| Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Дейността е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование.Тя предвижда следните инициативи в 134 СУ „Димчо Дебелянов“ и ПГТ Самоков:
ПОДДЕЙНОСТ 1 ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ
За 134 СУ-Клубове по: Евр. обичаи и традиции,Добродетели и Заедно в спорта за нач. етап;Кулин. изкушения,Бълг. култура,традиции и обичаи,Прил. изкуство и Интеракт. наука за прогимн. етап;Теория и практика във виз. изкуства за гимн. етап;География на спорта за 9-10 клас;Здрав дух в здраво тяло и чиста природа за 9-11 клас и Културата на евр. народ за 11-12 клас.За ПГТ Самоков-Клубове по:Градски туризъм,Устойчиво разв. на туризма,Климат.промени и туризъм,Турист. ресурси,Маркетинг в туризма,Иконом. на туризма,Практ. на упр. в туризма и Турист.о търсене и поведение за прогимн. етап.
ПОДДЕЙНОСТ 2 ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ
•Инф.-дискусионни срещи с ученици от различни възрасти на теми,свързани с дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркулт.ценности,базирани на съществ. обуч. ресурси,като:Наръчник за правата на човека на Съвета на Европа „Компасито“ (за деца) и „Компас“ (за млади хора),Наръчник за противопоставяне на расизма „Съзвездия“ и др.
•Работилници за съвм. създаване на късометражни филмчета с послания срещу дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркулт. ценности.
•Публикуване на инф. съдърж. в соц. мрежи на уч-щето/уч-щата;Запис с послание „Толерантността означава уважение,приемане и разбиране на богатото многообразие от култури в нашия свят,на нашите форми на самоизява и способите за проява на човешката индивидуалност…“/„Споделяме обща ДНК и планета…“,който да се пуска в уч-ще всеки ден в часовия диапазон на голямото междучасие.
•В двете уч-ща ще бъдат проведени беседи,свързани със зависимостите,към които са склонни децата и младежите в днешно време на теми алкохол,тютюнопушене,интернет зависимост за нач.,прогимн. и гимн. етап
•Тематична беседа:„Как да се пазим в мрежата, защита от кибертормоз“ и прожектиране на филми по темата
•Тематична беседа:"Превенция на противоправното поведение"
•Форум театър-„Толерантно поведение и недопускане на дискриминация“ за нач.,прогимн. и гимн. етап
ПОДДЕЙНОСТ 3 ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ
a)Спортни занимания за:
-25 деца от нач. етап от 134 СУ
-20 деца от прогимн. етап от 134 СУ
-по 40 деца от гимн. етап от всяко уч-ще
b)6 съвм. спортни турнира между двете уч-ща.
Спорт. турнири ще се провеждат по 1 път на срок на подходяща локация-спорт. стадион,салон или др. място,определено според сезона и мет. условия и ще включват различни отборни състезания.За спорт. турнири ще бъдат ангаж. общо 10 ЕОД и по 4 ПС от всяко уч-ще.Във всеки турнир ще участват по 80 деца.Съвм. турнири ще са с продълж. 4 ч.
c)6 самост. спортни турнира за уч-ще-турнирите ще се организират на ротац. принцип,като в единия уч. срок ще се провеждат в 134 СУ,а в следващия срок-в ПГТ Самоков.Спортните турнири ще се провеждат по един път на срок на подходяща локация-спортен стадион,салон или др. подходящо място,определено според сезона и мет. условия и ще вкл. различни отборни състезания.За самост. спортни турнири ще бъдат ангаж. общо 10 ЕОД и по 4 ПС от съответното уч-ще.Във всеки турнир ще участват по 80 деца.Съвм. турнири ще са с продълж. 4 ч.
ПОДДЕЙНОСТ 4 МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ
Планирано е съвместно подготвяне и извършване на еко инициативи,където се възпитава любов към природата и грижа за околната среда,както и умения за съвместна работа.Еко инициативите ще се провеждат във всяко от уч-щата-по 1 на уч.година.
ПОДДЕЙНОСТ 5 ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ
-Рилски манастир
-Витоша планина
-Перник и Музея на минното дело
-Копривщица
-Земенски манастир и Земенска клисура
-язовир Искър
Всяка една от образователните екскурзии ще се проведе за децата от всяко уч-ще по веднъж на уч.година,или общо 6 екскурзии на година за 20 деца от 134 СУ и 6 екскурзии на година за 20 деца от ПГТ Самоков-общо 36 за целия проект. |
316 994.40
|
0.00
|
| Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Настоящата дейност е насочена към организирането на обучения за педагогическите специалисти от двете училища с цел придобиване от тяхна страна на различни знания, умения и компетентности, свързани с демократичната култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда.
В рамките на дейността за преподавателите от двете училища са планирани три обучения:
ОБУЧЕНИЕ 1: ОСНОВИ НА ДЕМОКРАТИЧНАТА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНЦИИ
Тема 1: Въведение в демократичната култура и компетенции
• Откриване и представяне на програмата - 2 час
• Въведение в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура (RFCDC) - 4 часа
• Дефиниране на демократичната култура и нейните основни принципи - 4 часа
• Разбиране на компетенциите за демократична култура - знание, умения, нагласи и ценности - 4 часа
Тема 2: Развитие на демократични компетенции у учениците
• Развитие на критическо мислене и анализ на медии - 6 часа
• Умения за междукултурно общуване и взаимодействие - 6 часа
• Промотиране на равенство и справедливост в класната стая – 6 часа
Тема 3: Практически дейности и методи за обучение
• Методи и подходи за включване на демократичните компетенции в учебния процес - 6 часа
• Работилница: Разработка на учебни дейности и уроци за развитие на демократични компетенции - 6 часа
• Обратна връзка и обсъждане на разработените учебни дейности - 4 часа
ОБУЧЕНИЕ 2: РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ И СЪТРУДНИЧЕСТВО
Тема 1: Въведение в разрешаването на конфликти
• Откриване и представяне на програмата - 2 час
• Теория на конфликтите: видове и причини за конфликти - 4 часа
• Основи на мирното разрешаване на конфликти - 4 часа
• Умения за активно слушане и емпатия - 4 часа
Тема 2: Методи и стратегии за разрешаване на конфликти
• Методика на медиация и посредничество в училищна среда - 6 часа
• Техники за изграждане на екипи и сътрудничество - 6 часа
• Ролева игра: симулация на разрешаване на конфликти в класната стая - 6 часа
Тема 3: Практически занятия и интеграция на уменията
• Разработка на стратегии за разрешаване на конфликти в училище - 6 часа
• Работилница: Приложение на наученото в реални учебни ситуации - 6 часа
• Обратна връзка и анализ на работилницата - 4 часа
ОБУЧЕНИЕ 3: ПРАВА НА ЧОВЕКА И АКТИВНО ГРАЖДАНСТВО
Тема 1: Въведение в правата на човека и гражданството
• Откриване и представяне на програмата - 2 час
• История и развитие на правата на човека - 4 часа
• Основни принципи на активно гражданство - 4 часа
• Връзка между правата на човека и демократичната култура - 4 часа
Тема 2: Промоция на правата на човека и активно гражданство в училище
• Обучение по права на човека: методи и подходи - 6 часа
• Умения за гражданско участие и инициативи - 6 часа
• Включване на учениците в училищни и обществени проекти - 6 часа
Тема 3: Практически упражнения и планиране
• Разработка на проекти за промоция на правата на човека и активно гражданство - 6 часа
• Работилница: Симулиране на граждански инициативи и проекти - 6 часа
• Обратна връзка и финални дискусии - 4 часа |
12 960.00
|
0.00
|
| Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: Дейност 3 включва инициативи, насочени към работа на педагогическите специалисти от 134 СУ и ПГТ Самоков в посока изграждане на общност на активни родители. Дейността ще се организира под формата на съвместни тематични срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Срещите с родителите ще се провеждат във всяко от двете училища, в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта.
Родителите играят ключова роля в подкрепата и развитието на своите деца и тези съвместни срещи са жизненоважни за повишаването на тяхната осведоменост и умения в областта на толерантността, недопускането на дискриминация, равния старт и интеграцията в обществото.
• Толерантност и недопускане на дискриминация: В рамките на срещата на тази тема родителите ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стереотипите и предразсъдъците, които могат да засегнат техните деца и да защитават правата им.
• Равен старт и интеграция в обществото: Среща на такава тема ще помогне на родителите да разберат значението на равния старт и да подкрепят своите деца в процеса на интеграция, като насърчават тяхната независимост и социални умения.
ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: ТОЛЕРАНТНОСТ И НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ
Тема 1: Въведение и основи на толерантността (2 часа)
• Въведение в темата и запознаване с участниците.
• Основни понятия: толерантност, стереотипи, предразсъдъци и дискриминация.
Тема 2: Разпознаване и справяне с дискриминацията (2 часа)
• Идентифициране на различните форми на дискриминация, с които децата могат да се сблъскат.
• Стратегии и техники за справяне с дискриминацията и насърчаване на толерантността.
Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа)
• Практически упражнения за разпознаване на дискриминация и нейните последици.
• Ролеви игри за трениране на реакциите в случаи на дискриминация.
Тема 4: Подкрепа и насърчаване на толерантността в ежедневието (2 часа)
• Как да насърчаваме толерантността в семейството и училището.
• Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори.
ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: РАВЕН СТАРТ И ИНТЕГРАЦИЯ В ОБЩЕСТВОТО
Тема 1: Въведение и значението на равния старт (2 часа)
• Въведение в темата и запознаване с участниците.
• Значението на равния старт за децата и техните права.
Тема 2: Стратегии за подкрепа на интеграцията (2 часа)
• Методи и стратегии за подпомагане на интеграцията в училище и обществото.
• Примери на успешни практики и програми за интеграция.
Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа)
• Практически упражнения за насърчаване на социалните умения и независимостта на децата.
• Ролеви игри за симулиране на социални ситуации и интеграция.
Тема 4: Подкрепа и мотивация за родителите (2 часа)
• Как да подкрепяме децата си в процеса на интеграция и да изграждаме тяхната увереност.
• Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. |
5 568.00
|
0.00
|
| Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Дейността цели да повиши информираността за интеркултурно образование и недопускането на дискриминация сред ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап. Чрез 6 тематични информационни кампании, организирани в рамките на 6 уч. срока, ще бъде създадена основа за по-добро разбиране и приемане на културните различия, което е и основна цел на проекта. Всеки уч. срок ще се организира по 1 събитие, включващо теми, съобразени с възрастта на учениците и със специфичните нужди за развитие на мултикултурните умения. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български.
КАМПАНИИ
1. „Различни, но заедно“
• Съдържание: Въведение в концепцията за културни различия чрез разкази, игри и рисунки. Включване на истории за различни култури и традиции, подчертаващи общите човешки ценности.
• Материали: Цветни постери и книжки с картинки.
• Провеждане: Експертите ще представят интерактивни сесии, включващи разказване на истории и съвместни арт проекти. Децата ще участват в творчески работилници, където ще рисуват своите впечатления.
2. „Различни гласове“
• Съдържание: Песни и музика от различни култури, като начин за разбиране на разнообразието. Интерактивни музикални занимания.
• Материали: ДВД-та с музика, книжки с текстове на песни и инструменти за деца.
• Провеждане: Музикални сесии, в които децата ще научават и изпълняват песни от различни култури. Експертите ще организират малки музикални представления.
3. „Интеркултурен пътеводител“
• Съдържание: Образователни материали, представящи различни култури чрез карти, фотографии и кратки текстове. Акцент върху интересни факти и забележителности.
• Материали: Книжки, карти на света и мултимедийни презентации.
• Провеждане: Експертите ще организират интерактивни уроци с презентации и дискусии. Учениците ще участват в създаването на интеркултурен пътеводител.
4. „Мостове на разбирателство“
• Съдържание: Проекти и дискусии, насочени към изграждане на уважение и разбирателство между различни култури.
• Материали: Брошури и постери.
• Провеждане: Създаване на групови проекти, в които учениците работят заедно, за да представят културни мостове. Дискусии и ролеви игри.
5. „Гласове срещу омразата“
• Съдържание: Представяне на информация за различните форми на дискриминация. Примери от историята и съвремието.
• Материали: Плакати, книжки и онлайн ресурси.
• Провеждане: Дискусии и ролеви игри, в които учениците ще се учат как да разпознават и противодействат на омразата. Работилници за създаване на антидискриминационни постери.
6. „Мултикултурни заедно“
• Съдържание: Примери за културно сътрудничество. Подчертаване на ползите от мултикултурното общество.
• Материали: Информационни брошури и видеоматериали.
• Провеждане: Организиране на дебати и презентации. Учениците ще представят свои проекти и ще споделят лични истории.
За успешното провеждане и максимално въздействие на кампаниите ще бъдат включени следните елементи:
1. Използване на адаптивни учебни материали:
Разработване на учебни материали, адаптирани към възрастовите и образователни нужди на учениците.
2. Активно участие на учениците:
Включване на учениците в ролеви игри и симулации, които им помагат да разберат и уважават различията.
3. Партньорство с местни общности и организации:
Сътрудничество с местни културни центрове и неправителствени организации за обогатяване на програмата.
4. Използване на социални мрежи за популяризиране
Използване на социалните медии за разпространение на информационни и образователни материали. |
152 064.00
|
0.00
|