Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 025 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal of V.T.O.D. Ltd. envisages the development of a flight simulator with embedded training software to provide a realistic experience as close as possible to real flight conditions. The organization will focus its efforts on the development of a functional simulator for the piloting of light aircraft in comparison to alternative offerings on a global level. The facility will provide the capability to combine a several different models of light aircraft in a single simulator. This will be achieved by switching between aircraft models as quickly as possible at the touch of a few buttons, saving time and resources. The advantage of the flight simulator will be greater flexibility in the training process, allowing trainee pilots to acquire a comprehensive and broad range of knowledge.
The project will be implemented by researching, testing, measuring, validating, developing, and prototyping the technological innovation and protecting industrial property.  The innovation will be developed up to the technological readiness level of TRL-6 and will be targeted at the thematic area "Informatics and ICT", sub-area "Human-Machine Interaction Technologies" of the Innovation Strategy for Smart Specialization 2021-2027.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Елемент А. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, валидиране, създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на авиосимулатор , необходими за разработването на продуктова иновация чрез наемане на квалифициран персонал, използване на външни услуги, използване на собствено оборудване ДМА (5 бр.) и закупуване на необходимите материали и консумативи (част 1): За изпълнение на Дейност 1. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране и Дейност 2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии от Елемент А ще бъде назначен квалифициран персонал и наети външни изпълнители за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, валидиране, създаване и тестване на прототип на иновацията. Проектът изисква разнообразен набор от умения и опит, които не могат да бъдат изпълнени от един експерт сам. Чрез назначаването на екип В.Т.О.Д ще гарантира, че притежава необходимите умения в области като изследване, тестване, валидиране и създаване на прототипи. с помощта на техническа експертиза, креативност и решаване на проблеми, свързана с иновaцията. Наемането на външен подизпълнител със специализирани познания и опит гарантира, че проектът се възползва от най-добрите налични таланти в тази област, спомага за смекчаване на рисковете по проекта чрез използване на техния опит и експертиза, намалявайки вероятността от грешки или забавяния при критични задачи по проекта. Експертният опит в програмирането на VR и SDK X-Plane, както и електроинженерството и тестването в авиацията са толкова специфични дейности, че на пазара на труда липсват такива служители. За осъществяване на работните задачи ще бъде използвано собствени дълготрайни активи (VR маска – 1 бр.; компютърна система (хардуер) – 1 бр.; десктоп панел – 1 бр.; външен екран – 1 бр.; контролер – 1 бр.), което ще бъде закупено. Използването на съответното оборудване е необходимо за цялостното разработване на авиосимулатора, като елементи, без които не може да се реализира иновацията. Тези ДМА са съществени при осъществяване на дейностите по Елемент А. Успоредно с това в процеса на разработване ще се закупят следните материали и консумативи (авиационна електроника (бордно устройство) - 1бр., кабели - 35 m., пластифицирани регистри за тестове - 30 бр.). Те ще са съществени за цялостното валидиране, създаване и тестване на прототипа. Планираните работни процеси включват етапите по Дейност 1 спрямо технологична готовност: TRL 2 – Формулиране на концепция на технология: Ще бъдат идентифицирани потенциалните приложения на основните технологични принципи, както и технологичната концепция от назначения екип. Основни задачи, свързани с авиосимулатора ще бъдат: 1.Идентифициране на разнообразните изисквания на пилотите. 2.Проучване на настоящите симулатори, както и пилотски кабини и прилагане на SWOT анализ. 3.Консултации с експерти, пилоти и инженери в областта на авиацията и експерти по ергономия. 4.Проучване на наличните технологии за програмируеми интерфейси и адаптивни системи за управление. 5.Идентифициране на диапазона от команди. 6.Формулиране на модел на взаимодействие с потребителя. 7.Качествено описание на взаимодействията между технологиите. 8.Оценка за осъществимостта на летателния симулатор. На база на натрупаните данни и знания ще бъде дефиниран подхода за прототипиране и предварителни технически спецификации за лабораторни тестове. TRL 3 - Концепция, доказана с експеримент: Изследователският екип по проекта се разширява допълнително и се оценява ранната пазарна осъществимост на първия прототип в лабораторен мащаб (proof-of-concept). Основните елементи от концепцията, доказана с експеримент са: 1.Тестване и идентифициране на ключовите параметри на конструктивната архитектура на авиосимулатора. 2.Тестване и идентифициране на ключовите параметри на софтуерната архитектура на авиосимулатора. 3.Тестване и идентифициране на ключовите параметри на формулиране на концепция за симулатор за пилотиране на леки самолети. 4.Валидиране на проектирането на система, която превръща командите в действия. Успешното изпълнение на изброените по-горе работни задачи по настоящата дейност ще доведат иновацията до ниво TRL 3 - Концепция, доказана с експеримент, като целта е да се даде първоначална оценка за постижимостта на технологията, а в края на периода да има напълно завършена концепция за нейното разработване. 370 000.00 0.00
Елемент Б. Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: Защита на разработената иновация на национално равнище ще бъде извършена чрез подаване на заявка към Патентното ведомство на република България за регистрация на полезен модел. Като част от дейността се предвижда осигуряването на услуги, свързани със защита на интелектуалната собственост, генерирана от продуктовата иновация по проекта. Стъпките за реализиране на резултата от дейността ще са следните: - Консултации относно заявяване и регистрация на полезен модел на разработваната иновация. - Извършване на проучвания за състояние на техника (новост ,изобретателска стъпка и техническа приложимост) от лицензиран представител по индустриална собственост. - Дейности за изготвяне и подаване на заявка за промишлен дизайн на международно ниво. - Консултантски и юридически услуги, свързани с лицензиране и доходи от права върху разработваната иновация, вкл. консултации относно правната рамка на ЕС и България, уреждаща защитата на полезния модел, разяснение на стъпките, необходими за получаване на доходи от права по интелектуална собственост, генерирани от разработваната по проекта иновация. Консултантските услуги по настоящата дейност ще съдействат за по-доброто позициониране на иновативния продукт, предмет на Проекта, на международния пазар и в частност на пазара на ЕС, включително и по отношение на оптимално управление на защитата и приходите на иновацията. 20 000.00 0.00
Елемент А. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, валидиране, създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на авиосимулатор , необходими за разработването на продуктова иновация чрез наемане на квалифициран персонал, използване на външни услуги, използване на собствено оборудване ДМА (5 бр.) и закупуване на необходимите материали и консумативи (част 2): TRL 4 - Технология, валидирана в лаборатория: Основните технологични компоненти се интегрират, за да се оцени ранната осъществимост на лабораторен прототип в лаборатория чрез изпитване в лабораторна среда. Етапът ще бъде изпълнен съвместно от нает персонал и външен изпълнител, поради липсата на специализиран опит на кандидата, а именно в областта на програмирането на VR and SDK X-Plane, както и електроинженерството. Основните задачи са следните: 1.Подготовка за валидиране на детайлно конструктивно проектиране (външен изпълнител), софтуерна архитектура чрез VR and SDK X-Plane (външен изпълнител) 2.Технологичен дизайн на решението. 2.Изготвяне на детайлен технологичен план и план за изпълнение. 3.Свеждане детайлния технологичен и имплементационен план до конкретни задачи за разработка, които се възлагат на екипа програмисти. 4.Програмиране на описаните задачи от екипа конструктори и програмисти, подпомагани от софтуерните архитекти. 5.Създаване на механизми за автоматично тестване на разработката в лабораторна среда. 6.Извършване на корекции при установен проблем. 7.Поетапно валидиране на разработката. 8.Документиране на разработената технология. Приключването на поддейност лабораторните тестове за осъществяване на TRL 4, може да се премине към валидиране на технологията в релевантна среда. Планираните работни процеси включват етапите по Дейност 2 спрямо технологична готовност: TRL 5 - Технология, валидирана в релевантна среда: Авиосимулаторът ще бъде валидиран и тестван в релевантна среда, където ще бъде изпробвана действителна употреба. Разработва се среда за тестове, която позволява експериментиране с различни конфигурации на командите и оценка на ергономията и ефективността. Следните задачи ще бъдат изпълнени от персонала: 1.Пренасяне на разработените функционалности в релевантна мрежова среда с необходимите устройства, контролери и сензори, от които информацията ще бъде извличана. 2.Реализиране на тестови сценарии с натрупаните данни. 3.Извършване на корекции при установени отклонения. 4.Валидиране на разработката след отстраняване на корекциите. 5.Валидиране на получените резултати за потвърждаване коректността. 6.Дефиниране и оценяване на други съответни параметри, отнасящи се до мащабиране, екологични, регулаторни и социално-икономически въпроси. TRL 6 - Технология, демонстрирана в релевантна среда: Дейността е най-мащабната в проекта и очакваният краен резултат от нея е прототип на мащабируема технология за авиосимулатор с вграден софтуер, с цел обучение на пилоти, демонстриран в релевантна среда. Основните задачи ще бъдат извършени съвместно с външен изпълнител в облaстта на Flight testing, където В.Т.О.Д. няма релевантен опит и експертиза на персонала. 1.Демонстриране на тестовия авиосимулатор с вграден софтуер от реална компания, притежаваща релевантна инфраструктура и капацитет, представителна за авиоиндустрията. 2.Предоставяне на достъп до тестовия симулатор на потенциален пилот/обучител, с цел тестване на технологията в среда на потребител, изпълнено от външен изпълнител. 3.Получаване на обратна връзка от страна на тестовия потребител за усъвършенстване на дизайна и функционалността, както и за корекции и изчистване на грешки, възникнали при тестването върху неговата инфраструктура. 4.Извършване на нужните корекции и изчистване на възникналите грешки чрез допълнително програмиране и конструиране. 5.Постигне на оптимизация на работните процеси на технологията според препоръките на реалния потребител. 6.Фина настройка на технологията. След като бъде постигнато ниво на готовност TRL 6, технологията се разширява до пълен мащаб. Успешното прилагане на такава система значително би увеличило обучителната стойност и потребителското преживяване на авиосимулаторите, правейки ги по-ефективни инструменти за пилоти и авиационни ентусиасти. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).