Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 69 372 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

Project is focused on creating educational routes that take students beyond the traditional classroom. By visiting cultural, historical, and natural sites, children apply their knowledge from different subjects in real-life settings while developing teamwork, critical thinking, and active citizenship skills. 

The initiative combines knowledge, experience, and socialization. Students learn through exploration, discussions, and small projects that link theory with practice and foster a sense of belonging to Bulgaria’s cultural and natural heritage.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на образователни маршрути в България: Дейността се състои в организирането и осъществяването на иновативни обр. маршрути (ОМ) за ученици от държ. и общ. уч-ща в страната, с избрани обекти от тематични направления; посещения на ист. и култ. забележителности, музеи, театри, паметници, занаятчийски работилници, екол. производства, ист. комплекси, резервати, обсерватории и др.; провеждане на срещи, дискусии и/или обр. дейности с местни лица. ОМ са тематично насочени и включват едно или няколко от следните 5 направления: - История и археология; - География и икономика; - Природни науки и екология; - Изкуства, архитектура и литература; - Етнография, фолклор и занаяти. Основната цел е да се съчетае кл. обучение по уч. предмети с извънкл. дей-ти, които разширяват кръгозора на уч-те, като им позволяват да видят приложението на наученото в реалния живот. ОМ включват посещения на ист. и култ. обекти, природни паркове, музеи, научни институти и др. Те се изграждат по предварително разработени сценарии, които осигуряват интегриране на знанията по различни предмети – история, география, биология, изкуства, технологии и предприемачество. Особен акцент се поставя върху развитието на кл. умения – работа в екип, критическо мислене, дигитални компетентности, предприемачески нагласи и екологична култура. Уч-те участват активно в дискусии, решаване на казуси и създаване на малки проекти, свързани с посещаваните места. Програмата е насочена към всички уч-ци, като се адаптира според възрастта и нивото им на подготовка. Уч-лите играят ролята на фасилитатори, които насочват, но оставят място за самостоятелност и инициативност на уч-те. Всяко уч-ще има възможност да прави своите ОМ като избира обекти от Списъка по чл. 15а, т. 3 от Наредба № 10 за организация на дейностите в училищното образование, публично достъпен на страницата на МОН, като към тях могат да се добавят и други обекти, така че уч-щето да направи свой туристически „пъзел“ от различни интегрирани познания по различни тематични направления, съобразен със спецификата на уч-ците, интересите им, познавателните цели и възможностите. При съставянето на ОМ и избора на обекти от тематичните направления уч-щата могат да се консултират с МОН и/или БТС. Препоръчително е при планирането на съответния ОМ да се включва посещение на музей или галерия. Дейността е насочена към натрупване на интегрирани знания чрез преживяване извън уч-щна среда за уч-те включени в изпълнението на дейността. За ОМ, включващи посещения на музеи, археологически обекти и природни резервати, уч-щето може да осигури обучителна беседа, познавателни мат-ли, презентации, демонстрации и други както от уч-лите от училищата-организатори, така и чрез местни лица - екскурзоводи, планински водачи, участници в местни клубове и съюзи, читалища, членове на занаятчийски задруги, представители на краеведчески дружества, експерти от местни музеи, културни и обществени институции, организации и др. Получените знания чрез преживяване извън уч-щето, чрез различни ОМ допринасят за личностното и гр. обогатяване и развитие на уч-те, както и за придобиване на устойчиво, интегрирано знание, по-широко от теоретичното. Дейността, в която уч-те участват, ще допринесе за обогатяване на когнитивните им способности, за подобряване на разбирането за соц. и здр. начин на живот, за създаване на умения за работа и взаимодействие в екип, за ефективна комуникация, толерантност, екологична култура, естетическо възпитание. От друга страна общуването с пед. специалисти(ПС) извън училищната среда, за уч-те ще допринесе за трайното им практическо знание и впечатления извън рамката на класната стая и придобиването на меки умения, които да спомогнат за соц. емоционалната им интелигентност и зрялост. От гледна точна на участието на ПС в изпълнение на дейността, общуването в неформална среда с уч-те, ще допринесе за по-доброто разбиране на интересите и емоционалността на уч-те, за подобряване на неформ. комуникация и взаимоотношенията ученик-учител. 52 399 433.76 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).