Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The candidate OU DR P. BERON and his partners - DG PRIVI JUNI, the sports clubs CPTK Association and MSKV Association join their efforts to ensure a tolerant § satisfying learning environment, embracing diversity and the thirst for knowledge among children and young people. Through effective methods of intercultural education, we will encourage communication and the successful educational integration of 55 children and youth through knowledge, art, creativity and sports. In a beneficial psychological environment, we will teach them how to grow side by side, how to coexist in understanding, how to move forward together. We will show that success is possible and achievable only if we are able to preserve our own identity, cultural tradition and valuable ancestral heritage, in a spirit of tolerance and respect for other ethnicities. 
The focus of the project activities is added to the possibility through the forms of intercultural education for children to discover that the similarities and common symbolism in their ancestral traditions, dances, sports games and martial arts are more and stronger than the differences and prejudices. Along with educational and extracurricular activities, we will use the game as an interactive method to master knowledge in a non-traditional way. Sport has proven its ability to bridge differences and unite communities. Sports activities and creative activities manifested in the form of games will be a decisive factor for strengthening social ties, for the development of successful personal models of behavior and the construction of a tolerant, supra-ethnic community. The key to the success of the project is the high expertise and creativity of our 14 teachers and experts, as well as the successful new models of partnership with 58 parents of all ethnic groups. Our priority is to create an alliance of active, knowledgeable and supportive parents, a competent and motivated school team and a local community that has overcome prejudice.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Ще покажем на децата от всички етноси червените нишки, свързващи родовите им традиции, ще ги насърчим да търсят и намират общото в танците, в обичаите, в забавните и спортни игри на своите фамилии. Ще поканим изявени творци и спортисти с различен етнически произход, ще отидем на гости на спортни клубове, ще тренираме заедно, ще организираме обучения и демонстрации на техники и бойни умения. Заедно с децата ще открием в красотата на обичаите и празничните обреди на семействата им посланията за здраве, обич, благополучие и сплотеност - изконни ценности за всяко от тях. 1. Занимания по интереси – ДЖИНС: Проучване, прилики и отлики, символика в културите на етносите: 1.1. Наследството на моите деди Традиционни танци - Български –северняшки прави хора и ръченица;Турски - ЗЕЙБЕК, женски танци АЛАЙ и КЪНА ЙАКМА ОЙУНУ, мъжко хоро ДАМАТ ХАЛАЙЪ;Ромски - традиционно хоро. Празници - Коледа; Банго Васил; Петльовден (Башнувден); Тодоров ден; Гергьовден (Ерделез); Цветница; Великден (Патраги); Рамазан и Курбан Байрам Обреди - Сватба – сватосване; годеж/нишан/; калесване,/бръснене/, пренасяне на чеиз, обличане на булката, купуване на булката, /продаване, прощални песни, /къна геджеси и даул чалдърмак. Обичаи – за изобилие, здраве, прогонване на злите сили - Турски- Саяджълар; Ромски - Бибияки - Гонене на чумата; Български - Кукери. Символи - Сватбени–бродирана кърпа за извеждане на булката; ромско сватбено знаме; червен булчински колан, огнено було, шевиците на ризите и на пояси на борците. 1.2. Физическа активност, спорт: Физическата култура и спортът са универсален език, който преодолява различията и приобщава. Спортните занятия укрепват тялото, но и развиват вяра в младите хора, че успехът е достъпен за всички и по този начин се превръща в активна форма за подкрепа за неуверения, изолирания или физически слаб човек, създава мотивация за пълноценно участие в социалния живот. Детски игри - Български традиционни игри;Турски - 9 камъка, прескок, скачане на въже, дълго магаре; Ромски - теглене на въже, върталка, игри със зар. Бойни изкуства - Български – народна борба, поясна борба Кореш; Турски – джирит, мазни борби; Корейско бойно изкуство ТАЕКУОН-ДО, което чрез обучение за физическа борба учи на дисциплина, уважение, самоусъвършенстване. 2. Тематични срещи и беседи - ЦПТК ще разкаже как бойните изкуства на етносите и корейското бойно изкуство Таекуон-до носят близки послания: подпомагат концентрация, координация, гъвкавост, ловкост;учат на търпеливост, дисциплина, решимост; учат на уважение към себе си и околния свят, дават увереност в собствените сили, създават етичен модел за поведение, толерантност към другия. 3. Изнесени занимания- Посещения на Клуб по свободна и класическа борба и самбо и Боксов клуб Омуртаг; Спортен клуб ММА; Спортен клуб по кик-бокс и бокс ЕНЕРДЖИ; Спортен клуб по карате и киокушинкай ОЯМА-Търговище; Конна база ДЕРВЕНТА - Търговище; Тодоровден – кошии в с. Макриополско; Фолклорен събор „И си носим песента “- с. Г. Новково 4. Междуучилищни дейности - В края на проекта децата ще представят пред своите връстници, учители и близки: ПО ДИРИТЕ НА СЛАВНИ ДЕДИ– демонстрации с участие на спортисти и родители на фрагменти от бойните изкуства на етносите. ПОКАЖИ МИ НА КАКВО ИГРАЕТЕ У ВАС– забавни етно игри заедно с родителите. ИСКАМ ДА СЪМ КАТО ВАС - обучения от ЦПТК за начални умения в бойното изкуство Таекуон-до и възстановка на стари български бойни техники от екип на Прабългарската школа за оцеляване БАГА-ТУР - Ст. Загора. ТАЕКОУН-ДО В МОЯ РОДЕН КРАЙ- демонстрации от ЦПТК на куадратлон: Форма; Спаринг; Специална техника; Силов тест. СВАТБА Е! – възстановка на фрагменти от сватбени обреди на трите етно групи. АРТ АТЕЛИЕ ДЖИНС – изложба на накити, облекло; конкурс за рисунка за етно-символи - кукерски маски, носии, шевици. 5. Образователни екскурзии - Музей Омуртаг; РИМ Търговище; Етно сбирки в с. Садина и с. Светлен, Аул Бага-Тур - Аязмо, Ст.Загора, Паметник – гр. Шумен и Нац. исторически парк. 291 736.00 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Проектът поставя акцент и върху обучението на педагогическите екипи, в съответствие с една от неговите цели: „Създаване на условия за повишаване на знанията и уменията на педагозите от екипа на кандидата и на партньора ДГ ПЪРВИ ЮНИ чрез обучения по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура“. Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021–2030) определя като своя цел формирането на нови ключови компетентности във вид на знания, умения и нагласи за успех в XXI век. Фокусът на Приоритетна област 3 на документа „Мотивирани и креативни учители“ е поставен върху създаване у педагозите на умения за осигуряването на благоприятна образователна среда, толерантност, уважение към културното многообразие, интеркултурен диалог и недискриминация. Визията за образованието, обучението и ученето в РБългария през 2030 година е педагогическият специалист през 2030г. „да е компетентен, подкрепящ, диалогичен, отворен за иновации, с мисия и с нагласа за постоянно учене и развиване на личностните си и професионални компетентности.“ Целите и мерките за изпълнение на дейностите на Стратегическата рамка са в пълно съответствие с нашите приоритети: •Придобиване на педагогически умения за формиране на ключови компетентности у децата за интеркултурен диалог и демократична култура, разбиране и оценяване на културното многообразие; •Развиване на компетентност у педагозите за работа с талантливи деца, деца със СОП и в мултикултурна среда; •Развиване на умения у педагозите за работа в различни социокултурни среди; •Създаване на умения за разширяване на образователната среда чрез иновации; •Създаване на умения за прилагане на дейности съвместно с родителите, свързани с повишаване на двигателната активност; формиране на знания и умения с фокус към здравословното хранене, спортно обучение; •Развиване на компетентностите на педагогическите специалисти за ефективно взаимодействие с родителите и другите заинтересовани страни; •Създаване на умения за ефективно взаимодействие с други образователни институции, НПО и гражданското общество по въпросите на предучилищното и училищното образование; Високите изисквания и новите предизвикателства пред учителите налагат подмяна на подходите и прилагане на нови форми на личностно развитие и интеркултурно образование, които да повишат привлекателността на училището и да го превърнат в: •Етнически приемаща и толерантна среда •Атрактивна и привлекателна учебна среда, разчупваща модела на класната стая •Среда, която дава на децата знания и умения за справяне в живота и нови социални умения •Среда, в която присъстват разнообразни физически и спортни дейности, включително и непопулярни за България •Среда, съчетаваща дейности за опазване на културното многообразие и развитие на креативните умения на децата •Среда, подкрепяща и съвместно подкрепяна от педагози и родители „Да живеем като равни в културно различни демократични общества“- Референтната рамка е нов модел за подготовка на демократично и междукултурно компетентни граждани, включващ ценности, нагласи, умения и знания, компетентности и критическо разбиране. В Референтна рамка „Компетенции за демократична култура“- 2016, образованието се определя като ключов фактор за постигане на равноправие и на нагласи да живеем заедно с другите в културно различни общества. За педагогическите специалисти на кандидата и на партньора ДГ ПЪРВИ ЮНИ, включени в проекта ще организираме полудневни обучения за надграждане на знанията и иновативни преподавателски умения и знания по 4 теоретични модула и 4 модула практическа част- по 1 за всяка избрана тема от Референтната рамка: Ценности; Нагласи; Умения; Знания и критическо разбиране. 5 400.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори : С изпълнението на дейността ще отговорим на специфичната цел на проекта: Успешно приобщаване, привличане и подкрепа на родителите на деца от различни етнически групи за съвместна работа. Една от основните цели на Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021–2030) е „Обединяване на ресурсите на семейството, детската градина и училището за пълноценното развитие на детето“, а нейна приоритетна област 4 е „Сплотени училищни общности и системна работа с родителите“. Целите и мерките за изпълнение на Стратегическата рамка в тази насока са в пълно съответствие с нашите приоритети: •Изграждане на ефективни училищни общности и системно взаимодействие с родителите за подобряване на резултатите от обучението, възпитанието и социализацията; •Прилагане на екипен подход на взаимодействие между всички участници в образователния процес; •Утвърждаване на родителските клубове като ефективни участници в училищния живот и в организационното развитие на училището; •Създаване и развиване на училищни и микроучилищни общности между учители, ученици родители и други заинтересовани страни; Всепризнато е, че участието на семейството в образованието на децата е от решаващо значение за успеха на обучителния процес. Безспорни авторитети за детето в предучилищната и началната училищна подготовка са възрастните, които оказват съдействие и подкрепа и формират модели на бъдещо поведение. Като се има предвид важната роля на семейството в ценностната система на всички включени в проекта етически групи, създаването на работещо партньорство между учителите и родителите на децата е най-благотворната подкрепа за тяхната социализация и пълноценно личностно развитие. Групите на родителите винаги са съществували като неформално обединение и е ценна възможността тези групи да бъдат привлечени като помощници на детето и на педагозите в образователния процес. За изпълнение на дейността планираме привличане на родители на деца и ученици - общо 110 лица - родители, чийто майчин език не е български - 58 лица - родители с майчин език български- 52 лица и с активното участие на образователните медиатори на двете учебни заведения. Формите на взаимодействие между представителите на образователните институции и родителите ще бъдат насочени да отговорят на следните предизвикателства: •Създаване на позитивна оценка у родителите към ролята и значението на образованието; •Повишаване на интереса и мотивацията им за трайно и устойчиво включване на децата в образователния процес; •Стимулиране на изграждането на благоприятна, подкрепяща семейна среда и подобряване на вътрешната й комуникация; •Създаване на предпоставки за отговорно родителство и поддържане на постоянен интерес към развитието на детето, към неговото поведение, затруднения, резултати, желания и мечти; •Повишаване на доверието на родителите към системата на образованието и привличането им като участници в него чрез интерактивни форми в извънкласни дейности; •Привличане на родителите в инициативи, стимулиращи над етническата комуникация, сближаването, толерантността, взаимно уважение на различните общности; •Насърчаване на приемането и разбирането на хора от различни култури, търпимост и уважение към чуждо мнение, вярвания, поведение и интереси; •Преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност в родителите и учениците; С особено внимание ще подходим към ролята на родителите върху формиране на нагласите у младите хора към физическа активност, спорт, здравословен начин на живот и отговорно поведение. Родителите имат уникална възможност да „посадят“ и „отгледат“ в децата си любов и ангажираност към спорта и тези , които спортуват имат огромно влияние върху мотивацията на малките. Проучванията показват, че 72% от децата с поне един физически активен родител са ангажирани в организиран спорт или извънкласна физическа активност. 49 600.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Дейността съдейства за постигане на специфичната цел на проекта: Осигуряване на широка публичност и обществена подкрепа на мерките за недопускане на дискриминация, изграждане на положителни обществени нагласи към другостта, за толерантност, уважение и зачитане на правата. Ще организираме и проведем мероприятия, в които да привлечем за съвместно участие представители на целевите групи, чийто майчин език не е български, и такива, чийто майчин език е български - деца, ученици, родители, учители, както и всички заинтересовани страни и местната общност. Кампанията има за цел да повиши информираността по въпросите на дискриминацията и да популяризира ползите от многообразието в обществото. Инициативите ще отговорят на съвременните предизвикателства и ще съдействат за: •Повишаване на обществената информираност за политиките и за законовите инструменти за защита на правата; •Създаване на положителни обществени нагласи към предучилищното и училищното образование, недопускане на дискриминация и възпитание в толерантност; •Прилагане на активни подходи за подобряване на процеса на интегриране на повече деца и младежи в образователната система; •Подготовката на обществото, което трябва да стане по-чувствително към дискриминацията и към създаването на условия за равнопоставеност, достъпност и включване на хората в уязвима ситуация; •Повишаване информираността на широката общественост относно значимостта на богатото културно наследство, бит, традиции и етноспецифика на различните етнически общности; •Насърчаването на положителните нагласи и интерес към физическа активност и спорта сред децата. Планираните активности ще бъдат: 1. Популяризиране на националната политика против дискриминация, повишаване на обществената информираност за европейските и националните политики и за законовите инструменти за защита правата на човека – чрез разяснителна кампания под формата на информационни срещи с представители на целевите групи и местната общност, създаване на затворена фейсбук група. 2. Разяснителни кампании за изграждане на положителни обществени нагласи към предучилищното и училищното образование и подобряване процеса на интегриране деца и младежи в образователната система - чрез информационна среща с представители на целевите групи и местната общност по места; интерактивен онлайн образователен модул АЗ ЗНАМ за учители, родители, всички заинтересовани. 3. Подобряване процеса на интегриране в образователната система и намаляване проявите на дискриминация и расизъм в училище - чрез интерактивен онлайн образователен модул ТОЛЕРАНТНОСТ за учители, родители, всички заинтересовани лица; онлайн срещи с успели представители на различните етнически групи. 4. Провеждане на инициативи за подготовката на обществото, което трябва да стане по-чувствително към дискриминацията, утвърждаване на принципите за равнопоставеност, достъпност и включване на хората в уязвима ситуация - чрез Лектория „Заедно за многообразие, толерантност и недискриминиране“. 5. Повишаване информираността за значимостта на културното наследство и етноспецифика на общностите - чрез открити уроци и занимания по интереси – ДЖИНС; представяне на СВАТБА Е; АРТ АТЕЛИЕ ДЖИНС. 6. СПОРТЪТ – НАШИЯТ УНИВЕРСАЛЕН ЕЗИК - Цел на информационните мероприятия ще бъде както стимулиране на физическа активност сред децата и намаляване на времето, прекарано в заседнал начин на живот, така и насърчаване на интерес към нови хобита, свързани със спорт - чрез: - открити демонстрации на бойни техники на Таекуон-до в четирите му дисциплини - Куадратлон; - лектория за родители и учители ЗА МОЯ МЛАД СПОРТИСТ; - създаване на ФЕН ДЕПО спортни принадлежности, аксесоари и екипировка в ОУ П. БЕРОН. В реализацията на модула ще участват активно екипите на партньорите - спортни клубове. 152 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).