Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 058 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

Clothes Lab Ltd. is a company specializing in the retail sales of second-hand clothes that offers complete solutions to its customers (end users) in various textile categories intended for the whole family. With the implementation of the present project proposal, a prototype of a loyalty program will be developed with an innovative character. The development of the Clout's Lab Loyalty Program for the customers of the store chain, which in an innovative way informs the customers about their contribution to the environment and society through the purchases of second-hand clothes that they have made, is tied to sales and gives customers the opportunity to use discounts in the future on various products and services. Instead of points, they will receive information on the saved emissions from the production and sale of new clothes and accessories. The prototype "Loyalty Lab" will aim to inform customers what they are saving as a negative footprint on the environment and the accumulated carbon emissions as bonuses they will be able to use for discounts on other services and events. Customers will be able to use their accumulated carbon emissions for discounts in the Clout's Lab store network, as well as for services offered such as tailoring service ateliers, discounts for participation in various workshops, and/or attending events.
With the implementation of the project, an innovation in business processes will be developed, aimed at the production of goods and the provision of services, developed partly by the applicant and through the use of external services, falling within the thematic area of ISIS Informatics and ICT and more specifically in the priority direction of ICT - based services and systems.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена частивно от кандидата и чрез използване на външна услуга): Създаването и тестване на прототипа дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб ще премине през следните етапи: (1) Етап на проучване (2) Дефиниране на изискванията: Първата стъпка ще бъде ясно дефиниране на изискванията към дигиталното приложение и начина му на ползване от клиентите (чрез QR). Това включва разработване на концепция, функционалности, дизайн, потребителски интерфейс, сигурност на интеграция със съществуващите системи на Клоутс Лаб ЕООД. (3) Създаване на прототипа: След дефиниране на изискванията, ще се разработи прототип на приложението. Разработване на дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб. (4) Създаване на СО2 калкулатор към разработваната иновация дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб, в контекста закупуваните дрехи и аксесоари втора употреба какви спестени емисии предоставят на клиента. (5) Интеграция на СО2 калкулатора и разработваната иновация дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб, със съществуващите софтуерни в компанията. (6) Пилотни тестове: След създаване на прототипа, ще се извършват пилотни тестове с малка група потребители. Тези тестове ще помогнат да се идентифицират и отстранят проблеми с интерфейса, функционалността и да се направят необходимите корекции. (7) Актуализация и оптимизация: На базата на обратна връзка от пилотните тестове, ще се извършват актуализации и оптимизации на приложението. (8) Финални тестове и оценка: След като се извършат необходимите актуализации и оптимизации, разработваната иновация „дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб“ ще премине през финални тестове за уверение, че е готова за употреба. (9) Пилотен старт и наблюдение: След като разработената иновация дигитално приложение лоялна програма Клоутс Лаб достигне нито TRL 7 ще бъде пусната в пилотен режим сред малка група поробители. Този пилотен старт ще позволи на екипа да наблюдава използването на приложението в реални условия и да прави допълнителни корекции при необходимост. Този процес на създаване и тестване на прототипи и пилотни линии е важна стъпка за успешното развитие на дигиталната Лоялна програма на "Клоутс Лаб" и за увереността във функционалността и ефективността на приложението преди пускането му на пазара. 499 656.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).