Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 372 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project “Full range: from 4 to 16 years old” aims to ensure universal access to inclusive education for all children and pupils aged 4 to 16 in the municipalities of Targovishte, Omurtag, and Antonovo. Through the partnership between the Regional Education Office – Targovishte, nine primary and secondary schools, and three kindergartens, a sustainable mechanism will be established for early identification of at-risk groups, timely inclusion, and retention in the education system.
The project will implement sub-activities 1.1, 1.2, 1.3, and 1.4 of the procedure “Access to Education for Every Child”:
1.1 “Supplementing Local Outreach Teams”
1.2 “Capacity-Building Trainings for Outreach Teams”
1.3 “Working with Parents to Promote the Benefits of Education”
1.4 “Building Sustainable Institutional Partnerships and Cohesive Educational Communities”
Expected results include: 100% coverage of the target groups in the three municipalities; at least a 30% reduction in the risk of dropping out; increased motivation and satisfaction among children, parents, and teaching staff.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подкрепа на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в предучилищно и училищно образование и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици: Проектът „Пълен обхват: от 4 до 16-годишна възраст“ има за цел да създаде устойчив модел за гарантиране на равен достъп до приобщаващо образование за всички деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст (4–16 години) в общините Търговище, Омуртаг и Антоново. В отговор на установените нива на необхванати и отпаднали деца и ученици, проектът цели да допринесе за системно обхващане, включване, задържане и мотивиране на представителите на уязвими групи, чрез съвместна и координирана работа на институциите, образователните екипи, родителите и общността. В рамките на проекта ще се изпълняват четири взаимносвързани поддейности: • Поддейност 1.1 – Допълване на екипите за обхват на местно ниво: Чрез включване на допълнителни специалисти се осигурява ефективна работа на екипите на терен, извършване на посещения по адреси, индивидуална работа със семейства, проследяване на случаи и съдействие за записване и адаптация в образователната среда. • Поддейност 1.2 – Обучения за повишаване на капацитета на екипите за обхват: Предвидени са тематични обучения за членовете на екипите с фокус върху разпознаване на рискови фактори, работа с инструментариум за ранно идентифициране на ученици в риск от преждевременно напускане на образователната система и за работа с Информационната система за реализация на механизма. • Поддейност 1.3 – Работа с родители за разясняване на ползите от образованието: Чрез информационни кампании, информационни дни, групови и индивидуални срещи, беседи и семинари се цели повишаване на родителската ангажираност и преодоляване на нагласи, които възпрепятстват участието на децата в образователния процес. • Поддейност 1.4 – Изграждане на устойчиви институционални партньорства и сплотени образователни общности: Провеждат се регулярни междуинституционални срещи, открити уроци, семинари и дни на отворени врати, които сплотяват участниците в образователния процес и укрепват сътрудничеството между институциите. Етапи на изпълнение Изпълнението на проекта обхваща следните основни етапи: 1. Подготвителен етап: • Анализ на данни от ИСРМ, НЕИСПУО и партньорите за идентифициране на нуждите; • Планиране на дейности и изготвяне на графици. 2. Изпълнение на основните дейности: • Назначаване и въвеждане в работата на допълнителните специалисти; • Провеждане на обучения на педагогическите специалисти и събития с родители; • Извършване на посещения по адреси и индивидуална работа с ученици; • Провеждане на междуинституционални срещи, дни на отворените врати и други активности, насочени към изграждане на доверие и сътрудничество. 3. Мониторинг и обратна връзка: • Ежемесечно проследяване на дейностите и индикаторите чрез ИСРМ и вътрешни механизми; • Събиране на обратна връзка чрез анкети и срещи с участници; • Актуализиране на действията спрямо текущите резултати и предизвикателства. 4. Финален етап и устойчивост: • Обобщение на резултатите, анализ на въздействието върху целевите групи; • Планиране на устойчиви форми за продължаване на дейностите след приключване на проекта. Проектът съчетава превенция, интервенция и развитие в областта на приобщаващото образование и залага на междусекторно взаимодействие, иновативен подход към работата с родители и общности, както и на дългосрочно ангажиране на всички институции, свързани с правото на всяко дете на образование. 391 163.76 0.00
Дейност 1, Поддейност 1.1. Допълване на екипите за обхват на местно ниво.: Дейност 1, Поддейност 1.1. Включване на допълнителни специалисти в екипите за обхват Целта е да се гарантира устойчиво и ефективно функциониране на Механизма за обхват на деца и ученици в предучилищна и училищна възраст, които не посещават образователна институция или са в риск от отпадане. Това ще бъде постигнато чрез допълване на съществуващите екипи на местно ниво с допълнителни специалисти, които ще засилят междуинституционалното взаимодействие и ще улеснят връзката между семейството, детето и образователната среда. Етапи на изпълнение Подготовка • Идентифициране на населените места и образователни институции с висок дял на необхванати деца и ученици или повишен риск от отпадане; • Провеждане на работни срещи с партньорските институции за планиране на съвместната работа; Теренен анализ • Разпределение на задължения по територии в съответствие с план-графика на екипите за обхват. Изпълнение на дейностите на терен Допълнително наетите специалисти ще: • Участват активно в екипите за обхват при извършване на домашни посещения, за установяване на контакт с деца и семейства извън образователната система или в риск от отпадане; • Поддържат регулярна връзка с родители/настойници, предоставят консултации, информация за правата и задълженията, както и за ползите от образованието; • Съдействат за записване на децата в образователни институции, посредничат при възникнали конфликти или съпротива от страна на родители; • Осъществяват наблюдение и подкрепа при адаптация на включените деца и ученици; • Участват в месечни координационни срещи с ръководителите на институциите и координаторите на Механизма на общинско и регионално ниво. Устойчивост • Докладване на извършените дейности от всеки специалист и анализ на резултатите – брой включени деца, случаи на предотвратено отпадане, трайно задържани в образованието и др.; • Систематизиране на успешни практики и предизвикателства в съвместната работа; • Провеждане на заключителна среща с всички заинтересовани страни (училища, детски градини, общини, РУО) за планиране на устойчиви решения и надграждане на дейността след приключване на проекта. Обезпечаване изпълнението на дейностите за посещения на адреси Основната цел на дейността е да се гарантира реално и ефективно изпълнение на посещения по адреси, като част от работата на екипите за обхват, с оглед издирване, информиране и мотивиране на деца и ученици, които не посещават образователна институция или са в риск от отпадане. Чрез директна работа на терен с деца и семейства ще се осъществи превенция на отпадането от системата на предучилищното и училищното образование, както и възстановяване на образователната връзка там, където тя е прекъсната. Етапи на изпълнение Планиране и координация • Изготвяне на план-график за адресни посещения в съответствие с отчетените случаи в ИСРМ; • Разпределение на работата между четиримата педагогически специалисти, като се отчитат териториалният обхват, рисковият профил на населението и конкретни нужди на институциите; • Сключване на допълнителни споразумения/договори с педагогическите специалисти за извършване на посещения извън работно време, при нужда. Провеждане на посещения • Осъществяване на 158 посещения по адреси от общо 4 педагогически специалисти, т.е. по средно 2 посещения месечно на специалист, разпределени пропорционално спрямо нуждите на трите общини. Задължения на педагогическите специалисти: • Предварителна подготовка и проверка на данните за всяко дете/ученик; • Въвеждане на информация за резултата от посещението в електронната система; • Повторни посещения при липса на резултат от първи контакт; Обобщение и отчет • Изготвяне на обобщена справка за броя и резултатите от посещенията по общини, възрастови групи и образователни етапи; • Анализ на ефективността – процент реално включени деца/ученици след адресните посещения; • Документиране на добри практики и предизвикателства в прилагането на дейността на терен. 0.00 0.00
Дейност 1, Поддейност 1.2. Обучения за повишаване на капацитета и уменията на екипите за обхват.: Дейност 1, Поддейност 1.2. Обучения за повишаване на капацитета и уменията на екипите за обхват. Основната цел на поддейност 1.2 е да се повиши капацитетът на педагогическите и непедагогическите специалисти, които участват в екипите за обхват на местно ниво, чрез провеждане на целенасочени обучения. Подобряването на професионалните знания и умения ще гарантира по-ефективно функциониране на Механизма за обхват и по-резултатна работа с деца и ученици, които не посещават образователна институция или са в риск от отпадане. Дейността отговаря на необходимостта от непрекъснато развитие на професионалната компетентност на участниците в обхвата – учители, директори, педагогически съветници, психолози, социални работници и образователни медиатори, включени в междуинституционалните екипи. Обученията ще насърчат създаването на обща рамка за разбиране, действие и сътрудничество при прилагането на механизма. Какво включва дейността: • Организиране и провеждане на 5 обучения с практическа насоченост, разпределени в три отчетни етапа. • Обученията ще бъдат реализирани от квалифицирани обучители с експертиза в областта на приобщаващото образование, социалната работа, педагогиката и психологията. • Всеки участник ще получи удостоверение за преминато обучение без квалификационни кредити, като ще бъде водена и поддържана пълна документация – програма, присъствени списъци, материали и обратна връзка. Етапи на изпълнение: Етап 1: • Провеждане на 1 обучение с участие на 15 педагогически специалисти от училищата и детските градини – партньори по проекта. • Подбор на обучители, утвърждаване на програми, логистика и координация. Етап 2: • Провеждане на още 2 обучения и включване на още 30 участници (общо 45 до момента). Етап 3: • Провеждане на финалните 2 обучения, включващи още 30 специалисти, с което общият брой обучени достига 75. Обобщение: Поддейност 1.2 ще допринесе за професионалното развитие на специалистите, които са двигателят на Механизма за обхват. Създадената обучителна среда ще насърчи професионална рефлексия, по-добра подготовка за работа с труднодостъпни и уязвими групи и устойчивост на образователните интервенции. Обученията ще надградят ресурсния капацитет на институциите в трите общини и ще създадат основа за дългосрочна координирана подкрепа за всяко дете. 0.00 0.00
Дейност 1, Поддейност 1.3. Работа с родители за разясняване на ползите от образованието.: Дейност 1, Поддейност 1.3. Работа с родители за разясняване на ползите от образованието. Целта на поддейност 1.3 е да се засили информираността, ангажираността и подкрепата от страна на родителите към процеса на обучение и възпитание на техните деца. Чрез различни форми на комуникация ще се работи за преодоляване на нагласи, които водят до неучастие или отпадане от образователната система, особено сред семейства от уязвими, бедни или маргинализирани групи. Акцентът ще бъде поставен върху това родителите да осъзнаят ползите от редовното посещаване на детска градина и училище, ролята си в образователния процес и необходимостта от активно сътрудничество с образователните институции. Какво включва дейността: Дейността предвижда провеждането на общо 26 събития, разпределени както следва: • 3 информационни кампании; • 3 информационни дни; • 10 индивидуални и групови срещи; • 10 тематични беседи и семинари за родители. В дейността ще бъдат включени образователни институции – партньори по проекта. В нея ще участват и специалистите, назначени по поддейност 1.1, които ще съдействат при работата с родители от труднодостъпни и маргинализирани общности. Етапи на изпълнение: Етап 1 – Подготовка: • Идентифициране на родителските групи, с които е необходима допълнителна работа; • Изготвяне на график и теми за срещите, съобразени с особеностите на целевите групи; • Разработване на информационни материали (листовки, плакати, презентации и др.). Етап 2 – Провеждане на събитията: • Реализация на планираните 26 събития в партньорските институции, с активно участие на екипите за обхват, директори, учители, психолози и медиатори; • Осигуряване на достъпна комуникация; • Стимулиране на диалог и споделяне на добри примери от самите родители. Етап 3 – Документиране и анализ: • Водене на присъствени списъци, фотодокументация, кратки отчети и обратна връзка от участниците; • Проследяване на ефекта от дейностите чрез наблюдение на поведението и ангажираността на семействата; • Обобщаване на резултатите и формулиране на препоръки за устойчиво взаимодействие с родителите. Обобщение: Поддейност 1.3 ще допринесе за изграждането на доверие между родителите и институциите, ще повиши осведомеността относно образователните права и задължения и ще засили мотивацията на родителите да подкрепят своите деца. Тя е от ключово значение за успешното функциониране на Механизма за обхват и устойчивото включване на всяко дете в образователната система. 0.00 0.00
Дейност 1, Поддейност 1.4. Изграждане на устойчиви институционални партньорства и сплотени образователни общности.: Дейност 1, Поддейност 1.4. Изграждане на устойчиви институционални партньорства и сплотени образователни общности. Поддейност 1.4 има за цел да създаде, укрепи и развие устойчиви връзки между образователните институции, родителите, социалните партньори и общността. Основната задача е чрез съвместни инициативи, регулярна координация и споделени дейности да се формира сплотена образователна общност, в която всички участници работят заедно за обхвата, включването и задържането на децата в образователната система. Дейността ще надгради усилията по останалите поддейности, като създаде работещи партньорства и активира ресурсите на местната общност за подкрепа на всяко дете. Тя ще осигури пространството, времето и структурата за диалог между институциите и родителите, както и за представяне и споделяне на успешни подходи и добри практики. Какво включва дейността: Общо ще бъдат реализирани 30 събития, организирани в рамките на поддейността: • 18 месечни координационни срещи; • 1 тематичен семинар,; • 4 дни на отворените врати; • 7 открити урока. Събитията ще бъдат разпределени в рамките на трите отчетни периода и ще бъдат провеждани както в присъствена, така и в хибридна форма, в зависимост от темата и участващите страни. Етапи на изпълнение: Етап 1 – Подготовка: • Съставяне на календар на събитията съвместно с партньорските институции; • Определяне на теми, отговорници и участници за всяка месечна среща и публична инициатива; • Изготвяне на информационни материали, покани и работни формуляри. Етап 2 – Реализация на дейностите: • Провеждане на ежемесечни координационни срещи (по една на месец за целия период), с акцент върху напредъка по дейностите, анализ на казуси, планиране на съвместни действия; • Организация и реализация на откритите събития – дни на отворените врати и уроци; • Провеждане на заключителния семинар, на който ще бъдат представени резултати, анализи, добри практики и предложения за устойчивост. Етап 3 – Документиране и обобщение: • Водене на присъствени списъци, фотодокументация и анкети с участниците; • Систематизиране на данни за участници, теми, изводи и препоръки; Обобщение: Поддейност 1.4 ще създаде стабилен механизъм за сътрудничество между образователните институции и външните партньори. Месечните срещи ще улеснят координацията, ще позволят навременни решения и ще изградят устойчив модел на работа в мрежа. Публичните събития ще повишат видимостта на приобщаващото образование и ще засилят доверието на родителите и общността. Дейността ще подкрепи целите на Механизма за обхват и ще гарантира включването на всяко дете в една подкрепяща и свързана образователна среда. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).