Внедряване на процесова иновация посредством придобиване на Система за управление на инвестиционни проекти, представляваща ДМА - част 1: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Система за управление на инвестиционни проекти, представляваща ДМА водеща до увеличаване на капацитета на съществуващ стопански обект в режим регионална инвестиционна помощ.
Предвидената за внедряване иновация представлява процесова иновация. Задачата на полезния модел е да се създаде система за управление на инвестиционни проекти, която да осигурява както подготовка на бизнес план и график на изпълнението на проектите, така и управление и проследяване на изпълнението им.
Задачата е решена като е създадена система за управление на инвестиционни проекти, която включва управляващ модул, двупосочно свързан с програмни интерфейси, със сървър база данни и с бизнес модул. Бизнес модулът е двупосочно свързан с административен модул и с клиентски модул, които от своя страна са двупосочно свързани с потребителски устройства. Бизнес модулът е съставен от модул за бизнес план и график на изпълнение, който е двупосочно свързан с модул нотификации и с модул за проследяване, и е еднопосочно свързан с модул оценка на инвестиционни проекти и с модул управление на инвестиционни проекти. Модулите оценка на инвестиционни проекти и управление на инвестиционни проекти са двупосочно свързани с модула нотификации и с модула за проследяване.
Предимство на създадената система е, че осигурява оценка на инвестиционни проекти с различни финансови и бизнес показатели, подготовка на бизнес план и график за изпълнението им, така и управление и проследяване на проектите до завършването им.
Към настоящия момент ЕВРО ПРОГРАМ КОНСУЛТИНГ ЕООД не разполага с технологични възможности, които да могат да обезпечат внедряването на предвидената иновация по проекта и в същото време не отговарят на високите изисквания на процеса относими към необходимите качествени и количествени показатели на предвидената иновация.
Към настоящия момент ЕВРО ПРОГРАМ КОНСУЛТИНГ ЕООД предлага предоставяне на услуги по изготвяне и управление на инвестиционии проекти чрез консервативни и хибридни методи и технологии.
Процесът включва създаване на досие на клиента на хартиен и електронен носител(локален компютър и/или дисково устройство) с важна информация – име, контактни данни, бизнес сектор, профил, финансови данни, специфики на бизнесa, необходими услуги.
Следва процес по анализиране и таргетиране на нуждите, определяне на цели(банково финансиране, мостово финансиране, грантово финансиране, лично полазване за развитие на бизнеса) и начини за постигане целите. Процесът се извършва ръчно от експерт и информацията се съхранява на хартиен и електронен носител(локален компютър и/или дисково устройство).
Следва процес по определяне на допустимост на кандидата за финансиране, най-често банково или мостово финансиране. При този тип отпускане на кредити, финансовите институции имат строги правила за допустимост на кандидатите. Някои от тях са история на фирмата поне 18 месеца, печалба на фирмата от обичайната и планирана дейност не по малко от 100% от размера на необходимото финансиране, финансови показатели като NPV, EBITDA, PBP, ROI, EC, PI и други в зависимост от сектора и спецификите на клиента. Процесът се извършва експерт с помощта на различни приложения собствена и чужда разработка(ексел и др. Компютърни програми) и множество файлове, и информацията се съхранява на хартиен и електронен носител(локален компютър и/или дисково устройство и/или облачно пространство). Етапът завършва с изготвяне на оценка за формална допустимост за финансиране и се предава на клиента за взимане на решение за продължаване на процеса. Етапът е времеемък и трудоемък. Това води до забавяне на процеса и липса на капацитет за предоставяне на услуги, а оттам и намалена конкурентоспосбност на кандидата.
|
471 000.00
|
0.00
|
Внедряване на процесова иновация посредством придобиване на Система за управление на инвестиционни проекти, представляваща ДМА - част 2: Следва процес по изготвяне на бизнес план най-често за банково или мостово финансиране. При този тип бинзес планиране, финансовите институции имат строги правила. Бизнес плановете трябва да доказват печалба на фирмата от обичайната и планирана дейност не по малко от 100% от размера на необходимото финансиране, постигане на финансови показатели като NPV, EBITDA, PBP, ROI, EC, PI и други в зависимост от сектора на дейността и спецификите на клиента. Процесът се извършва от експерт с помощта на различни приложения собствена и чужда разработка(ексел и др. компютърни програми) и множество файлове, и информацията се съхранява на хартиен и електронен носител(локален компютър и/или дисково устройство и/или облачно пространство). Бизнес планът се разпечатва и предлага пред финансиращата институция. Следва разглеждане и одобрение за финансиране, в това число и отстраняване на нередности. Етапът е времеемък и трудоемък. Това води до забавяне на процеса и липса на капацитет за предоставяне на услуги, а оттам и намалена конкурентоспосбност на кандидата.
Последният процес представлява управление на инвестиционни проекти. При този процес се изготвят различен тип графики (GANT, KAMBAN и др), таблици и справки, залагат се условности, срокове, екипи, задачи, дейности и специфики на проекта, и включва текущо проследване и менажиране на проекта до самия му край. Процесът се извършва от експерт с помощта на различни приложения собствена и чужда разработка(други външни лицензионни програми) и множество файлове, и информацията се съхранява на хартиен, електронен носител(локален компютър и/или дисково устройство) и частично в облачно пространство. Етапът е времеемък и трудоемък. Това води до забавяне на процеса и липса на капацитет за предоставяне на услуги, а оттам и намалена конкурентоспосбност на кандидата.
По време на изпълнение на етапите и между тях се извършва двупосочна комуникация с клиента посредством имейли, телефонни обаждания и по пощата. По този начин информацията често се губи или закъснява, и не оставя следа и запис. Липсва единна сигурна база дани с 24 часов достъп от всяка точка от страна на експертите на фирмата и нашите клиенти с цел анализи, справки, дейности и корекции.
Сигурността на информацията по време на целия процес и след това не може да бъде изцяло гарантирана по няколко причини. Първата от тях е начинът на обмен чрез имейли, на ръка, по пощата или по телефон. Точно в този процес се наблюдава най-голям процент загуба на информация. Съхраняването на локални компютри или дискови устройства също води до компрометиране на информация при погиване на техниката и невъзможност за възстановяването ѝ. Също така информацията не може да бъде достъпена в цялост и ползвана по всяко време и от всяко . Генерират се голям обем записи на хартиен носител и разходи за куриерски услуги.
Иновативния процес по предоставяне на услуги ще бъде дигитализиран във всички етапи и нива. Досиетата на клиентите ще бъдат създавани, попълвани от клиента и верифицирани от наш служител директно в системата. Цялата комуникация ще се води чрез системата и ще оставя следи и отпечатъци на потоците на информация. Информацията ще бъде гарантирана, сигурна, достъпна за всички заинтересовани страни от всяка точка с интернет достъп, за всякакви сутройства и по всяко време чрез криптирана сигурна връзка. В системата ще бъдат заложени шаблоните, алгоритмите и логическите връзки на дейностите във всички етапи и по между им. Информацията ще бъде единна и обмена ѝ ще тече автоматично в системата за изполването ѝ в различните етапи вместо да се налива и копира наново всеки път. Анализът за допустимост, бизнес план и графици, таблици и чартове за управление на проекта ще се генерират автоматично след задаване на променливите данни и верификация на задачите от експерт. |
0.00
|
0.00
|
Внедряване на процесова иновация посредством придобиване на Система за управление на инвестиционни проекти, представляваща ДМА - част 3: Благодарение на предвидената иновация времето за предоставяне на услуги ще бъде съкратено с не по-малко от 50%. Ще бъде постигнато по-високо качество на услугите благодарение на сигурността на информацията, логическите връзки и алгоритми, липсата на човешки грешки и пълната синхронизация на всички етапи и връзки между тях с не по-малко от 30%.
За да бъде реализирано успешно внедряването на иновацията е жизнено необходимо да бъдат внедрена Система за управление на инвестиционни проекти, която ще доведе до увеличаване на капацитета с не по-малко от 20% поради своята висока производителност, бързина, ефективност, надеждност, пълно ниво на дигитализация и устойчивост. Изпълнението на настоящия проект и внедряването на предвидената иновацията ще допринесат повишаване на производствения и иновативен капацитет на предприятието, ниски оперативни разходи, разширяване на клиентската база, достъп до нови пазари и цялостно подобряване на конкурентоспособността и устойчивостта на кандидата.
Внедряването на процесовата иновация ще бъде реализирано посредством закупуване и инсталиране на по-горе описаното технологично решение. Новият актив ще бъде използван за осигуряване на качественото обезпечаване на предвидената иновация според предвидения процес и планирани обеми.
Приложимостта и жизнеспособността на внедряваната по проекта иновация са подробно описани в Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение от формуляра.
Предприятието попада в допустима целева група с проект за внедряване на иновация и е в обхвата на приоритетна подобласт ИКТ-базирани услуги и системи от тематична област Информатика и ИКТ на Иновационна стратегия за интелигентна специализация 2021-2027 г.
Изпълнението на проекта води до внедряване на иновации и в допълващите бизнес процеси на кандидата, в това число:
• маркетинг и продажби;
• информационни и комуникационни системи;
• администрация и управление;
• разработване на продукти и бизнес процеси.
Маркетинг и реклама: маркетинговата стратегия във връзка с реализирането на иновацията ще бъде обновена и изпълнена по иновативен за компанията подход, за да се представи иновацията на пазара и да се привлекат по-широк кръг клиенти.
Необходимост от нови дистрибуционни канали: иновацията ще изисква разширение на дистрибуционната мрежа и иновативен подход за управлението ѝ, и дори създаване на нови канали за дистрибуция, за да достигне до предвидената целевата аудитория.
Продажби и обслужване на клиенти: ще бъде повишена квалификацията на отделите за продажби и обслужване на клиенти чрез обучения и допълнителни ресурси(софтуерни и хардуерни) за успешната продажба и поддръжка на новото решение.
Информационни технологии (IT): внедряването на иновацията ще изисква внедряването на актуализации или промени в информационните системи на компанията и иновативен подход при извършването на бизнес процесите, включително софтуер и хардуер, за поддържане на новите операции.
Качество и контрол: внедряването на иновацията ще изисква промени в системите за контрол на качеството и съответствие, за да се гарантира синхронизация с приложимите реалности на пазара.
|
0.00
|
0.00
|