Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

On the territory of the city of Botevgrad there are 3 primary schools, one of which is more than 95% segregated, which is located near the Roma quarter of the city, this is "Vasil Levski" Elementary School. Botevgrad, where children from the Roma quarter of the city are enrolled and educated. In connection with the achievement of the main goal, namely to reduce the proportion of Roma children attending segregated schools, the project envisages the implementation of the following activities:
- exchange of experience at school management level - through visits of a principal from a school with a low or no concentration of vulnerable groups to a school with a high concentration of vulnerable groups and preparation of specific recommendations and measures to improve the organization to prevent segregation, where from first to seventh grade children from the neighborhood are enrolled and taught,
- Creation of school and local communities to support the process of school desegregation and reduction of negative public attitudes in education,
- Trainings for local and school administration, educational mediators, social workers and other interested parties and pedagogical specialists for working in a multicultural environment, for acquiring, developing and applying competences and skills for democratic culture according to the Reference Framework of Competences for Democratic Culture, trainings on the implementation of the EU Charter of Fundamental Rights.
- Mobility and exchange of experience through exchange of experience at management level in a school - through visits of a director from a school with a low or no concentration of vulnerable groups (PPMG"Acad.Prof. Dr. Asen Zlatarov) in a school with a high concentration of vulnerable groups groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието.: Целта на дейността е насърчаване участието на местната общност в процеса на образователна десегрегация на общинско ниво. В дейността ще се обхванат представители на всички идентифицирани целеви групи и заинтересовани страни в образователния процес – ученици от двете училища партньори по проекта (минимум 60), техните родители, директори и учители от двете училища, образователни медиатори, социални работници, служители в общинската и училищната администрация , други граждани и представители на неправителствения сектор (минимум 100 души, от които 25 педагогически специалисти и непедагогически персонал от двете училища). Предвижда се в дейността да бъдат обхванати минимум 160 души, представители на изброените целеви групи и заинтересовани страни). Предвиждат се разнообразни форми и подходи за създаване на училищни и местни общности за участие и подкрепа на процеса на десегрегация на училищата, чрез подобряване на комуникацията и общуването на представители на различни групи от местната общност и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието и в живота като цяло.По специално предвиждаме следните типове дейности: - проучване на нагласите на ученици, учители, педагогически специалисти, медиатори, социални работници, родители, местна и училищна администрация и други заинтересовани страни относно процеса на десегрегация на училищната общност, необходимостта от предприемане на конкретни мерки за развитие на образованието и подобряване на образователната инфраструктура и повишаване на качеството на образователния процес във всички образователни институции на територията на общината. - Провеждане на общи дейности за всички заинтересовани страни за преодоляване на предразсъдъци и негативни обществени нагласи като информационна кампания за преодоляване на предразсъдъци и негативни обществени нагласи на училищно и общинско ниво, вкл. изграждане на доверие между представители на различни обществени групи и прослойки, провеждане на съвместни сбирки за обсъждане на училищни програми за десегрегация и предотвратяване на вторичната сегрегация в класната стая, съвместни обсъждания за сигурността и безопасността в кварталите, сбирки между представителите на двете училища - съвместни инициативи на училищно ниво при работата с родители от маргинализирани групи и такива от немаргинализрани групи- родителски форуми, дискусии, беседи, и други родителски инициативи за взаимно опознаване и изграждане на доверие в училищната общност; участие на родители в организирането и провеждането на училищни събития и празници; участие на родители от маргинализирани общности в обществените съвети на училището 210 011.20 0.00
Обучения на местна и училищна администрация, на образователни медиатори и други заинтересовани страни и на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, обучения за пирлагане на Хартата на основните права на ЕС.: Целта на дейността е да се организират и проведат подходящи обучения за педагогически специалисти и представители на училищната администрация от двете училища, за образователни медиатори, социални работници и други заинтересовани страни за работа в мултикултурна среда и за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, обучения за прилагане на Хартата на основните права на ЕС. Обученията за педагогическите специалисти са само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и Хартата на основните права на ЕС и за менторство. Предвиждат се педагогически специалисти от двете училища да се включат в обучение с присъждане на 1 (един) квалификационен кредит съгласно Наредба №15/2019 г. на министъра на образованието и науката, и в едно съвместно обучение с представители на други заинтересовани страни без присъждане на квалификационни кредити. За непедагогически специалисти като образователни медиатори, училищна администрация, местни институции и местна власт се предвиждат обучения без присъждане на квалификационни кредити. По отношение на представители на местната власт и администрация и училищна администрация обученията, ще включват теми за разработване на мерки за десегрегация и преодоляване на негативни обществени нагласи, по теми от Рамката за демократична култура за работа в мултикултурна среда, за работа за преодоляване на негативни обществени нагласи, обучения за работа в екип, по Хартата на основните права на ЕС и т.н. В рамките на дейността се предвиждат и обучения на образователни медиатори/социални работници/педагогически специалисти за менторство на новопостъпили ученици от маргинализирани групи и ежедневното им общуване с ученици от немаргинализирани групи с цел подпомагане адаптацията и социализацията им в училищна среда, като менторство се осъществява в рамките на 1 (един) срок. 3 848.00 0.00
Мобилност и обмяна на опит между двете училища: Целта на дейността е чрез обмяна на опит на различни нива- на управленско ниво, на ниво учебен процес и между образователни медиатори, в училищата по проекта да се анализират проблемите в работата на училищата с концентрация на уязвими групи и да се изготвят на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията на работа в тези училища, както и за преодоляване на стереотипи и негативни нагласи и за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация. Обмяната на опит на управленско ниво- от директорът на училището – партньор, с високи образователни резултати чрез посещения в училището с висока концнетрация на уязвими групи и да завършва с изготвени конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация, преодоляване на стереотипи и негативни нагласи в процеса на образователна десегрегация. Предвиждат се две посещения на директорът на - обмяна на опит на ниво учебен процес между партниращите училища чрез посещения на педагогически специалисти от училище с ниска концентрация на уязвими групи в училище с висока концентрация на уязвими групи, както и мобилност на учители от училище с ниска концентрация на уязвими групи се включват (като гост-преподавател) в провеждането на часове в училище с висока концентрация на уязвими групи и обратно, и изготвяне на конкретни препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност; - мобилност на образователни медиатори между партниращите училища - чрез взаимни посещения за запознаване на учениците и родителите от немаргинализирани групи със специфичните характеристики на маргинализираните групи с оглед намаляване на предразсъдъци и негативни нагласи. 14 560.00 0.00
Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията (екскурзии до исторически и природни забележителности ): Целта на дейността е чрез междуучилищни дейности между училището с висока концентрация на уязвими групи и училището с ниска концентрация на уязвими групи да се спомогне за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи, основани на етническа и културна идентичност и за преодоляване на дефицити по учебното съдържаниечрез интегрирано-езикови обучения за предотвратяване отпадането от образование. При необходимост може да се търси съдействие от експерти психолози. Дейностите се провеждат съвместно с ученици и от двете училища и са планирани в съответствие с идентифицираните нужди и проблеми на учениците от маргинализираните общности. Дейностите включват: Съвместно организиране на спортни състезания, игри, празници и обменни визити, екскурзии с образователна цел. Мероприятията се извършват след планиране съвместно от педагогическите колективи на двете училища и с участието на педагогически специалисти от двете училища. Допълнителни обучения по БЕЛ и др. предмети, подпомагащи езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, чийто майчин език не е български. Допълнителните обучения се организират според идентифицираните нужди и се провеждат както в часове, така и в неформална обстановка, по време на организирани мероприятия. Подготовка и въвеждане на адаптирани учебни материали и помагала за ученици, чийто майчин език е различен от българския език за осъществяване на допълнително подпомагащо езиково обучение по български език и осигуряване на подкрепа по всички останали учебни предмети. 21 632.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).