1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование. Занимания по интереси; Тематични срещи и беседи; Провеждане на общи занимания с учениците и децата от ОУ и ДГ за представяне на наученото по всяка от темите разработвана в клубовете; Изнесените занимания чрез посещения в "Панорамата", в Плевен и в читалище "Учител - 1921 г.", с. Бежаново; Образователни екскурзии.: 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование
1.1. Занимания по интереси. Учениците от ОУ ще надградят с нови теми своята работа изпълнявана досега в клубовете „Пътешественик“, и „Мода“. Ще се създадат нови два клуба – „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи“ за децата от ПГ на ОУ и от ДГ. Клубовете ще организират заниманията си като извънкласни форми. Ръководители на клубовете ще са учители от ОУ и от ДГ. Всяко дете/ученик може да участва във всеки един от клубовете. С децата от ОУ и децата от детската градина заниманията ще се провеждат 35 часа за един учебен срок и 70 за учебната година.
Заниманията ще са организирани в училищна среда с подготовка/разработване на 7 теми за всеки клуб и провеждането им с деца/ученици в пет възрастови групи за всеки от 4 клуба. За ОУ "Св. Св. Кирил и Методий": Деца от ПГ (3 бр. групи, всяка по 5 деца); Ученици: 1-2 клас (3 групи за 32 ученика); ( 3-4 клас (3 групи бр.); ( 5-6) клас (4 бр.); 7 клас (2бр.). В Детската градина ще имаме два клуба – „Приказни герои“ (4 бр. групи за 64 деца) и „Традиции и обичаи“ (4 бр. групи за 64 деца). В една учебна група присъстват не по малко от 10 ученици и 5 деца от ПГ и детската градина. Те провеждат заниманията си по 35 часа за една група в рамките на 1 (един) учебен срок. Ще бъдат разработени за всеки клуб "Дневник на успеха", където ще се записват най-интересните идеи споделени от децата/учениците и изработени от тях. В него ще има "Страничка на доброто", където ще се отбелязват добри прояви на дете/ученик, споделени от самите тях, от учители, съученици, родители или други представители от общността. Ще бъдат проведени общо 28 срещи по 2 часа всяка, с представяне на постигнати резултати от заниманията на всички класове и групи от детската градина и подготвителните групи.
2. Тематични срещи и беседи. Провеждане на общи занимания с учениците и децата от ОУ и ДГ за представяне на наученото по всяка от темите разработвана в клубовете. Продължителност - 2 учебни часа за една среща, провеждат се от външен експерт.
2.1. Тематични срещи - срещите ще се провеждат след всеки тематичен цикъл. Един тематичен цикъл обхваща заниманията от разглеждане на 7 теми за всеки от 4-те клуба.
2.2. Беседи – Човешка библиотека. Преживяванията на децата в клубовете ще бъдат представени като "Човешка книга". По време на заниманията в клубовете всеки участник е попадал в различни ситуации, които определяме като отделни глави на книгата, а всеки участник ще бъде като една жива книга.
3. Изнесени занимания:
3.1. Посещение на Панорамата в Плевен.
5 ПС (4 ПС от ОУ и 1ПС от ДГ) за посещение на ученици/деца от клубовете – еднодневно изнесено 6 часово занимание
3.2. Посещение на читалището в с. Бежаново – организиране на изложба: 1 ПС от ОУ и 1 ПС от ДГ, 1 експерт образователни дейности (ЕОД) от читалището – за оформяне на изложбата на 4-те клуба от ОУ и двата от ДГ. Общо 6 изложби. Посещението ще се организира за всеки клуб в рамките на 4 часа.
4. Образователни екскурзии – Последната тема от всеки образователен цикъл на двата нови клуба „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи “, ще се провеждат съвместно между клубовете от децата от ПГ на ОУ и клубовете на децата от ДГ. Заниманията са еднодневни и ще се провеждат извън населеното място. Ще бъде организиран рецитал на децата от новите клубове в местността Пещера „Съевата дупка“. Образователните екскурзии ще се проведат в два етапа: 1) Посещение на децата от клубовете „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи “ от ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" в ДГ"Зорница.Продължителност - 2ч.; 2) Провеждане на рецитал на децата от новите клубове в местността Пещера „Съевата дупка“. Екскурзията е еднодневна и ще участват около 30 деца ( 13 деца с майчин език ромски, 2 деца с майчин език турски и 10 деца с майчин език български). децата ще са придружени от учители и родители. Децата ще се придружават от педагогически специалисти и други възрастни съгласно приложимата нормативна уредба.
|
181 158.00
|
0.00
|
2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: В рамките на дейността предвиждаме обучения на педагогическите специалисти, с присъждане на 1 квалификационен кредит съгласно приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти), назначени в образователните институции, които са целева група по проекта - общо 25. Обученията ще бъдат по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на ОУ "Св. Св. Кирил и Методи" и ДГ "Зорница". Обучението ще се проведе от партньорът ни в проекта - Фондация „Сдружение за социално и образователно приобщаване“ (ССОП). Предвиждаме за всеки учебен срок да провеждаме oбучение с 1 кредит или общо за целия период на проекта - 3 кредита за 25 педагогически специалисти. Водеща организация по Дейност 2 от проекта е Фондация ССОП. |
3 240.00
|
0.00
|
3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: интерактивни обучителни семинари на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование: Работата с родителите се организира като интерактивни семинари с участието на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. Като участието на родителите е в съответствие с идентифицираните потребности в представените Анализ-Декларация от директорите на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" и Детската градина "Зорница". Ще подготвим методика за съвместна работа и мотивиране на участниците от уязвими и от неуязвимите целеви групи в рамките на нормативната уредба. Дейността е насочена към установени потребности и желания на родителите посочени в Пр. Ia за ОУ и ДГ: повече информация за образованието, засилване на доверието към институциите, запознаване и убеденост за необходимостта от включване на децата им в образователните процеси; промени в техните нагласи за активно участие и подкрепа на учителите при провеждане на учебния процес, осъзнаване, че училището е място за социализация, придобиване на навици, усвояване на знание, учене, което да продължава цял живот. С предложената дейност доразвиваме резултати от предишни проекти, изпълнявани в училището и в детската градина. Настоящата ситуация в страната и в международен план се характеризира със засилени прояви на агресия към уязвимите групи и особено към представителите на роми, които са социално слаби, необразовани и от там изключени от социалния и икономически живот. Това неминуемо се отразява в поведението на родителите към образователните институции. В предишния проект "Моите успехи са и ваши успехи", дейностите са били насочени към мерки срещу социалното изключване и социална изолация. С предложения проект, обучението на родителите ще насочим нашите усилия към комуникативни умения и следващия етап - за социално включване. Ще разискваме за отговорностите и задължения на родителите, познания на законодателството и защитата от прояви на дискриминация и тормоз, намаляване на агресията и последствията от нея. Ще бъдат разгледани традициите на етническите групи и ще се обясни ясно, на достъпен език кои традиции застрашават здравето на децата и ограничават тяхното бъдеще и социална интегрция. Ще бъдат представени новите професии през следващите десетилетия, които изискват висока степен на образованост и функционална грамотност.Родителите ще се запознаят за отговорностите, които те трябва да приемат като неотменима част от интеграцията на маргинализираните общности. С участието си в различни форми на общуване по време на дейността ще се стимулира и утвърди културното многообразие на етническите малцинства. Родителите ще бъдат подпомогнати да разберат, че образованието е ценност получена чрез възпитаване на детето от най-ранната му възраст. Ценностите като уважение, толерантност, зачитане правата на отделната личност и познаване на отделните традиции и култура е неотменна част от образователния багаж на индивида. Интерактивната форма на семинарните занимания ще подпомогне родителите от различните етнически групи да обменят информация, собствени преживявания, да го правят в дух на толерантност. Да усвоят знания и умения, с кито да подкрепят ефективно развитието на децата си.
Експертът ще подпомога родителите да надградят познанията си за взаимоотношенията между децата и учениците в мултиетническа среда, да се запознаят с нови успешни практики за прилагане на антидискриминационното законодателство, за равнопоставеност на индивидите, предприемане на целеви и общи мерки за равен старт, за смисъла на приобщаващото образование, за ползите на икономиката от активно участие на всички членове на обществото.
Дейността е насочена към достигането на целта на проекта за подпомогне процесите на развитие на успешни комуникационни отношения за социално интегриране, промени в начин на мислене, ефективно и активно партньорство между учители, родители и деца/ученици. Същевременно работата с родителите ще е в помощ за ограничаване на броя на отпадналите ученици, увеличаване броя на новопостъпилите и увеличаване броя на завършилите.
|
28 260.00
|
0.00
|
4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса/етнически произход, религиозна принадлежност, увреждане и възраст.: В информационната кампания включваме признаците, посочени като важни за ограничаване на демокрацията, които са определящи за общността и в с. Бежаново и с. Торос, към конкретни местни нужди. Определили сме признаците за дискриминация по етнос/раса, религия, пол, увреждания, възраст. В региона общността е представена от хора, които представляват различни етноси, религии, различни са по възраст, пол, а някои от тях имат увреждания.
Кампаниите ще са разработени и основани на анализ на най-новите данни, взети от доклади на Комисията за защита от дискриминация. Целта е да насочим представителите на целевите групи да проявяват толерантност към различните, да уважават и разбират проблемите на всеки индивид, да бъдат съпричастни към интересите на всеки. Да се стремим към успешна реализация на всеки, равен старт и да получава защита. Контекстът на семейството и общността е много важен в първите години на учене на индивида. Това е причината в нашите кампании да включим разяснения по признака възраст, който да насочи и определи поведението на най-малките към възрастните хора. Също така ще посочим и обясним на възрастните, че и те трябва да уважават мнението на по-малките. Един от изводите, които ще се установят чрез кампанията, е че различните генерации е необходимо да имат ползотворен и плодотворен диалог, без заплахи и обиди.
Предвиждаме да организираме и проведем в училището, детската градина и читалището следните информационни кампании:
В училището - две кампании насочени към децата и учениците: 1) превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти и 2) здраве и екосъобразния начин на живот.
В детската градина: две кампании насочени към децата: 1)представяне на многообразието на традиционни обичаи за различните етноси и 2) представяне на музиката и танците на роми, българи и турци от региона.
В читалището - две кампании насочени към родителите и учителите: 1) за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност и 2)изкуствен интелект и нови професии. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български.
Целта на различните информационни кампании се диктува от необходимостта да се формира национално и гражданско самосъзнание, на основата на толерантност и уважение към различните. Да потърсим единството в многообразието. Да покажем, че различието в културната, езиковата и религиозната идентичност, може и трябва да се приема с уважение. Съхраняването и утвърждаването на всяка различна идентичност прави обществото ни силно и здраво. Ще посочим кои са компетентностите, необходими за успешна личностна и професионална реализация и активен граждански живот в съвременните общности. Желанието ни е да покажем как може да променим установени стереотипи и нагласи, да ги насочим към конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда.
|
6 960.00
|
0.00
|