| Изследвания и анализи , свързани с разработването на продуктовата иновация и създаване и тестване на прототип- Част 1: Първият етап от предложената иновация за разработка ще се състои от анализ и изследване в областта на системите за разработване на нови ИКТ услуги, следващи добрите практики в Agile и SAFe и системите за управление на услуги, използвани от екипите по опериране на услугите и следващи добрите практики описани в ITIL наръчника.
Анализът ще се осъществи от екип на кандидата, притежаващ солиден опит и познания в ITIL, Agile и SAFe концепциите, предоставящи рамка от добри практики за създаване на нови услуги от екипи разработчици и оперирането на услугите след внедряването им в оперативна среда.
Целта на изследването е анализ на добрите практики, описани в системата Добри Практики за Управление на Информационни и Комуникационни Услуги (ИКТ) (ITIL), както и рамката Scaled Agile Framework (SAFe), която предоставя добри практики за бърза, адаптивна и гъвкава разработка за нови услуги спрямо постоянно променящите се изисквания на пазара.
След задълбочения анализ на ITIL и SAFe практиките, екипът на кандидата ще адаптира и конкретизира съществуващите концепции към компании, в които се следват и двете методологии и се използват поне две системи за проследяване на целия жизнен цикъл на услугите (от разработка, до опериране и поддържка), ще създаде детайлен модел на данните, удовлетворяващ специфичните изисквания за интегриране на системи за управление на разработването на нови услуги и системи за опериране на услугите.
Етапите на изследване ще включват:
- Анализ на работните процеси при разработка на нова услуга и при опериране и поддръжка на услуга и нуждата от единен модел на данните за интегриране на двете области. Анализът ще реферира съществуващите концепции описани в системата Добри Практики за Управление на Информационни и Комуникационни Услуги (ИКТ) (ITIL), както и рамката Scaled Agile Framework (SAFe), версия 6.0
- Конкретизиране на работните процеси с цел покриване на всички активности свързани с управлението на инциденти, проблеми и промени, свързани с оперирането на услугата
- На база на извършения анализ – създаване на единен модел на данни, който да позволи интегрирането на работните процеси, управлявани в различните системи за управление на услугите, който да покрива конкретните процеси по управление на инциденти, проблеми и промени с услугите (системи за разработване на нови услуги и системи за опериране на услугите)
След провеждане на анализа в областта на интегрирането на системи, управляващи разработването на услуги и тяхното опериране и поддръжка, ще стартира етапът на същинското разработване и тетване на завършен прототип на иновацията. Целта на този етап е да се разработи прототип на работещо решение, което интегрира облачна система за опериране и поддръжка на услугите с облачна система за разработване на услуги и което позволява предоставянето на данни към екипите от софтуерни разработчици при настъпване на инциденти и проблеми в използваната услуга, или нужда от промяна и подобрение с добавяне на нова функционалност. Дейността по разработването на прототипа ще бъде извърщена от квалифициран екип от експерти по разработване и управление на ИКТ услуги, софтуерни разработчици и QA специалисти, назначен от кандидата.
Първоначално за да се определят функционалностите на прототипа, ще бъдат разработени потребителски сценарии (Use cases). Потребителският сценарий представлява описание на възможните взаимодействия на потребител с дадена система за постигането на определена цел. След описване на потребителските сценарии и създаване на технически дизайн на разработваната иновация, ще бъдат описани специфичните функционалности от гледна точка на крайния потребител, които да присъстват в крайния прототип. Те ще бъдат описани под формата на потребителски истории (User stories) – в софтуерната разработка, потребителските истории представляват неформално описание на характеристиките на дадена софтуерна система с езика на крайния потребител.
Описанието на дейността продължава в Част 2 |
656 208.00
|
208 072.00
|
| Изследвания и анализи , свързани с разработването на продуктовата иновация и създаване и тестване на прототип- Част 2: Изпълнението на дейността по разработването и тестването на прототип на иновацията ще включва следните етапи:
- Разработване на техническо задание за развитие на създадения модел на данните за интегриране на облачна система с опериране на услуги и облачна система за -
- Софтуерна разработка на модела на данните и корекция на открити грешки и дефекти
-Тестване на модела на данните в избраната облачна система за опериране на услуги и избраната система за разработване на услуги
- Разработване на техническо задание за конкретни процеси в избраната платформа за опериране на услуги: управление на инциденти и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги, управление на проблеми и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги, управление на промени и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги
- Софтуерна разработка на интеграционните сценарии и корекция на открити грешки и дефекти
- Тестване и приемане на разработените интеграционни сценарии в тестова среда на избраните системи
След приключване на вътрешното тестване и оптимизации на разработеното решение, завършеният прототип ще бъде тестван в реална потребителска среда от потенциални потребители на интеграционните сценарии – фирма, използваща избраната облачна система за опериране на услуги и фирма, използваща избраната облачна система за разработване на услуги. Обратната връзка за функционалността на интеграционните сценарии ще даде възможност за документиране на допълнителни оптимизации и подобрения във функционалността. В края на изпълнението на проекта смятаме че ще сме постигнали напълно завършен и функциониращ прототип на решението, отговарящо на ниво на технологична готовност - TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда |
0.00
|
0.00
|