Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.
Форми за обща подкрепа
1.1.Създаване на клубове в занимания по интереси в извънкласна форма.
1.2.Тематични срещи и беседи
1.3. Изнесени занимания.
1.4. Междуучилищни дейности.
1.5. Образователни екскурзии.: Дейността цели подобряване на достъпа до образование, насърчаване и разгръщане на потенциала за личностно развитие на децата и учениците, повишаване на мотивацията за учене и задържане на децата и учениците от уязвимите групи в образователните институции - СУ "Неофит Рилски" гр. Долна баня, ОУ "Христо Смирненски" гр. Момин проход и ДГ "Юрий Гагарин" гр. Долна баня чрез предоставяне на обща подкрепа.
1.1. Занимания по интереси - дейността е насочена към създаване на условия за мотивация за участие и трайно приобщаване на децата и учениците чрез стимулиране развитие на личностни качества, социални творчески умения и изяви на способностите в областта на науката, изкуствата, спорта, гражданското, здравното и интеркултурното образование. След предварително проучване, съгласно изискванията в чл. 21 б, ал.3,4,7 от Наредбата за приобщаващо образование, предвиждаме да бъдат създадени 44 групи за занимания по интереси, разпределени в следните тематични направления: „Дигитална креативност“, „Природни науки“, „Математика“, „Технологии“, „Изкуства и култура“, „Гражданско образование“, „Екологично образование и здравословен начин на живот“, „Спорт“ в клубове, както следва: СУ "Неофит Рилски" - гр. Долна баня - 16 клуба; ОУ „Христо Смирненски“ гр. Момин проход - 6 клуба; ДГ "Юрий Гагарин" гр. Долна баня - 11 клуба; НЧ "Рила-1898" гр. Долна баня - 6 клуба.
1. 2. Тематични срещи и беседи - Целта на дейността е повишаване на мотивацията за учене на учениците и отпадане, посредством организиране на тематични срещи. Ще бъдат сформирани групи минимум от 15 деца в отделните етапи на училищното и предучилищното образование. За изпълнение на дейността ще бъдат разработени учебни програми ориентирани към идентифицираните дефицити посочени в анализ-декларацията на директорите на образователните институции. В тези тематични срещи и беседи ще бъдат ангажирани педагогическите специалисти от съответните образователни институции, както ще бъдат привлечени и ЕОД. Ще бъдат проведени тематични срещи и беседи с педагогически специалисти за всеки учебен срок - 64 учебни часа, с ЕОД - 4 учебни часа за всеки учебен срок.
3. Изнесени занимания - Целта на дейността е създаване на условия за осъзнато усвояване на учебното съдържание с учене чрез правене и намаляване риска от отпадане от училище. В рамките на проекта се предвиждат 45 академични часа на учебен срок.
4. Междуучилищни дейности - Дейността включва организиране и провеждане на междуучилищни събития с участието на ученици от минимум две образователни институции. Ще бъдат организирани различни състезания, конкурси, фестивали, концерти, театрални постановки и други подходящи инициативи. За горепосочените събития екипа за управление на проекта изготвя конкретен план и график за съответните събития. Изпълнението на дейността цели повишаване на мотивацията на учениците за учене и изграждане на по-голяма увереност в собствените им сили; насърчаване на бъдещата им социална и личностна реализация; създаване на позитивна и мотивираща среда за популяризиране на постиженията на учениците , участващи в групите по занимания по интереси, по проекта. Ще бъдат проведени 64 учебни часа за всеки учебен срок, междуучилищни дейности. За всяко междуучилищно събитие се изготвя междуучилищна програма от съответните ръководители на групи на водещото училище във взаимодействие с останалите ръководители на групи от училищата и детската градина, участници в събитието. Дейността ще се извършва извън учебните часове по учебен план, извън часовете за самоподготовка в ЦДО, събота, неделя или през ваканциите. Всяко междуучилищно събитие ще включва по два часа за подготовка, организация на събитието и отчитане.
5. Образователни екскурзии - Целта на дейността е децата да получат знания, чрез преживяване извън училището в реална среда. На всеки учебен срок ще бъдат реализирани 180 академични часа с ангажирани педагогически специалисти. Те ще бъдат реализирани в рамките на един ден.
|
291 683.20
|
0.00
|
Обучения на педагогически специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.
: Проблемът за методите на възпитание в ценностите на толерантност към различието е предмет на повишено обществено внимание през последните години в контекста на феномена на глобализация в световен мащаб, но и в контекста на постоянната миграция и мобилност. Съхраняването и съзнателното устойчиво поддържане на мултукултурното разнообразие, което е налично в СУ "Неофит Рилски" гр. Долна баня, ОУ "Христо Смирненски" гр. Момин проход и ДГ "Юрий Гагарин" гр. Долна баня е въпрос на с приоритетно значение и цел на дейността. Първия досег на децата с образователните подходи, учебниците и учебните помагала е от решаващо значение за тяхното по-нататъшно възпитание и особена рефлексия върху различието и разнообразието в социокултурния свят. Насърчаването на толерантността, недискриминацията, мултикултурализма и защита на човешките права от най-ранна възраст води със себе си и нуждата от запознаване на педагогическите специалисти с това разнообразие от етноси, раси, религии, култури, физически и психически особености на различните хора. Повишеното внимание към демократичните ценности, правата на човека, разчупването на анахроничните стереотипи за общество, семейство, пълноценна личност, социална единица, сексуалност и прочие.
Дейността включва обучение на 55 педагогически специалисти и 4 непедагогически персонал, които ще участват в три обучения за целия период на проекта. Две обучения на 55 бр. педагогически специалисти с присъждането по един квалификационен кредит за осъществяване и придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда, които към момента на включване в проекта работят в системата на предучилищното и училищното образование. Двете обучения ще бъдат с различна тематична насоченост и организационна форма, която ще се провежда хибридно и ще завършат с удостоверение, съгласно чл. 43 от Наредба № 15 от 2019г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.
Дейността ще включва и едно обучение в рамките на проекта за педагогически и непедагогически специалисти без присъждане на квалификационен кредит.
Допустимите теми за обучение ще бъдат свързани с ценене на човешкото достойнство, ценене на културното разнообразие, ценене на демокрацията, справедливостта, равенството и върховенството на закона. Откритост към културна другост и вярвания, светогледи и практики, уважение, гражданска нагласа, отговорност, собствена ефективност, зачитане на различната гледна точка. Автономни умения за учене, умения за аналитично и критично мислене, умения за слушане и наблюдение, емпатия, гъвкавост и адаптивност, лингвистични и комуникативни умения, умения за сътрудничество, умения за решаване на проблеми. Себепознание и критическо себеразбиране, знание и критическо разбиране на езика и комуникацията, знание и критическо
разбиране за света, правата на човека, културата, религиите, историята, медиите, икономиката, околната среда и устойчивостта.
|
4 410.00
|
0.00
|
Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участието на образователни медиатори.: Дейността цели повишаване на уменията на родителите, на децата и учениците, с фокус, чийто майчин език не е български и родители на деца и ученици, чийто майчин език е български, за осъзнаване на отговорностите им за развитието, отглеждането и възпитанието на техните деца и участие в дейности за интеркултурно образование.
Провеждането на различните форми на интензивна работа с родители ще допринесе за изграждането на мултикултурна и стимулираща образователна среда и формиране на положителни нагласи към образователния процес. В работата с родителите ще поставим акцент върху факта, че родителската общност ще е съставена от родители от двата основни етноса – ромски и български.
Работата ще бъде организирана в в две направления:
Образователно – за разширяване на познанията на родителите по актуални за тях въпроси, свързани с отглеждането, възпитанието и психо-физическото развитие на децата през различните възрасти, както и мултикултурно образование за произхода и историята на различните етноси в България.
Социално – за развитие на социалните и езиковите компетенции на родители от различен етнически произход, възраст, социален статус, както и за придобиване на уменията за работа в екип, чрез интерактивни методи, атрактивни, развиващи, опознавателни и образователни игри, състезания.
Интензивната работа с родители ще се осъществява основно от образователните медиатори към трите образователни институции - 4 на бой и от педагогическите специа-листи ---- 39 на брой.
Срещите на педагогическите специалисти с родителите ще се провеждат задължително в началото на всеки учебин срок в рамките на продължителността на проекта:
1. СУ " Неофит Рилски" гр. Добланабаня - 2 образователни медиатора ще бъдата онгажирани и назначени по тази дейности и 20 педагогически специалисти;
2. ОУ " Христо Смирненски - 1 образователен медиатор ще бъдата онгажирани и назначени по тази дейности и 7 педагогически специалисти;
3. ДГ " Юрий Гагарин " - 1 образователен медиатор ще бъдата онгажирани и назначени по тази дейности и 12 педагогически специалисти;
Образователните медиатори ще изготвят програми за работа с родителите за всяка учебна година.
4. Формите на интензивна работа с родители ще включва :
4.1. Групови дискусии за обсъждане на основни предизвикателства и причини за липсата на мотивация и нежелание на децата им за редовно посещение на училище.
4.2.Срещи свързани с ползите от образованието и посещението в училище.
4.3. Мотивационни срещи с ролеви модели от местната общност за мотивация на учениците и техните родители, за активно включване в образователния процес и дейностите по интеркултурно образование.
4.4. Темите на тренингите с родители са: „Превенция на ранните бракове”, „Образованието – път към бъдещето”, „Превенция на ранното отпадане на учениците
от училище”, „Семейството и училището като партньори“, „Сексуално образование и семейно планиране”,„Как бихме помогнали на децата си?,„Един ден музика”„Работа в екип за организиране на кампании“” и др
|
77 688.00
|
0.00
|
Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта на дейността е организиране и провеждане на училищни информационни кампании насочени към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурни ценности.
В рамките на всеки учебен срок ще бъдат реализирани по две кампании с обща продължителност от 25 астрономически часа:
1. "Ден на гората"
2. "Мама, татко и аз"
3. Благотворителни кампании.
4. Еко кампания
5. Кампания по БДП
6. Кампания "Не, на насилието и тормоза"
7. Кампания за борба с фалшивите новини.
8. Кампания "Здравословен начин на живот"
9. Кампания за превенция на ранни бракове.
В информационните кампании ще участват представители от всички целеви групи.
|
2 900.00
|
0.00
|