Дейност 1.Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование, реализирана в седем творчески работилници за всяка уч. година.
занимания по интереси-- 24 ч. за уч. година ;
тематични срещи и беседи- 4 ч. за уч.година;
междуучилищни дейности- 8ч. за уч.година;
изнесени занимания- 14 ч. за уч.година;
образователни екскурзии - 20 ч.за уч.година;: Цел:Чрез разнообразни занимания,реализирани в творческата работилница да се формират нагласи за сътрудничество с хора от различни култури;Овладяване на основни умения за правилна артикулация и спазване на правоговорни норми на бълг.език;Насърчаване на интеркултурната комуникация,чрез осъществяване на различни дейности за повишавене мотивацията за учене на ученици в риск от ранно отпадане и подобряване лингвистичните им умения.Повишаване на толерантността сред учениците и ефективно общуване в мултикултурна среда.Привличане и мотивиране на участници в дейностите заложени в програмата.
В заниманията по интереси в творческите работилници ще са включени по 10 ученици от1до7клас на Трето ОУ,поетапно през двете години на реализиране,като през първата година ще се включат ученици от"а"паралелките,а през втората от"б"паралелките.Към част от тях ще се включат и групите от училището-партньор.
Темите на дейностите през първата година на проекта са ориентирани към сезоните в годината,сезонните промени в природата-растителност, животински свят и опазване на природата.Залага се провеждане на групи от по шест занятия,които да са ориентирани във времето и да отговарят на периодите на сезоните през годината.
Темите на дейностите през втората година на проекта са ориентирани към празничната обредност през сезоните в годината; песни,танци,наричания,ритуали,трапеза,съпътстващи празничния календар на различните етноси.Залага се провеждане на групи от по шест занятия, които да са ориентирани във времето и да отговарят на периодите на сезоните през годината.
Тематичните беседи,които се провеждат преди заниманията по интереси за всеки сезон или празник,дават предварителна информация за предстоящите занимания по интереси.
Изнесените занимания съответстват на темите заложени в плана за занимания по интереси.За провеждането им са подбрани обекти,в които децата да получат информация, знаниния и придобиват умения в реална среда.
Междуучилищните дейности е предвидено да се проведат под формата на състезания и празници,в които ще се включат учениците от целевите групи на училището-кандидат и училището-партньор,като се даде възможност да участват и други желаещи ученици.
Маршрутите и обектите за посещение по време на образователните екскурзии са подбрани съобразно основните цели за реализиране на проекта.Дават възможност за разширяване кръгозора и повишаване мотивацията за учене.
Етапи на изпълнение за една група:
1.Проучване на желанията и нагласите за включване в дейностите по програмата;
2.Сформиране на групата;
3.Провеждане на тематични беседи-4ч.;
4.Провеждане на занимания според плана на ръководителя-24ч.;
5.Провеждане на изнесени занимания-14ч.
-"Есента в буркан","Занаятите в селото","Лазаруване" съвместно с партньор читалище в с.Баячево
-"Коледуване","Лечебната сила на билките","Човекът и природата"-горска разходка и еко акция в с.Руец,съвместно с партньор читалище с.Руец и училище-партньор
-посещение на куклена постановка,тематично свързана със зимата и тематично свързана със зимните празници
-"Край огнището на Бъдни вечер",Работилница за автентични сурвакници в РИМ-Т-ще
-"Готвим заедно","Хлябът в българските традиции","Да поработим заедно в градината"-Ботаника лайф,с.Надарево
-Игрите от детството на баба и дядо
-Горска класна стая
-"Великден по капански"-в етнографски,капански комплекс и читалище с.Садина
6.Образователни екскурзии-20ч.
- Исторически парк-с.Неофит Рилски"Урок по оцеляване сред природата"
-Архитектурно-парков комплекс"Двореца"и Ботаническа градина-Балчик
-Котел и Жеравна-запознаване с възрожденска архитектура и Музей на килимите
-Етногравски комплекс"Етъра"
7.Реализиране на междуучилищни дейности
-Есенни игри на волята"Битка за есенна шампионска титла"
-изложба-ревю"Зимна приказка"
-празник"Между Коледа и Василица"-междуучилищна дейност
-фестивал на разбирателството"Слънчева усмивка"
8.Изследване на академичния напредък на учениците и определяне стъпки за подобряване и доусъвършенстване. |
93 361.60
|
0.00
|
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. : Обучението на тема " Интеркултурно образование и работа в мултиетническа среда". - тематичен курс , 16 ч.; 1 кредит- ДИКПО- Варна се провежда с всички ръководители на творчески работилници от първа и втора година на реализиране на проекта, медиатор и други педагогически специалисти от училището кандидат и училището- партньор.
Курсът ориентира участниците в методологията на интеркултурното образование и предлага образователни модели за развитие на уменията на учениците за междукултурно разбирателство.
Участниците ще се запознаят с „Програма за развитие на междукултурен опит на учениците - РаМО” (представена в методическо ръководство и пособие за самостоятелна работа на ученика с автори: М. Минчева-Ризова и Ил. Ризов), ще развият своята чувствителност към проблематиката на интеркултурното образование и ще усъвършенстват уменията си за конструиране на обучение, ориентирано към личностните и социални умения на учениците.
За провеждане на обучението ще се използва база - зала на училището кандидат. Курсът е присъствен.
Обучение на тема " Игри за развитие на познавателни, социални и емоционални умения на учениците". - професионално- педагогически тренинг , 16 ч.; 1 кредит- ДИКПО- Варна се провежда с всички ръководители на творчески работилници от първа и втора година на реализиране на проекта, медиатор и други педагогически специалисти от училището кандидат и училището- партньор.
Участниците ще се запознаят с подвижни, дидактически и ролеви игри и ще коментират техните възможностите за социалното, емоционалното и познавателно развитие на децата. Ще се дискутира мястото на игрите в училищния живот и в процеса на обучение. Курсът проблематизира нагласи и предразсъдъци, свързани с недооценяване на ролята на игрите и емоциите в живота на хората и възпитанието на децата. Предлагат се идеи за развитие на емоционалната интелигентност на деца от различни възрастови групи. Участниците ще получат учебни материали с игри.
Обучение на тема " Как да учим учениците да общуват позитивно"дава възможност да се упражнят уменията за идентифициране на различни затруднения на учениците в процеса на общуването им с техните връстници, родители и учители. Използват се упражнения, чрез които учителите могат да учат учениците да се изразяват по подходящ начин: да показват чувства и да изискват уважение към тях; да казват „Не” при упражняване на натиск и да приемат откази; да отправят молби и да отказват на отправени към тях молби; да заявяват нужди и да уважават нуждите на другите; да проявяват емпатия. |
4 320.00
|
0.00
|
Дейност 3.Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.Кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование включително чрез участие на образователни медиатори.: Обучение на родители на тема:Родителите и образователната институция-между взаимните очаквания и споделената отговорност се реализира в самото начало на работата по проекта. Провеждането му дава възможност за формиране на нагласи за сътрудничество с хора от различни култури,за създаване на атмосфера на сътрудничество и подкрепа,за да се чувстват родителите ангажирани и мотивирани да участват активно в дейностите.Осигурява се възможност за събиране на банка информация за отношението на родителите към заложените дейности чрез диалог и анкетно проучване.Анкетиране на родителите за желание за участине на тях и децата дава реална представа за нагласите за готовност за включване в съвместни дейности.
Среща с родители на тема:Мотивация за активно участие в дейностите заложени в проекта" ще се реализира от медиатор и ръководители на творческите работилници. В нея се включат родители на деца,чийто майчин език не е български и чийто е български език.Като фокус се поставя възможността родителите да се включат възможно най-активно в дейностите и така и в живота на училището.Срещата се провежда в началота на втори срок от първата година,като това дава възможност за допитване до родителите за ефективността от работата до този момент и създаване насоки за следващия период на работа.
Пряка работа с родители за приобщаването им към дейностите на училището се провежда от медиатори като посредници между семействата,местните общности,учениците и училището за изграждане на общност от активни родители.Подпомагат ръководителите на творческите работилници за пълноценното интегриране на учениците в образователната среда,съобразно специфичните им особености и потребности.Съдействат за взаимно опознаване на родители от различни етнически групи за създаване на атмосфера на разбирателство и толерантност.Работят с родителите от общността за изграждане на подкрепяща ученика семейна среда.
Провеждане на активна дискусия,родителска лектория като метод за създаване на екипност и формиране у родителите на чувство за принадлежност към училищната общност,използвайки теми интересни,близки и мотивиращи за участниците.Провеждане на анкета сред родителите за проучване актуалните интереси,възможности и желания на семействата на учениците за партньорство с училището.
Провеждане на дискусионна среща,споделяне на мнения,идеи,впечатления на родители,обсъждане възможности за активно участие в дейностите.Повишаване информираността на родителите за съвместната работа- създаване на информационен кът.
Срещи с родители на тема:Обединяване на ресурсите на семейството и училището за пълноценно развитие на учениците,в творческите работилници,за да допринесат за насърчаване на ценностно-ориентирано поведение и създаване на атмосфера в класната стая,благоприятстваща формиране на социални и граждански компетентности- толерантност и уважение към етническата,националната,културната,езиковата и религиозната идентичност на всякеки ученик;Системно взаимодействие с родителите за формиране на ценности у учениците.
Срещи с родители на тема:Ефективно включване на родителите в дейностите за интеркултурно образование.
Под формата на родителски лектории да се мотивират и активизират родителите и местната общност за участие в дейности, подкрепящи децата да получат по-качествено образование.Родителските лектории са добър начин за повишаване на родителския капацитет.
Пряка работа на медиатор с родители за приобщаването им към дейностите на училището. Той е посредник между семействата,местните общности,учениците и училището за изграждане на общност от активни родители.Съдейства за взаимно опознаване на родители от различни етнически групи за създаване на атмосфера на разбирателство и толерантност.Работи с родителите от общността за изграждане на подкрепяща ученика семейна среда.Работи с Родителски клуб,с който подкрепя училищни дейности,привличат родители и представители на общността към включване в живота на училището. |
64 984.00
|
0.00
|
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. : Информационна кампания, насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. "Бъди приятел, прави добро, обичай!" ще се поведе през седмицата, предхождаща Деня на розовата фланелка. Кампанията ще бъде посветена на разнообразието, толерантността и призив към зачитане правата на всеки.Участниците в творческите работилници ще проведат разяснителна кампания свързата с темата като използват презентации, изработят табла, флаери, съчинят послания.С тези дейности представят пред класовете информационната кампания. В самия Ден на розовата фланелка ще се реализират редица дейности като съвместна инициатива заедно с Училищните ученически съвети.
Информационната кампания "Обичам природата- и аз участвам"и пролетни почистващи акции, насочени към затвърждаване на екологична култура във връзка с Деня на Земята са инициатива, която се провежда като седмица на Земята в училищата: кандидат и партньор.Предвидени са дейности: засаждане на растения в дворовете и в кътове в самите сгради на училищата. Разяснителна кампания сред учениците на тема:" Научи повече за човекът и влиянието му върху околната среда". Инициатива: Плакат на класа "Моята красива планета" с използването на рециклируеми и природни материали. Провеждане на игра между класовете" На експедиция". Определяне територии в рамките на града за почистваща акция и осигуряване на възможност за разделно събиране на отпадъците.
Информационна кампания "Интернет и моя живот"- развива осведомеността на ученици и родители за злоупотреби с информационно-комуникационната технология (ICT) в общи линии и по-конкретно кибертормоза.Разширява осведомеността за злоупотреба с използването на мобилните телефони и Интернет. Предоставя информация и изгражда умения за защита от намеса в личния живот, семейството, дома и кореспонденцията; защита от нечовешко или унизително третиране
Информационна кампания, насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. "Гергьовска люлка"- кампания насочена към недопускане на негативни обществени нагласи относно раса, етнически произход и религиозна принадлежност |
7 216.00
|
0.00
|