1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.: Основната цел на дейността е да подпомогне личностното развитие на децата, включени в проекта чрез разнообразни форми и средства за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми:
ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ – формирани клубове по интереси, които се провеждат в детските градини- партньори.
Ще бъдат разкрити следните клубове:
Клуб „МАЛКИ ТВОРЦИ“ – 5 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 3 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца или общо 66 деца от тях 34 чийто майчин език не е български, и 32 деца, чийто майчин език е български
Клуб „ТРАДИЦИИ И ЗАНАЯТИ“ – 3 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца или общо 38 деца от тях 22 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български
Клуб „Здрави и щастливи“- 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас- 3 групи по 13 деца; ДГ „Бърборино“- гр Средец- 1 група с 10 деца или общо 49 деца от тях 23, чийто майчин език не е български, и 26 деца , чийто майчин език е български
Клуб „Танци и музика“ – 3 групи ; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 13 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца. или общо 36 деца от тях 20 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български
Клуб „Дизайн шампиони“ – 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 12 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца. или общо 48 деца от тях 28 чийто майчин език не е български и 20 деца, чийто майчин език е български.
Общо ще бъдат изградени 5 клуба с 19 групи по интереси, общо 237 участника, от които на 127 деца, за които българският език не е майчин и 110 деца, на които българският език е роден.
2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И ЗАНЯТИЯ
Клубовете „Малки творци“ и „Традиции и занаяти“ в ДГ „Звездица Зорница“ ще организират 2 път на срок работилници, които ще бъдат посещавани и от групите на ДГ „Бърборино“.
3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ
Четирите групи от Клуб „Дизайн шампиони“ ще проведат по 2 изнесено занимание на срок в научен център „Планет Ум“- гр. Бургас с цел разглеждане на различни експозиции.
4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) с участието на двете детски градини партьори по проекта ще организират и проведат за времето на проекта всеки учебен срок тематични и музикални концерта „Ден на приятелството“, „Ръка за ръка към мечтите“ – единият проведен в Актовата зала на ДГ “Звездица Зорница“, другият в ОДК Средец.
ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец;
2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец;
3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец;
4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - 12-24 месец; |
200 979.20
|
0.00
|
2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Целта на дейността е да допринесе за повишаване на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в детските градини -партньори по проекта.
Един от най-важните фактори, които влияят върху устойчивия растеж на всяка държава, е качеството на образованието. Постигането на високо качество е свързано с подготвеността на педагогическите специалисти и тяхното продължаващо обучение и квалификация.
Промените в обществените отношения, появата на имуществени различия, етническото разнообразие в българското училище, различните езикови, поведенчески и битови практики изискват съответни промени в ролята и компетентностите на учителя. Нарастват неговите задължения и отговорности, и това поражда необходимостта от непрекъснато повишаване на квалификацията в педагогическата и в конкретната предметна област, както и в областта на новите информационни и комуникационни технологии, с оглед на динамиката на научната и информационната среда и задълбочаването на интердисциплинарните връзки.
Планираме обучения на педагогическите специалисти от детските градини да преминат обучения с присъждане на 1 квалификационен кредит и обучения без присъждане на квалификационен кредит. Планираните обучения ще са по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и са съобразени с разработените Анализ-Декларации от директорите на учебните заведения.
Получените резултати от проведеното проучване от Департамента за информация и усъвършенстване на учители проучване с 359 педагогически специалисти от 9 области в страната през 2020 г. показват висок процент на педагогическите специалисти, които смятат, че имат нужда от квалификация, и голямо увеличение в броя на учителите, които повишават своята професионално квалификационна степен. По-голямата част от педагогическите специалисти осъзнават нуждата от повишаване на личната квалификация. Тревожен, обаче, е фактът, че 56% от учителите не са удовлетворени от качеството на провежданите обучения. Някои от посочените отговори в анкетите са, че не са научили нищо ново, обучението е било „загуба на време“, „проформа“, че не са доволни от преподавателите, обученията са теоретични и не виждат практическо приложение, че присъствените 8 часа се превръщат в 6 и дори по-малко.
Продължаващата квалификация се извършва от висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Затова ще търсим обучаваща организация, която да има опит в провеждането на квалификационно обучение на учителите и нейните програми да съответстват на темите от Референтната рамка на компетенциите.
Провежданите обучения трябва да отговарят на следните принципи - научност, нагледност, активност, достъпност, системност и последователност, трайно овладяване на знанията и уменията, индивидуален подход и връзка с практиката.
Ще бъдат изградени общо 6 групи от ПС за придобиване на 1 квалификационна степен с общо 46 участника от двете детски градини - партньори по проекта. Планираме провеждане на 6 обучения без придобиване на квалификационна степен на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника с продължителност 4 академични часа и 6 обучения на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника и продължителност 8 академични часа. Общо участниците в обученията от детските градини - партньори ще са 50. При така направеното разпределение на участниците всеки педагогически специалист ще премине по 3 обучения по проекта на различна тема, а образователните медиатори ще преминат по 2 обучения по проекта по различни теми. |
3 780.00
|
0.00
|
3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Целта на дейността е да окаже подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители. Това ще постигнем чрез провеждане на периодични срещи на родителите; подобряване на взаимодействието между родителите и училището, мотивирането им за активно включване в живота на училището и дейностите по интеркултурно образование. Фокусът е върху родители на деца , чийто майчин език не е български, родители от уязвими групи. Планираме не само работа с родители на деца, чийто майчин език не е български, но и с родители, чийто майчин език е български.
Значимите възрастни в живота на едно дете, са неговите родители и учители. Затова училището трябва да бъде място за човешки отношения и знания, пространство, което създава училищна общност, в която са включени децата, учителите и родителите. Редица образователни модели по света доказват, че системната връзка между родител и учител е нещо постижимо и смислено. Изграждането на доверие и уважение между родители и училище допринася за повишаване на мотивацията на родителите за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, за по-активно включване на родителите в училищни инициативи, за изграждане на подкрепяща и сигурна семейна среда.
Работата с родителите се организира по проекта като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор и педагогически специалист. Неговата основна функция е да подкрепя участието на децата от общността в задължителното обучение в училище. Той/тя мотивира участието на родителите в учебния процес на детето в училище и улеснява комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището. Медиаторът осъществява комплексни и разнообразни дейности: събира информация за всички деца от общността, които трябва да посещават задължителното училищно обучение; поддържа контакт с техните семейства, за да получава информация за проблемите на децата; улеснява комуникацията между училището и родителите с цел увеличаване потенциала на образователния процес на децата; организира срещи между представители на училището и родители, като информира последните за постиженията и проблемите на децата им; информира родителите относно развитието на способностите на децата им да се обучават и да комуникират; мотивират родителите да се включват активно в проблемите и в училищния живот на децата; подкрепя учителите в процеса на обучение и др.
За повишаване знанията на родителите и изграждане на умения за ефективно взаимодействие и общуване с учителите, изграждане на мотивация за активно включване в дейностите за интеракултурно образование планираме периодични срещи на родителите с педагогически съветник и образователен медиатор; разработване на обучителни материали на достъпен език по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; лекционни модули по описаните теми. Важен акцент в работата ни с родителите е включването им в планираните по дейност 1 разнообразни форми за личностно развитие на децата им – занимания по интереси, тематични срещи, изнесени занимания, МУД и образователни екскурзии. При изпълнението на дейност 4 родителите ще бъдат включвани в планираните дейност. Важно е да отбележим, че в тези дейности по интеркултурно образование участват, ще работят заедно, ще общуват активно родители от училищата - партньори, чийто език не е български и родители, чийто език е български. |
77 280.00
|
0.00
|
4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта на информационната кампания е да допринесе за повишаване на уменията, знанията и компетентностите на децата, учителите и родителите по проекта за превенция, предотвратяване и недопускане на дискриминационни прояви, основани на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, както в училищна, така и в обществена среда. Дейността ще се изпълнява от партньора Сдружение „Верният настойник“ и партньорите по проекта- Община Бургас, ДГ „Звездица Зорница“ ДГ „Бърборино“ .
Дейността ще се реализира от Партньор 3 - Сдружение „Верният настойник“ гр. Бургас и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност".
След стартирането на проекта ще бъде разработена Програма и План за информационна кампания „Толерантни заедно “, която ще обхваща целия период на изпълнение на проекта с 4-ри основни направления:
1. затвърждаване на интеркултурните ценности;
2. превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти;
3. преодоляване на негативни нагласи и стереотипи;
4. информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност.
Информационната кампания „Толерантни заедно“, ще е насочена към целевите групи, включени в проекта – деца, учители и родители от партньорите в проекта. В информационната кампания ще участват съвместно представители на целевите групи с различен майчин език.
При работа с целевите групи по време на цялото изпълнение на дейността ще бъдат използвани разнообразни форми и методи за да се създаде осведоменост и разбиране за важността на проблемите, да се изградят практически умения за справяне в сложни ситуации.
В дейността планираме провеждане на предварително проучване нагласите насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност и разработването на кратък анализ на проучването с кратка анкета към родители и педагогически и непедагогически персонал на учебните заведения участници в проекта. Предварителното проучване е основа за разработването на Програма и План-график за провеждането на информационната кампания. За включване на децата от детските градини в кампанията планираме дейности за емпатия, ролеви игри, конкурси и творчески работилници. |
57 192.00
|
0.00
|