Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация (част 1): Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели - да се повиши иновационната дейност на "Локатор БГ" ООД, чрез получаване на фокусирана подкрепа за разработване на продуктова иновация - специализирана система за локализиране на домашни любимци.
В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип за разработване на иновацията. В екипа ще участват 2 специалисти, наети по трудови договори на непълно работно време за период на заетост от 18 месеца. Бройката, квалификацията, професионалния опит и компетенции са съобразени със спецификата на разработваната по проекта иновация и са пряко свързани с нейния предмет. В тази връзка са идентифицирани следните експертни длъжности: - Монтьор, електронно телекомуникационно оборудване - 2 души - 7422-2001 по НКПД 2011.
Наемането на персонала по проекта ще бъде за период от 18 месеца с трудово възнаграждение от 2480 лв. на месец с включени в тази сума здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя, или 2 работници квалифициран персонал х 2480 лв./месечно х 18 мес. = 89 280 лв.
Техните функции, отговорности и задачи ще бъдат, както следва:
- Разбиране на проблемната област.
Изясняване на целите на изследванията и съответните изисквания от гледната точка на конкретизираните изисквания към разработваната иновация. Идентифициране на проблеми, свързани с качеството на данните, намиране на най-подходящи начини за тяхното представяне и обработка.
Цели: Задълбочено проучване на съществуващите приложения на нови информационни технологии в областта на видове проследяващи GPS устройства за мониторинг, инструменти за анализ на данни в реално време и алгоритми за оптимизация. Идентификация и анализ на видове данни и знания, необходими за вземане на експертни решения в изследваната област. Проучване на съществуващи данни за областта, представени по електронен път и техния анализ. Изработване на конкретизирани изисквания към разработваната продуктова иновация.
Описание на задачите:
- Проучване на съществуващи системи, приложими за областта на GPS системите за проследяване на движението на домашни любимци;
- Изследване и анализ на особености на съществуващите системи за GPS проследяване на домашни любимци;
- Формулиране на потребителски изисквания към разработваната продуктова иновация;
- Анализ на видове данни и знания, необходими за функциониране на разработваната система;
- Формулиране на изисквания.
Също така се предвиждат разходи за амортизация на фирмени дълготрайни материални активи, в т.ч. компютърна конфигурация - 2 бр., монитори - 4 бр., докинг станция - 4 бр., 4 бр. мобилни смартфони, необходими за провеждане на изпитвания, измервания и валидиране на продуктовата иновация. За постигане на проектните цели ще е необходима и доставката на материали и консумативи за провеждане на тестовете от страна на специализирания екип, в т.ч. доставка на 300 бр. Тестови GPS устройства.
Предвидените допустими разходи за амортизация на собствено оборудване в периода на провеждане на изследванията, измерванията и изпитванията ще бъдат, както следва: 18 мес. х 815,66 лв./мес. = 14 699,88 лв. и 300 бр. Тестови GPS устройства х 95 лв./бр. = 28 500 лв. или общо 43 199,88 лв.
Тези ДМА и консумативи бяха идентифицирани от дружеството след задълбочен анализ на нуждите от технически средства за успешното разработване на иновативния продукт. Те не само, че съставляват най-важните активи за физическото построяване на прототипа, но и са технически и функционално най-подходящи за конкретните нужди на разработваната иновация. Въпреки че са от ключово значение те няма да бъдат достатъчни, за да се изработи прототипът на системата. Фирмата ще осигури подходяща работна среда - помещение за създаването на иновацията, ел. захранване, интернет захранване. Освен помещението, към момента фирмата разполага и с необходимото ниво знания и резултати от проведените експерименти по доказване на работоспособността на концепцията на продуктова иновация. |
132 479.88
|
0.00
|
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация (част 2)
: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели - разработване на иновационен продукт - иновативен GPS локатор за домашни любимци.
В рамките на тази дейност се предвижда възлагане на външен изпълнител за изработване на 2 бр. мобилни приложения, предвидени за влагане в прототипа на иновативната система за GPS локация на домашни любимци и последващата им интеграция в Системата, като така планираната дейност е необходима за постигане на заложените в проектното предложение цели.
Мобилните устройства са неизменна част от ежедневието на всеки един от нас, а също така и иновативен и ефективен начин за предпазване на домашните ни любимци. Чрез апликациите ще можем да установяваме тяхната локация в реално време.
В рамките на дейността ще бъдат изготвени тръжни документи за провеждане на 1 бр. тръжна процедура за избор на доставчик/ци за външни услуги, в т.ч. разработване на 2 бр. мобилни приложения за водещите операционни системи, съгласно изискванията на чл. 50 от ЗУСЕСИФ.
Специализираните приложения и интеграцията им ще бъдат неизменна част от Иновативната система за локализиране на домашни любимци.
Тази разгърната функционалност ще позволи на екипа по проекта да решава сложните конструкторски задачи за построяването на прототипа на системата и да отстранява възможни проблеми в процеса на развойната дейност.
Капацитетът на "Локатор БГ" ООД не е достатъчен за разработването на мобилните приложения и последващата им интеграция в иновативната система, затова са планирани 3 бр. външни услуги, както следва:
- Разработване на 1 бр. мобилно приложение за Android
- Разработване на 1 бр. мобилно приложение за IOS
- Интеграция на мобилните приложения - 1 бр.
Релационна база данни с функционалности за хранилища за данни е необходим компонент за развойната среда за запазване на пълната история на редакциите на разработените приложения, както и за хранилище на данни при събиране на реални данни от измерванията от сензорните устройства. Благодарение на вградената функционалност за хранилище на данни, са възможни анализа и корелирането на данни от подобни измервания.
Дейността ще бъде изпълнена най-общо чрез следните стъпки:
- Избор на изпълнител за външни услуги - Разработване на 1 бр. мобилно приложение за Android; - Разработване на 1 бр. мобилно приложение за IOS; - Интеграция на мобилните приложения - 1 бр. - от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта;
- Сключване на договор с избрания/те доставчик/ци на външна/и услуга/и - 3-ти месец от изпълнението на проекта;
- Изпълнение на предвидените услуги - 4-ти до 10-ти месец от изпълнението на проекта;
- Инсталиране и тестване на 2 бр. мобилни приложения и интеграцията им в иновативната система - 10-ти месец от изпълнението на проекта.
|
262 500.00
|
0.00
|