| Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на процесната иновация: В изпълнение на дейността кандидатът ще разработи собствена процесна иновация, представляваща интеграция на генеративен изкуствен интелект, базиран на Mistral-7B, обучен в допълнителен слой с авторски учебни методологии със задачи, решения и готови примери, разработени от Адванс Академи и предназначени за обучение на ментори, които да преподават програмиране с езиците Java, JavaScript, React.js, Node.js, HTML5, CSS3. Планираната за разработка иновация представлява новост на световно ниво без доказан еквивалент на пазара и адресира основни нужди, установени в сектора на дигиталното преподаване и генериране на обучително съдържание в дигитална среда. Чрез въвеждането на разработените иновативни инструменти се изгражда една качествено нова методология на обучение, която съчетава персоналните нужди на курсистите с инструменти в помощ на преподавателите за постигане на оптимално полезно действие от положените курсове.
За целта ще се сформира екип от квалифицирани специалисти - Софтуерни инженери, QA и UI/UX. Техният ангажимент ще обхваща провеждане на планираните научно-изследователски и развойни дейности (НИРД). Ще се изготви цялостна работна концепция, на базата на която впоследствие ще се извършат необходимите серии от научно-приложни изследвания и тествания, ще се концептуализира парадигмата и ще се разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата.
Реализацията на дейността ще осигури необходимите механизми за изпълнение на научните изследвания за разработване на иновативния продукт. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от екипа предварителни проучвания и изпитвания. На база изследване на наличните алтернативи, както и способите за използване на AI генеративни модели е установено, че такива инструменти са необходими в рамките на уеб базираните обучителни платформи. В допълнение, достиженията на AI при правилна интеграция с платформата, както и последващ регакционен контрол от страна на обучителите ще доведе до оптимизиране на процесите по създаване на обучително съдържание.
В изпълнение на дейността, реалната среда ще бъде изследвана в дълбочина, ще се проведат всички необходими тестове и експерименти по предварително подготвена методология. В края на проекта технологията ще може да бъде демонстрирана в реална среда, ще бъдат подготвени и проведени пилотни тестове, ще бъдат събрани данни от тези тестове с цел отстраняване на откритите недостатъци в рамките на провеждането им. След края на проекта се очаква да бъде достигнат минимум TRL 6 - Технология, демонстрирана в релевантна среда.
Реализацията на дейността ще обхване следните подетапи:
1) Персонал:
- подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта)
- период на заетост на наетия персонал (от 1-ви до 18-ти месец).
2) Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на процесната иновация (от 1-ви до 18-ти месец).
По своята същност иновацията попада в категория Експериментално развитие, тъй като обхваща дейностите, които ще реализират теоретичната идея (използване на генеративни модели за агрегиране на информация и резултати) за създаване на разработка на инструментариум, който да се ползва на практика от ползвателите на платфромата - както от обучителите, така и от курсистите. Предвид посочените особености на иновацията, тя попада в полето на категория "Експериментално развитие". Иновацията попада в Тематична област по ИСИС „Информатика и ИКТ“, подобласт „интернет услуги; софтуер като услуга, innovation-as-a-service и everything-as-a-service (SaaS, IaaS и XaaS) и архитектура на услугата; уеб,хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги ипродукти“ като фокусът на иновацията е подобряване на обучителния процес в дигитална среда. |
177 072.00
|
0.00
|