The focus of this project is to enhance and further develop our company's innovation activities in one of the thematic areas of the Innovation Strategy for Smart Specialization (ISIS) "Informatics and ICT" through the development of a product innovation. The object of the development is an innovative system for automated management of recruitment processes.
The innovative product is a SaaS platform that automates the generation and management of documents for candidates and employers. The system includes modules for creating profiles, extracting documents, electronic signatures, and more, which work synchronously through communication networks. This innovation provides qualitatively new services that do not yet exist on the market, with some of them being patented.
The development of the innovative product offers solutions to numerous important economic and social problems while aligning with the primary goal of the procedure - developing products in the priority areas of ISIS's thematic fields.
The expected results from the project implementation contribute to enhancing and further developing the innovation capacity and competitiveness of the company through the introduction of innovative products.
The results will be achieved through:
Generating specific knowledge, including building potential and resources for innovative activities;
Expanding production capacity and developing new markets by diversifying the product portfolio and increasing competitiveness;
Enhancing research capacity and knowledge, including through obtaining services to optimize innovative technologies;
Successfully realizing a viable, economically sustainable, and applicable production innovation;
A smooth and ongoing transition towards improving energy efficiency, increasing environmental sustainability, and continuously introducing green models for the production of innovative products.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Извършване на изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал и използване на собствено компютърно оборудване, необходими за разработване на иновацията): С дейностите, които дружеството е извършило във връзка с получаването на полезен модел на национално равнище, в голяма степен е извършило задачите в рамките на TRL 1 и TRL 2. За изпълнение на необходимите дейности по изследвания за ниво TRL 3 и TRL 4 ще бъде нает квалифициран персонал и ще бъде използвано собствено компютърно оборудване.
TRL 3 - На този етап, фокусът е върху прилагането на концептуалните и теоретични изследвания за създаване на първоначалните прототипи и валидиране на основните функционалности на системата. Наемането на вътрешен персонал с необходимата експертиза е от съществено значение, тъй като те ще работят директно върху детайлите на софтуера, ще развиват кодовата база и ще осигуряват първоначалните тестове и валидации.
TR4 - На този етап, се развиват по-сложни прототипи и започва интеграцията на различните модули. Вътрешният екип ще продължи да играе ключова роля в разработването, валидирането и оптимизацията на прототипите.
Наемането на вътрешен персонал за ранните етапи на разработка (TRL 3 и 4) е критично за успеха на проекта, тъй като те ще осигурят необходимата експертиза и непрекъснатост на процеса. Амортизацията на компютърното оборудване ще осигури нужните технически ресурси за разработка и тестване на системата.
Целта на дейността е извършване на приложни научни изследвания, измервания и валидиране, необходими за последващото разработване на иновативния продукт до завършване на TRL 9 с приключването на проекта. Крайната цел, която си поставя настоящата дейност е завършване на необходимите изпитвания извервания, и валидиране на иновативния продукт, с оглед създаване на необходимите предпоставки за прототипиране, пилотно производство и демонстрация на иновативния продукт. Изпълнението на дейността обхваща няколко задачи взаимосвързани в логическа последователност. Като в с изпълнението на дейността ще бъдат завършени 2 от 10 модула на иновативния продукт, съответно:
- първоначален скрипт и функции за решаване на желаната задача, които демонстрират практическата осъществимост на концепцията чрез ограничени експерименти
- създаване на алфа версия на софтуера, тествана вътрешно от екипа на разработчика
- Модул за разпределение на различни роли на потребителите
- Система за управление и разгръщане на процесите
За изпълнение на необходимите дейности по изследвания за ниво TRL 3 и TRL 4 ще бъде нает квалифициран персонал и ще бъде използвано собствено компютърно оборудване. Сформирането на екип следва да се осъществи в рамките на първия месец след сключване на договор за БФП при спазване на всички изисквания на текущия проект и на трудовото законодателство. Като в изпълнението и ще бъдат извършени активни научноизследователска и развойна дейност, включващи:
- първоначален скрипт и функции за решаване на желаната задача, които демонстрират практическата осъществимост на концепцията чрез ограничени експерименти
- създаване на алфа версия на софтуера, тествана вътрешно от екипа на разработчика
- Модул за разпределение на различни роли на потребителите
- Система за управление и разгръщане на процесите
Наемането на персонал и употреба на собствено компютърно оборудване са необходими с оглед обстоятелството, че такъв тип персонал най-икономично и с най-добро качество би могъл да изпълни необходимите дейности, свързани с измервания и валидиране на иновативния продукт, извършвани с оглед създаване на необходимите предпоставки за последващи фази на продуктовата иновация, за които дружеството не разполага с капацитет и предпоставки посредством наемането на такъв да извърши задачата.
Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват:
- Сформиран квалифициран персонал за изпълнение на дейността.
50 000.00
0.00
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез външни услуги - прототипиране, пилотно производство и демонстрация на иновативния продукт, необходими за разработване на иновацията): За изпълнение на необходимите дейности по прототипиране, пилотно производство и демонстрация на иновативния продукт, представляващи експериментално развитие до финалната реализация на TRL 9 ще бъде възложено на външен изпълнител. Ангажирането на външен изпълнител за по-напредналите етапи на разработка (TRL 5-9) ще осигури необходимите ресурси и експертиза за създаване на функционални прототипи, пилотни линии и финално внедряване на системата. Това ще ускори процеса на разработка, ще подобри качеството на продукта и ще осигури успешна реализация на иновацията на пазара.
TRL 5 и следващите до TRL 9, включително - След като вътрешният екип разработи основните прототипи, е необходимо да се ангажира външен изпълнител за създаване на функционални прототипи и пилотни линии. Външните изпълнители разполагат със специализирани ресурси и експертиза, които могат да ускорят процеса на разработка и да осигурят по-голяма ефективност. Етап на финална интеграция и внедряване (TRL 7-9) - На този етап, е необходимо да се внедрят и интегрират финалните версии на системата. Външните изпълнители могат да осигурят необходимата експертиза и ресурси за гладко внедряване и интеграция на софтуера в реална среда.
Ангажирането на външен изпълнител за по-напредналите етапи на разработка (TRL 5-9) ще осигури необходимите ресурси и експертиза за създаване на функционални прототипи, пилотни линии и финално внедряване на системата. Това ще ускори процеса на разработка, ще подобри качеството на продукта и ще осигури успешна реализация на иновацията на пазара.
Целта на дейността е извършване на необходимите дейности по прототипиране, пилотно производство и демонстрация до завършване на иновационния продукт. Крайната цел, която си поставя настоящата дейност е завършване на иновативния продукт, представляваща изпробвана система в операционна среда. Изпълнението на дейността обхваща няколко задачи взаимосвързани в логическа последователност. Като в с изпълнението на дейността ще бъдат завършени останалите 8 от 10 модула на иновативния продукт, съответно:
- Модул за генериране и съхранение на документи и договори
- Модул за съхранение на договори и документи и предоставянето им на потребителите съгласно GDPR
- Модул за подписване на договори и документи
- Модул за извършване на плащания
-Модул за изпращане на готови документи до съответните институции
-Функционалност за управлението на процесите в зависимост от ролята, която е предопределена на потребителя на системата
-Функционалност за визуализиране само на определената и необходима информация за дадения потребител на системата
- Функционалност за сигнализиране на избран служител от работодател
Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват:
- Избор на доставчик на външни услуги за Извършване на прототипиране, пилотно производство и демонстрация на иновативния продукт, необходими за разработване на иновацията
Изборът на външен изпълнител ще се извършва при прилагане на специфичните правилата за определяне на изпълнител от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ, предвидени в глава четвърта от Закона за управление на средствата от европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ) и приложимата подзаконова нормативна уредба.
250 000.00
0.00
Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: За изпълнение на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързани с проучване на "техническата приложимост" на иновацията и проучване на възможностите за защита на интелектуалната собственост на наднационално равнище. Дейността позволява на бенефициента да изследва степента на приложимост на разработваната иновация на наднационално равнище, както и възможностите за найната защита. Дейността има практико-приложен характер и указва конкретни процедури за разработване и защита на иновацията, адаптирани в съответствие със спецификата на дейността. Степента на приложимост на иновацията в рамките на тази дейност се установява посредством подбрана система от показатели, засягащи различни аспекти като: проучване на съществуващи правни ограничения или стимули за внедряване на технологията; ресурсна обезпеченост за работа с новата технология; проучване на алтернативни варианти на новата технология; обезпеченост и и др., имащи пряко отношение към прилагането на новата технология.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител посредством избор по ПМС и проложимото законодателство.
Дейността включва:
- услуги за извършване на проучвания (за „състояние на техниката“, „новост“, „изобретателска стъпка“ и „техническа приложимост“), изготвяне на заявка за полезен модел на наднационално равнище;
- разходи за такси за заявяване и регистрация на полезния модел.
Иновационната система за автоматизирано управление на процесите при подбор на персонал е радикална новост на световно ниво. За да се осигури защита на интелектуалната собственост и да се гарантира конкурентното предимство на компанията на глобалния пазар след публикуването и на национално ниво е необходимо да се предприемат конкретни стъпки за проучване и регистрация на полезен модел на наднационално равнище. В настоящия документ се обосновава необходимостта от тези услуги.
Изготвянето на заявка за полезен модел на наднационално равнище изисква специфична експертиза и познания за международните патентни системи. За тази цел е необходимо да се ангажира изпълнител с опит в областта на патентните заявки. Това ще осигури правилното формулиране и представяне на заявката, което е от решаващо значение за успешната регистрация.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността включват:
- Провеждане на процедура за избор на доставчик на услуги свързани със защита на интелектуалната собственост
- Сключване на договор и доставка на услуги, включващи проучване на "техническа приложимост" и провеждане на проучване възможностите за защита на интелектуалната собственост.
20 000.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN