Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 60 068 TREES
Български

Programme: Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027

Planning region: All

Description

The present project proposal is aimed at implementing an innovative process for operating a microservices-based online service reservation system.

By its very nature, innovation is a business process aimed at offering services. The proposed innovation, the applicant's own development, protected by a utility model, falls into the thematic area "Informatics and ICT", priority sub-area "ICT-based services and systems of ISIS 2021-2027.

As a result of the implementation of the innovative process, the applicant will be able to offer to the market a significantly improved service as well as product in the field of online reservation services.

The main costs related to the implementation of the project and the implementation of the innovation are related to the purchase and implementation of "Integrated system based on microservices".

Through the implementation of the project proposal, an innovation will be implemented in the complementary business processes, aimed at information and communication systems and marketing and sales.

The project proposal falls under the category of "creation of a new business site".
As a result of the implementation of the project, the innovation capacity and competitiveness of SIMONAS CARDS Ltd. will increase.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) - ще бъде извършена чрез закупуване на "Интегрирана система, базирана на микросървиси" - 1 брой (част 1/2): Дейността е свързана със закупуване и внедряване на 1 бр. "Интегрирана система, базирана на микросървиси", чрез която кандидатът ще може да внедри в дейността си разработения иновативен процес за работа на система за резервации, базирана на микросървиси. Преди няколко години, кандидатът е разработил онлайн резервационна система, която за времето си е била иновативна като идея, но е базирана на тогавашните технологии, които в тази област се променят изключително динамично и въпреки ъпгрейдите, които са правени през годините, не отговарят на съвременните изисквания на средата. Освен това ъпгрейдите са възможни до определен момент, след което техническите възможности за ъпгрейд се изчерпват и трябва да се направят широкомащабни действия и да бъде вложен значителен финансов ресурс, с които кандидатът не разполага, затова от няколко години системата не се актуализира от кандидата. В същото време, концепцията на резервационната система за онлайн резервационни услуги, обединяваща в себе си не еднотипни, а разнообразни услуги от различни сфери има много голям потенциал за развитие, но за да се случи това се изисква да бъде сменена софтуерната архитектура с такава, която отговарят на настъпилите през последните години съществени технологични промени. Кандидатът има разработен полезен модел за работа на системата, базирана на микросървиси, който е иновативен и неговото внедряване ще даде възможност чрез внедряването на иновативния процес, базиран на съвременните технологии, системата да развие целия си бизнес потенциал. Съществуващата остаряла резервационна система за услуги предоставя онлайн резервационни услуги за свои клиенти, но начинът (процесът), по който се случва това е различен, тъй като системата представлява монолитна структура, състояща се от една база от данни и процеси, работещи в нея и поставя ограничения за управлението и разрастването й. При тази структура, когато трябва да се направи някаква промяна свързана с актуализация на софтуер, добавяне на нова функционалност или тест, се налага цялата система да спира работа до извършване на планираната дейност. Не е възможно да се изолира и спре само тази част или само този процес, който трябва да се интервенира, докато останалите продължат да функционират. Например, ако искаме да добавим нова форма на плащане, докато тече имплементацията на тази нова услуга (сървис), се налага цялата система да спре работа и не е възможно станалите функции на системата, например търсене или резервация на някаква услуга, да функционират, докато тече имплементацията. Монолитната система, видно и от името й, е една обща структура и не може да управлява отделни части и функции самостоятелно. Друг недостатък е, че може да расте вертикално, тоест може да надгражда съществуващите функционалности на базата услуги, които управлява, но няма капацитет за хоризонталния растеж, който е сързан с добавяне на цели нови услуги, нови геолокации и др. Този тип архитектура поставя непреодолими ограничения за развитието на системата и тя повече не може да бъде надграждана. Необходима е трансформация на тази система, която може да се осъществи ЕДИНСТВЕНО чрез закупуването на Интегрирана система, базирана на микросървиси. Новата системата се състои от хардуерни и софтуерни специфични структури, комуникиращи помежду си чрез специални комуникационни канали, благодарение на които може да се изгражда структурата от различни микросървиси и комуникацията между тях. Предвидената за закупуване система ще използва и предоставя надежден хардуер, връзка с облачни технологии, които ще позволяват изграждането, свързването и тестването на множество микросървиси. (Продължава в Част 2) 996 000.00 0.00
Внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или иновация в бизнес процесите посредством придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА) - ще бъде извършена чрез закупуване на Интегрирана система, базирана на микросървиси - 1 брой (част 2/2): (Продължава от Част 1) Това ще даде възможност за независимост на отделните процеси при тестване, оптимизиране, поддръжка и обновяване. Системата ще има по-голяма гъвкавост, възможност да се надгражда с нови модули, нови услуги, свързани например с нови методи на плащане, геолокации и др., да поема натоварването при ползването й от голям брой потребители. Няма да се налага спирането на цялата резервационна система при всяка промяна, доработване или имплементиране на нови модули, функционалности или услуги. При наличие на проблем с един модул от системата другите ще продължат да функционират нормално по време на отстраняването му. След закупуване и внедряване на системата, иновативният процес на предоставяне на онлайн резервационни услуги ще може да се осъществява по следния начин, при това посредством включването на различни видове сървъри - хардуерен, виртуален или облачен, според конкретното им предназначение и функции : Работните станции и сървърът за съхранение на програмен код ще са двупосочно свързани със сървъри бази от данни и със сървър за архивиране. Работните станции, сървърът за съхранение на програмен код, сървърите с база от данни и сървърът за архивиране ще са двупосочно свързани през комутатор, от една страна, със сървъри за управление на резервациите, със сървър за трансформиране на информацията, със сървър за администриране и управление на информацията за търговските обекти и за клиентите им и със сървър за обработка и съхранение на търговски документи и счетоводна информация. От друга страна, работните станции, сървърът за съхранение на програмен код, сървърите с база от данни и сървърът за архивиране през комутатора ще са двупосочно свързани със сървър за комуникации, със сървър за обработка на разплащания, със сървър за подготовка на уеб приложения и с уеб сървъри за приложения. Уеб сървърите за приложения ще са двупосочно свързани с модул за разпределяне на натоварването, който през втори комутатор ще е двупосочно свързан със сървъра за комуникации, със сървъра за обработка на разплащания и със сървъра за подготовка на уеб приложения, както и със защитна стена, която ще е двупосочно свързана чрез интернет с устройства за мобилни приложения. По този начин, след закупуването на системата и внедряването й, компанията ще може да внедри иновативния процес за предоставяне на резервационни услуги. Закупуването на системата за микросървиси и внедряването й в дейността на фирмата ще доведе до внедряването на иновация в допълващите бизнес процеси, насочена към информационни и комуникационни системи, тъй като ще даде възможност да се приложи иновативен ИКТ подход, който осигурява висока надеждност на работа на онлайн резервационната система и разширяването й с голям брой потребители без това да се отразява на бързината и качеството на работа. Изпълнението на проекта ще доведе и до иновация в маркетинга и продажбите, тъй като разработената иновация представлява процес за работа на компютърно (и мобилно) приложение, имащо маркетингов характер, тъй като позволява на различни фирми и самоосигуряващи се лица да маркетират, предлагат и продават своите продукти и услуги. Използването на системата е изключително рентабилно за по-малки фирми, които възползвайки се от услугите на платформата, имат възможността да засилят присъствието си в интернет и да станат по-разпознаваеми на изключително достъпна цена. В резултат от дейността кандидатът ще увеличи броя и вида на предлаганите услуги, като системата ще позволява да надгражда и в бъдеще с допълнителни услуги, което ще доведе до увеличаване на пазарния дял както на резервационните услуги, така и на останалите продукти и услуги, предлагани от кандидата, а с това ще нараснат приходите и печалбата на компанията. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).