Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project will satisfy the need of  ITCE Ltd. to create a new and innovative service for the integration of two types of systems that cover different steps of the life cycle of ICT services - systems for managing the processes of service development (Agile development systems) that follow the good practices described in the Agile methodologies and the SAFe framework and systems for managing the processes of operating and upgrading services (Service Management systems) that follow the good practices described in the ITIL methodology.
The target groups to which the project is directed are users of ICT services and users managing the life cycle of business products.
The aim of the project is, with the help of in-depth research and analysis on both systems, to develop a new and innovative service that will enable the activities of operating various ICT products and services that are managed in the Service Management systems and specific processes that require the intervention of software developers (management of incidents, changes and product problems), to be integrated as activities. This will allow product development teams and product operations teams to work on a single platform while providing end-to-end visibility into the entire product lifecycle.
The main activities that will be carried out during the implementation of the project are:
- Research and business analysis of the necessary functionalities and processes of the innovation
- Creation of system prototype and testing;
The implementation of the project will enable ITCE  to expand the range of services offered with an extremely perspective and innovative solution in the field of ICT process management, as a result of which the enterprise will improve its competitiveness, financial and economic stability and innovative potential .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изследвания и анализи , свързани с разработването на продуктовата иновация и създаване и тестване на прототип- Част 1: Първият етап от предложената иновация за разработка ще се състои от анализ и изследване в областта на системите за разработване на нови ИКТ услуги, следващи добрите практики в Agile и SAFe и системите за управление на услуги, използвани от екипите по опериране на услугите и следващи добрите практики описани в ITIL наръчника. Анализът ще се осъществи от екип на кандидата, притежаващ солиден опит и познания в ITIL, Agile и SAFe концепциите, предоставящи рамка от добри практики за създаване на нови услуги от екипи разработчици и оперирането на услугите след внедряването им в оперативна среда. Целта на изследването е анализ на добрите практики, описани в системата Добри Практики за Управление на Информационни и Комуникационни Услуги (ИКТ) (ITIL), както и рамката Scaled Agile Framework (SAFe), която предоставя добри практики за бърза, адаптивна и гъвкава разработка за нови услуги спрямо постоянно променящите се изисквания на пазара. След задълбочения анализ на ITIL и SAFe практиките, екипът на кандидата ще адаптира и конкретизира съществуващите концепции към компании, в които се следват и двете методологии и се използват поне две системи за проследяване на целия жизнен цикъл на услугите (от разработка, до опериране и поддържка), ще създаде детайлен модел на данните, удовлетворяващ специфичните изисквания за интегриране на системи за управление на разработването на нови услуги и системи за опериране на услугите. Етапите на изследване ще включват: - Анализ на работните процеси при разработка на нова услуга и при опериране и поддръжка на услуга и нуждата от единен модел на данните за интегриране на двете области. Анализът ще реферира съществуващите концепции описани в системата Добри Практики за Управление на Информационни и Комуникационни Услуги (ИКТ) (ITIL), както и рамката Scaled Agile Framework (SAFe), версия 6.0 - Конкретизиране на работните процеси с цел покриване на всички активности свързани с управлението на инциденти, проблеми и промени, свързани с оперирането на услугата - На база на извършения анализ – създаване на единен модел на данни, който да позволи интегрирането на работните процеси, управлявани в различните системи за управление на услугите, който да покрива конкретните процеси по управление на инциденти, проблеми и промени с услугите (системи за разработване на нови услуги и системи за опериране на услугите) След провеждане на анализа в областта на интегрирането на системи, управляващи разработването на услуги и тяхното опериране и поддръжка, ще стартира етапът на същинското разработване и тетване на завършен прототип на иновацията. Целта на този етап е да се разработи прототип на работещо решение, което интегрира облачна система за опериране и поддръжка на услугите с облачна система за разработване на услуги и което позволява предоставянето на данни към екипите от софтуерни разработчици при настъпване на инциденти и проблеми в използваната услуга, или нужда от промяна и подобрение с добавяне на нова функционалност. Дейността по разработването на прототипа ще бъде извърщена от квалифициран екип от експерти по разработване и управление на ИКТ услуги, софтуерни разработчици и QA специалисти, назначен от кандидата. Първоначално за да се определят функционалностите на прототипа, ще бъдат разработени потребителски сценарии (Use cases). Потребителският сценарий представлява описание на възможните взаимодействия на потребител с дадена система за постигането на определена цел. След описване на потребителските сценарии и създаване на технически дизайн на разработваната иновация, ще бъдат описани специфичните функционалности от гледна точка на крайния потребител, които да присъстват в крайния прототип. Те ще бъдат описани под формата на потребителски истории (User stories) – в софтуерната разработка, потребителските истории представляват неформално описание на характеристиките на дадена софтуерна система с езика на крайния потребител. Описанието на дейността продължава в Част 2 656 208.00 208 072.00
Изследвания и анализи , свързани с разработването на продуктовата иновация и създаване и тестване на прототип- Част 2: Изпълнението на дейността по разработването и тестването на прототип на иновацията ще включва следните етапи: - Разработване на техническо задание за развитие на създадения модел на данните за интегриране на облачна система с опериране на услуги и облачна система за - - Софтуерна разработка на модела на данните и корекция на открити грешки и дефекти -Тестване на модела на данните в избраната облачна система за опериране на услуги и избраната система за разработване на услуги - Разработване на техническо задание за конкретни процеси в избраната платформа за опериране на услуги: управление на инциденти и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги, управление на проблеми и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги, управление на промени и пренасочване към избраната платформа за разработване на услуги - Софтуерна разработка на интеграционните сценарии и корекция на открити грешки и дефекти - Тестване и приемане на разработените интеграционни сценарии в тестова среда на избраните системи След приключване на вътрешното тестване и оптимизации на разработеното решение, завършеният прототип ще бъде тестван в реална потребителска среда от потенциални потребители на интеграционните сценарии – фирма, използваща избраната облачна система за опериране на услуги и фирма, използваща избраната облачна система за разработване на услуги. Обратната връзка за функционалността на интеграционните сценарии ще даде възможност за документиране на допълнителни оптимизации и подобрения във функционалността. В края на изпълнението на проекта смятаме че ще сме постигнали напълно завършен и функциониращ прототип на решението, отговарящо на ниво на технологична готовност - TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).