Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 422 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

After analyzing the results of projects in the region aimed at the social and educational integration of minorities, the following needs have been determined:To evaluate and promote the cultural achievements of ethnic minorities and their contribution;To train teachers about the competencies of democratic culture;To get to know the cultural heritage - traditions, customs, language, tales, songs, costumes and ornaments. All established needs will be achieved by conducting practical activities when working in a multicultural environment, based on basic elements: life, justice, freedom, equality.Target groups:Children and students whose mother langue is not Bg (149),and children and students whose mother langue is Bulgarian (31); The parents of children and students whose mother langue is not Bg (34), and the parents whose mother langue is Bulgarian (6); Pedagogical specialists staff (25). Purpose: To support educational processes in the earliest preparatory and school age to build people who respect diversity, value difference and accept the abilities and possibilities of everyone. Act. 1Traveler Club, Fashion, Fairy Tale Heroes, Traditions and Customs, Thematic meetings, talks, Outdoor activities in Pleven and Teacher 1921community center, Educational excursions.Act. 2Teacher training with 1 credit for 1 academic term (3 credits for the whole project). Act 3Working with parents and Act. 4 Informational campaign and Management, publicity and information.Results:Act 1for 1 academic term - promotion of intercultural communication - work in 4 clubs, joint extracurricular activities to stimulate their creative expressions,28 thematic meetings and 3 talks, external activities through visits to Pleven and 6 exhibitions in the community center, 4 educational excursions.Act 2 - protected 3 credits for 25 teachers; Act 3.Interactive seminar trainings for 40 parents related to motivation for active participation in intercultural education activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование. Занимания по интереси; Тематични срещи и беседи; Провеждане на общи занимания с учениците и децата от ОУ и ДГ за представяне на наученото по всяка от темите разработвана в клубовете; Изнесените занимания чрез посещения в "Панорамата", в Плевен и в читалище "Учител - 1921 г.", с. Бежаново; Образователни екскурзии.: 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование 1.1. Занимания по интереси. Учениците от ОУ ще надградят с нови теми своята работа изпълнявана досега в клубовете „Пътешественик“, и „Мода“. Ще се създадат нови два клуба – „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи“ за децата от ПГ на ОУ и от ДГ. Клубовете ще организират заниманията си като извънкласни форми. Ръководители на клубовете ще са учители от ОУ и от ДГ. Всяко дете/ученик може да участва във всеки един от клубовете. С децата от ОУ и децата от детската градина заниманията ще се провеждат 35 часа за един учебен срок и 70 за учебната година. Заниманията ще са организирани в училищна среда с подготовка/разработване на 7 теми за всеки клуб и провеждането им с деца/ученици в пет възрастови групи за всеки от 4 клуба. За ОУ "Св. Св. Кирил и Методий": Деца от ПГ (3 бр. групи, всяка по 5 деца); Ученици: 1-2 клас (3 групи за 32 ученика); ( 3-4 клас (3 групи бр.); ( 5-6) клас (4 бр.); 7 клас (2бр.). В Детската градина ще имаме два клуба – „Приказни герои“ (4 бр. групи за 64 деца) и „Традиции и обичаи“ (4 бр. групи за 64 деца). В една учебна група присъстват не по малко от 10 ученици и 5 деца от ПГ и детската градина. Те провеждат заниманията си по 35 часа за една група в рамките на 1 (един) учебен срок. Ще бъдат разработени за всеки клуб "Дневник на успеха", където ще се записват най-интересните идеи споделени от децата/учениците и изработени от тях. В него ще има "Страничка на доброто", където ще се отбелязват добри прояви на дете/ученик, споделени от самите тях, от учители, съученици, родители или други представители от общността. Ще бъдат проведени общо 28 срещи по 2 часа всяка, с представяне на постигнати резултати от заниманията на всички класове и групи от детската градина и подготвителните групи. 2. Тематични срещи и беседи. Провеждане на общи занимания с учениците и децата от ОУ и ДГ за представяне на наученото по всяка от темите разработвана в клубовете. Продължителност - 2 учебни часа за една среща, провеждат се от външен експерт. 2.1. Тематични срещи - срещите ще се провеждат след всеки тематичен цикъл. Един тематичен цикъл обхваща заниманията от разглеждане на 7 теми за всеки от 4-те клуба. 2.2. Беседи – Човешка библиотека. Преживяванията на децата в клубовете ще бъдат представени като "Човешка книга". По време на заниманията в клубовете всеки участник е попадал в различни ситуации, които определяме като отделни глави на книгата, а всеки участник ще бъде като една жива книга. 3. Изнесени занимания: 3.1. Посещение на Панорамата в Плевен. 5 ПС (4 ПС от ОУ и 1ПС от ДГ) за посещение на ученици/деца от клубовете – еднодневно изнесено 6 часово занимание 3.2. Посещение на читалището в с. Бежаново – организиране на изложба: 1 ПС от ОУ и 1 ПС от ДГ, 1 експерт образователни дейности (ЕОД) от читалището – за оформяне на изложбата на 4-те клуба от ОУ и двата от ДГ. Общо 6 изложби. Посещението ще се организира за всеки клуб в рамките на 4 часа. 4. Образователни екскурзии – Последната тема от всеки образователен цикъл на двата нови клуба „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи “, ще се провеждат съвместно между клубовете от децата от ПГ на ОУ и клубовете на децата от ДГ. Заниманията са еднодневни и ще се провеждат извън населеното място. Ще бъде организиран рецитал на децата от новите клубове в местността Пещера „Съевата дупка“. Образователните екскурзии ще се проведат в два етапа: 1) Посещение на децата от клубовете „Приказни герои“ и „Традиции и обичаи “ от ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" в ДГ"Зорница.Продължителност - 2ч.; 2) Провеждане на рецитал на децата от новите клубове в местността Пещера „Съевата дупка“. Екскурзията е еднодневна и ще участват около 30 деца ( 13 деца с майчин език ромски, 2 деца с майчин език турски и 10 деца с майчин език български). децата ще са придружени от учители и родители. Децата ще се придружават от педагогически специалисти и други възрастни съгласно приложимата нормативна уредба. 181 158.00 0.00
2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: В рамките на дейността предвиждаме обучения на педагогическите специалисти, с присъждане на 1 квалификационен кредит съгласно приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти), назначени в образователните институции, които са целева група по проекта - общо 25. Обученията ще бъдат по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на ОУ "Св. Св. Кирил и Методи" и ДГ "Зорница". Обучението ще се проведе от партньорът ни в проекта - Фондация „Сдружение за социално и образователно приобщаване“ (ССОП). Предвиждаме за всеки учебен срок да провеждаме oбучение с 1 кредит или общо за целия период на проекта - 3 кредита за 25 педагогически специалисти. Водеща организация по Дейност 2 от проекта е Фондация ССОП. 3 240.00 0.00
3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: интерактивни обучителни семинари на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование: Работата с родителите се организира като интерактивни семинари с участието на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. Като участието на родителите е в съответствие с идентифицираните потребности в представените Анализ-Декларация от директорите на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" и Детската градина "Зорница". Ще подготвим методика за съвместна работа и мотивиране на участниците от уязвими и от неуязвимите целеви групи в рамките на нормативната уредба. Дейността е насочена към установени потребности и желания на родителите посочени в Пр. Ia за ОУ и ДГ: повече информация за образованието, засилване на доверието към институциите, запознаване и убеденост за необходимостта от включване на децата им в образователните процеси; промени в техните нагласи за активно участие и подкрепа на учителите при провеждане на учебния процес, осъзнаване, че училището е място за социализация, придобиване на навици, усвояване на знание, учене, което да продължава цял живот. С предложената дейност доразвиваме резултати от предишни проекти, изпълнявани в училището и в детската градина. Настоящата ситуация в страната и в международен план се характеризира със засилени прояви на агресия към уязвимите групи и особено към представителите на роми, които са социално слаби, необразовани и от там изключени от социалния и икономически живот. Това неминуемо се отразява в поведението на родителите към образователните институции. В предишния проект "Моите успехи са и ваши успехи", дейностите са били насочени към мерки срещу социалното изключване и социална изолация. С предложения проект, обучението на родителите ще насочим нашите усилия към комуникативни умения и следващия етап - за социално включване. Ще разискваме за отговорностите и задължения на родителите, познания на законодателството и защитата от прояви на дискриминация и тормоз, намаляване на агресията и последствията от нея. Ще бъдат разгледани традициите на етническите групи и ще се обясни ясно, на достъпен език кои традиции застрашават здравето на децата и ограничават тяхното бъдеще и социална интегрция. Ще бъдат представени новите професии през следващите десетилетия, които изискват висока степен на образованост и функционална грамотност.Родителите ще се запознаят за отговорностите, които те трябва да приемат като неотменима част от интеграцията на маргинализираните общности. С участието си в различни форми на общуване по време на дейността ще се стимулира и утвърди културното многообразие на етническите малцинства. Родителите ще бъдат подпомогнати да разберат, че образованието е ценност получена чрез възпитаване на детето от най-ранната му възраст. Ценностите като уважение, толерантност, зачитане правата на отделната личност и познаване на отделните традиции и култура е неотменна част от образователния багаж на индивида. Интерактивната форма на семинарните занимания ще подпомогне родителите от различните етнически групи да обменят информация, собствени преживявания, да го правят в дух на толерантност. Да усвоят знания и умения, с кито да подкрепят ефективно развитието на децата си. Експертът ще подпомога родителите да надградят познанията си за взаимоотношенията между децата и учениците в мултиетническа среда, да се запознаят с нови успешни практики за прилагане на антидискриминационното законодателство, за равнопоставеност на индивидите, предприемане на целеви и общи мерки за равен старт, за смисъла на приобщаващото образование, за ползите на икономиката от активно участие на всички членове на обществото. Дейността е насочена към достигането на целта на проекта за подпомогне процесите на развитие на успешни комуникационни отношения за социално интегриране, промени в начин на мислене, ефективно и активно партньорство между учители, родители и деца/ученици. Същевременно работата с родителите ще е в помощ за ограничаване на броя на отпадналите ученици, увеличаване броя на новопостъпилите и увеличаване броя на завършилите. 28 260.00 0.00
4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса/етнически произход, религиозна принадлежност, увреждане и възраст.: В информационната кампания включваме признаците, посочени като важни за ограничаване на демокрацията, които са определящи за общността и в с. Бежаново и с. Торос, към конкретни местни нужди. Определили сме признаците за дискриминация по етнос/раса, религия, пол, увреждания, възраст. В региона общността е представена от хора, които представляват различни етноси, религии, различни са по възраст, пол, а някои от тях имат увреждания. Кампаниите ще са разработени и основани на анализ на най-новите данни, взети от доклади на Комисията за защита от дискриминация. Целта е да насочим представителите на целевите групи да проявяват толерантност към различните, да уважават и разбират проблемите на всеки индивид, да бъдат съпричастни към интересите на всеки. Да се стремим към успешна реализация на всеки, равен старт и да получава защита. Контекстът на семейството и общността е много важен в първите години на учене на индивида. Това е причината в нашите кампании да включим разяснения по признака възраст, който да насочи и определи поведението на най-малките към възрастните хора. Също така ще посочим и обясним на възрастните, че и те трябва да уважават мнението на по-малките. Един от изводите, които ще се установят чрез кампанията, е че различните генерации е необходимо да имат ползотворен и плодотворен диалог, без заплахи и обиди. Предвиждаме да организираме и проведем в училището, детската градина и читалището следните информационни кампании: В училището - две кампании насочени към децата и учениците: 1) превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти и 2) здраве и екосъобразния начин на живот. В детската градина: две кампании насочени към децата: 1)представяне на многообразието на традиционни обичаи за различните етноси и 2) представяне на музиката и танците на роми, българи и турци от региона. В читалището - две кампании насочени към родителите и учителите: 1) за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност и 2)изкуствен интелект и нови професии. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. Целта на различните информационни кампании се диктува от необходимостта да се формира национално и гражданско самосъзнание, на основата на толерантност и уважение към различните. Да потърсим единството в многообразието. Да покажем, че различието в културната, езиковата и религиозната идентичност, може и трябва да се приема с уважение. Съхраняването и утвърждаването на всяка различна идентичност прави обществото ни силно и здраво. Ще посочим кои са компетентностите, необходими за успешна личностна и професионална реализация и активен граждански живот в съвременните общности. Желанието ни е да покажем как може да променим установени стереотипи и нагласи, да ги насочим към конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда. 6 960.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).