1. „РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ:
- Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 9 образователни институции на територията на община Лом с различна концентрация на уязвими групи.
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се реализира от педагогическия екип на образователните институции и външни експерти, под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" при спазване на съществуващата нормативна уредба. Ще бъдат проведена в две основни направления: ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА И ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА.
ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА включва:
1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - ще се осъществяват под формата на клубове, чиято структура е съобразена с ПС в различните партньори, както и с възможностите за наемане на ЕОД в съответните направления. Всички създадени клубове ще принадлежат към едно от 4те направления на Наредба 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. По този начин ще се осигури придобиването на конкретни знания и умения с ясен критерий за проследяване на резултатите на включените деца и ученици. Заниманията по интереси ще бъдат проведени в две основни направления:
- 5те партньори от детските градини съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 17 клуба, като например:
+ Художествена гимнастика "Фантазия";
+ Футболист на века;
+ Театър в облаците;
+ „Шеф-готвач“;
+ Клуб Малките художници;
+ „Аз съм българче“;
+ „Арт клуб“;
+ „Пеем и танцуваме“
- Партньорите от училищата съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 28 клуба, като например:
+ Клуб „Училищна телевизия“;
+ Клуб „Снимките разказват“;
+ “Изкуство и театър“;
+ „Светът през моите очи“
+ „Етнография“
+ „В света на технологиите“
+ „Фанфарен оркестър“
+ „Мажоретен състав“
+ „Приказен свят“
+ „В света на приказките“
+ „Веселите ноти“
2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - ще бъдат проведени общо 18 тематични срещи/беседи, при всеки един от партньорите образователни институции с мултикултурен елемент, следвайки структурата:
+ Една среща/беседа популяризираща четенето, с участието на известна личност;
+ Една среща/беседа по професионални направления, с участието на представители на успешни професии и бизнеси;
+ Една среща/беседа по безопасност, с участието на полиция, пожарна, местна власт, политици, граждански организации, специалист по права на човека.
ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА включва:
3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - ще бъдат проведени общо 12 изнесени занимания като се използват оптимално всички дадености на територията на община Лом и Северозападна България по отношение на географско разположение, културно-исторически обекти, местни фестивали, празници и други традиционни мероприятия. Предварително идентифицирани занимание като например:
+ Разходка в музея;
+ Библиотека -Лом;
+ Фолклорен фестивал;
+ Читалище;
+ Ден на земята;
+ Разглеждане на художествената галерия в Лом;
+ Посещение на телевизионно студио.
4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - ще бъдат проведени общо 4-ри МУД при предварително идентифицирани теми като например:
+ Спортен празник
+ Празник на народния будител
+ „Работилница за джуджета“- състезание
+ Джуджета и Снежанки с Червени шапчици- празник;
+ Празник на детската рисунка;
5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - ще бъдат проведени общо 4-ри образователни екскурзии в рамките на проекта. Предварително идентифицирани маршрути:
+ „Бабини Видини кули“
+ „Палеопарк“ гр. Вършец и Клисурски манастир;
+ Един ден сред природата-екскурзия до река Дунав;
+ Музейко, София
ЕТАПИ:
1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец;
2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец;
3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец;
4. МУД - 1-24 месец;
5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - 1-24 месец. |
168 552.00
|
0.00
|
2. „ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“: ЦЕЛ:
Да се повишат уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност".
В проектното предложение се предвижда обучение без квалификационни кредити на по голямата част от педагогическия и непедагогическия състав на 9те партньора-образователни институции от община Лом. В обучението ще бъдат включени и 9те новоназначени към кандидата образователни медиатори.
Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта.
На етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка:
+ на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти;
+ на актуалните нужди и потребности от обучения.
За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция.
Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, ще бъдат подбрани от областите "Умения", "Ценности" и "Нагласи" от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Примерни теми, отговарящи на дефинираните нужди на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори от 9те образователни институции са:
- "Комуникативни и презентативни умения";
- "Позитивно общуване и ефективно взаимодействие в образователната среда";
- "Общуване без агресия. Превенция и справяне с агресивното поведение в образователната среда"
- "Аналитично и критично мислене";
- "Умения за вслушване и наблюдение";
- "Умения за разрешаване на конфликти";
- "Права на човека";
- "Върховенство на закона".
- "Умения за вслушване и наблюдение";
- "Емпатия";
- "Гъвкавост и адаптивност";
- "Умения за сътрудничество";
- "Ценене на справедливостта";
- "Уважение";
- "Гражданска нагласа";
- "Отговорност".
ЕТАПИ:
20 те обучения ще бъдат съобразени с всички партньори образователни институции и ще бъдат реализирани в първите 3 учебни срока. |
10 800.00
|
0.00
|
3. „ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ:
- Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности в 9те образователните институции сред участниците в образователния процес и да се засили взаимодействието със заинтересованите страни;
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените 9 образователни медиатори към кандидата, подпомогнати от педагогически съветници от всичките 9 партньора от образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност".
Ще се реализира на две нива:
ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група:
+ Индивидуални срещи с родители на деца и ученици преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения;
+ Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции;
+ Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции;
+ Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта.
+ Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми.
ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование:
+ Образователните медиатори с подкрепата на педагогическия специалист във всеки един от партньорите ще идентифицират родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чийто интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване;
+ Ще се създадат 9 клуба по една по различни теми с по минимум 8 участника родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български.
+ Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година;
+ Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление по което са работят привличайки други родители, деца и ученици.
+ Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да под формата на празнично събитие (кулинарни събития, пикник, танци ) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други.
По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование.
Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен, за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана в Дейност 4.
ЕТАПИ:
ДВЕТЕ НИВА на работа с родители ще се реализира в рамките на целия проект. |
159 264.00
|
0.00
|
4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ:
Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността в община Лом към проявите на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Предвижда организиране и провеждане на училищни информационни кампании, насочени към 4-ри основни направления:
- затвърждаване на интеркултурните ценности;
- превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти;
- преодоляване на негативни нагласи и стереотипи;
- информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност.
Направленията ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура:
1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за възрастни (родители/педагогически и непедагогически специалисти) по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции.
2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки в предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. Задължителни елементи на дизайна са:
+ Визия/Лого, която да позволи лесната разпознаваемост на изработените материали по различните направления и видове.
+ Атрактивни и лесно смилаеми послания по всяко едно от направленията.
+ Ясна връзка с извършваните конкретни мероприятия и събития по Дейност 1.
3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива.
+ ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения-партньори по проекта, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект.
+ ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост на двете общински територии. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на страните по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 2-ва кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн.
+ ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи:
+ с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема;
+ с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема;
4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните, събрани след изпълнението на капанията две поредни години.
Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060.
ЕТАПИ:
1. АНАЛИЗ на ситуацията - 1-ви - 4-ри месец;
2. ДИЗАЙН на кампанията - 5ти - 6-ти месец;
3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията - 7-ми - 24ти месец;
4. МОНИТОРИНГ на кампанията - 12-ти - 13ти месец и 23-24ти месец. |
18 480.00
|
0.00
|