Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 649 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

With the implementation of this project proposal, the candidate "Isa-Millennium 3" EOOD plans to develop an innovation, through which a fundamental change in the process of providing services will be achieved. The applicant "Isa Millennium 3" EOOD plans to develop a specialized system/platform with AI, for a fundamental change of the company business processes. For the purposes of the proposal we name the system "ISAI-a". The development covers the activities of hiring a qualified scientific team, by the Candidate, and assigning the software development to an external team of software developers. The system combines the development of modules, with the integration of AI resources, to allow the use of large databases of scientific publications, studies and research, access to articles, books and reference materials from various publishers in the field of medicine and safety. This includes both documents and online publications to extract information and support analysis and decision-making, while automating and optimizing work processes. Generating answers to frequently asked questions related to occupational safety and health case studies. Incorporating artificial intelligence (AI) and automated processes further increases efficiency, reduces the likelihood of human error, and improves compliance with applicable standards and regulatory requirements.
Activity 1 of the proposal involves carrying out research, testing, measurement and validation necessary for the development of the innovation.
Activity 2 - Creation and testing of a prototype related to the development of the project innovation.
Activity 3 - Protection of industrial property at the national and international level, and use of the necessary expert assistance.
The development falls into the thematic area "Informatics and ICT", sub-area "Artificial intelligence and increasing the industrial and technological capacity in the assimilation of artificial intelligence".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Елемент А. Дейност 1.Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на иновация в бизнес процесите, насочена към предоставянето на услуги от "Иса Милениум 3" ЕООД.: С настоящото проектно предложение (ПП) "Иса Милениум 3" ЕООД планира да разработи специализирана система/платформа за управление на услугите, които предоставя, с помощта на изкуствен интелект. За целите на ПП наименоваме системата ISAI-a. Иновацията се отнася до бизнес процесите в предприятието-кандидат, тъй като представлява фундаментална промяна в процеса по предоставяне на услуги на крайните клиенти-работодатели. Разработката ще бъде извършена в 2 етапа - 1.Изследвания, изпитвания, измервания и валидиране (настоящата дейност) и 2. Техническа разработка на системата (следващата дейност 2 от ПП). Дейността започва с формиране на вътрeшния екип на Кандидата, като за целта ще бъдат назначени експерти/квалифициран персонал, които ще бъдат отговорни за извършване на необходимите проучвания и изследвания, за заданието на самата система. Екипът ще бъде назначен на длъжности, класифицирани в следните класове професии съгласно НКПД 2011: Клас професии „Ръководители“; Клас професии „Специалисти“; Клас професии „Техници и приложни специалисти“. По-конкретно, експертите ще включват: 1. Медицински специалисти – ще участват в разработването на модулите на системата, свързани със здравното наблюдение, медицинската документация и оценката на риска. 2. Инженерни специалисти – ще участват в разработването на модулите за оценка на риска, измерванията и всички въпроси, свързани с безопасност и трудови злополуки. 3. Технически персонал – ще участва в разработването на модулите (от техническата разработка-дейност 2 от ПП). Задачите на екипа са следните: 1. Дефиниране на нуждите и изискванията, и определяне на ключови функционалности на платформата/системата. Експертите предоставят на външния изпълнител (софтуерни разработчици) ясни и точни изисквания за тези функционалности: спецификации и подробно описание за всички взаимовръзки, нужни за управление на изходните данни. Тези изисквания трябва да са съобразени с нормативните рамки и практики в сферата на трудовата медицина. Част от изследванията и изпитванията включват следното: • Генериране на автоматизирани оценки на риска. • Създаване на съответствие и доклади за контрол. • Управление и архивиране на медицинска и контролна документация от системата (примерно разработване и предоставяне на методика за контрол на факторите на работната среда (шум, микроклимат и др.), методика за разработване на физиологичен режим на труд и почивка, за анализ на здравното състояние и др) . • Подготвят и предоставят на софтуерните разработчици информация за математическите формули, необходими при различните видове изчисления за съответните формуляри. 2. Събиране и структуриране на данни, разработване на методики за използване от системата: Експертите трябва да предоставят на софтуерните разработчици подробни и точни данни относно текущите процеси в предприятието, използваните методики за оценка на риска, стандартите за съответствие и др. Това включва: • Документация на съществуващите процедури и протоколи, свързани с предоставяне на услугите към крайните потребители - работодатели. • Подробни описания на типични случаи и сценарии от практиката, с цел автоматично създаване препоръки на превенция на работното място. 3. Валидиране на алгоритмите на разработената система: След като системата бъде разработена от страна на софтуерните разработчици, експертите на Кандидата са отговорни за валидирането на алгоритмите, които AI използва за анализ и прогнозиране на данни, за да се уверят, че: • Алгоритмите са точни и отразяват реалните условия и нормативни изисквания. • Резултатите от алгоритмите са практически приложими и разбираеми за крайните потребители. 4. Постоянна обратна връзка с от екипа към разработчиците, за ефективен мониторинг и контрол. Изпълнението на настоящата дейност е необходимо условие за извършване на поредица от анализи, тествания и валидиране, необходими за коректно създаване на техническата документация за ISAI-a, както и за правилното ѝ функциониране. 203 000.00 0.00
Елемент А. Дейност 2.Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на иновацията по проекта.: 2. Дейността представлява техническата разработка на иновацията по проекта - софтуерен продукт ISAI-a, който включва: -Архитектурно организирана система с отделни компоненти: ● Backend - Сървърна и функционална част, която съдържа логиката и алгоритмите на системата. Необходима за всички функционалности, достъпни през презентационните компоненти описани по-долу ● Front End Build - компилирана и оптимизирана клиентска част уеб презентационна част. Служи за управление на услуги и достъп за клиенти и служители ● Front End Source - некомпилирана клиентска част уеб презентационна част. ● Database - база данни за съхранение на информация. ● S3 Storage - пространство за съхранение на файлове и документи, следвайки S3 стандарта. ● RESTful API Communicator - Служи за комуникация между всички функционални и презентационни компоненти на платформата. Комуникацията да се случва предимно уеб стандарти - RESTful APIs, SOAP, за да позволи интеграция с външни системи и с AI. Общо системно съдържание на ISAI-a: 1. ISAI-a ще бъде онлайн и достъпна през уеб както през офисните компютри, собственост на Кандидата, така и през оптимизирани уеб приложения за мобилни устройства и таблети. Оптимизираните уеб приложения не са обект на финансиране по настоящото ПП. 2. Екраните в основните модули ще се обновяват в реално време, когато настъпят външни събития и при интеракция на потребителите. Това обновление ще се случва автоматично без намеса на потребителите посредством технология Websocket. 3. Всички технологии, които се използват за разработка на решението ще бъдат с отворен код и лиценз. 4. Всички функционалности и екрани ще са налични и достъпни както в уеб, така и като естествено/стандартно (native) приложение на Android и Apple устройства. 5. Изграждането на клиентската уеб презентационна част ще бъде с технологии като React и ReactNative, за да позволи системата да работи на различен тип устройства. 6. Съвместимост с основни браузъри. 7. Всички данни ще се съхраняват в релационни база данни като mySQL, PostgreSQL или MariaDB. 8. Трансферът на данни между сървърната и презентационната част ще се осъществява през RESTful APIs с аутентикация за контрол на достъпа JWT. Същата ще се използва за интеграцията и боравенето с AI. 9. С-та ще бъде с високо ниво на защита. Съответно всички компоненти трябва да работят с TLS. Комуникацията ще става по криптиран начин. 10. С-та ще работи на облачна Linux инфраструктура, която предоставя мониторинг за състоянието на й в реално време и с възможност за управление на параметрите. 11. С-та ще поддържа инфраструктура, която е на виртуализация. 12. С-та ще работи на машина (собственост на Кандидата) с не по-малко от 8gb RAM и 4 ядрен процесор и 250GB дисково пространство. 13. С-та ще поддържа до 130 активни сесии от потребители без това да се отрази на наличността и скоростта й. 14. С-та ще е брандирана с корпоративната идентичност на “ИСА-МИЛЕНИУМ 3”. 15. Изграждането на сървърната част на с-та ще бъде с фреймуърк Django с програмен език Python или фреймуърк Symfony с програмен език PHP или еквивалент. 16. За обработване на времеемки заявки и изготвянето на документи ще се ползва брокери за съобщения и процеси като RabbitMQ или ZeroMQ. 17. Препоръчително използване на фреймуърк като Selenium за автоматизирани тестове и валидиране на функционалностите на системата. 18. Автоматизиране на процеса на внедряване и пуск на с-та чрез технологии като Docker или Kubernetes. 19. Инструменти за мониторинг на хардуерните параметри и състоянието на машината (собственост на Кандидата), на която е инсталирана платформата посредством платформи като Zabbix или други алтернативи. 20. Инструменти за мониторинг на потреблението на системата и поведението на потребителите. 21. Инструменти за програмен мониторинг на функционалности и репортинг за грешки чрез платформи като Sentry. 22. Управление на версиите, промени и подобрения с платформи като GIT, BitBucket или др.. 410 000.00 0.00
Елемент Б. Дейност 3.Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище, и ползване на необходимата за това експертна помощ. : Дейността цели защита на индустриална собственост на национално и международно равнище, и ползване на необходимата за това експертна помощ. С тази дейност планираме регистрация на полезен модел на разработваната система, извършена от Патентно ведомство на Република България или от лицензиран представител по индустриална собственост (или от адвокат, съгласно чл. 3, ал. 1 от Закона за патентите и регистрацията на полезните модели). Включват се дейностите за изготвяне на необходимите документи за регистрация на полезен модел. 3 000.00 0.00
Елемент А. Дейност 2.1.Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на иновацията по проекта - продължение: Разработката на системата включва създаване на следните модули и функционални характеристики (неразделна част от дейност 2): • Модул „AI асистент“ • Модул “Контрагенти” • Модул “Клиентски портал”, • Модул “Трудова медицина” • Модул “Орган за контрол” • Модул “Комуникатор” Разработването на Модул „AI асистент“ включва следните основни функционалности и х-ки: ● Автоматизиран достъп до многоезична база с документи и статии, свързани със здравето и безопасността; ● Интеграция с външни AI платформи за автоматизирани отговори от научни публикации, статии и изследвания; ● Достъп до ресурси за лоши практики, трудови злополуки и инциденти, както и добри практики за превенция и съдебна практика; ● Подпомагане на потребителите за генериране и попълване на документи в модул “Трудова медицина” и “Орган за контрол” ● Автоматизирано предложение на решения на зададени въпроси, свързани с дейностите на компанията. *Примерно действие за изготвяне на Оценката на риска на работното място: след предварително създадени въпросници и дефинирани критерии за оценка, от квалифициран експерт на кандидатата, AI обхожда достоверни бази данни (научни публикации идр.), и предлага идентифициране на въможни рискове, тяхната степен на тежест и вероятност от възникване. Въз основа на публикации от практиката предлага мерки за превенция за намаляване или ликвидиране на установените рискове. Мерките се прилагат на практика като се спазва йерархия им, съответно AI предлaга тяхното степенуване от елиминация на опасността, заместване на опасността, инженерни контроли и др. Модул “Контрагенти”, включващ: ● Управление на данни на контрагентите – списъци с работни места, длъжности, помещения, съоръжения, условия на труд и др. ● Управление на прикачени файлове и изготвени документи. Модул “Клиентски портал”, включващ: ● Централизиран модул за управление на външни комуникации, заявки и събрани данни необходими за изготвянето на документи; ● Изготвяне на дигитални шаблони за попълване на данни от клиента за изготвянето на документи и анализи в модул “Трудова медицина” и “Орган за контрол”; Например при заявка за заключение за годност на лицето да постъпи на работа въз основа на медицинско свидетелство или за изготвяне на производствена характеристика на работещите, които се явяват пред ТЕЛК/НЕЛК/ТОЛЕК. Клиентът попълва данни, които се прехвърлят автоматизирано в шаблон. ● Съхранение и контрол на информация подадена от контрагенти; ● Възможност за търсене и филтриране на информация подадена в шаблоните от контрагенти. Модул “Трудова медицина”: ● Създаване и управление на документи по безопасност и здраве, използвайки данни от модул “Клиентски портал” и посредством инструментите на модул “AI асистент” ● Управление на проведени обучения и извършване на здравни анализи; ● Прилагане на алгоритми за изготвяне на фирмени документи по безопасност и здраве; ● Управление на документи за трудова медицина в следните категории: ○ Здраве и анализи - предварителен подбор на кандидати за работа, здравни досиета на служители, здравни анализи, здравни становища и експертизи, профилактики ○ Безопасност на работно място - оценка на риска, безопасност и здраве, всички документи, необходими за дейността на службата по трудова медицина ○ Обучения Модул “Орган за контрол”: ● Извършване контрол на фактори на работна среда, спазвайки изисквания на стандарта БДС ISO EN 17020; ● Управление на процеса на контрол, манипулация с обекти за контрол и извадки, запси, жалби и възражения ● Управление на нормативни документи; ● Генериране на автоматизирани доклади чрез данни от модул “Клиентски портал” и анализ от модул “AI асистент”; ● Оценяване и подписване на документи. Модул “Комуникатор”: ● RESTful API сървър, който да служи за вътрешна комуникация между функционалните и презентационните компоненти на платформата: ● Документиран комуникационен протокол посредством Swagger ● Възможност за бъдещи интеграции с външни системи, сигурност и криптирана връзка. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).