Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The Applicant and its partners have developed this project proposal in full compliance with the Terms of Reference of Procedure BG05SFPR001-1.004 of the Education Programme 2021-2027. 
The project will be implemented on the territory of the town of Sofia and Samokov and aims to improve intercultural communication for learning in a multicultural educational environment in 134th School and VST - Samokov and to promote effective multicultural communities among participants in the educational process. The duration of the project is 36 months.

The following activities are foreseen:
Activity 1. Work with students
- Organisation of the learning process through joint cultural events and inter-school activities in a school environment promoting cultural diversity and integration.

Activity 2. Training of educational professionals
- Conduct trainings for educational professionals to develop and apply competences for democratic culture within the framework of intercultural education in a multicultural environment.

Activity 3. Support for building a community of active parents
- Organisation of short trainings for parents related to their children's education and motivation for active participation in intercultural education activities.

Activity 4. Conducting information campaigns on non-discrimination
- Conduct awareness-raising campaigns on the role of intercultural education and non-discrimination. 

The expected results will contribute to the achievement of the horizontal principles of the EP and the objectives of Priority 1 of the National Development Programme BULGARIA 2030, the Strategic Framework for the Development of Education, Training and Learning in the Republic of Bulgaria (2021-2030), the National Strategy for Roma Inclusion and Participation (2021-2030) and the European Guarantee for Children.
The successful implementation of the project will support local intercultural education by diversifying the forms and means of learning.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Дейността е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Тя предвижда следните инициативи в 134 СУ „Димчо Дебелянов“ и Професионална гимназия по туризъм – гр. Самоков: ПОДДЕЙНОСТ 1 ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ За 134 СУ – Клубове по: Еврейски обичаи и традиции, Добродетели и Заедно в спорта за начален етап; Кулинарни изкушения, Българската култура, традиции и обичаи, Приложно изкуство и Интерактивна наука за прогимназиален етап; Теория и практика във визуалните изкуства за гимназиален етап; География на спорта за 9-10 клас; Здрав дух в здраво тяло и чиста природа за 9-11 клас и Културата на еврейския народ за 11-12 клас. За ПГТ Самоков - Клубове по: Градски туризъм, Устойчиво развитие на туризма, Климатични промени и туризъм, Туристически ресурси, Маркетинг в туризма, Икономика на туризма, Практики на управление в туризма и Туристическо търсене и поведение за прогимназиален етап. ПОДДЕЙНОСТ 2 ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ • Информационно-дискусионни срещи с ученици от различни възрасти на теми, свързани с дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркултурни ценности, базирани на съществуващи обучителни ресурси, като: Наръчник за правата на човека на Съвета на Европа „Компасито“ (за деца) и „Компас“ (за млади хора), Наръчник за противопоставяне на расизма „Съзвездия“ и др. • Работилници за съвместно създаване на късометражни филмчета с послания срещу дискриминацията и укрепването на гражданските и интеркултурни ценности. • Публикуване на информационно съдържание в социалните мрежи на учи-лището/училищата; Запис с послание „Толерантността означава уважение, приемане и разбиране на богатото многообразие от култури в нашия свят, на нашите форми на самоизява и способите за проява на човешката индивидуалност…“/„Споделяме обща ДНК и планета…“, който да се пуска в училище всеки ден в часовия диапазон на голямото междучасие. • В двете училища ще бъдат проведени беседи, свързани със зависимостите, към които са склонни децата и младежите в днешно време на теми алкохол, тютюнопушене, интернет зависимост за начален, прогимназиален и гимназиален етап • Тематична беседа: „Как да се пазим в мрежата, защита от кибертормоз“ и прожектиране на филми по темата • Тематична беседа: "Превенция на противоправното поведение" • Форум театър – „Толерантно поведение и недопускане на дискриминация“ за начален, прогимназиален и гимназиален етап ПОДДЕЙНОСТ 3 ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ a) Спортни занимания за: - 25 деца от начален етап от 134 СУ - 20 деца от прогимназиален етап от 134 СУ - по 40 деца от гимназиален етап от всяко училище b) 6 съвместни спортни турнира между двете училища. ПОДДЕЙНОСТ 4 МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ Планирано е съвместно подготвяне и извършване на еко инициативи, където се възпитава любов към природата и грижа за околната среда, както и умения за съвместна работа. Еко инициативите ще се провеждат във всяко от училищата - по 1 на уч. година. ПОДДЕЙНОСТ 5 ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - Рилски манастир - Витоша планина - Перник и Музея на минното дело - Копривщица - Земенски манастир и Земенска клисура - язовир Искър Всяка една от образователните екскурзии ще се проведе за децата от всяко училище по веднъж на уч. година, или общо 6 екскурзии на година за 20 деца от 134 СУ и 6 екскурзии на година за 20 деца от ПГТ Самоков – общо 36 за целия проект. 316 994.40 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Настоящата дейност е насочена към организирането на обучения за педагогическите специалисти от двете училища с цел придобиване от тяхна страна на различни знания, умения и компетентности, свързани с демократичната култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда. В рамките на дейността за преподавателите от двете училища са планирани три обучения: ОБУЧЕНИЕ 1: ОСНОВИ НА ДЕМОКРАТИЧНАТА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНЦИИ Тема 1: Въведение в демократичната култура и компетенции • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Въведение в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура (RFCDC) - 4 часа • Дефиниране на демократичната култура и нейните основни принципи - 4 часа • Разбиране на компетенциите за демократична култура - знание, умения, нагласи и ценности - 4 часа Тема 2: Развитие на демократични компетенции у учениците • Развитие на критическо мислене и анализ на медии - 6 часа • Умения за междукултурно общуване и взаимодействие - 6 часа • Промотиране на равенство и справедливост в класната стая – 6 часа Тема 3: Практически дейности и методи за обучение • Методи и подходи за включване на демократичните компетенции в учебния процес - 6 часа • Работилница: Разработка на учебни дейности и уроци за развитие на демократични компетенции - 6 часа • Обратна връзка и обсъждане на разработените учебни дейности - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 2: РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ И СЪТРУДНИЧЕСТВО Тема 1: Въведение в разрешаването на конфликти • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Теория на конфликтите: видове и причини за конфликти - 4 часа • Основи на мирното разрешаване на конфликти - 4 часа • Умения за активно слушане и емпатия - 4 часа Тема 2: Методи и стратегии за разрешаване на конфликти • Методика на медиация и посредничество в училищна среда - 6 часа • Техники за изграждане на екипи и сътрудничество - 6 часа • Ролева игра: симулация на разрешаване на конфликти в класната стая - 6 часа Тема 3: Практически занятия и интеграция на уменията • Разработка на стратегии за разрешаване на конфликти в училище - 6 часа • Работилница: Приложение на наученото в реални учебни ситуации - 6 часа • Обратна връзка и анализ на работилницата - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 3: ПРАВА НА ЧОВЕКА И АКТИВНО ГРАЖДАНСТВО Тема 1: Въведение в правата на човека и гражданството • Откриване и представяне на програмата - 2 час • История и развитие на правата на човека - 4 часа • Основни принципи на активно гражданство - 4 часа • Връзка между правата на човека и демократичната култура - 4 часа Тема 2: Промоция на правата на човека и активно гражданство в училище • Обучение по права на човека: методи и подходи - 6 часа • Умения за гражданско участие и инициативи - 6 часа • Включване на учениците в училищни и обществени проекти - 6 часа Тема 3: Практически упражнения и планиране • Разработка на проекти за промоция на правата на човека и активно гражданство - 6 часа • Работилница: Симулиране на граждански инициативи и проекти - 6 часа • Обратна връзка и финални дискусии - 4 часа 12 960.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: Дейност 3 включва инициативи, насочени към работа на педагогическите специалисти от 134 СУ и ПГТ Самоков в посока изграждане на общност на активни родители. Дейността ще се организира под формата на съвместни тематични срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Срещите с родителите ще се провеждат във всяко от двете училища, в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. Родителите играят ключова роля в подкрепата и развитието на своите деца и тези съвместни срещи са жизненоважни за повишаването на тяхната осведоменост и умения в областта на толерантността, недопускането на дискриминация, равния старт и интеграцията в обществото. • Толерантност и недопускане на дискриминация: В рамките на срещата на тази тема родителите ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стереотипите и предразсъдъците, които могат да засегнат техните деца и да защитават правата им. • Равен старт и интеграция в обществото: Среща на такава тема ще помогне на родителите да разберат значението на равния старт и да подкрепят своите деца в процеса на интеграция, като насърчават тяхната независимост и социални умения. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: ТОЛЕРАНТНОСТ И НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ Тема 1: Въведение и основи на толерантността (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Основни понятия: толерантност, стереотипи, предразсъдъци и дискриминация. Тема 2: Разпознаване и справяне с дискриминацията (2 часа) • Идентифициране на различните форми на дискриминация, с които децата могат да се сблъскат. • Стратегии и техники за справяне с дискриминацията и насърчаване на толерантността. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за разпознаване на дискриминация и нейните последици. • Ролеви игри за трениране на реакциите в случаи на дискриминация. Тема 4: Подкрепа и насърчаване на толерантността в ежедневието (2 часа) • Как да насърчаваме толерантността в семейството и училището. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: РАВЕН СТАРТ И ИНТЕГРАЦИЯ В ОБЩЕСТВОТО Тема 1: Въведение и значението на равния старт (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Значението на равния старт за децата и техните права. Тема 2: Стратегии за подкрепа на интеграцията (2 часа) • Методи и стратегии за подпомагане на интеграцията в училище и обществото. • Примери на успешни практики и програми за интеграция. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за насърчаване на социалните умения и независимостта на децата. • Ролеви игри за симулиране на социални ситуации и интеграция. Тема 4: Подкрепа и мотивация за родителите (2 часа) • Как да подкрепяме децата си в процеса на интеграция и да изграждаме тяхната увереност. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. 5 568.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Дейността цели да повиши информираността за интеркултурно образование и недопускането на дискриминация сред ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап. Чрез 6 тематични информационни кампании, организирани в рамките на 6 уч. срока, ще бъде създадена основа за по-добро разбиране и приемане на културните различия, което е и основна цел на проекта. Всеки уч. срок ще се организира по 1 събитие, включващо теми, съобразени с възрастта на учениците и със специфичните нужди за развитие на мултикултурните умения. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. КАМПАНИИ 1. „Различни, но заедно“ • Съдържание: Въведение в концепцията за културни различия чрез разкази, игри и рисунки. Включване на истории за различни култури и традиции, подчертаващи общите човешки ценности. • Материали: Цветни постери и книжки с картинки. • Провеждане: Експертите ще представят интерактивни сесии, включващи разказване на истории и съвместни арт проекти. Децата ще участват в творчески работилници, където ще рисуват своите впечатления. 2. „Различни гласове“ • Съдържание: Песни и музика от различни култури, като начин за разбиране на разнообразието. Интерактивни музикални занимания. • Материали: ДВД-та с музика, книжки с текстове на песни и инструменти за деца. • Провеждане: Музикални сесии, в които децата ще научават и изпълняват песни от различни култури. Експертите ще организират малки музикални представления. 3. „Интеркултурен пътеводител“ • Съдържание: Образователни материали, представящи различни култури чрез карти, фотографии и кратки текстове. Акцент върху интересни факти и забележителности. • Материали: Книжки, карти на света и мултимедийни презентации. • Провеждане: Експертите ще организират интерактивни уроци с презентации и дискусии. Учениците ще участват в създаването на интеркултурен пътеводител. 4. „Мостове на разбирателство“ • Съдържание: Проекти и дискусии, насочени към изграждане на уважение и разбирателство между различни култури. • Материали: Брошури и постери. • Провеждане: Създаване на групови проекти, в които учениците работят заедно, за да представят културни мостове. Дискусии и ролеви игри. 5. „Гласове срещу омразата“ • Съдържание: Представяне на информация за различните форми на дискриминация. Примери от историята и съвремието. • Материали: Плакати, книжки и онлайн ресурси. • Провеждане: Дискусии и ролеви игри, в които учениците ще се учат как да разпознават и противодействат на омразата. Работилници за създаване на антидискриминационни постери. 6. „Мултикултурни заедно“ • Съдържание: Примери за културно сътрудничество. Подчертаване на ползите от мултикултурното общество. • Материали: Информационни брошури и видеоматериали. • Провеждане: Организиране на дебати и презентации. Учениците ще представят свои проекти и ще споделят лични истории. За успешното провеждане и максимално въздействие на кампаниите ще бъдат включени следните елементи: 1. Използване на адаптивни учебни материали: Разработване на учебни материали, адаптирани към възрастовите и образователни нужди на учениците. 2. Активно участие на учениците: Включване на учениците в ролеви игри и симулации, които им помагат да разберат и уважават различията. 3. Партньорство с местни общности и организации: Сътрудничество с местни културни центрове и неправителствени организации за обогатяване на програмата. 4. Използване на социални мрежи за популяризиране Използване на социалните медии за разпространение на информационни и образователни материали. 152 064.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).