Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

In today's technological world, the durability and functionality of electronic devices are crucial for consumers. However, repairs are often perceived as unsustainable and non-transparent. To address this issue, we propose the creation of a Unified Register of Computer Repair Services (URCRS), which will standardize and improve computer repair services across the EU. The URCRS will maintain a detailed history of service activities for each device, enhancing the reliability and transparency of the services.

The main contributions of the project include standardizing repair services, improving transparency and trust, promoting sustainable practices, supporting consumer rights, and providing economic benefits such as creating new jobs and supporting small and medium-sized enterprises in the EU. The platform will be accessible on various devices, making it easier for users to track the history and status of their devices. From a consumer perspective, through the URCRS platform, users can easily find highly-rated technicians, view comments about their services, and review the details of the repair after it is completed, increasing trust and satisfaction. From a business perspective, URCRS allows companies to track all repairs and maintenance in one place, facilitating asset management and maintenance budget planning.

The project will initially focus on computers, with the potential to expand to other electronic devices such as smartphones and tablets. It includes four stages of implementation: Development, Pilot Testing, Official Launch, and Monitoring and Evaluation. The Unified Register promises to revolutionize repair services, maintaining sustainability and consumer trust in line with the European Green Deal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Фаза 1: Стартиране на проекта и планиране Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена, чрез наемане на квалифициран персонал, използване на собствено оборудване ДМА - 1 бр. и закупуване на материали и консумативи, необходими за разработването на иновацията.: За изпълнение на необходимите дейности по разработване на иновацията ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на съответните изследвания, измервания, необходими за разработването на иновацията по проекта. В рамките на изпълнението на дейността ще бъде използвано собствено оборудване ДМА - 2 бр. както и закупени материали и косумативи, необходими за разработването на иновацията. 175 183.40 0.00
Фаза 2: Проектиране и разработка на системата Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация.: За изпълнение на необходимите дейности по разработване на иновацията ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на съответните създаване и тестване на пилотният продукт. В рамките на изпълнението на дейността ще бъде използвано собствено оборудване ДМА - 2 бр. както и закупени материали и косумативи, необходими за разработването на иновацията. 3 183.67 0.00
Фаза 3: Пилотно тестване. Стартиране.: Тестово пускане на приложението в контролирана среда в реални условия, с цел събиране на обратна връзка относно производителността на продукта и потребителското търсене. 0.00 0.00
Фаза 4: Мониторинг и оценка: Непрекъснато наблюдение на производителността на платформата, фокусирано върху времето за работа на системата, доклади за грешки и обратна връзка от потребителите. Използване на инструменти за анализ за проследяване на ангажираността на потребителите и моделите на активност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).