Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 068 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal aims to create a prototype motorcycle with the world's first "variable" motorcycle frame, able to adapt to the different positions of the rider's body and depending on the road profile. The innovation is based on two main elements protected in France by a patent of the applicant's sole proprietor:

•Adjustable steering angle while driving (Sign № 1 from the comparative analysis)
Applying the patented solution, the safety and comfort of the motorcycle will be significantly increased, since the distribution of the force along the frame of the motorcycle will give better stability to the front wheel (almost a fixed geometric parameter).

•Dynamics of body position during driving (Sign № 2)
Providing a variable driver position while driving will reduce driver muscle pain (caused by the static position in all available world alternatives). Ergonomically variable body position will also provide additional safety when driving.

The development of the innovative motorcycle will start from level TRL 2 - Formulated concept of technology, in this case product, and at the end of the project will reach TRL 7 - Prototype demonstrated in an operational environment.

The development process will be carried out entirely by the applicant's team, led by the inventor and holder of the above-mentioned patent, without the use of external services, the project activity falls under the field of Experimental Development.

The implementation of the project leads to the development of an innovation, a novelty at world level, falling within the thematic area of ISSS 2021-2027 "Mechatronics and microelectronics", leading sub-area: Design and production of high-tech and export-oriented mechatronic products with high added value, incl. in the aerospace industry and participation in supra-national production chains; Hybrid validation of mechatronic systems through virtual and physical prototypes.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и тестване на прототип на мотоциклет с променлива рама - разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане от кандидата на квалифициран персонал, използване на собствена сграда - обект на амортизация и закупуване на материали, необходими за разработване на иновацията) - ЧАСТ I: 1. Определяне на общите и детайлни геометрични параметри на мотоциклета. Тази стъпка ще даде геометричната база на мотоциклета, преди детайлното проектиране на всички компоненти 2. Работно проектиране - механични части/електронни части, CAD концепция на подвъзли. След окончателното определяне на геометрията на мотоциклета, вътрешен екип на фирмата ще проектира всеки един от необходимите детайли. 3. Окончателно валидиране на пълния технически проект. 4. Създаване на техническите спецификации и подробен чертеж на компонентите необходими за влагане в прототипа на мотоциклета /във втората част на дейността са посочени материалите/, възлагане доставката на компонентите, проследяване производството на възложените компоненти. По време на тази стъпка, екипът поддържа връзка с избрания доставчик на компоненти и възли за прототипа, за да осъществи пълен контрол върху качеството и сроковете на доставките. По време на тази стъпка, може да възникне необходимост да се направят промени на работните чертежи според доставените материали. 5. Създаване на частите на мотоциклетната рама от закупените компоненти и материали в предприятието, от наетия по проекта екип, чрез използване на част от собствената производствена сграда, чиито амортизации са заложени в бюджета, и собствени уреди и инструменти, чиито амортизации не са заложени в бюджета, тъй като представляват пренебрежим разход. По-конкретно: монтаж на подвъзлите, огъване на рама, преден и горен носач и др., и заваряване на мотоциклетната рамка и други специфични части. 6. Монтаж на всички подвъзли механични + електронни части – Първо "бяло сглобяване" на мотоциклета Всички подвъзли се монтират и валидират върху мотоциклет донор - стандартен мотоциклет - собственост на фирмата, марка и модел Сузуки, мощност 1000 куб. с цел да развива скорост от над 160 км/ч., за да бъде тестван прототипът и доказан за пърформънс, вкл. при мотоциклети с най-висока мощност. Тъй като мотоциклетът с интегрираната променлива рама ще бъде по-тежък (приблизително 310 – 330 кг), двигателят трябва да бъде достатъчно мощен, за да компенсира това тегло. Всички първоначални параметри ще бъдат проверени: Всички променливи стойности (ъгъл на завиване/предно окачване/задно окачване/седалка и степенки.) ще бъдат валидирани в статично положение и сравнени с проектните стойности. 7. Валидиране на функционалните възли/Валидиране на първоначално определените общи и детайлни геометрични параметри на прототипа. 8. Анализ на резултатите от валидацията, посредством първо "бяло сглобяване" и корекция или смяна /ако е необходима/ на подвъзли механични + електронни части. 9. Тестване на прототипа на мотоциклета в статично положение. 10. Тестване на мотоциклета на затворена писта в динамично положение. 11. Анализ на резултатите от тестването и корекция или смяна/ако е необходима/ на подвъзли механични + електронни части. След като мотоциклетът бъде валидиран в статично положение, екипът ще тества прототипа на мотоциклета в реална ситуация, при управлението му на затворена (кръгова) писта. По време на тестването ще бъдат направени някои корекции, най-вече по предния и задния амортисьор, реглаж на спирачките и синхронизация между електрическите цилиндри. 12. Демонтаж на мотоциклета/Общо боядисване/Финална сборка (монтаж) на мотоциклета След изтичане на периода на първия тест, мотоциклетът ще бъде демонтиран, боядисан и отново монтиран. 13. Окончателна валидация/демонстрация след повторното монтиране - финален тест в реална среда - на шосе. Цялата дейност ще бъде реализирана от персонал, нает от кандидата, без използване на външни услуги. При условие че някои от компонентите или електронните части се окажат с неправилно дефинирани от екипа технически параметри при валидиране, 1-во и 2-ро тестване, и бъде необходима тяхната смяна, последната ще се извърши за сметка на Прототипи и специални машини, като разходите за тях не са включени в проекта. 314 704.00 0.00
Създаване и тестване на прототип на мотоциклет с променлива рама - разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане от кандидата на квалифициран персонал, използване на собствена сграда - обект на амортизация и закупуване на материали, необходими за разработване на иновацията) - ЧАСТ II: За реализирането на цялата дейност ще бъдат извършени следните разходи по време на изпълнението на проекта: I. Разходи за възнаграждения на персонала (назначен по проекта), нает от кандидата, участващ пряко в дейността за разработване на иновацията Разходите за възнаграждения на персонала, участващ пряко в дейностите за разработване на иновацията ще се предоставят под формата на единичен разход съгласно чл. 53, пар. 1, буква б) от Регламент (ЕС) № 2021/1060 и чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗУСЕФСУ. Цялата дейност ще бъде реализирана от персонал, нает от кандидата, без използване на външни услуги. II. Разходи за амортизация на собствена сграда на кандидата, вписана в активите на кандидата, необходима за разработването на иновацията - ще бъдат използвани 142.71 кв.м. от сградата за разработването на иновацията по проекта. III. Разходи за материали - Спомагателни материали, които не представляват ДМА, необходими за разработването на иновацията, като същите представляват част от иновацията/прототипа/конструкцията и счетоводно ще бъдат отнесени към разходите за материали за изработването на иновацията: - Колела – предно (1 брой) - Централна главина (1 брой) - Алуминиеви скоби (4 броя) - Опора на спирачен апарат (2 броя) - Направляваща ос c направляваща кутия (1 брой) - Предно рамо (1 брой) - Окачващото горно рамо (1 брой) - Долна разглобяема рама (1 брой) - Мотоциклет основна рама (1 брой) - Горни разглобяеми рами (2 броя) - Електрически цилиндри (само механични части) - 2 броя - Резервоар за мотоциклет (1 брой) - Електрическо управление (1 брой) - Консумативи за боядисване - Консумативи за фибер стъкло - Консумативи за заваряване на рамката на мотоциклета - Седалка за мотоциклет (1 брой). 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).