Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

Intercultural education is essentially a specific educational process in which the participants, representatives of various ethnic, racial and/or social groups and according to their institutional roles, traditions and interests, work together in a spirit of tolerance and mutual respect.
With the activities in the project, the municipality of Rakitovo undertakes actions to create intercultural, including external forms for joint activity of children and students from the partner organizations of the project, namely: Candidate: Municipality of Rakitovo; Partner 1 "Hristo Botev" Primary School - Rakitovo, Partner 2: "Malina Todorova" Primary School - Rakitovo, Partner 3: "Slaveiche" Primary School - Kostandovo and Partner 4: Budeshte Foundation - Rakitovo - non-governmental organization, whose actions are aimed at supporting intercultural education by diversifying the forms and means of learning, by visiting museums, theaters, concerts, sports, etc., so that children and students from marginalized groups can develop their competences, knowledge, skills, attitudes and values.
Activities aimed at interaction with parents are planned, in order to attract parents for effective participation in the educational process, interaction of the school with municipalities, non-governmental organizations and educational mediators in the direction of changing attitudes towards integration into the educational system - as in relation to families from vulnerable communities, with a focus on parents, among whom there is no motivation for the education of their children, and in relation to the whole society. With the measures provided for in the procedure, support will be provided for intensive work to build a community of active parents: short trainings for parents related to their children's education, including through the participation of educational mediators.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Д1 е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Предвижда съвместни дейности между 2 детски градини и 1 училище в реална среда в институции, свързани с театралното, танцовото, културното и природното наследство, визуалните изкуства, спортни и музикални мероприятия, научни организации, инициативи, популяризиращи четенето и грамотността в библиотеки, като част от обучението по учебни/образователни направления и/или популяризиране на възможностите за професионално развитие; дейности за развиване на отношение към културата и придобиване на знания относно културното и литературното наследство, четенето, творческото мислене, природните, естествените и точните науки. Д1 се реализира чрез следните форми за обща подкрепа за личностно развитие: - Занимания по интереси по различни тематични направления в извънкласна форма ще се организират и провеждат в групи. Групите за заниманията ще са от 2 детски градини партньори по проекта и едно училище. - Тематични срещи и беседи на деца и ученици от целевата група с представители от различни професионални съсловия, вкл. инициативи, популяризиращи четенето и грамотността. Тематичните срещи и беседи се организират и провеждат ще се организират и провеждат в групи. Групите ще са от 2 детски градини партньори по проекта и едно училище. Ще се проведат 16 учебни часа за 1 срок т.е. за целия период на проекта общо 96 учебни часа организирани тематични срещи и беседи за всеки от образователните партньори; 24 учебни часа на 1 учебен срок за Общината Ракитово. Ръководителите на тематичните срещи и беседи ще бъдат експерти образователни дейности. - Изнесени занимания в музеи, културни институции, такива свързани с театралното, танцовото, културното и природното наследство, спортни и музикални мероприятия, библиотеки и други. Изнесените занимания чрез посещения в цитираните институции са в рамките на 3 часа /2 часа транспорт и 1 час посещение/, по 16 учебни часа за 1 учебен срок за всеки един партньор образователна институция, като се провеждат съвместно между образователна институция партньори по проекта При такива изнесени занимания в реална среда според броя на децата/учениците същите се придружават от педагогически специалисти и експерти образователни дейности. Предвидени са 24 ПС и 24 ЕОД. Групите в детските градини и подготвителната група в училището ще бъдат организирани по 5 деца, а в училището по 10 ученика. Община Ракитово ще представи писма за подкрепа от общински културни институции, музеи, общински библиотеки и фирми за реализиране на ПП. - Междуучилищни дейности между образователна институция с висока концентрация на уязвими групи и такава с ниска или без концентрация на уязвими групи. Организират се и се провеждат съвместно между децата/учениците от целевите групи в рамките на един цял ден /8 часа/ с участието на група в съвместни състезания, игри, празници, фестивали, обменни визити, др., съвместни тематични междуучилищни занимания. Предвидено е 1 мероприятия за 16 групи за всеки партньор образователна институция за един учебен срок с продължителност по 8 часа с по 40 участника и 128 ПС са предвидени да придружават групите. - Планирани са образователни екскурзии с продължителност 384 уч. часа за един учебен срок - изнесени еднодневни занимания извън населеното място съвместно между образователна институция с висока концентрация на уязвими групи Партньор 1 - ОУ "Христо Ботев" - гр. Ракитово и такава с ниска или без концентрация на уязвими групи Партньори 2 ДГ "Малина Тодорова" - гр. Ракитово и Партньор 3 ДГ "Славейче" - гр. Костандово. Според броя на децата/учениците ще бъдат придружавани от ПС и ЕОД. В тях също ще вземат участие Партньор 4 Фондация "Бъдеще" - гр. Ракитово и Община Ракитово - кандидат по настоящето ПП. 317 361.60 0.00
Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Дейността включва усвояване на умения за приемане на междукултурния диалог е ключов за демократичните процеси в културно различни общества. Междукултурният диалог е важно средство, чрез което хората могат да изразяват своите мнения, аспирации, грижи и потребности, към тези с различна от тяхната културна принадлежност. Това означава, че в културно различните общества междукултурният диалог е централен за демократичното обсъждане и дебат и за даване възможност на всички хора да допринесат за правилно взимане на решения на принципа на равнопоставеност. Демократичните нагласи са ключови за междукултурния диалог, защото той може да се случи, само ако индивидите се смятат за равни един на и така истински изградените на уважение комуникация и диалог могат да имат място между тях. Демократичната култура и междукултурният диалог са вътрешно взаимозависими в културно различни общества. Прилагането на модели за създаване и развитие на позитивна училищна среда, включително за подобряване на взаимодействието между семейството и училището, привличане на родителите за по-активно участие в училищната общност и за ефективно управление на класа. Основна цел на предложените обучения е да се формира положителна оценка към човешкото достойнство и правата на човека, културното разнообразие, демокрацията, справедливостта, равенството и върховенството на закона. Да се придобият нагласи за откритост към културната другост и вярвания, светогледи и практики, уважение, гражданска нагласа, отговорност, собствена ефективност, зачитане на неопределеността. Да се разширят знанията и практическото разбиране за: Себепознание и критично себеразбиране, знание и критично разбиране на езика и комуникацията, знание и критично разбиране за света, правата на човека, културата, религиите, историята, медиите, икономиката, околната среда, устойчивостта. Чрез обученията на ПС и непедагогическите специалисти се цели да се изгради концептуалния модел на компетенциите, които трябва да бъдат усвоени от учещите, за да могат ефективно да участват в демократичната култура и да живеят мирно заедо с другите в културно различни демократични общества. Намерението е този модел да бъде използван, за да подпомага взимането и планирането на образователни решения, да подпомага образователните системи да работят за подготовката на учениците за живот като компетентни демократични граждани. Предложените теми целят формиране и надграждане на ключовите компетентности, заложени в Референтната рамка на компетентностите за демократична култура. Чрез съчетание на традиционни с интерактивни методи на обучение/дискусия, ролева игра, работа по групи, беседа, решаване на казус, и др./, обучаваните, освен да усвояват знания и умения по темата, ще развиват и усъвършенстват критическо мислене и всеки ще поеме своя дял от отговорността за процеса на обучение. Д2 предвижда обучения на ПС с присъждане на 1 квалификационен кредит или и обучение без квалификационни кредити съгласно приложимата нормативна уредба - Наредба № 15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите ПС), назначени в образователните институции партньори в ПП. Обученията са само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура , в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на съответната образователна институция партньор. Обученията ще се провеждат присъствено или хибридно 6 групи до 10 участници, от които 5 групи планирани обучения на ПС с присъждане на 1 квалификационен кредит с продължителност 16 часа и 1 група планирани обучения на ПС и медиатори без кредити - до един ден (над 4 до 8 ак.часа). В проекта ще бъдат ангажирани общо 5 медиатора от които 1 на 4 часа при П1 ОУ "Христо Ботев" - гр. Ракитово, 1 при П2 ДГ "Малина Тодорова" - гр. Ракитово, 1 при П3 ДГ "Славейче" - гр. Костандово и 1 при П4 Фондация "Бъдеще" - гр. Ракитово и община Ракитово - 1. Общо включени в проекта ПС и образователни медиатори 47 броя. 27 540.00 0.00
Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Д3 предвижда работа с родителите относно важността на образованието за децата им и за развитие на социални умения и компетентности в мултикултурна среда с фокус родителите на деца и ученици, чийто майчин език не е български, от уязвими групи, по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; работа с родители от общността за включването им в училищни инициативи за изграждане на подкрепяща детето/ученика семейна среда, мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование и др. Също е работа с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, както и с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Интензивната работа с родители ще се осъществява чрез целенасочената работа на назначени образователни медиатори, които ще работят пряко с родителите, заедно с педагогическите специалисти. Работата с родителите се организира като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Семейството и училището – две основни институции във възпитанието и формирането на личността. На фона на безспорното им значение се наблюдава, че връзките между тях са твърде често напрегнати, а нерядко и накъсани или въобще несъстояли се. Сътрудничеството на семейството и училището е социална необходимост и за двете институции. Обществената необходимост най-общо е в това, че те са първите и основните институции, в които става социалното възпроизводство. В тях хората се изграждат като личности от най-ранна възраст, при това във време, което е най-благоприятното за индивидуално развитие. За двете институции сътрудничеството е значимо и важно и дава възможност да се допълват силните страни във възпитанието и развитието на подрастващите. Смисълът на сътрудничеството семейство-училище е да се създаде такава среда, която е най-благоприятна за стимулиране и насочване на индивидуалното и социално развитие; среда, която е нормална за радостен, щастлив и обогатяващ детето, родителите и учителите живот. Това сътрудничество по своята същност не е външно поставена цел за всяка една от институция, а следствие от присъщите и основни техни дейности, цели и принципи на педагогическия процес. Ето защо неговото развитие и обогатяване е равнопоставена грижа и отговорност на двете страни. Участието на родителите може да се случва под различни форми, например чрез активна двупосочна комуникация с добро взаимно опознаване между учители и родители, чрез привличане на родителите като партньори в училището, като се демонстрира уважение, вместо поучаване как да бъдат родители на своите деца и как да общуват с учителя. За тази цел са предвидени срещи и провеждане на тренинги с родители за оказване на помощ и представяне на техники за формиране на умения за правилна комуникация и изграждане на взаимно доверие между страните. Участието на родители на деца и ученици от целевите групи ще бъде съобразено с идентифицираните потребности в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция партньор, с Методика за съвместна работа и мотивиране на участници и заинтересовани страни от уязвими и от неуязвими целеви групи в рамките на нормативната уредба. В проекта ще бъдат ангажирани общо 6 медиатора на 4 часа: при Община Ракитово - 1; при П1 ОУ "Христо Ботев" - гр. Ракитово - 1; при П2 ДГ "Малина Тодорова" - гр. Ракитово - 1; при П3 ДГ "Славейче" - гр. Костандово - 1; при П4 Фондация "Бъдеще" - гр. Ракитово - 1. 118 800.00 0.00
Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Интеркултурното образование е съществена част от образователните политики в България за осигуряване на достъп до качествено образование, залегнали в нормативната национална уредба като Законa за предучилищното и училищното образование приет през 2016 г. Наредбата за приобщаващо образование, Наредба № 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование, където е определен държавният образователен стандарт за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. Организирането на информационни кампании и от съществено значение за информиране на общността за същността, значението и важността на проекта. Чрез представяне на презентация пред целевите групи ще бъдат представени основните дейности заложени в проектното предложение, както и поставените цели и очакваните резултати. Ще бъдат обосновани ползите от проектното предложение и заложените в него дейности за превенция и недопускане на дискриминация в образователните институции в посока обучители и обучаеми, насърчаване на десегрегацията, осигуряване на подкрепяща образователна среда и формиране на подкрепяща обществена среда чрез междуучилищни дейности, подсигуряване на партньорство с местните общности и гражданския сектор, допълнителна работа с учениците/деца, с учителите и с родителите, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. През цялото време на реализация на проекта се изпълняват дейности за информиране и публичност – начална и заключителна конференция, табели и табла и публикации за протичането и събитията заложени в проекта. Ще бъдат изработени тениски с визуализацията на проекта. В проекта се предвижда провеждането на групови и индивидуални срещи, консултации, семинари между представители на общността, учителските колективи, деца/учениците и родителите от етническите малцинствени общности. Ще бъдат осигурени и висококвалифицирани лектори за провеждане на консултации с родителите и децата/учениците, които да получат базови познания в областта на образователния процес на децата. Провеждането на тези срещи, консултации и семинари са с оглед преодоляване на негативни стереотипи и изграждане на толерантни взаимоотношения в етническите малцинства и осъзнаване на ползата от включването им в дейностите по проекта. Д4 предвижда организиране и провеждане на училищни информационни кампании, насочени към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. В информационните кампании следва да участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български с фокус недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Предвидени са събития от информационни кампании с продължителност 80 часа за 1 учебен срок от ЕОД от общината кандидат и 80 часа за 1 учебен срок от ЕОД от Партньор 4 Фондация "Бъдеще" - гр. Ракитово. 31 680.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).