Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 372 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The main objective is to support vulnerable groups from Vidin for social inclusion by providing access to education and training for better realization in the labor market.
Specific objectives:
- Support for participation in various forms of lifelong learning through inclusion in flexible forms of education for the acquisition of competencies from the lower secondary stage of primary education of 73 p. from vulnerable groups.
- Support for supporting the transition from education to realization in the labor market - 30 p.
The project responds to the problems of the target groups by introducing flexible forms for effective return to education, for literacy and mastery of educational content for the different educational stages and levels, with the aim of subsequent opportunities for acquiring professional qualifications. It overcomes negative stereotypes through joint work of the non-governmental sector with schools, the SLS, the RDA and all stakeholders. The project leads to overcoming social isolation by reducing barriers to the inclusion of marginalized groups in educational processes, through motivational activities, an adapted learning environment and a culturally sensitive approach. It promotes lifelong learning by fostering a positive attitude towards learning and a desire for personal development among people for whom education has been inaccessible, interrupted or neglected.
The project contributes to achieving the objectives of procedure BG05SFPR001-1.007 "Adult Literacy" of the PO and the policies of the SF for the Development of Education, Training and Learning in the RB, 2021-2030, Priority Area 8 "Lifelong Learning" and its Implementation Plan for 2024, of the National Strategy of the Republic of Bulgaria for Equality, Inclusion and Participation of Roma 2021-2030 and the National Action Plan for 2022-2023.
The project is implemented by the SOCIUS NGO in partnership with the Secondary School "P.R. Slaveykov" and the DLB-Vidin. Duration 35 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация. Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността.: Цел: Популяризиране възможностите повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от учене през целия живот с оглед обединяване усилията на заинтересованите страни за реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация. Дейността ще се изпълни по Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи и включването им в дейности по процедурата, описан в т.11 от проекта. За гарантиране на резултатите Дирекция Бюро по труда - Видин (ДБТ) е привлечена като асоцииран партньор. Дейността се изпълнява на 2 етапа: 1. Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността. 2. Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация (мотивация за участие в образование, работа на образователни медиатори и др.). Първия етап е за повишаване на обществената осведоменост и привличане на вниманието към важността на грамотността и образованието. Ще бъдат разработени и разпространени информационни материали, брошури и плакати, както и дигитално съдържание, което ще се популяризира чрез Интернет. Ще се организират 2 информационни събития и 2 публични кампании. Те ще подчертаят значението на повишаването на образователното равнище като ключов фактор за подобряване на възможностите за заетост, социална интеграция и личностно развитие. На етап 2 ще бъде реализирана системна и целенасочена работа по идентифициране на лица от целевите групи, включително комуникация и координация с ключови институции като Дирекции Социално подпомагане (ДСП) към АСП, ДБТ-Видин към Агенция по заетостта, общински администрации, Регионални управления на образованието, Държавна агенция за бежанците и НПО, ромски неформални лидери и др. Тази координация ще позволи ефективно откриване и достигане до лица с ниско, липсващо или прекъснато образование, които са в най-голяма нужда от подкрепа, и ще осигури системно проследяване на техните образователни потребности. Ще бъдат проведени целенасочени мотивационни дейности, включващи: - Организиране на мотивационни кампании и информационни срещи за разпространение на добри практики и успешни примери; - Групови мероприятия с психолог по мотивиране и насочване към проекта в ДБТ-Видин, в квартала с компактно ромско население и в конферентната зала на кандидата - Персонални консултации от психолози и образователни медиатори с цел адресиране на индивидуалните образователни и социални бариери на участниците; - Работа на образователните медиатори в семейна среда, насочена към осигуряване на подкрепа и ангажираност на близките като фактор за успешното обучение; Дейността ще стимулира включването на идентифицираните лица в курсове по ограмотяване (ниво 1–4 клас) и прогимназиална подготовка (ниво 5–7 клас), съгласно одобрени от МОН учебни програми. Особено внимание ще се отдели и на мотивиране на обучаемите за продължаване на образованието в по-високи образователни етапи – първи етап на гимназиално образование (8–10 клас) и втори етап (11–12 клас). Тази стъпка ще бъде подкрепена чрез целенасочени персонални консултации, работа със семействата и организиране на кампании за насърчаване на образователната и професионална реализация. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено от квалифициран и мултидисциплинарен екип, включващ преподаватели, образователни медиатори, психолози и други експерти, които ще осигурят персонализирана подкрепа, висок професионализъм и ефективна координация на процеса. В дейността се включва цялата коалиция по проекта, като разходите се поемат от кандидата. Съгласно Механизма ще бъдат привлечени всички заинтересовани страни и широката общественост. 45 540.00 0.00
Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване на възрастни, и на курсове за усвояване на учебно съдържание за различните образователни етапи и степени за лица, с ниско образование или без образование в координация с Агенция по заетостта и МТСП, с цел последващо включване във възможности за придобиване на професионална квалификация.: Дейността е насочена към възрастни лица с ниско, липсващо или прекъснато образование и има за цел повишаване на тяхната функционална грамотност и образователна степен чрез целенасочено, адаптирано и практически приложимо обучение. Целева група: 73 лица, в т.ч. 33 ограмотяване и 40 придобиване на компетентности. Част от лицата ще се включат в повече от 1 курс. Обучителният процес е структуриран в следните етапи: 1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване (ниво, съответстващо на 1–4 клас). 2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. 3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове, съгл. чл. 169, ал. 3 от ЗПУО и Наредба № 11/2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Курсовете се реализират по одобрени от МОН учебни програми. Съдържанието им е съобразено с възрастовите и социални характеристики на обучаемите и образователните им дефицити. Обученията обхващат ключови предметни области: • Бълг. език и литература – развиване на умения за четене с разбиране, създаване на кратки текстове, усвояване на основни граматически и лексикални правила; • Математика – овладяване на базови аритметични действия, решаване на практически задачи, логическо мислене и финансово ориентиране; • Природни науки – основни познания за човешкото тяло, околната среда и природни явления; • Социални науки – развитие на гражданска култура, разбиране на обществени процеси, права и отговорности; • Дигитална грамотност – начални умения за работа с компютър и интернет, необходими за съвременното ежедневие и пазар на труда. Обучението се провежда в групи от 10-15 лица, което позволява прилагането на индивидуален подход към всеки участник. Използват се съвременни интерактивни методи на преподаване, включително проектно-базирано обучение, практически упражнения, работа по казуси, дискусии и мултимедийни средства. Програмата е организирана с гъвкав график, съобразен с възможностите и ангажиментите на участниците, с цел максимално включване и редовно присъствие. Внимание се отделя на създаването на приобщаваща и мотивираща учебна среда, която насърчава активното участие, социалната свързаност и увереността на обучаемите. Учебният процес е подкрепен чрез: • мотивационна подкрепа – индивидуални и групови сесии за насърчаване на увереността и мотивацията за учене; • психосоциална подкрепа – преодоляване на бариери като социална изолация, езикови и културни различия, ниско самочувствие; • достъпност и равенство – гарантиране на възможност за участие на лица от уязвими групи чрез адаптирани материали, допълнителни консултации и персонализирана методическа подкрепа. В допълнение към основното съдържание, обучението включва и тематични дейности, насърчаващи практическото приложение на придобитите знания: работа по казуси, симулации, решаване на житейски задачи, изграждане на чувство за принадлежност и социална активност. Акцент се поставя и върху изграждането на умения за учене през целия живот и подготовка за бъдещо включване в образователни или квалификационни инициативи. За осигуряване на качествено обучение, преподавателите ще са специално подбрани и квалифицирани, с опит в работа с уязвими групи. Провеждането на обучението включва и организация на задължителни изпити за всяка учебна степен: 4 изпита при курсове за ограмотяване, по 8 изпита при курсове за 5-ти и 6-ти клас и 10 изпита при курсове за 7-ми клас. Общо, за всяка група се организират съответният брой изпити, които удостоверяват придобитите знания и умения. Постигането на краен резултат - успешно положени изпити се доказва с: - удостоверение (служебна бележка), издадено от училището, с което се удостоверява участието на лицето в курс по чл. 129, ал.1 от Наредба № 11/2016 г. и/или - удостоверение по чл. 168, ал.1, т. 3, 4 и 5 от ЗПУО. Дейността се изпълнява от училището партньор. Кандидатът подпомага организационните процеси и участва във вътрешния мониторинг. 234 442.22 0.00
Дейности за запознаване с професии; определяне на професионалните интереси на представителите на целевите групи и консултиране за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия за адаптиране на пазара на труда; проследяване при осъществяване на връзката образование – пазар на труда и др. за подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда.: Дейността цели да подпомогне целевата група с ниска степен на образование, вкл. безработни, неактивни или заети в несигурна заетост лица да направят информиран и реалистичен избор за следващата стъпка в своя образователен или професионален път. Целева група: 30 лица. Етапи: 1. Информиране на представителите на целевата група за подходящи професии чрез групови/индивидуални събития за запознаване с професии; 2. Диагностика за определяне и консултиране според придобитото по проекта образование за адаптиране на пазара на труда на регионално/местно ниво; 3. Посредничество и проследяване при осъществяване на връзката образование – пазар на труда. Дейността обединява индивидуална и групова подкрепа, насочена към подпомагане на участниците с ограничено образование, незавършен училищен етап, липса на квалификация или трудова история, като им предоставя възможност да преосмислят своите умения, желания и перспективи за бъдещо развитие. Индивидуалната и групова работа по професионално и кариерно ориентиране не е само избор на професия, а процес на себепознание, оценка на реалността и изграждане на увереност в способността за промяна. Особено внимание ще се отделя на хора, които: • не са били включвани активно в социални или образователни дейности; • изпитват сериозни социални бариери (дискриминация, бедност, полова или етническа неравнопоставеност); • са преживели дълъг период на безработица или неактивност; • нямат модел в семейството или средата, свързан с работна етика или професионално развитие. На етап 1 ще се организира представяне на професии, актуални за местния пазар на труда, като се ползват информационните листа и папки на ДБТ-Видин, както и презентации, изготвени от екипа по проекта. На етап 2 ще се организират индивидуални и групови мероприятия по професионално и кариерно ориентиране. Това е целенасочен, поетапен процес, който съчетава информационна, консултативна и мотивационна подкрепа, с цел изграждане на лична визия за развитие, основана на реални възможности. Услугата ще бъде предоставяна от обучени кариерни консултанти и посредници на кандидата с опит в работа с уязвими групи. Процесът ще бъде гъвкав, индивидуализиран и съобразен с образователното равнище, житейския контекст и културните специфики на участниците. На този етап ще се насочат лицата към следваща степен на образование и/или към курсове за професионална квалификация. На етап 3 ще се проведе Трудова борса, на която ще се поканят утвърдени работодатели от региона. Ще се организират и индивидуални представяния пред работодател на лицата от целевата група. На този етап се цели осигуряване на заетост на обучените лица от целевата група. Дейността има трансформираща роля: не просто да „информира“, а да „овласти“ участниците – чрез език, примери и практики, близки до техния житейски контекст, да възвърне усещането, че те могат да поемат контрол над живота си и да постигнат реална промяна. Екипът от кариерни консултанти и трудови посредници ще използва подходи, базирани на доверие, активно изслушване и ненасилствено комуникиране, които помагат на участниците да формулират желанията си без чувство на вина или срам от минали неуспехи. Програмата на груповите мероприятия ще предлага: Път към реална промяна, а не абстрактни обещания; Разбираем език и практични инструменти, а не терминология и формалности; Свързване с реалния пазар на труда, а не изолирана подкрепа без резултат. Дейността ще обхваща културно и езиково адаптирани формати за ромски участници и ще включва представители от общността – медиатори или фасилитатори, които да послужат като пример и вдъхновение. Дейността се изпълнява от кандидата, като на груповите мероприятия с работодатели ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни, с които в рамките на проекта вече са изградени партньорски отношения. Важна роля при насочването към професионално обучение и трудова заетост имат трудовите посредници на асоциирания партньор - Дирекция Бюро по труда - Видин. 2 656.50 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).