Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal meets the need to create multicultural ethnic communities in Lom municipality.
Target groups are:
- Children and students whose native language is not Bulgarian - 400;
- Children and students whose native language is Bulgarian - 400;
- Parents whose native language is not Bulgarian - 246;
- Parents whose native language is Bulgarian - 154;
- Teaching and non-teaching staff - 160.
The overall objective is to promote a positive attitude towards diversity in all areas of human life on the territory of Lom municipality.
The specific objectives are:
- To improve intercultural communication for learning in a multicultural educational environment with a varying concentration of vulnerable groups;
- To encourage the creation and development of effective multicultural communities and strengthen interaction with stakeholders;
- To increase the skills of pedagogic and non-pedagogic staff to develop and apply competences of democratic culture in a multicultural environment;
- To raise the sensitivity of the target groups and the public to the manifestations of discrimination based on race, ethnic origin or religion.
Expected results:
- Improved intercultural communication for learning in a multicultural educational environment;
- Created effective multicultural communities;
- Improved skills of teaching and non-teaching staff;
- Increased sensitivity to manifestations of discrimination;
- Improved educational results of 350 children from vulnerable groups;
Activities:
1. "Working with children and students to implement intercultural education"
2. "Training of pedagogical specialists to acquire, develop and apply competences of democratic culture within the framework of intercultural education in a multicultural environment"
3. “Support for intensive efforts to build a community of active parents
4. "Conducting information campaigns aimed at preventing discrimination based on race, ethnic origin or religious affiliation"

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. „РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ: - Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в 9 образователни институции на територията на община Лом с различна концентрация на уязвими групи. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от педагогическия екип на образователните институции и външни експерти, под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност" при спазване на съществуващата нормативна уредба. Ще бъдат проведена в две основни направления: ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА И ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА включва: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - ще се осъществяват под формата на клубове, чиято структура е съобразена с ПС в различните партньори, както и с възможностите за наемане на ЕОД в съответните направления. Всички създадени клубове ще принадлежат към едно от 4те направления на Наредба 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование. По този начин ще се осигури придобиването на конкретни знания и умения с ясен критерий за проследяване на резултатите на включените деца и ученици. Заниманията по интереси ще бъдат проведени в две основни направления: - 5те партньори от детските градини съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 17 клуба, като например: + Художествена гимнастика "Фантазия"; + Футболист на века; + Театър в облаците; + „Шеф-готвач“; + Клуб Малките художници; + „Аз съм българче“; + „Арт клуб“; + „Пеем и танцуваме“ - Партньорите от училищата съвместно ще сформират и провеждат в рамките на две учебни години общо 28 клуба, като например: + Клуб „Училищна телевизия“; + Клуб „Снимките разказват“; + “Изкуство и театър“; + „Светът през моите очи“ + „Етнография“ + „В света на технологиите“ + „Фанфарен оркестър“ + „Мажоретен състав“ + „Приказен свят“ + „В света на приказките“ + „Веселите ноти“ 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - ще бъдат проведени общо 18 тематични срещи/беседи, при всеки един от партньорите образователни институции с мултикултурен елемент, следвайки структурата: + Една среща/беседа популяризираща четенето, с участието на известна личност; + Една среща/беседа по професионални направления, с участието на представители на успешни професии и бизнеси; + Една среща/беседа по безопасност, с участието на полиция, пожарна, местна власт, политици, граждански организации, специалист по права на човека. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА включва: 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - ще бъдат проведени общо 12 изнесени занимания като се използват оптимално всички дадености на територията на община Лом и Северозападна България по отношение на географско разположение, културно-исторически обекти, местни фестивали, празници и други традиционни мероприятия. Предварително идентифицирани занимание като например: + Разходка в музея; + Библиотека -Лом; + Фолклорен фестивал; + Читалище; + Ден на земята; + Разглеждане на художествената галерия в Лом; + Посещение на телевизионно студио. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - ще бъдат проведени общо 4-ри МУД при предварително идентифицирани теми като например: + Спортен празник + Празник на народния будител + „Работилница за джуджета“- състезание + Джуджета и Снежанки с Червени шапчици- празник; + Празник на детската рисунка; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - ще бъдат проведени общо 4-ри образователни екскурзии в рамките на проекта. Предварително идентифицирани маршрути: + „Бабини Видини кули“ + „Палеопарк“ гр. Вършец и Клисурски манастир; + Един ден сред природата-екскурзия до река Дунав; + Музейко, София ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец; 4. МУД - 1-24 месец; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - 1-24 месец. 168 552.00 0.00
2. „ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“: ЦЕЛ: Да се повишат уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". В проектното предложение се предвижда обучение без квалификационни кредити на по голямата част от педагогическия и непедагогическия състав на 9те партньора-образователни институции от община Лом. В обучението ще бъдат включени и 9те новоназначени към кандидата образователни медиатори. Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. На етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка: + на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти; + на актуалните нужди и потребности от обучения. За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция. Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, ще бъдат подбрани от областите "Умения", "Ценности" и "Нагласи" от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Примерни теми, отговарящи на дефинираните нужди на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори от 9те образователни институции са: - "Комуникативни и презентативни умения"; - "Позитивно общуване и ефективно взаимодействие в образователната среда"; - "Общуване без агресия. Превенция и справяне с агресивното поведение в образователната среда" - "Аналитично и критично мислене"; - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Умения за разрешаване на конфликти"; - "Права на човека"; - "Върховенство на закона". - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Емпатия"; - "Гъвкавост и адаптивност"; - "Умения за сътрудничество"; - "Ценене на справедливостта"; - "Уважение"; - "Гражданска нагласа"; - "Отговорност". ЕТАПИ: 20 те обучения ще бъдат съобразени с всички партньори образователни институции и ще бъдат реализирани в първите 3 учебни срока. 10 800.00 0.00
3. „ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ: - Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности в 9те образователните институции сред участниците в образователния процес и да се засили взаимодействието със заинтересованите страни; ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените 9 образователни медиатори към кандидата, подпомогнати от педагогически съветници от всичките 9 партньора от образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Ще се реализира на две нива: ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група: + Индивидуални срещи с родители на деца и ученици преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения; + Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции; + Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции; + Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. + Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми. ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование: + Образователните медиатори с подкрепата на педагогическия специалист във всеки един от партньорите ще идентифицират родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чийто интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване; + Ще се създадат 9 клуба по една по различни теми с по минимум 8 участника родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. + Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година; + Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление по което са работят привличайки други родители, деца и ученици. + Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да под формата на празнично събитие (кулинарни събития, пикник, танци ) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други. По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен, за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана в Дейност 4. ЕТАПИ: ДВЕТЕ НИВА на работа с родители ще се реализира в рамките на целия проект. 159 264.00 0.00
4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ: Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността в община Лом към проявите на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 10 - фондация "Рома Лом" и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Предвижда организиране и провеждане на училищни информационни кампании, насочени към 4-ри основни направления: - затвърждаване на интеркултурните ценности; - превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; - преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; - информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност. Направленията ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура: 1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за възрастни (родители/педагогически и непедагогически специалисти) по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции. 2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки в предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. Задължителни елементи на дизайна са: + Визия/Лого, която да позволи лесната разпознаваемост на изработените материали по различните направления и видове. + Атрактивни и лесно смилаеми послания по всяко едно от направленията. + Ясна връзка с извършваните конкретни мероприятия и събития по Дейност 1. 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива. + ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения-партньори по проекта, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект. + ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост на двете общински територии. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на страните по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 2-ва кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн. + ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи: + с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема; + с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните, събрани след изпълнението на капанията две поредни години. Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. ЕТАПИ: 1. АНАЛИЗ на ситуацията - 1-ви - 4-ри месец; 2. ДИЗАЙН на кампанията - 5ти - 6-ти месец; 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията - 7-ми - 24ти месец; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията - 12-ти - 13ти месец и 23-24ти месец. 18 480.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).