се от намеса, преди печат на пресата, както и автоматизирано се маркират табели с неизтриваеми и непечатаеми маркировки - уеб-базиран метод за преглед, сравнение и анотации, с което ще се подобри и съкрати процеса на визуализация и одобрение от страна на клиента и ще се намали броя на неправилно растеризирани файлове. В резултат, ще се съкрати времето за обработка, растеризиране и одобрение от страна на клиента, като в зависимост от сложността на проекта, времето за изпълнение на тези етапи може да се съкрати с 30%. Ще се намали и производствения брак с елиминиране на предпоставките за производство на клишета от „гръмнали“ файлове, което налага повторното производство на бракуваната продукция. Новият софтуер ще увеличи производителността на процесите на експонация и изрязване на формите, осигурявайки автоматично: - подреждане на файловете, като минимизира изрезката и максимизира продук-тивността. - интерактивно запълване на флексоплочи - интелигентно групиране на артикули въз основа на свойствата на работата и плочата - връзка с CTP машини, дигитални режещи маси и монтажни маси Така на един лист ще могат да се разполагат до с 40-50% повече форми, в сравнение при сега прилагания метод на ръчно подреждане, с което производителността може да се повиши с над 30%. Автоматизирането на изрязването чрез CTP машини, ще съкрати времето за изрязване над 4 пъти и ще премахне предпоставките за бракуване на грешно изрязани форми и необходимостта от повторното им производство. Очакваме, в резултат изпълнение на инвестицията, производственият капацитет за производство на фотополимерни печатни форми да се повиши с над 15%. 201 765.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).