Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 649 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project will satisfy the need to find a solution for all users interested in a reliable cloud platform for information storage and exchange.

The general goal of the project is to increase the competitiveness and innovation capacity of Kontrax, by implementing a product innovation - Modular platform for providing digital cloud services.

Target groups of the project are all educational institutions and organizations dealing with knowledge management.

The main activities of the project are related to the implementation of the product innovation through the purchase of equipment necessary to build the information infrastructure for the specialized platform.

As a result of the project, Kontrax will be able to offer its customers a new cost-effective service that guarantees independence, is easy to administer and is highly secure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на продуктова иновация - модулна платформа за предоставяне на дигитални облачни услуги, посредством придобиване на оборудване, представляващо дълготрайни материални активи (ДМА): Като част от дейността ще бъде закупено и пуснато в експлоатация високотехнологично оборудване, предназначено на него да бъде инсталирано и изградено ядрото на модулната платформа. Оборудването следва да бъде високопроизводително и надеждно, за да може да осигури както интензивна работа на от 300 до 600 потребителя едновременно, които искат да достъпят предлаганите услуги, така и интензивни изчисления без забавяне и прекъсвания. Основните компоненти, които са необходими за закупуване са: - Дисков масив - 1 бр., за съхранение на всички виртуални машини, в това число темплейтите на виртуалните машини, от които се копира и създава виртуална машина за използване от даден потребител, както и всички съхранени виртуални машини на потребителите, а така също на дисковия масив ще бъдат разположено постоянното дисково пространство на отделните потребители, на които да си записват своите постоянни файлове. - Сървъри тип 1 - 7 бр. и Сървъри тип 2 - 2 бр., предвиждат се 7 сървъра за ядрото на платформата – виртуализация и предоставяне на изчислителния ресурс и 2 броя сървъри за бази данни и обслужващи системи. На тях ще бъдат съхранявани данните за клиентите, потребителите, както и регистрите за употребата на услугите, в това число и данни за отчитане/ фактуриране. - SAN комутатори - 2 бр., за свързването на дисковия масив и сървърите, които да работят в режим на резервираност, с цел услугата да бъде гарантирана, с високо ниво на наличност. - Мрежови комутатори тип 1 (ToR) - 2 бр., за осъществяване на мрежовата свързаност на цялата платформа; така ще може да се гарантира бързо действие и заявките на множество потребители ще могат да бъдат обслужвани без закъснение. - Мрежови комутатор тип 2 (комутатор за управление) - 1 бр., за да може средата да бъде наблюдавана и управлявана/администрирана, всички мрежови канали за управление ще бъдат свързани с помощта на един мрежови комутатор от среден клас. - Защитни стени - 2 бр., изключително важно значение имат два броя защитни стени (Firewall), които са предназначени да осигурят базовата киберзащита на платформата. Тези защитни стени ще извършват сканиране както на външния, така и на вътрешния трафик. - Непрекъсваемо токозахранване (UPS) - 2 бр. и Сървърен шкаф с аксесоари - 2 бр., за съхранение на всички гореописани устройства. Мощността им трябва да покрие номиналната консумация на устройствата, а капацитетът да може да осигури нормална работа за най-малко 20 минути. За по-дълго прекъсване на електрозахранването, Контракс ще осигури дизелгенератор, който е извън обхвата на настоящия проект. Към момента, Контракс разполага с комплекс от 4 сървъра и един дисков масив - оборудване, закупено по програма за разработване на иновации през 2021 г. То има органичен мащаб - използвано е за тестване на средата и прототипиране на услугата и реално има незадоволитетен капацитет като може да обхване много малко броя потребители и едновременни потребителски сесии. Наличната изчислителна мощ на сървърите е малка и те сами по себе си не могат да покрият изискванията за внедряване на облачната платформа в дейността на дружеството и предлагането на нова услуга вследствие на нея. Наличното оборудване ще бъде използвано като допълващ ресурс, но за да може платформата да заработи е нужда допълнителната инвестиция в ДМА, които да осигурят техническата обезпеченост за ефективно функциониране на модулната платформа. Изпълнението на проекта води и до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, за клиентите, потребители на услугите. Този бизнес процес в момента е или децентрализиран, задачата се решава конюнктурно и обикновено, особено в по-малките учебни заведения липсва изцяло. Посредством изпълнението на проекта, един клиент на платформата, ще може да въведе бизнес процес по унифицирано управление на разходите за упражнения и използването на ИКТ ресурси, както и ще може да въведе процеса по администрация и управление на използването на ИКТ услугите и разходите за тяхното използване. 1 158 740.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).