The current project proposal is closely linked to the idea of the open procedure. The need for purposeful work to create an active school community will be achieved through the planned activities in the operation. Effective interaction of Valchi Dol municipality with the educational institutions and the Center for Inter-Ethnic Dialogue and Tolerance "AMALIPE", project partners, will be ensured. The focus is on changing attitudes towards integration into the education system, both in relation to families from vulnerable communities and to society as a whole. It is observed that many young people from vulnerable groups still lack appropriate education, leave school early or do not go to school, which presents them with a number of barriers to their inclusion in the labor market. The current open procedure provides a real opportunity to overcome the fixed problems. The planned occupations in the permissible activities are identified on the basis of the opinion of pedagogical specialists and educational mediators and the wishes and needs of the target groups. Active work with students is foreseen, within the framework of Activity 1, by creating interest clubs in various areas: culture, science and sports. In this way, the participants' skills will be developed and their potential will be unleashed. Active work with parents is foreseen, within the framework of Activity 3, which will lead to a better attitude of families to the importance of education, making it a priority. Trainings for pedagogical specialists working in partner schools are planned, aimed at working in an intercultural environment. A broad information campaign will also be carried out, within the framework of Activity 4, which aims to strengthen the democratic school society and equality among all.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност 1 - Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: В настоящото проектно предложение, в рамките на Дейност 1, е заложено организирането на клубове по интереси. Те ще бъдат създадени в училищата партньори. Основният замисъл е включването на повече ученици от различните образователни етапи. Клубовете са организирани изцяло според потребностите и желанията на участниците. Акцентът при оформянето им е съобразен с целите на операцията, като се включват различните области на образованието- наука, култура и спорт.
Ще бъдат образувани следните клубове по интереси: „Разкажи ми“ с участници 32 ученици от начален етап, „История на етносите“ с участници 20 ученици от прогимназиален етап; „Фолклор на етносите“ с участници 40 ученици от начален и прогимназиален етап; „Да готвим заедно“ с участници 20 ученици от прогимназиален и гимназиален етап; „Движение за здраве- плуване за удоволствие“ с участници 50 ученици от начален и прогимназиален етап.
Общата цел на всички клубове, които ще бъдат създадени, е утвърждаването на интеркултурното образование. Участниците ще бъдат ученици, чийто майчин език е българският, и такива, чийто майчин език е различен от българския. Всички педагогически специалисти, които ще бъдат ръководители на клубовете, съставиха план- програма, по която да осъществяват заниманията си. Заложени са междуучилищни дейности, образователни екскурзии и тематични беседи. Основен приоритет при изпълнение на Дейност 1 ще бъде общуването между участниците и изграждането на добри колективи, сплотени от общото хоби. През времето на провеждане на занятията основни принципи на работа ще бъдат изслушването, свободното изразяване на всеки ученик, толерантността, равните възможности и споделянето.
Създадените клубове са насочени към конкретните нужди на учениците и гарантират, че всеки желаещ ученик ще може да се включи. При сформирането на така представените занимания по интереси под изключително внимание е взето мнението на педагогическите специалисти, работещи в училищата партньори. Проведени са няколко срещи, на които ясно са откроени нуждите на учениците, техните образователни затруднения и възможността за подобряването им. Така представеното проектно предложение цели да активизира участието на ученици от уязвимите групи в единен образователен процес, като им предоставя взаимодействие с ученици от неуязвими групи. Веднъж създаден, сплотеният колектив е гаранция за повишаването на образованието и утвърждаването на толерантността и приятелството извън рамките на проектното предложение.
140 214.60
0.00
Дейност 2 - Обучения на педагогическите специалисти и непедагогически персонал за компетентности за демократична култура: Обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.
Дейността е насочена към педагогическите екипи на трите проектните училища – СУ „Васил Левски“ Вълчи дол, ОУ “Св. Климент Охридски“ Стефан Караджа и ОБУ „Васил Левски“ Михалич.
Център Амалипе е регистрирана като обучителна организация с ISO 9001:2015, с регистрирани над 30 теми за работа в мултикултурна среда, общуване между педагогическите специалисти, ученици, родители и образователни медиатори, педагогическа и комуникационна компетентност у педагогическите специалисти и др. Изпълнението на дейността ще бъде от квалифицирани лектори и обучители към ЦМЕДТ „Амалипе“.
За организирането и провеждането на обученията ще отговаря експерт " ,,ЕОД – Експерт образователни дейности", който ще подпомага плавното изпълнение на дейността и постигането на ефективна образователна интеграция.
4 410.00
0.00
Дейност 3 - Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: За постигането на високо ниво на образование е необходимо обхващането на всички деца и ученици в предучилищна и училищна възраст. Един от основните фактори, влияещи върху мотивацията за учене, е семейната среда. Здравото семейство, в което основен приоритет е образованието, е фундаментът на всеки успешен човек. Образователната интеграция е ключът постигането на добра култура. Образователната интеграция изисква защита правата на децата, недопускане на дискриминация и осигуряване на адекватни предпоставки за социална реализация. Тя не допуска сегрегация и автосегрегация на децата и учениците от етническите малцинства, както и асимилация против тяхната воля и против волята на техните родители. За да се осигури образователната интеграция, е необходима работа в следните аспекти:
а) осигуряване на равен достъп до качествено образование за всички деца и ученици;
б) утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система;
в) създаване на предпоставки за успешна социализация на децата и учениците от етническите малцинства;
г) съхраняване и развиване на тяхната културна идентичност чрез изучаване на майчин език, история и култура;
д) поощряване на взаимното уважение, разбирателството и сътрудничеството между всички деца и ученици, независимо от етническата им принадлежност.
Настоящата процедура дава реална възможност за провеждането на активна работа с родители, в рамките на дейност 3, която да допринесе за добрата интеграция и утвърждаването на интеркултурното образование.
Чрез образователен медиатор ще се извършват кратки обучения на родители, свързани с:
- възпитанието, физическото и когнитивно развитие на децата им;
- образованието на децата им;
- мотивация за активното им участие в дейностите по интеркултурно образование.
23 760.00
0.00
Дейност 4 - Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация: Ще се осъществяват кампании насочени към недопускане на дискриминация въз основа на раса, пол, етническа или религиозна принадлежност.
Дейността е насочена към ученици, педагогическите екипи и родителите от трите проектните училища – СУ „Васил Левски“ Вълчи дол, ОУ “Св. Климент Охридски“ Стефан Караджа и ОБУ „Васил Левски“ Михалич, към малцинство и мнозинство, населяващо Община Вълчи дол.
4 752.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN